Skip to main content

Beste lezers, 
geachte Proximus (want jullie lezen toch mee) 
Deze topic omtrent de bemoeilijkte situatie om toegang te krijgen tot het fiber netwerk, als u huurder bent v e appartement aan de grondregie v d stad Brussel. 
Ik ben erg voorstander v d aansluiting omdat ik geregeld thuiswerk en heb dit dus echt nodig. 
Naar verluid heeft de grondregie nog steeds geen akkoord gegeven aan proximus, om in hun gebouwen, het fiber netwerk aan te sluiten, dit is lopende sinds meer dan een jaar, en er is nog steeds geen overeenkomst tussen de 2 partijen. 
Langs de kant van Proximus worden abonnees gecontacteerd om over te schakelen en om op die manier druk uit te oefenen naar de grondregie toe om een akkoord te bereiken.
Dat deed ik dus ook, afspraak word ingepland, en dan wachten tot die goedkeuring van de grondregie er komt, maar die komt er dus niet, na veel mailen en bellen, kreeg ik uiteindelijk de Consierge v h gebouw aan de lijn, die heel het verhaal uit de doeken deed en wat ik hier net dus vertelde. 
Voor de velen die er dus op zitten te wachten en in dezelfde situatie terecht komen, geduld is de boodschap want dit kan nog wel even duren.
In mijn geval, verzet ik mijn afspraak met de technieker van Proximus dus iedere keer voor een maand, totdat de goedkeuring er is. 
Persoonlijk vindt ik het een spijtige zaak dat je als consument, tegen de muur wordt gezet en je onrechtstreeks hierdoor ook in conflict komt met de grondregie. 
Ik hoop dat beide partijen snel tot een overeenkomst kunnen komen! 
Vriendelijke groeten aan allen, 

Markus BXL 
 

Ter info: is maar een idee van mijnentwege, je zou bv kunnen bezwaar aantekenen  aan de Grondregie van de Stad Brussel betreffende:

Bezwaar tegen weigering van toestemming voor aanleg van glasvezel door Proximus

Geachte heer/mevrouw,

Met deze brief wil ik mijn bezwaar kenbaar maken tegen de beslissing van de Grondregie om geen toestemming te verlenen aan Proximus voor de aanleg van glasvezel in mijn woning gelegen aan jouw adres].

Ik begrijp dat er verschillende redenen kunnen zijn voor deze beslissing, maar ik zou graag meer duidelijkheid willen krijgen over de specifieke redenen voor de weigering. Glasvezel is essentieel voor een snelle en betrouwbare internetverbinding, wat tegenwoordig een basisbehoefte is voor werk, onderwijs en communicatie.

Ik verzoek u vriendelijk om de beslissing te heroverwegen en mij te informeren over eventuele voorwaarden of alternatieven die kunnen worden overwogen om de aanleg van glasvezel mogelijk te maken. Ik ben bereid om samen te werken en eventuele zorgen of technische beperkingen te bespreken.

Bij voorbaat dank voor uw aandacht en ik hoop op een positieve reactie.

Met vriendelijke groet,

 

Het is maar een voorbeeld je kan altijd de tekst aanpassen en met hoe meer je dit kunt doen hoe beter... ...


Beste Martin, 

THX voor je reactie en gerichte voorbeeld tekst, 
Ik overweeg eerst nog een paar andere stappen te ondernemen en het nog wat tijd geven, maar als er geen vooruitgang komt zal een gezamenlijke aanpak met meerdere huurders het meest doorslaggevend zijn. 
Ik ga der van uit dat andere bewoners dezelfde noden hebben en dat de grondregie dit niet eeuwig kan blijven weigeren dezer tijden. 

Vriendelijke groeten, 

Markus BXL 
 


@Markus BXL  Ik heb navraag gedaan. We laten nog feedback


Beste Luc, 
DONE 

Groeten, 

Mark 


@Markus BXL  Helaas heb ik nog geen feedback gekregen. Ik heb je vraag vandaag geescaleerd.


@Luc.M : THX voor de moeite ! 
Ongeveer een jaar geleden, misschien iets langer.. als de 1ste meldingen kwamen dat er Fiber op komst was, heb ik met de klantendienst bij Proximus contact genomen, 
ik herinner me nog goed dat die persoon me toen al wist te vertellen, dat er toen al onderhandelingen waren met de grondregie en dat de bal in hun kamp lag. 
Verwacht niet te veel retour van de grondregie, ik kreeg tevens geen antwoord op mijn mails, er zijn ondertussen 3 openstaande tickets ivm mijn vraag voor aansluiting. 
Ik heb gisteren een mail gedaan aan het kabinet van de burgemeester Close, misschien dat zij iets kunnen doen en vooruitgang boeken. 
Het zijn binnenkort verkiezingen.. hopelijke helpt het. 


 


@Markus BXL Ja met de verkiezingen binnenkort zou het u misschien kunnen lukken.Wij duimen alvast mee.👍Gr,


Reageer