Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Badge +4

Nu toch al iets meer dan 3 maanden geen foutcodes meer op de V7 via het life tv kijken , dus gaan we toch stilaan in de goede richting …. :thumbsup:

@RedsFan zijn er dan ook recent software updates gepusht geweest op je V7 welke versies heb je staan nu?

Badge +4

Hier is het de 3.74.0 van software.

inderdaad al nieuwere versie dan, in juni was dit nog: 

Middleware-versie PXM-SW-3.68.0 App versie 4.68.5

Hallo allemaal,
Gisteren de opzegging aangevraagd (vaste lijn + stopzetting 3 zenders Entertainment NL) tijdens het bezoek van een Proximusmedewerker, hier wordt wel degelijk werk van gemaakt want ik heb zonet gemerkt dat ik zoals gevraagd nu geen BBC Entertainment, FOX en Discovery ID meer kan ontvangen.
Wat mij ook opviel is dat in MyProximus een nieuw fictief telefoonnummer werd toegekent dat begint met 09 383 XX XX, in plaats van vroeger 09 231 XX XX, dus mijn vaste telefoonlijn zal ook afgesloten zijn zoals gevraagd, ik zal dus bij het installeren van de V7 decoder het nieuwe fictieve lijnnummer ingeven dat begint met 09 383.
Ik dank alvast Proximus voor deze snelle afhandeling, als ik de 3 V7 decoders heb ontvangen morgen of vrijdag laat ik het wel weten, want ik ben nog in blijde verwachting van de 3 V7 decoders.

Bij de opvolging van de bestelling in My Proximus zie ik het volgende:

Binnenkort

We zijn je pakket aan het klaar maken om het mee te geven aan de vervoerder

Leveringsinformatie:
Geleverd via Bpost
Binnenkort

We zijn je pakket aan het klaar maken om het mee te geven aan de vervoerder

Inhoud van je pakket:
TV Decoder V7 - 136

Leveringsinformatie:
Geleverd via Bpost
  • Vandaag

We hebben je bestelling ontvangen

Bestelnummer :

Je bevesting is per e-mail verstuurd

Decoder
Decoder
Modem b-box
Decoder

Dus nog even wachten dan.

Timm1983

houd ons zeker verder op de hoogte zodat we weten hoe je ervaring met de v7 verloopt.

Als ik het je nu al mag vragen stuur dan ook eens de software versies door die op de V7’en decoders staan:

Middleware-versie PXM-SW-X.XX.X  &  App versie Y.YY.Y

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie……..

@ Martin
Bedankt voor je berichtje terug, ik zal zeker laten weten welke software er op de V7 decoder staat, en welke mijn bevindingen zullen zijn en of ik ook foutmeldingen krijg...
Ik hou jullie op de hoogte.

Timm1983

Beste Proximus, ik heb even uw hulp nodig, helaas werd er deze morgen maar 1 V7 decoder geleverd door B Post.

Nochtans vermelde de omvang van de bestelling het volgende:

Decoder
Decoder
Modem b-box
Decoder

Kan een Proximus medewerker dit eens nakijken aub wat er zou foutgegaan zijn, of worden de decoders in fases geleverd? Misschien komt er volgende week nog een levering van BPost?

Ik heb deze middag Proximus telefonisch op de hoogte gebracht van het ontbreken van 2 V7 decoders en de B box modem V 3.5+.

Mag ik een Proximusmedewerker het bestelnummer doorgeven of fictief lijnnummer? Eventueel in een privébericht?

Timm1983

Ter info: je kunt privé gegevens zetten in je forum profiel en  best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zodat een prox forummedewerker hiermee direct aan de slag kan als de draad hier opgenomen wordt.

@ Martin
Klantnummer en telefoonnummer ingevuld in mijn profiel zodat een Proximus medewerker hiermee verder kan om mij te helpen.

Timm1983

Hallo allemaal

Deze morgen heb ik met de post de andere 2 V7 decoders en de B box modem V3+ ontvangen. 

Ik ben moet nog thuiswerken deze middag. Dus ik zal pas na mijn werk de decoders en de modem kunnen installeren. 

Ik zal dan ook tijdens de installatie het nummer bellen om de 2 andere decoders van de lijn te laten verwijderen, ik laat nog wel weten hoe het verlopen is.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

@Timm1983 Fijn te horen dat je ondertussen alles hebt ontvangen. Veel succes met de installatie en veel kijkplezier daarna. 

@ HadewychT

Alles is goed verlopen ik heb daarnet de 2de decoder al geïnstalleerd, alsook de oudere telefonisch van mijn lijn laten verdwijnen, bij het instellen van de decoder kreeg ik in het begin voor ik nog maar een zender zag de foutmelding P130, daarna nog eens opgestart en nu krijg ik geen foutmeldingen meer.

Weet iemand wat ik dan precies terugstuur naar Proximus, natuurlijk de 3 oude V5 decoders + de b box 3 modem, maar ook eventueel de oude afstandsbedieningen als de netwerk-, voedings- en hdmi-kabels?

Timm1983

afstandsbediening moet niet meer teruggestuurd worden onlangs dit hier nog gevraagd, het zijn eigenlijk de toestellen met hun voedingsaddapter die moeten teruggestuurd worden

Ik had nog een vraagje aan een moderator ivm het terugsturen van de decoders en modem, ik heb de mailbox van mijn vader eens nagekeken en ik heb nog geen retourlabels ontvangen om alles terug te sturen. Wel zie ik in mij proximus bij de bestellingen dat ik een terugzendlabel kan printen, dit kleef ik dan gewoon op de doos? Zonder vermelding van adres?

Sturen we alles dan terug naar Proximus in Brussel?

Timm1983

Louter ter bijkomende info: → terugzenden van toestellen retourlabels | Proximus Forum

Het is ergens een adres in Charleroi maar de Bpost weet genoeg via de labels

zie → Retour decoder na omwisseling | Proximus Forum

@ Martin

Bedankt voor de info ivm de terugzending, in my Proximus heb ik het retourlabel al teruggevonden dus deze afprinten en op de doos kleven en klaar.

Ik denk dat we begin volgende week de doos dan kunnen afgeven bij B Post, ik laat in mijn handtekening dan wel weten als alles afgegeven is bij B Post.

Timm1983

Beste Proximus

Vandaag nog even voor sluitingstijd heb ik door iemand een doos laten afleveren op het postkantoor van Deinze met daarin de 3 oude V5c decoders alsook de box 3 modem.
Hierbij nogmaals dank aan Proximus om onze 3 decoders en modem snel en vlekkeloos te hebben omgeruild, we zijn zeer tevreden van de (beeld)kwaliteit van de V7 decoder.

Timm1983

@Timm1983 : heb je dan ook de door jou gekozen zendervolgorde van je V5's kunnen behouden op je V7's? 

@ Covis

Inderdaad ook met de V7 decoder dezelfde zendervolgorde als vroeger met de v5c.

Tevens behoud ik gewoon de door Proximus gekozen zendervolgorde.

Timm1983

Beste Proximus

In my Proximus bij Opvolging, bestellingen, wat betreft het terugsturen van materiaal staat er:
Je hebt het materiaal terug gestuurd voor 06 september 2021.

Dus ik mag er van uitgaan dat ze in Charleroi alles goed ontvangen hebben? (3 oude v5c decoders alsook een b box 3 modem, samen met de voedingskabels en de afstandsbedieningen).

Timm1983

TBI: De afstandsbedieningen van de decodermoeten zelfs niet meer teug gestuurd worden.

Hoe lang moeten we nog wachten op een bruikbare tv gids?

Ik kan niet anders dan denken dat hier veel mensen op wachten?!

Zijn er nog mensen die frequent de P131 foutmelding krijgen bij starten van een opgenomen pgm?

Het aantal meldingen is wel sterk verminderd.
P131: Dit is een foutmelding die inderdaad voorkomt bij de v7 decoder.
Normaal gezien is dit opgelost als je de opname of tv-replay even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start of de aflevering via tv-replay.

Reageer