De laatste tijd krijgen wij regelmatig melding als we tv kijken dat er technische problemen zijn en dat je enkel nog live tv kan kijken…. Zijn er nog mensen die dit voor hebben? Alsook als we naar een opname kijken blijft dit geregeld hangen… voor er sprake was van “fiber” hadden wij een uitstekende netwerkverbinding… Vanaf ze fiber zijn beginnen aanleggen hebben we ineens nog maar een gemiddelde netwerkverbinding… is dit op de mensen een duurder abonnement aan te smeren met fiber? Heb ook opgemerkt dat er enkel nog maar abonnementen met fiber worden aangeboden… Dus dat is mensen verplichten om dit te nemen terwijl er zelf veel mensen nog ineens geen aansluiting hebben…
Morgen kunnen de PX moderatoren altijd eens natrekken of er fouten gedetecteerd worden op je verbinding.
Ik weet niet of je al geprobeerd hebt om je toestellen eens te heropstarten:
→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus
De laatste tijd krijgen wij regelmatig melding als we tv kijken dat er technische problemen zijn en dat je enkel nog live tv kan kijken…. Zijn er nog mensen die dit voor hebben? Alsook als we naar een opname kijken blijft dit geregeld hangen… voor er sprake was van “fiber” hadden wij een uitstekende netwerkverbinding… Vanaf ze fiber zijn beginnen aanleggen hebben we ineens nog maar een gemiddelde netwerkverbinding… is dit op de mensen een duurder abonnement aan te smeren met fiber? Heb ook opgemerkt dat er enkel nog maar abonnementen met fiber worden aangeboden… Dus dat is mensen verplichten om dit te nemen terwijl er zelf veel mensen nog ineens geen aansluiting hebben…
We moeten de toestellen regelmatig volledig heropstarten door ineens geen verbinding meer of opnames blijven blokkeren of bij live tv kijken komt het beeld niet meer overeen met de spraak enz…
best t.b.v. de PX moderatoren, ook hier vermelden hoe je decoder juist aangesloten is:
- is die rechtstreeks met utp kabel aangesloten aan de internet box of is dit via een wifi booster
- zit er eventueel een switch tussen.
- heb je de originele HDMI kabel gebruikt die bijgeleverd was bij de V7 decoder om je TV aan te sluiten
- ivm lipsychroon zet eens dolby uit op de v7 decoder indien dit niet helpt zet eens zijn resolutie op bv.1080p/50 om vast te stellen of dit evt helpt.
Dit doe je via:
- Instellingen
- Instellingen toestel
- Apparaatvoorkeuren
- Weergave
- Resolutie
- Ipv Automatisch kies je
- 3840x2160p50 / 3840x2160p60 / 3840x2160p25 / 3840x2160p30 / 3840x2160p24 / 1080p50 / 1080p60 / 1080p25 / 1080p30 / 1080p24 / 1080i50 / 1080i60 / 720p50 / 720p60
- Ipv Automatisch kies je
- Om bepaalde problemen met de V7 en lipsync op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.
Enkele samengevatte tips:
- Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is.
Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. - De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn.
Als bv je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben.
Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is.
Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg.
Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. - Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken.
Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. - Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. :
via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen. - Als er een switch met DHCP aan je modem verbonden is, kan je best eens testen zonder deze switch, dus enkel de decoder eens verbinden aan je modem.
- Bij gebruik van soundbar kan je proberen van deze aan te sluiten via HDMI op de HDMI ARC aansluiting van de TV.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.