Beste lezers,
geachte Proximus (want jullie lezen toch mee)
Deze topic omtrent de bemoeilijkte situatie om toegang te krijgen tot het fiber netwerk, als u huurder bent v e appartement aan de grondregie v d stad Brussel.
Ik ben erg voorstander v d aansluiting omdat ik geregeld thuiswerk en heb dit dus echt nodig.
Naar verluid heeft de grondregie nog steeds geen akkoord gegeven aan proximus, om in hun gebouwen, het fiber netwerk aan te sluiten, dit is lopende sinds meer dan een jaar, en er is nog steeds geen overeenkomst tussen de 2 partijen.
Langs de kant van Proximus worden abonnees gecontacteerd om over te schakelen en om op die manier druk uit te oefenen naar de grondregie toe om een akkoord te bereiken.
Dat deed ik dus ook, afspraak word ingepland, en dan wachten tot die goedkeuring van de grondregie er komt, maar die komt er dus niet, na veel mailen en bellen, kreeg ik uiteindelijk de Consierge v h gebouw aan de lijn, die heel het verhaal uit de doeken deed en wat ik hier net dus vertelde.
Voor de velen die er dus op zitten te wachten en in dezelfde situatie terecht komen, geduld is de boodschap want dit kan nog wel even duren.
In mijn geval, verzet ik mijn afspraak met de technieker van Proximus dus iedere keer voor een maand, totdat de goedkeuring er is.
Persoonlijk vindt ik het een spijtige zaak dat je als consument, tegen de muur wordt gezet en je onrechtstreeks hierdoor ook in conflict komt met de grondregie.
Ik hoop dat beide partijen snel tot een overeenkomst kunnen komen!
Vriendelijke groeten aan allen,
Markus BXL