Wij hebben al 14 jaar Proximus internet. We hebben het maxi pakket. Dat werd ons verkocht als de oplossing voor grote verbruikers met een snelheid van 100 Mbps om te downloaden en 30 Mbps om te uploaden. Bij nameten blijkt nu dat het in feite enkel 26 Mbps download en 3,6 M Mbps upload is. Maw 14 jaar lang heeft Proximus ons laten betalen voor een product dat niets te maken heeft met wat er ons werd beloofd (en veel problemen met thuiswerken als gevolg). Ik voel me behoorlijk in het zak gezet en heb telefonisch mijn beklag gedaan. De medewerker vertelde me dat hij ons persoonlijk nooit het maxi pakket zou hebben verkocht gelet op de snelheidsbeperkingen op ons adres. De medewerker zei dat hij een dossier heeft aangemaakt om te bekijken wat ze kunnen doen maar het blijft voorlopig stil. Heeft er iemand gelijkaardige ervaringen gehad? Ik kan overstappen op fiber maar ik heb geen zin om een nieuw contract aan te gaan met een bedrijf dat me zo oneerlijk heeft behandeld.
Beste,
kan je je profiel bijwerken?
Ter info: Forum Profiel
klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten
dan kunnen we dit laten nakijken…
met vriendelijke groeten
Tina
Ter info: In afwachting dat ze bij PX dit verder nagekeken hebben:
U kunt de gegarandeerd minimum lijnsnelheid van uw koperlijnen (Als bestaande en als nieuwe klant) nakijken via Speedtest internet connectie | Proximus.
Deze snelheid die je max kunt halen is in hoofzaak afhankelijk van de lengte van je koperlijn waarop je met je internet box aangesloten bent.
Indien u een BBox3 van het merk Sagem hebt, kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken → Sagem Tool Download | Proximus Cloud
Op Fiber kan je natuurlijk veel hogere snelheden halen er zijn bv. volgende mogelijkheden:
Maxi Fiber" 500Mb/100Mb
Mega Fiber 500Mb/500Mb
Giga Fiber -2,5Gb/500Mb
Ultra Fiber 8,5Gb/1Gb
Beste,
kan je je profiel bijwerken?
Ter info: Forum Profiel
klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten
dan kunnen we dit laten nakijken…
met vriendelijke groeten
Tina
Bedankt, profiel bijgewerkt.
Cfr Martin
Ik vrees dat u
tenzij u toekomt/toekwam met een maandelijks datavolume van max. 150 GB/maand geen andere keuze dan “internet maxi” al dan niet in één of ander pack had
indien u geen gebruik wenst te maken van Proximus fiber waarbij in tegenstelling tot dsl de lengte van uw kabelaansluiting geen rol meer speelt, zo wie zo op termijn dient over te schakelen naar een andere oplossing bij een andere operator die gebruik maakt van het teledistributienetwerk (coax) vermits Proximus normalerwijze +/_ 5 jaar na het beschikbaar komen van fiber in het lokale distributienetwerk het plaatselijke kopernetwerk uit dient zal nemen
uiteraard zal op termijn ook het teledistributienetwerk op (langere) termijn van coax naar fiber overschakelen en het is niet uitgesloten dat Proximus/Fiberklaar en Wyre/Telenet op termijn op diverse locaties (kleinere steden en gemeenten) gebruik zullen maken van hetzelfde fibernetwerk
Concreet lijkt het mij met dsl snelheden van 25 Mbps en 4 Mbps down opportuun over te schakelen op fiber of naar coax teneinde van gegarandeerd beduidend hogere snelheden te kunnen genieten
Ter info: In afwachting dat ze bij PX dit verder nagekeken hebben:
U kunt de gegarandeerd minimum lijnsnelheid van uw koperlijnen (Als bestaande en als nieuwe klant) nakijken via Speedtest internet connectie | Proximus.
Deze snelheid die je max kunt halen is in hoofzaak afhankelijk van de lengte van je koperlijn waarop je met je internet box aangesloten bent.
Indien u een BBox3 van het merk Sagem hebt, kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken → Sagem Tool Download | Proximus Cloud
Op Fiber kan je natuurlijk veel hogere snelheden halen er zijn bv. volgende mogelijkheden:
Maxi Fiber" 500Mb/100Mb
Mega Fiber 500Mb/500Mb
Giga Fiber -2,5Gb/500Mb
Ultra Fiber 8,5Gb/1Gb
Bedankt voor de info Martin. Spijtig genoeg geeft de speedtest enkel gegevens over de snelheid van fiber, niet van mijn huidige connectie met klassieke kabel
Cfr Martin
Ik vrees dat u
tenzij u toekomt/toekwam met een maandelijks datavolume van max. 150 GB/maand geen andere keuze dan “internet maxi” al dan niet in één of ander pack had
indien u geen gebruik wenst te maken van Proximus fiber waarbij in tegenstelling tot dsl de lengte van uw kabelaansluiting geen rol meer speelt, zo wie zo op termijn dient over te schakelen naar een andere oplossing bij een andere operator die gebruik maakt van het teledistributienetwerk (coax) vermits Proximus normalerwijze +/_ 5 jaar na het beschikbaar komen van fiber in het lokale distributienetwerk het plaatselijke kopernetwerk uit dient zal nemen
uiteraard zal op termijn ook het teledistributienetwerk op (langere) termijn van coax naar fiber overschakelen en het is niet uitgesloten dat Proximus/Fiberklaar en Wyre/Telenet op termijn op diverse locaties (kleinere steden en gemeenten) gebruik zullen maken van hetzelfde fibernetwerk
Concreet lijkt het mij met dsl snelheden van 25 Mbps en 4 Mbps down opportuun over te schakelen op fiber of naar coax teneinde van gegarandeerd beduidend hogere snelheden te kunnen genieten
Bedankt Martin!
Cfr Martin
Ik vrees dat u
Bedankt Martin!
Ik bedoelde bedankt M_016
Glasvezel is inderdaad bij jullie ter beschikking.
het kopernetwerk wordt afgebouwd.
Uit ervaring weten we dat glasvezel een stabiel netwerk levert, met hogere snelheden en minder storingen.
Er is ook een dossier lopende omdat je je vraag hebt gesteld via mail.
De dossierbeheerder heeft proberen contact op te nemen met jullie en zal dit verder bespreken.
Met vriendelijke groeten
Tina
Glasvezel is inderdaad bij jullie ter beschikking.
het kopernetwerk wordt afgebouwd.
Uit ervaring weten we dat glasvezel een stabiel netwerk levert, met hogere snelheden en minder storingen.
Er is ook een dossier lopende omdat je je vraag hebt gesteld via mail.
De dossierbeheerder heeft proberen contact op te nemen met jullie en zal dit verder bespreken.
Met vriendelijke groeten
Tina
Bedankt Tina. Ik kijk uit naar een bericht van de dossierbeheerder.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.