Er is een technisch probleem.
Pagina opnieuw te laden
De ideale categorie om Proximus te contacteren in geval van vragen
Recent actief
In mijn straat is een jaar geleden fiber aangelegd.Ik ben toen enkele keren opgebeld door het callcenter van de onderaannemer van Proximus, om een afspraak te maken om fiber tot in mijn appartement te brengen. Ik vroeg dan telkens hoe ze dat zouden doen (liefst via de centrale schacht), maar dat is een technische vraag en de persoon aan de telefoon kon daarop niet antwoorden. De technieker zou gewoon komen en het aanpakken volgens de instructies van Proximus.Ik ben toen ook eens naar de plaatselijke Proximus-shop geweest, maar mijn vraag was weer eens te technisch.Ik woon op de vijfde verdieping, een dakappartement. Mijn bbox hangt centraal, naast de verticale schacht. De oude koperkabel komt langs die schacht vanuit de technische ruimte tot boven en zo wil ik het ook voor de fiber.Ik hoor dat in andere appartementsgebouwen in de stad de technieker (van de onderaannemer) binnenkomt, gaatjes boort en een kabeltje tegen het plafond of tegen de muur plakt – dat is net wat ik niet wil. Ik
Tot nog toe was ik gewend dat ik, met Ubuntu Linux met Firefox, Proximus Pickx slechts in SD kwaliteit kon bekijken. HD via High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) wordt blijkbaar door mijn nVIDIA GPU niet ondersteund. Maar vandaag probeerde ik nogmaals met de huidige Ubuntu Noble 24.04 en Firefox werkt nu totaal niet meer. Ik krijgt enkel “We hebben vastgesteld dat jouw toestel niet compatibel is met de HDCP-standaard voor inhoudsbescherming”. Terwijl Google Chrome op linux wel toelaat om Proximus Pickx te bekijken, maar vermoedelijk ook slechts in SD kwaliteit. Kan er in Firefox een setting aangepast worden om alsnog Pickx te kunnen kijken?
Goedendag,Wij willen een FIBER AANSLUITING’Tramstraat 32bus 6-2300 Turnhout. Wij wonen op het hoogste verdiep. Het derde verdiep. Er is een lift aanwezig.Van het appartement naar de hal waar de inleidingsdoos zich bevind HEEFT MEN GRIJZE GERIPPELDE BUIZEN GEBRUIKT IN ROL VORM-22 jaar gelden-waarin een VVT KABEL 2P zit.Dus deze lopen in vele kronkelige vormen vermoed ik naar ons appartement.De afstand schat ik 15 meter stijglijn.1*Men “””zegde”” dat men via deze buis vanuit mijn appartement geen trekkabel kan gebruiken om een fiber kabel naar de aansluitdoos te trekken?Deze oplossing zou dus “”de oplossing zijn””.Ik ben zelf ex-medewerker en werkte als Technicus 43 jaar bij Proximus.Ik krijg dus een korting van 27,5euro per maand op mijn abonnement.2*Men is langsgekomen, een externe firma voor het vooronderzoek. Men heeft doorgegeven aan de Syndicus dat men de fiber in opbouw via de trappen en muren ging leggen!Mijn excuses,deze mensen waren totaal onbekwaam en zeer grof!Dus, boren, en
De afstandsbediening van de decoder V7 is moeilijker te gebruiken dan de vorige.De vorige was bijvoorbeeld handiger om voor- of achteruit te spoelen omdat je 4 standen voor de snelheid had, de nieuwe heeft maar 1 snelheid en je moet blijven drukken: zo ben je steeds voorbij de plaats waar je wenst verder te kijken, zowel vooruit als achteruit.De pijltjestoetsen waren plat, nu hellen ze naar binnen: veel moeilijker om te bedienen.De tv-programma’s hebben nu allemaal een grote foto waardoor er maar enkele op het scherm kunnen, de vorige lijst was veel overzichtelijker.Er zijn verschillende knoppen gewijzigd waardoor deze die je gewoon was echt mist: de Radio toets is bijvoorbeeld verdwenen en vervangen door een Netflix toets.Zoeken in de handleiding is moeilijk want wat je zoekt ontbreekt of staat onder een andere titel waar je dit nooit zou verwachten.Hoe lang duurt het om hieraan gewoon te worden?
Probleem met printer raakt niet opgelost,ook niet na telefonische hulp.Na installatie van fiber is mijn printer niet meer online te gebruiken,Wifi werkt niet meer.Kan printer wel vinden bij Wi-Fi instellingen,daar wordt Pin code router gevraagd,8 cijfers,die geef ik in>>informatie ophalen v/d routerDaar verschijnt:De netwerkinstellingen kunnen niet door Windows worden opgehaald van de router.Kleine opmerking:Ik vind dat na de installatie van fiber,waar ik wel heel tevreden over ben,mijn toestellen wel naar behoren mogen(moeten) werkenmvg.
Ik heb recent een mail ontvangen van px ontvangen om een nieuwe TV box te bestellen waarin staat dat er geen extra kosten en geen omruilkosten van 49 euro worden aangerekend ,dit aanbod zou enkel en alleen geldig zijn voor aanvragen van nieuwe TV box vanaf het TV toestel.Ben nu in het bezit van V5c tv box welke draadloos en met verbinding van een wifi booster is aangesloten.Welk toestel zou er dan in de plaats komen ?In de mail word enkel gesproken over hoe de TV box aan te vragen maar wat als ik ook ook een andere wifi booster nodig heb ( of voldoet de huidige) hoe moet die dan aangevraagd worden( of kan dit ook via TV)?Eerst had ik hierover wat meer informatie alvorens over te schakelen ik ben nu wel heel tevreden over de V5c en gaat dat ook nog zijn met de nieuwe TV box.
Aangezien mijn TV geen uitgang met RCA-stekkers (of cinch-stekkers) heeft, moet ik gebruik maken van de infrarood-uitgang. Om deze dan te kunnen aansluiten op de versterker beschik ik over een König KNACO2504 audio converter optisch naar RCA.Dit heeft steeds goed gewerkt, maar sinds mijn decoder gewisseld is van V6 naar V7 krijgen we enkel een ‘brommend’ geluid.Hetzelfde doet zich ook voor bij het gebruik van de infrarood-uitgang rechtstreeks op de decoder.Echter bij het casten van bvb YouTube van de smartphone naar de televisie heb ik perfect geluid via de versterker.Het lijkt er dus op dat bij het vernieuwen van de decoder of misschien bij het vernieuwen van Proximus TV er iets gewijzigd is.Heeft iemand hetzelfde probleem of mogelijks een oplossing ?
Onlangs ontvingen we op aanvraag de v7c decoder omdat we TV wensen te kijken via wifi. De bekabelde mogelijkheden zijn niet optimaal.Na heel wat aanpassingen en testen lijkt het nu uiteindelijk te lukken, maar niet op de manier waarop we wilden en eigenlijk nog steeds de grote voorkeur heeft.Een schets van de twee situaties, waarbij de eerste in SOMMIGE omstandigheden niet lukt maar wel dons doel blijft; de tweede lukt WEL in alle omstandigheden.Bij opstelling 1:bbox3+ > switch > ap ~ wifi > v7c- programma herstarten werkt- opgenomen programma werkt- rechtstreekse stream werkt NIET: na 5s hapert het beeld en geluid, blijft nadien permanent hangenBij opstelling 2:bbox3+ > utp > plc > wifibooster ~ wifi > v7c- programma herstarten werkt- opgenomen programma werkt- rechtstreekse stream werktJe zou nu kunnen zeggen dat er in principe geen probleem is bij opstelling 2. Toch wensen we te werken via opstelling 1, via onze installatie (switch > ap). Het gedoe via method
Hallo, om te streamen naar mijn Philips 4K 55 inch tv maak ik gebruik van een HDMI Google chromecast [ de meest recente 4K versie] en de Pickx app die geïnstalleerd staat op mijn Android smartphone. Ik bezit in dezelfde kamer over een Access Point, waardoor de Wifi dekking uitstekend is. Echter, ik vind de beeldkwaliteit echter niet zo goed. Dit valt goed op momenteel bij het EK Voetbal, waarbij er pixels te zien zijn rond snel bewegende voorwerpen zoals de voetbal zelf of de spelers. Het beeld is gewoon niet scherp. Ik vroeg me af of ik dit op de een of andere manier beter kan krijgen.
Beste, Ik had een oude(re) TV-box bij mijn fiber abonnement bij Proximus. Echter, ik had hier problemen mee, en heb een nieuwe TV-box gekregen van de laatste versie (v7). Deze heeft als voordeel dat ik met mijn nieuwe Samsung TV (QLED) ook veel mooier beeld heb.Netjes aangesloten, HDMI kabel uit de oude TV-box getrokken, en aangesloten aan de nieuwe. Dit werkte niet. Oplossing: de meegeleverde HDMI kabel gebruikt, en toen werkte de Proximus TV wel.Echter, wat met de vorige TV-box nog werkte, en met de nieuwe v7 TV-box niet meer: geen geluid meer door de soundbar (merk Hyundai) voor Proximus TV. De kabel uitgetrokken uit de soundbar, en geluid via de TV.We hebben een (nieuwe) Samsung smart TV. Als de soundbar is aangesloten, dan werken andere zaken nog wel met de soundbar (zoals youtube enzo), het is dus enkel de Proximus TV die niet werkt.Nog mensen met dit probleem? Wat is de oplossing?
Hallo, Ons huis is redelijk gebetonneerd en om boven iets betere wi-fi te hebben, heb ik me dit systeem aangeschaft: https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/deco/deco-p9/Met de handige app van DECO zou het installeren makkelijk moeten lopen. Ik doe alle stappen op de juiste manier, er wordt een nieuw wifi netwerk gecreëerd maar bij het zoeken naar verbinding gaat het lampje van de deco opnieuw rood brandenen is het niet mogelijk om te verbinden met internet. Geen idee hoe dit komt, de poort waarop de deco is aangesloten op mijn router werkt nochtans. In mijn app van DECO krijg ik deze melding:WAN IP-adres opgehaald maar geen internettoegangenHet is niet mogelijk om te verbinden met het internet(heb ondertussen al veel geprobeerd, alles resetten, modem uitschakelen...) Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan die me helpen. Dankjewel alvast :)
Waarom heb ik geen verbinding achter het cordon (in Polen)?
na de laatste update sinds een paar weken (android tv box):als je tijdens het opnemen al start met kijken word je uit de opname gesmeten als de opname intussen ten einde is, je bent dan ook kwijt waar je was met kijken op laptop via pickx website: laatste min zijn weg van de opname van een aflevering, op TV kan je die wel nog bekijken op laptop veel storingen: als je even pauzeert ben je vaak kwijt waar je was in de opname en start de aflevering terug van het begin in de tv gids staat er geen bolletje meer naast de programma’s die opgenomen gaan worden, enkel nog bovenaan als je op het programma staat, niet handig al sinds jaren: programma’s opgenomen op NPO kunnen niet bekeken worden via pickx
Na een tijdje haperen heeft de OK knop het volledig opgegeven.Kan deze nog vervangen worden?mvg,Geert
Waarom stelt men de Public Wi-Fi niet beschikbaar per GSM abonnement ipv per Flex-abonnement? Wij zijn met 5 GSM-abonnees in één flex-account, maar slechts één persoon kan gelijktijdig de Public-Wifi gebruiken? Het zou toch ook de zendmasten ontlasten ? Zie ik dat verkeerd? In afgelegen gebieden zou de GSM verbinding maken met residentiële installaties waardoor de abonnee nog steeds bereikbaar is. Ik ken ettelijke plaatsen waar er geen of heel slechte GSM ontvangst is, maar waar er wel Proximus wifi is, maar ik ken dan de wifi code niet of men wil die niet geven. Ook moet je u voortaan als Proximus-abonnee nergens meer aanmelden op de onveilige publieke hotspots. De Public Wi-Fi met elk GSM-abonnement zou mijn inziens veel veiliger zijn voor de gebruikers. De mensen die op bureau´s werken maken dan automatisch een lokale verbinding en ontlasten de zendmasten. Zeker in drukke steden is dit heel handig. Dikwijls is er toch geen of slechte GSM-ontvangst in die gebouwen. Denk ook aan het
Ik kijk steeds TV via een PC, of het nu opnames zijn of ik kijk live TV,; na 20 min stopt alles met afspelen , of er komt een leeg scherm of een rond draaiend icoontje alsof hij aan het laden is, Daarna moet ik de app opnieuw openen en het programma of de opname terug aanklikken en kan ik opnieuw 20 min kijken tot het weer gebeurt.
Beste, als je op proximus website onder "internet" zoekt krijg je 3 opties (internet essential, internet maxi en internet maxi + mobiel) , maar die pagina verspringt direct naar fiber.Mijn vraag: als je geen fiber wil (minimum 63€/maand), maar enkel internet maxi (58€/maand), hoe kan je die dan bestellen?
Sinds enkele maanden blijft mijn decoder hangen of loopt volledig vast. Het enige wat helpt is stroom er af en terug opstarten wat natuurlijk lastig is als je midden in een film zit.Vorige vrijdag besloot ik dan naar de proximus shop in Heist op den berg te rijden om te melden dat de decoder regelmatig problemen had. Het enige wat ik bereikte was dat de winkelbediende een nota stuurde naar proximus die mij later terug zou opbellen wat dan ook gebeurde. Ik was niet de enige want voor mij waren er nog 2 klanten met hetzelfde probleem die ook telefoon mochten verwachten.Meer dan 22 minuten heb ik aan de telefoon gehangen. Eerst bij nummer 1 waar ik mijn verhaal voor de 2e keer mocht doen en die mij zou doorverbinden. Bij nummer 2 mocht ik voor de 3e keer nogmaals alles vertellen, waarna ik zou doorverbonden worden. Bij nummer 3 mocht ik voor de 4e keer alles nog eens uitleggen. De dame zou mijn lijn testen, die was in orde volgens haar. Daarna moest ik de decoder eens afzetten en terug op
Beste, Ik kan niet meer inloggen met mijn gebruikersnaam (***@skynet.be) en paswoord op myproximus. Ook na reset paswoord kan ik niet inloggen. Kan iemand met mij contact opnemen via een prive bericht zodat ik het betreffende @skynet.be emailadres kan doorgeven om na te kijken aub?Alvast bedankt.
Hallo,Er is recent een technieker van Proximus langsgekomen. Dit werd telefonisch aangeraden omdat wij onstabiele verbinding hadden. Toen de technieker ter plaatsen was vond hij niet wat het probleem was. Hij stelde voor om onze bbox en booster te vervangen en zo te kijken als de problemen zich zouden oplossen. De booster die hier stond werkte nog, toch is deze vervangen.Het probleem is dat de booster die hier stond aangekocht was door ons en dus niet gehuurd. Nu krijgen wij plots een brief van proximus dat deze nieuwe booster die niet noodzakelijk was, ons wel elke maand aangerekend wordt en wij deze huren. Ik vraag me af waarom dit niet vermeld wordt door deze technieker alsook waarom onze oude booster word meegenomen door hem als deze van ons is en ook nog werkte. Ik zou hier graag geholpen mee worden door een proximus medewerker. Telefonisch konden jullie niets voor mij betekenen.
Hallo,sinds gisterenavond geraak ik niet meer in de instellingen van mijn internet box. Het overzicht van mijn produkten werkt nog wel, maar als ik doorklik naar mijn Internet box, dan zie ik bij de wifi staan: “Om technische redenen is er op dit moment geen informatie over je wifi beschikbaar.” Als ik dan doorklik naar ‘Geavanceerde instellingen’dan zie ik deze fout: “500 Er is een technisch probleem, gelieve support te contacteren.” (volledige fout onderaan) Iemand een oplossing?Alles via een app of website laten configuren, allemaal goed en wel, maar dan moet het wel atlijd werken … Anders moeten PX maar rechtstreeks toegang geven op de box.PS. box reeds heropgestart maar lost het niet op.” Details:[ { "exceptionType": "RejectedExecutionException", "code": "TOO_MANY_CONNECTIONS", "service": "network-quality", "message": "Task java.util.concurrent.FutureTask@66202f3f[Not completed, task = java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter@b60ab47[Wrapped task = null]] reject
Wij gebruiken al vele jaren TV Vlaanderen (en zijn voorganger Stievie). Maar recent - na onze overstap naar Fiber Flex XS van Proximus - zagen we de formule “Light TV” passeren (alhoewel er op de Proximus site “as such” niet veel expliciet over te vinden is, zo lijkt ons), en die ziet er wat vergelijkbaar uit. Dus is het nu overwegen: blijven bij TVV of overstappen naar LTV?Dit konden we al uitpluizen:LTV laat maar 36 uur replay toe <=> bij TVV is dat één week Beide hebben een vergelijkbare maandprijs (9 à 10€) Het (minimale) aanbod van inbegrepen kanalen lijkt iets uitgebreider bij LTV, met o.a. de Franstalige Belgische, Franse en regionale zenders (die je niet in het basispakket TVV hebt) Bij geen van beiden kun je programma’s opnemen of downloaden voor off-line viewing TVV laat zich moeiteloos en zonder extra beperkingen wegens rechten e.d. gebruiken in het buitenland. Toch binnen de EU. Voor LTV is dat onzeker (en ze laten het ons niet nagaan vooraleer in te tekenen, want gee
Ik ben reeds jaren klant bij proximus maar nog nooit getrouwheidskorting ontvangen. Hoe moet ik die aanvragen?
voor het omruilen van een v5mini naar een android decoder moet men 49 euro betalen .wordt dit dan jou eigen decoder of blijft deze eigendom van proximus?
Hallo,Is er een mogelijkheid om de “Info: Dit nummer belde u zonder een bericht na te laten” SMS uit te schakelen? Mijn smartphone toont deze info ook gewoon op het gemiste oproepen scherm dus ik hoef deze info niet nogmaals te ontvangen.Kan dit?Bedankt,Dazzla
Waarom je smartphone trager wordt in de zomer
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bedankt voor uw bezoek aan het forum. Help ons om deze te optimaliseren in slechts 5 vragen.