Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


870 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoe lang moeten we nog wachten op een bruikbare tv gids?

Ik kan niet anders dan denken dat hier veel mensen op wachten?!

Idd, en eveneens een bruikbare TV gids voor de Apple TV app, want die is echt bagger….

Reputatie 1
Badge

Hoe lang moeten we nog wachten op een bruikbare tv gids?

Ik kan niet anders dan denken dat hier veel mensen op wachten?!

Idd, en eveneens een bruikbare TV gids voor de Apple TV app, want die is echt bagger….

Dat noemt men welkom in de nieuwe wereld. dat was vroeger bij Belgacom anders met die blauwe boekjes, ik zei het daarstraks nog ik ben nu eenmaal geen blijver bij een zelfde operator, maar dit zijn nu eenmaal besparingen. Waarom denk je dat je afrekeningen zoveel mogelijk via domiciliering gaan, via sms of PC. Doodgewoon omdat er  zou bespaart worden op papier.

Reputatie 1

Wat is er opgelost in de 3.74.0 software? Is HDR nu eindelijk uitschakelbaar en is het volumeprobleem opgelost? Zolang dit niet opgelost is hang ik hem er niet meer aan en blijf ik de v5c gebruiken.

 

Door de HDR trekt het beeld bij ons op niets. Beeld is veel te donker en minder scherp dan met de V5C. Het geluid is ook veel te stil. Je moet het op 30 zetten vooraleer het volume hoog genoeg is als het op digitaal stereo staat. Zet je hem op surround sound id instellingen dan schakelt de tv naar dolby digital live en is het volume vh geluid wel normaal maar heb niet graag een surround geluid. Belachelijk dat je HDR niet kan uitschakelen. Als KPN in Nederland het kan moet PX het ook kunnen en waarom moet dit allemaal zo lang duren voor er een software update komt? Die HDR verpest gewoon heel het beeld.

 

De foutmeldingen a001, p130 en p134 zijn wel verdwenen toen ik de v7 met de wifi booster aan de modem verbond. Lag dus idd aan de PLC’s.

 

Verder is de tv-gids ook een lachertje. Je kan maar de programma’s van een zender tegelijk zien terwijl je meerdere zenders tegelijk zou moeten kunnen zien.

 

30 sec doorspelen en 10 sec terug bij een opname werkt ook zeer slecht want is niet precies genoeg.

 

Wat wel goed is is dat Pickx en instellingenmenu rapper werkt dan met de V5c, Netflix en v7 decoder zelf starten ook veel rapper op ed.

...

Inderdaad… Zoals al zo vaak en lang gevraagd...

  • Enkel HDR als de content HDR is, of op z’n minst manueel uitschakelbaar
  • Bruikbare tv gids

Werkelijk absurd dat dit allemaal zo lang op zich laat wachten. Maar terwijl wel een nieuwe zender lanceren waar in deze tijd geen kat meer zit op te wachten, kwestie van prioriteiten..

Ik heb problemen met casten.

Als ik een programma cast en daarna gewoon TV wil zien, werkt dit allemaal goed. Ik zet dan ‘s avonds de TV en recorder af.

Als ik de volgende dag terug TV wil zien, crasht de b-box van proximus waardoor ik geen TV en internet meer heb.

Deze b-box blijft crashen tot ik de V7 decorder reset. Daarna is alles weer normaal tot ik weer cast.

Heeft hier iemand nog problemen mee?

probeer eens door eerst het casten uit te zetten vooraleer dannaar tv te kijken

ROMMEL, ROMMEL en nogmaals ROMMEL!!

Proximus tv en internet zijn niet goed! Ook hun klantenservice is niet goed. Zelfs hun bot heeft werk uren van 9 tot 17. Ze kunnen je nooit helpen of probleem oplossen. Alles wat ze kunnen is je digicorder resetten - EN DAT HAD IK AL GEDAAN! Het heeft niet geholpen juist gelijk als je!!!

 

We gaan niet betalen voor dagen wanneer we geen internet of problemen met tv hadden. En ik raad ideeën aan om zelfde te doen. En schakel zsm naar andere provider

 

Er is niks beter dan op zaterdag je digicoder te zitten troubleshooten...  pickx sux

zie voorlopig antwoord in afwachting van verder hulp van een proximus forummedewerker maandag aanstaande → P134 | Proximus Forum

Reputatie 3
Badge

Heb al enige tijd de nieuwe box. Overgeschakeld wegens financiële redenen van telenet naar proximus. Maar nog steeds werkt de V7 box zeer slecht. Schokkerig beeld, onhandig menu/tv gids. 

Ben al paar keer uit frustratie naar een andere provider aan zoeken geweest. Regelmatig geen fullscreen beeld. Opnames van programma’s die ik niet wil opnemen (bv een herhaling). Foutmeldingen ...

Internet is voor ons wel nog voldoende. Hopelijk komt er toch nog snel een update want anders kan ik niet anders en terug naar Telenet. Want de meeste providers hebben nog trager internet en dat past niet in ons profiel van thuiswerkers ;-).

Reputatie 2
Badge +1

@Wolfhond 

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

Dat is net het probleem dat dit niet voor iedereen geldt ook anderen die rechtstreeks verbonden zijn aan de bbox hebben zowel problemen en dan weer anderen niet, dit is trouwens ook zo voor andere decoders.!

Reputatie 1
Badge

Heb al enige tijd de nieuwe box. Overgeschakeld wegens financiële redenen van telenet naar proximus. Maar nog steeds werkt de V7 box zeer slecht. Schokkerig beeld, onhandig menu/tv gids. 

Ben al paar keer uit frustratie naar een andere provider aan zoeken geweest. Regelmatig geen fullscreen beeld. Opnames van programma’s die ik niet wil opnemen (bv een herhaling). Foutmeldingen ...

Internet is voor ons wel nog voldoende. Hopelijk komt er toch nog snel een update want anders kan ik niet anders en terug naar Telenet. Want de meeste providers hebben nog trager internet en dat past niet in ons profiel van thuiswerkers ;-).

Ik versta het niet hoor, ben ook overgestapt van Telenet, en ben zeer tevreden, perfect beeld, prijs veel goedkoper dan bij Telenet, en internet is vergelijkbaar met Telenet. Bij mij is er niets te bespeuren aan dat beels, dus denk ik eerder dat het aan je instellingen zelf ligt.

Reputatie 3
Badge

@Wolfhond

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

rechtstreeks met kabel

Hier niet anders dan problemen. Ja is soms raar. Bij sommige loopt alles goed bij andere dan totaal niet; Ben dus bij de laatste categorie. Opnames die je doet die dan niet opgenomen zijn. Of bij starten fouten geeft en je dan nog moet via andere weg pas kan kijken. 
Soms zelfs ruis op beeld dan moet ik alles afzetten en terug opstarten.

Is nogal een gesukkel. Maar vind het ook raar want zit veel potentie in in die box

Badge +4

@Wolfhond

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

rechtstreeks met kabel

Hier niet anders dan problemen. Ja is soms raar. Bij sommige loopt alles goed bij andere dan totaal niet; Ben dus bij de laatste categorie. Opnames die je doet die dan niet opgenomen zijn. Of bij starten fouten geeft en je dan nog moet via andere weg pas kan kijken. 
Soms zelfs ruis op beeld dan moet ik alles afzetten en terug opstarten.

Is nogal een gesukkel. Maar vind het ook raar want zit veel potentie in in die box

Welke software versie heb je dan op uw V7  ??

Er worden ook nog altijd problemen gemeld met de recente softw versies, ik denk dat je heel moeilijk er echt een rechte lijn kunt door trekken want daar ben ik ook al lang op zoek naar :relaxed:

Ik moet wel toegeven dat er minder en minder V7 klachten komen.

Hallo @RedsFan en @Wolfhond , vanaf deze week zou de uitrol beginnen van een nieuwe update 3.80.0, zoals altijd eerst voor een beperkt aantal klanten. De vorige uitrol werd stopgezet wegens te veel problemen. Deze uitrol zou vooral betrekking hebben op de stabiliteit en de problemen met Pxxxx. (bron: Franstalig forum).

 

Ik denk dat er veel zijn die op software wachten waarbij er nog meer bugs uitgehaald worden :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat er veel zijn die op software wachten waarbij er nog meer bugs uitgehaald worden :slight_smile:

Bij mij zitten er dan toch geen bugs in, enkel de weergavevind !k slecht. Met een verticale zendergids kan je gewoon niet werken. Dat zou een horizontale moeten worden zo als elders, met een tijd

lijn, en de programma’s netjes verdeelt in een vakje. Liefst een betere kleur dan op sommige plaatsen nu, want als zon op mijn lamellen schijnt als die dicht zijn weet ik nog niet waar ik zit op die pagina; Hey is doodgewoon een ramp soms. Ook weergave in de gids van de films die op televisie worden uitgezonden. Films films en nog eens films, er staat niet eens het genre bij dit is al zo 20 jaar gaande. Een zender-gids van zeven dagen, waarvan de laatste niet zijn ingevuld, dit zou één van 14 moeten zijn, anders kan je evengoed wachten tot dinsdag en een weekblad kopen, en IPTV kopen.

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

 

Mvg

Artie

Reputatie 1
Badge

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

 

Mvg

Artie

waar kan je die softwareversie ergens zien? Ik heb al aan het zoeken geweest, maar vind dat nergens.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.xx.y

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Reputatie 1
Badge

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.xx.y

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Bedankt Martin, zal iets voor morgen worden wantvoetbal begint seffens.

Badge +4

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

 

Mvg

Artie

Hier is ie ook binnen , nu nog ondervinden …. :smiley:

@RedsFan Had jij nog veel last van Pxx fouten?

Badge +4

Al zeker ± 4 maanden geen fouten meer , dus het gewoon tv kijken gaat vlekkeloos ;)

Reageer