Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

 


718 reacties

In de eerste versie van de box hadden we een harde schijf, dus zeer veel ruimte, en onbeperkt in de tijd. Daarna kwamen de boxen zonder harde schijf, dus een beperkt volume gedurende 3 jaar. Nu is er de V7, waarbij alles na 60 dagen verdwijnt. De belofte van “lange termijn” op de V7 is al sinds 2021 ongewijzigd. De mogelijkheden worden dus systematisch kleiner: een doelbewuste politiek om ons naar betaalde streams en VOD te duwen ?

Hebben iemand van de Proximus Forum moderatoren voor u reeds aanpassingen gedaan op je lijn, want dat kan helpen, maar of dit voor alle gevallen kan helpen is weer een andere vraag natuurlijk!

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

Het is een echte schande.

Al bijna een JAAR (februari 2022) zonder enige update om dit gekende probleem op te lossen!

Ik heb er ook genoeg van, de decoder vliegt de deur uit. Vanaf nu wordt het IPTV, dat bovendien ook nog eens goedkoper is.

Ook onbegrijpelijk dat hier geen enkele reactie op komt van Proximus. Het interesseert hun precies niet. 

Reputatie 5
Badge +3

Krijg geen gehoor van Proximus van deze fout

Ja dat is inderdaad juist wat je zegt, maar het valt nu eenmaal voor en niet bij iedereen dus waar zit het verschil ? Moest er vaste oplossing zijn voor iedereen dan zou het natuurlijk ook niet meer voorvallen, maar blijkbaar is het weer zo simpel niet als we denken ?

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Is dat de laatste versie? Bezit de bbox3. Minder…? Mag niet voorvallen!

 

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb geen probleem met de synchronisatie, enkel het uitgaand optisch geluid die soms een bromtoon naar de versterker doorstuurt. Met de V6 was dat via een analoge uitgang en was er nooit een probleem, nu heb ik mij nog eens een DAC convertor mogen aanschaffen en is het nog niet altijd zoals het moet zijn.

mvg

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hier nog steeds gedoe met de optische audio uitgang vd V7, het geluidssignaal komt er pas door na het inschakelen vd TV, soms krijg ik eerst een luide interferentie door de boxen vd versterker waardoor ik dan de V7 herstart alsook de versterker, dan pas kan ik de radio beluisteren. De DAC converter is reeds vervangen maar na wat testen ligt het aan de audio uitgang vd decoder.

Nog klanten met dergelijk probleem?

mvg

 

Enkele dagen geleden problemen met het openen van de apps: Streamz, VTM GO en VRT MAx. De apps crashen na het openen. Reset decoder al geprobeerd, zonder succes.

Reputatie 1

update 07.12.2022

niewe smart tv samsung qn93b en nieuwe highspeed hdmi kabels 2.1

probleem met v7 na inschakelen android box beeld en geen klank (wel klank op de tv apps van mijn samsung smart tv netflix disney+  prime video) niet altijd maar regelmatig , dus steeds hdmi kabel uittrekken en v7 terug opstarten……………………………………...

Via dit topic 

hier (terug) terecht gekomen. Tegenwoorden veel problemen met opgenomen programma’s die plots stoppen en een P-fout geven.

Eerst was het in het begin van het programma. De decoder herstarten leek te werken.
Daarnet een programma aan het bekijken en plots een P016 fout. Decoder OFF/ON helpt wel om live terug te kijken, maar de opname bekijken lukt niet meer. De melding komt er iedere keer op

Reputatie 1

raar mijn v5 ligt nog netjes in de kast ………… de komende 14 dagen geen tijd voor techniekers…….

telefoon is gekend bij proximus normaal .

kabel getest op pc werkt netjes 110 mb/sec dus kabel is het niet modem is nog niet zolang geleden

geruild (bbox 3).heb een xiaomi mibox (voor disney+ netflix vtmgo etc…. deze werkt enkel via wifi en werkt wel naar behore) dus……………………….

 

                                                  mvg, antwerpfc

Reputatie 7
Badge +4

@antwerpfc Ik zie dat je je V5c terug aangesloten hebt. Werkt deze wel terug goed ? 

Ik zal een afspraak maken met een technieker om dit op te lossen. Kan je nog een GSM-nr toevoegen in je profiel zodat de technieker je kan contacteren als hij onderweg is ? 

 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reputatie 1

sorry martin en alle andere helpers :-)

Reputatie 1

nog steeds hetzelfde probleem en met de pcl in de kamer van de dochter ook problemen ……

ik had gehoopt nieuwer is beter maar helaas…………………… en de apps op mijn smart tv die werken via wifi

probleemloos ( dus kabel is altijd 100% internet en wifi is zwakker ….dus de lijn zal het probleem niet zijn toch ?)  of de decoder of de app van pickx is het probleemkind)

dit kan toch echt niet de bedoeling zijn van tv kijken ??? als mijn nieuwe auto zo moest rijden bracht ik hem terug naar de garage !

dit is geen verwijt naar u toe hoor beste Marvin :-)

Reputatie 1

zal eens proberen met andere kabel…… decoder 1 is verbonden met kabel en decoder 2 met pcl op de dochter haar kamer 1.5 naast modem ….(dochter kijkt heel weinig tv)

 

                                                           mvg

voorheen minder problemen dan met de nieuwe decoders.

Reputatie 7
Badge +4

@antwerpfc Ik heb je lijn nagekeken en zie dat de kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder niet optimaal is. Kan je eens testen met een andere rechtstreekse kabel tussen beide toestellen ? 

Heb je dit probleem op je beide V7-decoders ? Indien niet, kan je ze eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuist met de decoder. 

Als je liever terug je V5c aansluit, moet je niets speciaals doen. Je sluit de kabels terug aan en bij het opstarten geef je je lijnnummer terug in. Hierdoor is hij automatisch geactiveerd. Je moet dan wel de V7 terug desactiveren en terugsturen. Anders zal er huurgeld voor 3 deciders aangerekend worden. 

@Dulac Kan je eens testen of je dat ook nog voorhebt als je decoder rechtstreeks verbonden is met je modem ? Ik zie dat er nu wel enkele toestellen tussen zitten (booster en een switch of plc,… ?)

Reputatie 1

ik heb de oude v5 compact hier nog liggen en is GEDEACTIVEERD en heb nu 2 ACTIEVE v7 decoders welke nu aangesloten zijn dus 2 lijnen in gebruik nu ( kan tot 3 lijnen gebruiken niet ?)

 

                                                                         mvg

afwachten wat fiber zegt en anders tot mijn grote spijt decoders buiten en tv vlaanderen met mi box !!!!!

en enkel nog fiber van proximus …………………………….

Wordt hier uitgelegd in deze video hoe je de oude v7 vervangt door een V5-C decoder (enigste verschil is dat nu de v5-compact al ontvangen hebt, anders heb ik u verkeerd begrepen)

Je oude TV Box door een V5 Compact TV Box vervangen - YouTube

Heractiveren va v5 is gewoon hem aansluiten en stappen volgen …..

Reputatie 1

hoe moet ik dan mijn v5 decoder heractiveren dan ??? bellen , mailen ???

heb de v5 zelf gedeactiveerd bij ingebruikname nieuwe v7 decoders

graag instructie hoe of wat en heb nu 2 decoders actief 2 x v7 decoders

ik weet niet hoeveel decoders je nu hebt die je gebruikt, als dit er nu al drie waren kun je natuurlijk geen bijkomende decoder aansluiten (zie dan onder NB: wat je moet doen) maar als dat er twee waren kun je gewoon je v5 terug aansluiten.

Moest het dan toch niet werken dan kan je het volgende ook doen:

 

NB: Deactiveer je oude TV Box

Om je oude TV Box te deactiveren, bel je het gratis nummer 0800 99 696 en volg je de instructies.

Als je niet vanaf je vaste lijn belt, wordt je gevraagd je klantnummer in te voeren. Zorg er dus voor dat je een recente aanrekening of factuur  bij je hebt.

 

Reputatie 1

is er een mogelijkheid om mijn v5 compact decoder terug te activeren ( ik kan tot 3 decoders laten werken op mijn lijn ?) en dat ik de v7 even in de kast leg tot alle bugs opgelost zijn ??

Serienummer van de TV Box: 166719886

als je het macadres nodig moest hebben kan ik deze ook geven

 

                                                                mvg

 

opgemerkt dat er tijdens tv kijken steeds een schokje (knik) in het beeld is ???? decoder staat op 720p en aansluiting met kabel in decoder ( modem reeds enkele keren herstart) dus anders geformuleerd

het beeld loopt niet vloeiend tijdens het tv kijken ( netflix disney+ etc niet van proximuspacks werkt prima )

probleemloos tv kijken zoals voorheen zit er blijkbaar niet meer in ?????

idem hier bij ons de laatste dagen. Hier staat resolutie op 1080.

Ook de audio sync is weer slechter aan het worden.

Deze zomer overgestapt naar Px en over het algemeen heel tevreden, maar dat een ‘basic’ probleem als die audio synchronisatie niet opgelost wordt dat snap ik niet….

Reageer