Skip to main content

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

Lauter ter bijkomende info: Van één ding ben ik ondertussen al zeker dat het niet alleen van de V7 decoder zelf afhangt, want anders moest ik ook al die foutmeldingen tenminste al één keer voorgehad hebben met mijn V7 en dat is tot hiertoe nog niet gebeurd.
Nog een bijkomende zekerheid is dat het ook niet iets te maken heeft met koper of fiber want op beiden worden die foutcodes gemeld, tenzij natuurlijk als je lijnsnelheid op koper zou om of één of andere reden te laag geworden zijn.


We waren net live tv aan het kijken. Ineens P130 foutmelding. Heb in dit topic gelezen wat het was. Na herstarten was het weer in orde. Persoonlijk heb ik de indruk dat er de laatste tijd meer foutmeldingen zijn.


 


Gisteren wou ik een opname bekijken. Foutmelding P006. Het gebeurt vaker dat iets niet lukt en heropstarten de enige mogelijkheid blijkt te zijn. Softwareversie 6.158.2.


Nieuwe software ontvangen : 6.158.2


Een beetje dom van mij, ik heb namelijk nog een “vergeten” planning ontdekt, de vierde vondst op minder dan 24uur. 🙄😠
Zoals ik al eerder schreef, 6 weken geleden (zie pag 38), ben ik F1 fan en neem de Formule1 in serie op. Niet onbelangrijk, dit weekend is de race in Austin, Texas, volgend weekend in Mexico, daarna volgen nog Brazilië, Las Vegas, …. m.a.w. plaatsen met een groot uurverschil, dus ….. 
6 Weken geleden was de race in Miami, en toen was de geplande opname van de race ook plots niet meer gepland. Ik heb dat gepost op pagina 38 en heb toen opnieuw de serieopname  ingesteld om vandaag te moeten ontdekken dat de serieopname (alweer) niet meer bestaat.
Ook achteraf heb ik deze problemen ondervonden (pag 39, vervolg bovenaan pag 40)

Voorheen bekeken we de programma’s in het TVblad, zagen een serie en dachten “geen probleem, we nemen de serie op”.
Vandaag de dag bekijken we het TV-blad en gaan eens kijken of het programma nog wel wordt opgenomen (wat ook geen zekerheid is, zie hoger mijn klachten over o.a. Billy the Kid)

Zoals de situatie nu is lijkt het me bijjgevolg beter geen serieopnames meer te plannen, maar wel afzonderlijke opnames. We vertrouwen anders teveel op de software die duidelijk gebreken heeft.  En hopelijk wordt die “éénmalige” opname ook nog uitgevoerd ! 🤔

😡


We zijn nog geen 14 dagen verder sinds mijn laatste klacht over een bepaald onderwerp, nl het verdwijnen van de planning van serieopnames.
Deze avond,  na het uitgesteld kijken (opname) van Midsomer Murders, checkte ik de geplande opnamen. En … Ik ondekte zomaar 3 series die wij al eerder hadden geprogrammeerd en waarvan de serieopname niet meer bestond. (Will Trent, The irrational - beide op maandag op VTM2 - en De ring - NPO1 op donderdag)
Dit zijn dus 3 niet meer geprogrammeerde series  die ik heb ontdekt, mogelijk zijn er nog.
Er zit niks anders op dan degelijks de tv gids overlopen en kijken of de opname nog gepland is - al is dat nog geen garantie dat de opname dan ook nog effectief gebeuren zal!
Hoe ik daarbij kom? Zie mijn vorige klacht terzake over de reeks Billie the Kid.

 


P139 is een time out op de backend, gewoon opnieuw blijven proberen, en even geduld hebben.

 


Hier nu ineens foutmelding P139 bij het opvragen van een opname.


In principe moet je die software update niet zelf aanvragen, wordt toch automatisch op de decoder gepusht.


Klopt
Met dit verschil dat bij 6.155.1 via annuleren de zoektocht (bewegende rode balk) oneindig doorliep en bij deze direct ‘update mislukt’ komt. Het eindresultaat is gelijk: noppes
Voornaamste (?) is dat de update naar 6.158.1 toch gebeurd is in de achtergrond.
Nu nog afwachten wat is opgelost, hopelijk de verwijnende opnames en verdwijnende programmatie.
 


Hier ook software 6.158.1 met nog steeds de fout dat bij het opvragen van updates de melding ‘Update mislukt’ weergegeven wordt.

@GeertC @HadewychT @DaisyS 


Ik vraag mij zelf af of de problemen met de v7 decoders gisteren geen verband hadden met deze update want dit was op mijn v7 decoder ook zo dat er dan ineens APK 6.158.1 op stond?

De bug dat bij software update vragen niet meer lukt zit er in ieder geval nog in.(werd hier in ander bericht nog door iemand anders gemeld)


Nieuwe software versie : 6.158.1
Ik ben benieuwd naar de correcties en verbeteringen.


Gisteren had ik eigenlijk nog een foto moeten toevoegen, eentje uit de tv gids, namelijk van aflevering 8 die niet werd opgenomen. Dus maar vandaag na posten. (goed voor mijn aantal reactie 😁)

Let op de optie “serieopname annuleren”

 

 



Het is dus nu zover gekomen dat wij dagelijks controleren of de serieopnames nog wel gepland zijn en zo ja, of ze wel worden opgenomen (of opgenomen werden).

De opname-programmatie is niet meer te vertrouwen !! 😡


Even terugkomen op Billy the Kid, De geplande opnames waren dus verdwenen, dus de serieopname opnieuw geprogrammeerd. Voor de volledigheid, twee afleveringen na mekaar.
Vandaag willen we kijken en stellen vast dat de 1e aflevering is opgenomen in serie en de daaropvolgende niet. Sterker, bij de 1e aflevering staat duidelijk het teken van serieopname, bij de 2e aflevering niet.
(zie foto’s)
 


Ik was effe niet mee met Pickx. Niet aan gedacht.
Wij hebben ontbrekende opnames tot dusver iedere keer kunnen oplossen door te kijken via herstarten of de app van de zender.
Maar het is een feit, het zou niet mogen.


Op de website http://pickx.be is ook deze opname “Ferry” van deze avond verdwenen (soms kan het voorkomen dat je ze op de decoder niet vindt maar wel op de webversie van Pickx).

Het verdwijnen van sommige opnames bij versie 6.153.4 (niet bij iedereen was dit het geval, bij mij trouwens ook niet) is pas opgelost geweest vanaf versie 6.155.1 en blijkbaar is het dan toch nog mogelijk dat er soms opnames verdwijnen bij versie 6.155.2, die versie heb ik al een tijdje op min decoder v7 en het is nu de eerste keer dat dit voorvalt bij mij dat een ‘opname’/’aflevering van serieopname’ verdwijnt. 


Hoe bedoel je “ op pickx niet terug te vinden”?

 

En als ik me niet vergis ben ik van platform 5 naar 6.153.4  gegaan en dan naar 6.155.2.

 


De soap gaat verder.

Kan er mij iemand uitleggen waarom de reeks “Ferry”  - op dit eigenste ogenblik wordt die dus uitgezonden - wel als serie opname staat, de momentele uitzending toch NIET wordt opgenomen terwijl de herhaling van volgende zaterdag in de planning staat?

 

Allee, ben ik de enige die regelmatig zo’n  farce met opnames meemaakt?

@Mutlie , nee je bent niet de enige en ook op http://pickx.be is die niet terug te vinden!

Blijkbaar is deze bug terug opgekomen, want deze bug (soms verdwijnen van opnames) was er al met met de APK versie 6.153.4 en werd opgelost in de versie 6.155.1


De soap gaat verder.

Kan er mij iemand uitleggen waarom de reeks “Ferry”  - op dit eigenste ogenblik wordt die dus uitgezonden - wel als serie opname staat, de momentele uitzending toch NIET wordt opgenomen terwijl de herhaling van volgende zaterdag in de planning staat?

 

Allee, ben ik de enige die regelmatig zo’n  farce met opnames meemaakt?


Eén maand geleden (met de vorige V7 dus nog) schreef ik :
 


Vandaag bij het programmeren (nieuwe decoder V7 één week oud) vroeg ik mij af waar de (geplande) serieopname gebleven is van “Billy the Kid”, morgen op Canvas. Vorige zondag werd die serie zonder enig probleem opgenomen (nog geprogrameerd met de vorige V7)
Maar wat bleek vandaag? De serie wordt helemaal niet meer (automatisch) opgenomen! Stond niet meer tussen de geplande opnames en in de TV-gids was de serieopname ook weg!

Waarom verdwijnen programmaties van serieopnames ??? Onaangekondigd natuurlijk!
Men gaat er van uit dat iets wordt opgenomen en dan gebeurt dit.
Ben ik de enige die dit vaststel? Op 2 verschillende V7 decoders notabene !


Bij mijn weten is dit altijd al zo geweest dat nadat zelfs de laatste versie nog maar juist zou uitgebracht zijn PX al bezig is met de volgende versie/testversie.

@HadewychT  @Michael V 

Ik kan me met softwareversie 6.155.2 niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij opnames, her en der toch haperingen aanwezig blijven, ook soms bij live-tv. Er is vanalles geprobeerd, ook de lijn en aansluitingen zijn prima, maar de problemen lijken aanwezig te blijven.

En zoals eerder aangehaald, ook het zoeken naar updates geeft altijd een foutmelding.

@Michael V  @HadewychT  Is er een nieuwe update op komst of is men bezig met een testversie?

 


@HadewychT  @Michael V 

Ik kan me met softwareversie 6.155.2 niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij opnames, her en der toch haperingen aanwezig blijven, ook soms bij live-tv. Er is vanalles geprobeerd, ook de lijn en aansluitingen zijn prima, maar de problemen lijken aanwezig te blijven.

En zoals eerder aangehaald, ook het zoeken naar updates geeft altijd een foutmelding.

@Michael V  @HadewychT  Is er een nieuwe update op komst of is men bezig met een testversie?


@HadewychT  @Michael V 

Ik kan me met softwareversie 6.155.2 niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij opnames, her en der toch haperingen aanwezig blijven, ook soms bij live-tv. Er is vanalles geprobeerd, ook de lijn en aansluitingen zijn prima, maar de problemen lijken aanwezig te blijven.

En zoals eerder aangehaald, ook het zoeken naar updates geeft altijd een foutmelding.


Reageer