Skip to main content
Vraag

Geen beeld, wel geluid


Sinds kort kan ik geen tv meer kijken. De decoder blijft in z’n opstart-fase hangen, geluid heb ik na enige tijd wel.
Ik heb de decoder en modem al zonder stroom gezet en een hard reset van de decoder gedaan, zonder resultaat. Ik moet de decoder dan ook altijd uitzetten via de knop aan de achterkant.

 

 

16 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 224 reacties
  • 6 februari 2021

wat decoder heb je?  blijft precies in slaapstand hangen.


Martin
  • 33445 reacties
  • 6 februari 2021

@Slazwierder heb je de bbox al eens eerst gereset door 20 sec het resetknopje in gedrukt te houden achteraan de bbox  en volledig laten opstarten dan pas de decoder en best als die via een utp kabel verbonden is met de bbox zelf

moest je nog een oude v4 decoder hebben dan kan het normaal zijn dat je die meer in orde krijgt na een reset en kan die omgeruild worden voor een ander decoder.


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 224 reacties
  • 6 februari 2021

of je kan tot 22h00 naar de technische dienst bellen ook.


Martin
  • 33445 reacties
  • 6 februari 2021

@Slazwierder is het gelukt zo


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 6 februari 2021
Martin schreef:

@Slazwierder is het gelukt zo

Neen, ik krijg nu een volledig zwart scherm na het opstarten. Geluid heb ik wel nog steeds.


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 224 reacties
  • 6 februari 2021

Je kunt tot 22h00 naar de technische dienst bellen. Mogelijk lukt het van op afstand 


Martin
  • 33445 reacties
  • 6 februari 2021

 @Slazwierder 

dus je hebt nog na de reset van de bbox een reset van de decoder ook gedaan. is die decoder ook rechtstreeks bekabeld verbonden met de bbox of zit er nog iets tussen.

Het kan natuurlijk ook altijd zijn dat je decoder defect is, best ook dat je de stekker van de netadapter van je bbox ook eens uit het stopcontact trekt vooraleer je de reset van de decoder doet.
Als dat allemaal niet lukt kun je ook bellen naar 0800 22 800 ook morgen op zondag, anders is het wachten tot maandag voor dat een proximus medewerker je hier kan verder helpen

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 6 februari 2021
Martin schreef:

dus je hebt nog na de reset van de bbox een reset van de decoder ook gedaan. is die decoder ook rechtstreeks bekabeld verbonden met de bbox of zit er nog iets tussen.

Het kan natuurlijk ook altijd zijn dat je decoder defect is, best ook dat je de stekker van de netadapter van je bbox ook eens uit het stopcontact trekt vooraleer je de reset v

Ja, alles is ge-reset & zonder stroom gezet geweest. Decoder is rechtstreeks verbonden met bbox. 


Martin
  • 33445 reacties
  • 6 februari 2021

Het is aan u de keuze om te bellen of om te wachten tot maandag om eventueel te vragen aan Prox medewerker om een ruildecoder op te sturen.

ondertussen kun je wel als noodoplossing via de ProximusPickx-app of webversie TV te kijken ls je eventueel een google chromecast hdmi dongle hebt kun je het beeld zelfs casten naar de TV


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 466 reacties
  • 8 februari 2021

Als u nog steeds problemen ervaart, laat ons iets weten. 

Als u dan uw klantennummer of lijnnummer aan uw forumprofiel toevoegt, kunnen we het langs deze kant ook eens natesten.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 8 februari 2021
YorickP schreef:

Als u dan uw klantennummer of lijnnummer aan uw forumprofiel toevoegt, kunnen we het langs deze kant ook eens natesten.

Done.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2116 reacties
  • 9 februari 2021

@Slazwierder Op welke poort op de modem is de decoder aangesloten? Kan je deze eens van poort veranderen?  Hoe heb je de decoder gereset?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 9 februari 2021
DaisyS schreef:

@Slazwierder Op welke poort op de modem is de decoder aangesloten? Kan je deze eens van poort veranderen?  Hoe heb je de decoder gereset?

Andere poort, zelfde probleem.
Door 15 seconden de reset knop ingedrukt te houden.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 22 februari 2021

@Slazwierder  Sorry dat we niet meer geantwoord hebben. Heeft u ondertussen nog problemen met uw TV-aansluiting ?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 23 februari 2021
HadewychT schreef:

@Slazwierder  Sorry dat we niet meer geantwoord hebben. Heeft u ondertussen nog problemen met uw TV-aansluiting ?

Ja, nog steeds hetzelfde.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 26 februari 2021

@Slazwierder Ik zie van hieruit niet onmiddellijk een oorzaak daarvoor. als je je toestellen al herstart hebt zoals je hierboven zegt, kan ik evt iemand ter plaatse sturen voor nazicht als dat ok is voor u. Je kan ons daarvoor misschien best even contacteren op 080022800 vanavond of tijdens het weekend vermits er pas maandag iemand terug komt op het forum.