pickx web - opgenomen programma afspelen hapert/stopt na 5 minuten
Sinds een paar dagen stopt het afspelen van opgenomen programma’s met pickx web na een minuut of 5. Bij sommige opnames moet ik dan zelf de play-knop drukken om verder te gaan waarbij het programma een spaar seconden terug springt. Bij andere programma’s gaat het spelen wel verder maar ook na een terugsprong van een paar seconden.
Ik heb een bbox3 en een v7 met een unifi-netwerk waarbij pickx in zijn eigen vlan zit. De pc waarop ik afspeel is een windows10 en het afspelen gebeurt meestal met Opera maar ook met Edge heb ik hetzelfde verschijnsel. Het unifi-netwerk is paar weken geleden geupdate en daarna ging alles nog goed.
De obligatoire restarts e.d. zijn al gebeurt en veranderen niets aan het gedrag. Ook het uitschakelen van de anti-virus veranderd niets. Afspelen met Plex geeft geen problemen.
Enig idee van de oorzaal en hoe dit te verhelpen?
Bladzijde 1 / 2
@Hans B
gebruik je de pickx tv ook als app?
Ondervind je hierop ook deze problemen?
Geert
gebruik je de pickx tv ook als app?
Geert,
ik gebruik de pickx-app zelden of nooit.
Ik heb wel zonet tegelijkertijd dezelfde opname via app en via web laten lopen en daar waar de app gewoon normaal afspeelt stopt die via het web na 4 a 5 minuten.
Hans
via de app is dit ook via je wifi netwerk of was dit via het mobiel netwerk.
app was via wifi
als ik web via wifi doe stop het ook na 3-4 minuten
Zelfde probleem hier zoals Hans, en is er nu pas gekomen sinds de TV Box is geüpdatet !
Daarvoor geen enkel probleem gehad met pickx en steeds alles kunnen zien via Pc Windows 11 zowel Edge als Chrome browser. Ik stel vast dat ik telkens terug moet inloggen na 3-4 minuten om verder te kunnen kijken……
Dus duidelijk probleem van Proximus weer.
@Dirk DS Die update over welke versie gaat dit dan op je TV-Box?
@Dirk DS Die update over welke versie gaat dit dan op je TV-Box?
De laatste nieuwe die ze woensdag hebben uitgevoerd automatisch en waar ik op voorhand een mail over kreeg dat deze update automatisch zou gebeuren voor de werking van de nieuwe Pickx App.
Dus die zou jij en iedereen ook moeten gekregen hebben zoals ik
@Dirk DS
Ik heb de app versie 5.144.2 & MW versie 5.7.3
Druk op de home-knop () van je remote te drukken
bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan (= instellingen/settings)
> “Support “ |- Systeeminfo
Sorry Martin, was niet thuis
De app versie 6.149.1 & MW versie 5.7.3
hallo Dirk,
Jij zit inderdaad al op het nieuwe TV platform, blijkbaar daardoor nog altijd wat bugjes die moeten opgelost worden!
We zullen mss wat meer kunnen vernemen van een PX moderator morgen.
Ik stel vast dat ook de uitzendingen die ik opneem en afspeel vie decoder ook regelmatig wegvallen en opnieuw moeten opgestart worden ! Voor je zo een update uitrolt kunnen jullie toch beter wat meer testen doen hoor ! Echt zwak van Proximus om zo iets te releasen ……..
@Hans B@Dirk DS
ik heb een herstel van het profiel voor Pickx gedaan.
Kunnen jullie het nog eens uittesten?
Geert
@GeertC
Voorlopig blijkt het te werken - geen onderbreking tijdens de eerste 30 minuten van een opname.
@Hans B@Dirk DS
ik heb een herstel van het profiel voor Pickx gedaan.
Kunnen jullie het nog eens uittesten?
Geert
Dag Geert,
De box lijkt voorlopig mee te werken, maar online werkt het wel voor te kijken maar moet ik wel als ik de pagina verlaat telkens opnieuw inloggen want herkent mij niet terwijl de cookies niet gewist zijn?
Vroeger bleef hij dat wel allemaal onthouden, dus daar zit nog ergens een fout in die instellingen?
Op My Proximus kan het wel en blijft hij mijn login onthouden ?
Bedankt voor uw tussenkomst alvast
Groetjes
@GeertC
Hier qua opnames kijken geen problemen meer, maar ik moet idd net zoals Dirk DS ook elke keer opnieuw inloggen als is pickx verlaat en opnieuw naar de webite ga (is denk ik al langere tijd zo).
Ik zag ook net dat als ik bij geplande opnames ‘Bekijk alle afleveringen’ doe, ik dan een zwart scherm krijg ipv de geplande opanmes. Heb je liefst dat ik daar een nieuw topic voor start of kan dit hier verder bekeken worden?
@Hans B
@Dirk DS
Op welke browser stellen jullie dit vast?
Geert
@Hans B
@Dirk DS
Op welke browser stellen jullie dit vast?
Geert
Hier zowel via Edge als Chrome browser, en bij mij is dit pas gekomen na de update !
@GeertC
Standaard gebruik ik Opera
@Hans B
@Dirk DS
hebben jullie dit nu nog steeds.
.. eventueel de cookies eens verwijderen.
Geert
@Hans B
@Dirk DS
hebben jullie dit nu nog steeds.
.. eventueel de cookies eens verwijderen.
Geert
Hallo Geert, net getest hier op alle 2 de browsers en nog steeds dezelfde problemen zelfs na cookies te verwijderen?
@Dirk DS Is dat bij alle geplande opnames dat je dat hebt?
@Dirk DS Is dat bij alle geplande opnames dat je dat hebt?
@ Michael V , ja dit was bij alle opnames, maar nu lijkt het te werken.
Enkel nog 1 probleem dat blijft, is dat als ik de pagina verlaat en terug open doe ik telkens opnieuw moet inloggen?
Dat is steeds vervelend dat hij niet van login gegevens wil onthouden, terwijl voor de update alles steeds ingelogd bleef staan?
Mvg
@Dirk DS Je hebt het alleen voor met de web versie en niet met de app? En met welke browser? Ik heb zelf net getest met google chrome en daar bleef ik aangemeld.
Sorry, was 5 dagen in het ziekenhuis opgenomen en kon niet sneller reageren.
Net getest hier op alle 2, en zowel via Edge als Chrome browser nog steeds geen oplossing.
Ik blijf niet aangemeld op Pickx, maar op My Proximus blijft hij wel mijn login onthouden?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.