Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voorspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

 


107 reacties

Fantastisch :thumbsup_tone2:  zo’n overzicht,
als het enigszins mogelijk is houdt deze sticky zoveel mogelijk up-to-date .

  • geluid synchronisatie probleem → hier

Disney+ geeft geen 4K Ultra HD omdat blijkbaar die app nog niet ondersteunt op deze box, 
 en is de scherpte veel lager ligt met een v7 aan het feit dat men HDR niet kan uitschakelen.
De native app op de tv geeft echter wel 4K door.

Netflix-app op de V7 decoder heeft wel de mogelijkheid om 4K door te sturen.
en geeft inderdaad: mooi 4K beeld uit de v7-decoder.

Dus 2 problemen die Proximus zou moeten voorzien:

  • Dat HDR uitschakelbaar is via de decoder.
    Zolang er niet voldoende geschikte content is, en HDR dus overbodig en zelfs storend is.
  • Dat Disney+ app op de decoder 4K aan kan, 
    gezien dit standaard in hun abonnement zit. 
  •  schokkerig beeld bij afspelen opnames _
  •  

-

Reputatie 3
Badge +1

Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??

mss altijd ook best erbij vermelden of je dit voorhebt als je decoder via netwerkkabel verbonden is aan de bbox of contact maakt rechtstreeks met decoder via zijn wifi of via een andere draadloze (al dan niet wifi) methode.

Reputatie 3
Badge +1

Decoder rechtstreeks verbonden met bbox 3...

Badge +4

Soms ook foutcode A0001 en P134

Rechtstreeks Verbonden met kabel

Reputatie 3
Badge +1

Ja die code is het, je mag doen wat je wil, resetten , b box resetten , noppes , blijkbaar nog geen oplossing , voor dit probleem ....

Prima.

Blij dat deze stand van zaken nu toch eveneens op het nederlandstalige forum staat, waardoor ook wij een overzicht krijgen en alle bugs en oplossingen in één onderwerp gebundeld worden.

Er werd daar meer dan een maand lang hard aan gewerkt door forumleden en Proximus medewerkers op het franstalige forum. 

https://fr.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/les-nombreux-bugs-restants-du-v7-57229

Hopelijk komen er nu sneller ook wat oplossingen, liefst nog, zoals beloofd, een paar via een update in december....

Onze v7 is verbonden met de b-box via een wi-fi booster en is nu redelijk stabiel. Daarom houden we hem. Nog weinig foutmeldingen, maar het is toch nodig dat een aantal punten (replay, bluetooth, overzicht tv-gids o.a) dringend verbeterd worden zodat de v7 niet dezelfde weg opgaat als de V6.

Nu binnen een tijdje nog zien wat voor effect fiber zal hebben op de werking van de v7. 

Ik zie niet in waarom fiber een slechte werking zou hebben bij fiber eerder het omgekeerde want alle problemen die al bestaan (uitgenomen deze die iets zouden te maken met een te lage snelheid via VDSL op koper) zal je daar ook wel ondervinden die eerder te zoeken zijn in de werking (+ bugs)  van de V7.

@Martin : ik hoop zeker dat het allemaal wat vlugger zal gaan, maar het trager laden van Picks op de V7 lijkt me idd een bug, hoewel het al beter is dan vroeger, maar je moet niet vlug het doelpunt nog willen zien van je favoriete ploeg. 😊

TBI: 

Proximus medewerker schreef: Er zijn inderdaad nog een paar fouten in de ondertiteling op de android decoder. Dit zal in de volgende update opgelost zijn. Wanneer die er zal zijn, is afhankelijk van de testresultaten. 

Reputatie 7
Badge +4

Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??

@Danny64 @RedsFan Kan het fout A001 zijn ?  Deze foutmelding wijst op een slechte connectie tussen je B-box en je decoder. Heb je eventueel de mogelijkheid om te testen met een andere kabel ? 

fout P134 wijst ook op een zwak signaal tussen decoder en B-box waardoor de streaming niet goed genoeg gebeurt. Is dit via kabel of draadloos ? Als het kan eventueel ook eens testen met kabel. De foutmelding zou ook moeten weggaan door een keer te zappen. Maar mag natuurlijk niet vaak voorkomen. 

 

Badge +4

Het is niet zo evident om te proberen met een andere kabel (ligt doorheen paar muren, gaten toe gedaan ) maar het feit dat het probleemloos werkte met een V5 en dezelfde kabel zegt al genoeg dan over de V7. 

Mss kan ik nog proberen de decoder met wifi te verbinden naar de wifi-booster die ook in de living staat...bij wijze van test ??

Ps was idd A001 en P134

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan dat mag je zeker testen. Sowieso zijn ze nog verder aan het werken aan een betere stabiliteit en minder fouten zoals je in het overzicht kan zien. Hopelijk snel beterschap  :)

‘t kan in ieder geval moeilijk beter worden dan via een rechtstreekse verbinding met de bbox!

Badge +4

Het is nu ook niet dat ik iedere dag last heb soms eens om de 3 dagen eventjes een zotte 5 minuten.

Ik zal wel verder doen met de kabel :)

groot gelijk :))

Badge +4

Toch even melden dat er enkele minuten na 0.00 uur een update is binnen gekomen , v 3.58.2 pxm

de vorige was 3.53.1 

Nu wel eerst gaan slapen en morgen zien we wel of het beter is :)

Reputatie 3
Badge +1

ik heb die update nog niet gekregen  ik heb nog 3.53.1 .

Dat is altijd zo geweest met updates van decoders deze worden nooit naar alle decoders tegelijk gepusht maar uw beurt komt wel, soms kan het lukken door een herstart of een reset van de decoder maar niet altijd.

Reputatie 3
Badge +1

heb een reset geprobeerd. lukt niet. heb wel een beetje geduld :grinning:

Prox maakt ook ergens verschil tussen software die verder in ontwikkeling is een tussentijdse software versie, kan je zien als een soort versie om op te volgen wat de gevolgen zullen zijn bij die klanten en dan wordt dit een definitieve versie als blijkt na een tijd dat alles OK was die dan ook naar alle V7 decoders gepusht wordt.

Badge +4

heb een reset geprobeerd. lukt niet. heb wel een beetje geduld :grinning:

Misschien eens proberen om manueel te controleren op een update ?

instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Gisterenavond had ik de TV al uitgedaan rond 23 u 50 toen rond 0.05 uur de tv plots weer aansprong (dacht ik mss een update en idd)

Volgens mij is dit net zoals bij het proberen met een reset want als Prox die niet klaar gezet heeft voor uw V7 mag je proberen wat je wilt, maar hiermee wil ik niet zeggen dat het geen goed idee is om het toch te proberen.

Reputatie 3
Badge +1

lukt ook niet. zal wel zien als het erdoor komt .:grinning:

Reputatie 3
Badge +1

@RedsFan  die optie voor te updaten wist ik niet. dank u

Reageer