wifi-boosters - cascadeverbinding Cascade-verbinding Mijn situatie ziet eruit als volgt: de bbox 3v+ staat in het bureau, en in de keuken – op zo’n 15 m daar vandaan - staat een wi-fi booster v1, die tot voor kort voor een redelijk wi-fi-signaal zorgde. Op die wi-fi booster is een decoder V5 voor een kleine TV aangesloten, via een ethernetkabel naar mijn bbox. De laatste weken ondervond ik problemen met mijn wi-fi verbinding, vooral in de keuken, op mijn smartphone: de display vermeldde “verbonden zonder internet”. Herhaaldelijke adviezen van de Proximus helpdesk (zoals resetten van bbox3v+) leverden hoogstens een zeer tijdelijke oplossing op.... Tot een Proximus-medewerker voorstelde om een 2de wi-fi booster bij te plaatsen, niet te ver verwijderd van de modem, om het wi-fi-bereik uit te breiden. Ik heb, zoals aanbevolen in de informatie die ik op het forum i.v.m. cascadeverbindingen heb gevonden, de volgende stappen gevolgd: Modem herstart en weer ingeschakeld Beide wi-fi boosters gereset Nieuwe booster gesynchronise