Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

 


705 reacties

Een ouder familielid is recent overgestapt naar ProximusTV met TV Box V7.

Oudere (+85j) mensen hebben problemen met het Pickx menu (en moderne technologie in het algemeen), zeker indien er extra boodschappen (bvb promo’s etc) op komen. De back / OK toets maakt het allemaal te complex. Geregeld gaan we langs en staat er een menu item (of het Netflix startscherm) op de TV waar ze niet meer uit geraakt … Het moet mogelijk zijn met een paar aanpassingen deze setup “oudere senioren” proof te maken, en er voor te zorgen dat ze op dezelfde wijze naar TV kunnen kijken dan voorheen zonder “box”.

Ik zie een paar oplossingen:

  1. de mogelijkheid om het Pickx menu te omzeilen en onmiddellijk bij opstart op het laatst gekozen kanaal te belanden, vanwaar er verder met de P+ en P- kan gezapt worden.
  2. de mogelijkheid voor ons als familielid om vanop de Pickx APP op onze (Android) smartphone het kanaal te kiezen waarop de TV Box kijkt (zoals mogelijk bij Telenet). Minder evident …
  3. Het gebruik van een programmeerbare (én simpele) afstandsbediening dewelke bij opstart een macro heeft die de toestellen aanzet, een paar “back” instructies uitzendt en dan naar “kanaal 1” gaat. Heeft iemand dit al uitgeprobeerd? Welke hardware?

 We dienen er voor te zorgen dat, zeker in deze tijden van sociaal isolement, we de senioren door gebruik van technologie toch nog een raam naar de wereld geven ipv deze ook af te sluiten. Niet?

   

Als je na opstarten direct op het huisje klikt van de remote kom je dan niet direct in de proximus Pickx app (ik heb zelf geen v7 ) maar dit wou ik je al meegeven.

PS: Bij de andere decoders V5 en V5c is dit door onmiddellijk op TV toets te drukken na opstarten of een 30 tal seconde wachten tot hij op het volledig scherm van het laatste gekozen kanaal terecht komt.

Ondertussen op App versie 4.87.6 en  SW versie 3.84.0.

Toch nog opmerking. Waarom blijft opname doorspelen(geluid op achtergrond) wanneer ik op de home knop duw?

Twee maal duwen brengt me terug naar de opname (beeld en geluid).

Mvg Artie 

Als je een programma herbekijkt krijgen we regelmatig in het midden van het programma een foutmelding p006 en als je dan de hele weg hebt afgestapt om je programma terug te herstarten en door te spoelen krijg je regelmatig nog eens melding p011 waardoor je terug heel de weg kunt afleggen. Altijd moeilijk om te weten waar je juist zat omdat je ook 87keer op de doorspoelknop moet duwen en dan mogen we al blij zijn dat we het doorspoelen er bij hebben genomen anders kon je telkens je programma helemaal opnieuw moeten kijken. Stel mij regelmatig de vraag of het wel de moeite waard was om 46€ te betalen om te veranderen enkel voor disney+ te kunnen kijken voor de kindjes

Ondertussen op App versie 4.87.6 en  SW versie 3.84.0.

Toch nog opmerking. Waarom blijft opname doorspelen(geluid op achtergrond) wanneer ik op de home knop duw?

Twee maal duwen brengt me terug naar de opname (beeld en geluid).

Mvg Artie 

is dat dan niet mogelijk zoals bij de andere decoders/remote om de opname eerst te stoppen/pauzeren en daarna de opname te hervatten als je dan achteraf wilt verder kijken.

@Martin 

Ja, dat is altijd mogelijk maar ik dacht dat het induwen van de homeknop de play functie  zou stoppen.

Dat is blijkbaar niet zo.

Mvg

Artie

 

Het audio-sync probleem is bij mij verholpen als je de ‘surround sound’ uitschakelt op de decoder, maar komt er ook een oplossing voor wanneer je graag deze optie activeert? Dit geluid is namelijk veel beter.

Nu komt het geluid hopeloos te laat als je surround sound activeert en dit is niet te omzeilen. Dit probleem stopt als je de optie uitschakelt maar dan heb je helaas wel inferieur geluid.

Sinds gisteren ook nieuwe Proximus klant met een V7 decoder. Het is een leuk toestel, maar ik snap niet dat de interface na al deze tijd nog steeds zo bagger kan zijn. Ik zie in het begintopic dat er vanaf deze maand een update uitgerold wordt die een horizontale tv gids brengt en wat zal ik daar blij mee zijn als die mij bereikt!

Ik vraag me echt af welk genie die interface bedacht heeft. Zo’n grote vlakken met foto’s is leuk, maar niet handig voor zoiets als een tv gids, sorry…

Dan hoop ik dat de opnames ook nog aangepakt worden. Wat is er mis met een gewone lijstweergave? Ook hier weer, zo’n grote vakken met foto’s en dergelijke is leuk, maar een mooi overzicht krijg je er niet echt mee (persoonlijk mening).

Ook zou het handig zijn om alleen een recent seizoen op te nemen en niet elke aflevering die ze heruitzenden. Of dat er toch een functie inzit die gaat bijhouden welke aflevering je al opgenomen hebt zodat je de heruitzending van de volgende dag niet opnieuw opneemt...

Het audio-sync probleem is bij mij verholpen als je de ‘surround sound’ uitschakelt op de decoder, maar komt er ook een oplossing voor wanneer je graag deze optie activeert? Dit geluid is namelijk veel beter.

Nu komt het geluid hopeloos te laat als je surround sound activeert en dit is niet te omzeilen. Dit probleem stopt als je de optie uitschakelt maar dan heb je helaas wel inferieur geluid.

Jawel, dat lost het inderdaad op!

Bedoel je hiermee dat het voor ‘surround sound’ opgelost is, want surround uitschakelen lost audio sync wel op maar de vraag is of het ook voor surround opgelost is?

Ik kijk al geruime tijd met de instelling - surround geluid - uitgeschakeld, omdat ik anders problemen ervaar met mijn Sonos systeem. De decoder stuurt dan zogezegd 5.1 door terwijl dit werkelijk gewoon 2.0 betreft en dat geeft een foute audiomix tot gevolg. 

 

In ieder geval, ook wij hebben de afgelopen tijd geregeld problemen ervaren met audio sync bij opnames. Dus ik denk niet dat het uitschakelen van deze instelling een garantie geeft om het probleem te verhelpen. 

 

Pauzeren/hervatten helpt soms. Opnieuw opstarten helpt soms ook. Maar het probleem blijft regelmatig terugkeren. 

 

Ook hier werd een probleem met surround en audiosync aangekaard → Soundbar vertraging geluid - decoder v7 | Proximus Forum

Reputatie 2
Badge +1

Zal er ook een wijziging gebeuren in de tvgids van de Apple TV app ?

 

Deze heeft dringend nood aan een verandering… ;-)

 

volgens mij gaan ze het systeem inderdaad universeel maken :

mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out en de lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen….

NB: voor de V7 decoder 
20/02/22 Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.91.2   
            De eerste 20 000 klanten krijgen deze update: 
            nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen via instellingen.

Werkt inderdaad goed!

Is wel overzichtelijker. Maar dat is persoonlijk.

Ondertussen App versie 4.91.2

Mvg

Artie 

@HadewychT , de p011 foutmelding verschijnt zo vaak, dat een film kijken alles behalve ontspannen is. Een compensatie voor het niet-functioneren van uw service lijkt me op z'n minst gepast. Graag uw reactie. Hartelijk dank.

Hallo allemaal

Ik heb nog steeds de software app versie 4.87.6 op mijn V7 decoder, ik wou eens proberen om de layout van de tv gids aan te passen naar horizontaal maar dit is nog niet mogelijk. Ik ben nog aan het wachten op app versie 4.91.2, misschien dit wel even nog kan duren tot maart/april wanneer iedereen voorzien is. Als ik mijn V7 decoder laat zoeken naar updates beschik ik reeds over de meest recente tv software. Ik zal hier wel laten weten als ik de nieuwe software 4.91.2 heb, om ook in de toekomst gebruik te kunnen maken van de horizontale tv gids.

Timm1983

Sinds een week of twee krijgen we opnieuw continu onderbrekingen tijdens het live kijken. Beeld valt dan een second weg (zwart beeld) en geluid valt een 3 tal seconden weg. Herstarten van decoder en modem helpen voor een uurtje of twee. Dan is het opnieuw van dat.

 

Opnames bekijken is ook opnieuw een hel. Om de 5 minuten p06 melding. Afspelen stoppen, terug naar de opname en starten.. want de opname staat nog te spelen zogezegd. Ben je niet snel genoeg met stoppen dan zit hij al een eind verder in het afspelen zn mag je gaan zoeken.

Nog klein frustratie punt.. vooruit "spoelen" en achteruit "spoelen" hebben niet dezelfde timeframe. vooruit is 30 seconden en achteruit is er slechts 10. Wanneer gaat dit eindelijk naar normaal doorspoelen (1,5x 2x 3x..)?

Reputatie 2
Badge

De app vtmgo blijft bij Aanbevolen Apps staan, niet bij Geïnstalleerde Apps. Idem voor Youtube.

 

En, vooral: aub werk maken van de functie om opnames langer te bewaren! Dit is echt een bummer sinds de overschakeling naar v7 :(...

De app VRTnu is niet zichtbaar bij de aanbevolen apps, alhoewel wel geïnstalleerd. De app van  Radioline is standaard voorzien op de V7(niet te verwijderen) maar werkt niet op dit apparaat?

Is het niet mogelijk om de volgorde van de voor de klant interessante apps te wijzigen? 

Mvg Artie

Reputatie 2
Badge

De app VRTnu is niet zichtbaar bij de aanbevolen apps, alhoewel wel geïnstalleerd. De app van  Radioline is standaard voorzien op de V7(niet te verwijderen) maar werkt niet op dit apparaat?

Is het niet mogelijk om de volgorde van de voor de klant interessante apps te wijzigen? 

Mvg Artie

Bij mij staat vrtnu dan weer bij allebei ( aanbevolen + geïnstalleerde).

Werk aan de winkel m.a.w. :)

Hallo allemaal

Ik kreeg daarnet een melding in het menu om nieuwe software te installeren maar na nazicht in het menu blijk ik nog steeds te beschikken over app versie 4.87.6 en Middleware versie 3.84.0 of was dit nu dan een spookupdate? Want ik heb nog altijd dezelfde software als voor de update. 

Heeft nog iemand dit al eens meegemaakt? 

Of kan het zijn dat de nieuwe software niet goed werd geïnstalleerd op de decoder?

De software blijft 4.87.6 ook na de decoder eens in stand-bye te hebben gezet.

Als ik de decoder laat zoeken naar nieuwe software is de software up-to-date.

Timm1983

Ondertussen had ik even mijn V7 in stand-bye gezet en terug ingeschakeld. Ik zag dat de Pickx app geladen werd en ik heb nog eens gekeken of ik nu over de nieuwste software beschik en ja hoor, nu heb ik de 4.91.2 als software. Middelware is 3.84.0.

De horizontale tv gids is ook een verbetering, zoals we gewoon waren bij de V5.

Dus ik zou iedereen willen aanraden die de nieuwe update uitvoert om ook niet direct te denken dat er niets gebeurd is. Even half uurtje decoder in stand-bye en dan terug opstarten.

Succes voor wie de nieuwe update nog moet installeren!

PS. Tijdens het installeren van de software knippert het welkomscherm ongeveer 10 keren... Dus geen paniek... 

Timm1983

 Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.92.2.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. Blijkbaar volgen de updates elkaar sneller op.👍

Mvg Artie

Reputatie 2
Badge

@Artie is er een merkbaar verschil tussen de 4.91 en 4.92? Laat ons hopen de optie om langer opnames te bewaren. En de reeds langer opgenomen programma’s (via de v5c) ook af te kunnen spelen/consulteren.

@ Proximus: wie is wanneer aan de beurt voor de updates? Bij mij is het nog 4.87 bv. Thx

Reageer