Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

717 reacties

Is ondertussen de nieuwe software voor de V7 reeds uitgerold, wij zitten nog steeds op 3.68.0.

Issues die er nog steeds zijn :

lipsync is off

TV springt regelmatig ‘s nachts op

Minder belangrijk maar zou wel handig geweest zijn : Google Stadia app is niet te installeren.

Komt er eigenlijk geen Pickx app uit voor Google TV?  

Het is inderdaad heel stil omtrent de ondersteuning voor Android-TV/Google-TV want voor Apple-TV is die toch al een tijd uitgekomen?

In het begin van deze topic kun je lezen dat er inderdaad nieuwe software uitgekomen is , maar als dit pilootsoftware is wordt die niet naar iedere klant gepusht.

Reputatie 1
Badge

Is ondertussen de nieuwe software voor de V7 reeds uitgerold, wij zitten nog steeds op 3.68.0.

Issues die er nog steeds zijn :

lipsync is off

TV springt regelmatig ‘s nachts op

Minder belangrijk maar zou wel handig geweest zijn : Google Stadia app is niet te installeren.

Komt er eigenlijk geen Pickx app uit voor Google TV?  

Bij mij is dat ook nog die zelfde. Ik verwacht ook niet snel dat het vlug zal gaan omdat er in die volgende te veel fouten zitten. En ik versta dat niet met dat streamz account. Bij Proximus weet niemand hoe het werkt omdat het niet van hun is. Ook niet moeilijk, want er is in feite niets van hun, buiten een paar aplikaties. Geen enkele zender of app is van hen, maar dat is wel een groot verschil als je naar de klantendienst belt bij Telenet of Orange daar word je geholpen. Hier niet, gisteren heb ik eerst een heer gehad en die gooide gewoon de telefoon neer, en dit is niet de eerste maal dat dat hier gebeurt. Dan had ik een vrouw en die wist daar dan weer niets van. Dus die mensen zijn duidelijk niet op de hoogte van de producten die hier verkocht worden. Het kan zijn dat iemand aan de telefoon geen proximus heeft, maar ik denk dan wel dat ze eerst een paar dagen stage moeten lopen voor ze voor de leuwen gegooid. En ik heb me via de PC ingelogd op streamz  omdat het via tv.niet ging. Maar daar moet je met je email en een wachtwoord inloggen, en via tv met een acht letter code met een-  onderbroken. Ik vraag mij af is dit nu zo moeilijk om op de zelfde wijze te doen bij Proximus? Want via PC kan ik het zien.

Reputatie 1
Badge

Is ondertussen de nieuwe software voor de V7 reeds uitgerold, wij zitten nog steeds op 3.68.0.

Issues die er nog steeds zijn :

lipsync is off

TV springt regelmatig ‘s nachts op

Minder belangrijk maar zou wel handig geweest zijn : Google Stadia app is niet te installeren.

Komt er eigenlijk geen Pickx app uit voor Google TV?  

Bij mij is dat ook nog die zelfde. Ik verwacht ook niet snel dat het vlug zal gaan omdat er in die volgende te veel fouten zitten. En ik versta dat niet met dat streamz account. Bij Proximus weet niemand hoe het werkt omdat het niet van hun is. Ook niet moeilijk, want er is in feite niets van hun, buiten een paar aplikaties. Geen enkele zender of app is van hen, maar dat is wel een groot verschil als je naar de klantendienst belt bij Telenet of Orange daar word je geholpen. Hier niet, gisteren heb ik eerst een heer gehad en die gooide gewoon de telefoon neer, en dit is niet de eerste maal dat dat hier gebeurt. Dan had ik een vrouw en die wist daar dan weer niets van. Dus die mensen zijn duidelijk niet op de hoogte van de producten die hier verkocht worden. Het kan zijn dat iemand aan de telefoon geen proximus heeft, maar ik denk dan wel dat ze eerst een paar dagen stage moeten lopen voor ze voor de leuwen gegooid. En ik heb me via de PC ingelogd op streamz  omdat het via tv.niet ging. Maar daar moet je met je email en een wachtwoord inloggen, en via tv met een acht letter code met een-  onderbroken. Ik vraag mij af is dit nu zo moeilijk om op de zelfde wijze te doen bij Proximus? Want via PC kan ik het zien.

Die app radioline is nu weer beschikbaar bij  Proximus geloof ik ook meer muziek beschikbaar, maar dat moet ik morgen eens bekijken. Ook ga ik eens zien naar IPTV Want daar staan verschillende apps tussen, en dat is misschien veel interessanter dan een los kastje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

is er al meer nieuws rond de ‘klassieke tv-gids’ ? 

Reputatie 7
Badge +4

@mich007 Momenteel is er nog geen nieuws.

De tv gids is veranderd.Kunt nu zelf de nummering veranderen.Juist gedaan en de ‘’favorieten’’verwijderd.Denk dat ge dat nu langs computer moet doen.In ieder geval,bij mij werkt het nu.

Groeten,

 

Dré

Reputatie 2

Ik ben benieuwd of we ooit de lange termijn opnames gaan terugzien?
Het lijkt of daar een grote radio stilte is over ontstaan.

...

Een eerlijk antwoord zou leuk zijn.
Staat dit nog op de to-do list of staat het eerder op de uitfaseren lijst?


Zal mezelf eens quoten om de vraag nu opnieuw te stellen.
We zijn ondertussen toch alweer 2 maand verder en nog steeds grote radio stilte.

Wil een Proximus medewerker na het weekend dat even gaan opsnorren en hier een antwoordje komen geven? Alvast bedankt

 

En hier quote ik mezelf nog eens?
Want, nog steeds geen antwoord.

Dus hier gaan we:
Gaan we ooit nog lange termijn opnames terugzien?
Naar mijn weten is dit een deel van waarvoor ik betaal en zou ik graag ook mijn opnames die daar staan van bij de vorige decoder kunnen terugzien (zijn vermoedelijk toch wel al allemaal vervallen).

Bedankt voor het antwoord :)
 

De tv gids is veranderd.Kunt nu zelf de nummering veranderen.Juist gedaan en de ‘’favorieten’’verwijderd.Denk dat ge dat nu langs computer moet doen.In ieder geval,bij mij werkt het nu.

Groeten,

 

Dré

staat hier aangeduid in het begin van deze topic, namelijk:

Het is nu mogelijk om via de pickx website de zendervolgorde te veranderen 

  • Ga naar  www.pickx.be/zenders :
                (of via http://proximuspickx.be > instellingen > zenders hernummeren)
  • Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  • Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop  aan de rechterkant en over je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  • Druk op Opslaan bovenaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

zie ook De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik heb hierover navraag gedaan bij de verantwoordelijke en hou je op de hoogte zodra ik antwoord heb. 

Hier zijn we, na 9 maand, nog eens. Ondertussen al meerdere updates mogen ontvangen (nu versie 3.80), maar het probleem is nog steeds hetzelfde. De uitleg via de telefonische ondersteuning was dat we enkele updates moesten afwachten en dan ging alles terug werken. Maar na een jaar updates en resetten geraakt het geduld wat op... 

Terugkijken blijft onmogelijk (fout p131), doorspoelen in opnames loopt vast (fout p130), opnames zijn niet allemaal te zien op de v7 (in de app kunnen we meer zien staan, maar zijn enkel te bekijken op de digibox)

 

Reputatie 7
Badge +4

@M@arten Ik heb je modem geüpdated en nog een instelling op de lijn aangepast. Kan je eens bekijken of je deze foutmeldingen nu nog zo vaak krijgt ? 

@M@arten Ik heb je modem geüpdated en nog een instelling op de lijn aangepast. Kan je eens bekijken of je deze foutmeldingen nu nog zo vaak krijgt ? 

Bedankt om er naar te kijken….maar tevergeefs. Terugkijken is nog steeds niet aan de orde. Bij het herstarten van de V7 bleken er ineens de eerste 10 zenders verdwenen te zijn en al de andere stonden in willekeurige volgorde (t.o.v. de volgorde die we gewoon zijn van Proximus) Ik heb de digibox terug naar fabriekinstellingen gezet en alles opnieuw ingesteld. De modem heb ik ook voor alle zekerheid nog eens herstart. De zenders staan nu terug zoals voorheen, maar bij herstarten/terugkijken, kunnen we enkel kijken naar foutmelding P131. 

 

Als je de opname (of tv-replay) even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start (of de aflevering via tv-replay), is het dan opgelost?.

@Martin : net geprobeerd..maar geen geluk. P131 geeft zich niet gewonnen ;-)

Badge +4

Werd de Conductor op de modem al eens uitgeschakeld door Proximus ??? (wie weet of men dan nog fouten zou hebben !!)

Als je prox TV kijkt en opnames bv dan loopt dit niet via de normale Internet weg volgens mij net zoals bij andere decoders, maar daarop heb ik nog nooit een sluitend antwoord op gekregen, spijtig …

oude decoders:

VLAN10 = Internet (bekabeld en wifi via bbox)
VLAN30 = IPTV (voor decoders en ook geen Internet dataverbruik aangerekend ) →  Vraag: is dit ook zo voor de V7 decoders i.v.m. prox-TV en -opnames bekijken?

@M@arten 

Alle opnames krijg ik te zien op decoder als je  op alle opnames klikt met je afstandsbediening en dan op ok duwt.

Alle opnames zijn bij mij ook niet te zien , blijven verborgen bij openen ‘mijn videos’ in menu. Ook worden opnames na 60 dagen niet meer getoond.

Ik heb ook  regelmatig vastlopers/zwart scherm. Heb het gisteren vermeden door niet in één stuk door te spoelen. Dus telkens de knop in te drukken en beetje bij beetje verder te spoelen. 

Hoop dat dit helpt.

Mvg

Artie

 

Ook van belang is van zoveel mogelijk apps af te sluiten vooraleer je nieuwe opent.

@M@arten

Alle opnames krijg ik te zien op decoder als je  op alle opnames klikt met je afstandsbediening en dan op ok duwt.

Alle opnames zijn bij mij ook niet te zien , blijven verborgen bij openen ‘mijn videos’ in menu. Ook worden opnames na 60 dagen niet meer getoond.

Ik heb ook  regelmatig vastlopers/zwart scherm. Heb het gisteren vermeden door niet in één stuk door te spoelen. Dus telkens de knop in te drukken en beetje bij beetje verder te spoelen. 

Hoop dat dit helpt.

Mvg

Artie

 

@Artie 

Het doorspoelen doen we nu ook in stukjes. Die p-fout kunnen we al vermijden. Maar soms ben je wat enthousiast en heb je het alsnog aan je rekker 😂.

@Martin 

Ik heb de installatie al gedaan zonder extra app's te installeren, maar dat brengt geen soelaas. Verder gebruiken we ook zelden andere apps. Ook alle gegevens wissen e.d. van de pickx app heb ik al meermaals geprobeerd.

 

Ik vrees echt dat de oorzaak ergens aan de Proximus lijn moet liggen ook al hebben we de problemen pas gekregen na een update. Hoe kan het anders dat een nieuwe v7 niet zou helpen volgens de telefonische helpdesk... Al had ik dat zelf liever eens geprobeerd/gezien (als it-coördinator heb ik namelijk geleerd om eerst te testen vooralleer uitspraken te doen) 

 

 

Badge +4

Als je prox TV kijkt en opnames bv dan loopt dit niet via de normale Internet weg volgens mij net zoals bij andere decoders, maar daarop heb ik nog nooit een sluitend antwoord op gekregen, spijtig …

oude decoders:

VLAN10 = Internet (bekabeld en wifi via bbox)
VLAN30 = IPTV (voor decoders en ook geen Internet dataverbruik aangerekend ) →  Vraag: is dit ook zo voor de V7 decoders i.v.m. prox-TV en -opnames bekijken?

Mja bij mij werd een 9 tal maanden geleden de conductor eens uitgezet en ik dacht dat ik ook geen p-fouten meer had, omdat er al verschillende keren werd gezegd dat de conductor storing gaf aan de V7

Inderdaad er zouden storende pakketjes op het netwerk komen als de coductor  actief is, daarom dat ik het niet goed begrijp, maar natuurlijk het tv signaal loopt maar gescheiden tot in de bbox en mss is dit de reden? wie zal het zeggen :relaxed:

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat deze decoder zelfs in productie is geraakt. is deze uberhaupt getest? Er zijn zoveel problemen mee…

 

Ik lijst er enkele op:

  • Speel een tijdje muziek af via de Spotify-app op het android gedeelte en druk dan op de “home”-knop om terug TV te zien => Fout bij het afspelen van het kanaal en moet je de decoder resetten vooraleer je terug gewoon TV kan kijken.
  • Pauzeer een TV show, hervat het afspelen en spoel 1 keer door => Hij blijft gewoon periodiek 15 seconden vooruit springen (Geldt hetzelfde voor terugspoelen)
  • Kijk wat Netflix, klik op “home”-knop, gebruik VTM GO om te casten naar je TV => Hij blijft gewoon laden omdat hij volgens mij gewoon geen internet vind… Reset de decoder en het is opgelost

 

Opmerking: hij is ook gewoon aangesloten via een UTP kabel met de BBOX

Deze problemen zijn er op de dag van vandaag nog allemaal

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als je eerst iedere keer een app afsluit vooraleer naar de volgende te gaan heb je dat dan ook voor ?

 

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als je eerst iedere keer een app afsluit vooraleer naar de volgende te gaan heb je dat dan ook voor ?

 

Hoe bedoel je? En hoe sluit je een app expliciet af?

Reageer