Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoe lang moeten we nog wachten op een bruikbare tv gids?

Ik kan niet anders dan denken dat hier veel mensen op wachten?!

Idd, en eveneens een bruikbare TV gids voor de Apple TV app, want die is echt bagger….

Reputatie 1
Badge

Hoe lang moeten we nog wachten op een bruikbare tv gids?

Ik kan niet anders dan denken dat hier veel mensen op wachten?!

Idd, en eveneens een bruikbare TV gids voor de Apple TV app, want die is echt bagger….

Dat noemt men welkom in de nieuwe wereld. dat was vroeger bij Belgacom anders met die blauwe boekjes, ik zei het daarstraks nog ik ben nu eenmaal geen blijver bij een zelfde operator, maar dit zijn nu eenmaal besparingen. Waarom denk je dat je afrekeningen zoveel mogelijk via domiciliering gaan, via sms of PC. Doodgewoon omdat er  zou bespaart worden op papier.

Reputatie 1

Wat is er opgelost in de 3.74.0 software? Is HDR nu eindelijk uitschakelbaar en is het volumeprobleem opgelost? Zolang dit niet opgelost is hang ik hem er niet meer aan en blijf ik de v5c gebruiken.

 

Door de HDR trekt het beeld bij ons op niets. Beeld is veel te donker en minder scherp dan met de V5C. Het geluid is ook veel te stil. Je moet het op 30 zetten vooraleer het volume hoog genoeg is als het op digitaal stereo staat. Zet je hem op surround sound id instellingen dan schakelt de tv naar dolby digital live en is het volume vh geluid wel normaal maar heb niet graag een surround geluid. Belachelijk dat je HDR niet kan uitschakelen. Als KPN in Nederland het kan moet PX het ook kunnen en waarom moet dit allemaal zo lang duren voor er een software update komt? Die HDR verpest gewoon heel het beeld.

 

De foutmeldingen a001, p130 en p134 zijn wel verdwenen toen ik de v7 met de wifi booster aan de modem verbond. Lag dus idd aan de PLC’s.

 

Verder is de tv-gids ook een lachertje. Je kan maar de programma’s van een zender tegelijk zien terwijl je meerdere zenders tegelijk zou moeten kunnen zien.

 

30 sec doorspelen en 10 sec terug bij een opname werkt ook zeer slecht want is niet precies genoeg.

 

Wat wel goed is is dat Pickx en instellingenmenu rapper werkt dan met de V5c, Netflix en v7 decoder zelf starten ook veel rapper op ed.

...

Inderdaad… Zoals al zo vaak en lang gevraagd...

  • Enkel HDR als de content HDR is, of op z’n minst manueel uitschakelbaar
  • Bruikbare tv gids

Werkelijk absurd dat dit allemaal zo lang op zich laat wachten. Maar terwijl wel een nieuwe zender lanceren waar in deze tijd geen kat meer zit op te wachten, kwestie van prioriteiten..

Ik heb problemen met casten.

Als ik een programma cast en daarna gewoon TV wil zien, werkt dit allemaal goed. Ik zet dan ‘s avonds de TV en recorder af.

Als ik de volgende dag terug TV wil zien, crasht de b-box van proximus waardoor ik geen TV en internet meer heb.

Deze b-box blijft crashen tot ik de V7 decorder reset. Daarna is alles weer normaal tot ik weer cast.

Heeft hier iemand nog problemen mee?

probeer eens door eerst het casten uit te zetten vooraleer dannaar tv te kijken

ROMMEL, ROMMEL en nogmaals ROMMEL!!

Proximus tv en internet zijn niet goed! Ook hun klantenservice is niet goed. Zelfs hun bot heeft werk uren van 9 tot 17. Ze kunnen je nooit helpen of probleem oplossen. Alles wat ze kunnen is je digicorder resetten - EN DAT HAD IK AL GEDAAN! Het heeft niet geholpen juist gelijk als je!!!

 

We gaan niet betalen voor dagen wanneer we geen internet of problemen met tv hadden. En ik raad ideeën aan om zelfde te doen. En schakel zsm naar andere provider

 

Er is niks beter dan op zaterdag je digicoder te zitten troubleshooten...  pickx sux

zie voorlopig antwoord in afwachting van verder hulp van een proximus forummedewerker maandag aanstaande → P134 | Proximus Forum

Reputatie 3
Badge

Heb al enige tijd de nieuwe box. Overgeschakeld wegens financiële redenen van telenet naar proximus. Maar nog steeds werkt de V7 box zeer slecht. Schokkerig beeld, onhandig menu/tv gids. 

Ben al paar keer uit frustratie naar een andere provider aan zoeken geweest. Regelmatig geen fullscreen beeld. Opnames van programma’s die ik niet wil opnemen (bv een herhaling). Foutmeldingen ...

Internet is voor ons wel nog voldoende. Hopelijk komt er toch nog snel een update want anders kan ik niet anders en terug naar Telenet. Want de meeste providers hebben nog trager internet en dat past niet in ons profiel van thuiswerkers ;-).

Reputatie 2
Badge +1

@Wolfhond 

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

Dat is net het probleem dat dit niet voor iedereen geldt ook anderen die rechtstreeks verbonden zijn aan de bbox hebben zowel problemen en dan weer anderen niet, dit is trouwens ook zo voor andere decoders.!

Reputatie 1
Badge

Heb al enige tijd de nieuwe box. Overgeschakeld wegens financiële redenen van telenet naar proximus. Maar nog steeds werkt de V7 box zeer slecht. Schokkerig beeld, onhandig menu/tv gids. 

Ben al paar keer uit frustratie naar een andere provider aan zoeken geweest. Regelmatig geen fullscreen beeld. Opnames van programma’s die ik niet wil opnemen (bv een herhaling). Foutmeldingen ...

Internet is voor ons wel nog voldoende. Hopelijk komt er toch nog snel een update want anders kan ik niet anders en terug naar Telenet. Want de meeste providers hebben nog trager internet en dat past niet in ons profiel van thuiswerkers ;-).

Ik versta het niet hoor, ben ook overgestapt van Telenet, en ben zeer tevreden, perfect beeld, prijs veel goedkoper dan bij Telenet, en internet is vergelijkbaar met Telenet. Bij mij is er niets te bespeuren aan dat beels, dus denk ik eerder dat het aan je instellingen zelf ligt.

Reputatie 3
Badge

@Wolfhond

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

rechtstreeks met kabel

Hier niet anders dan problemen. Ja is soms raar. Bij sommige loopt alles goed bij andere dan totaal niet; Ben dus bij de laatste categorie. Opnames die je doet die dan niet opgenomen zijn. Of bij starten fouten geeft en je dan nog moet via andere weg pas kan kijken. 
Soms zelfs ruis op beeld dan moet ik alles afzetten en terug opstarten.

Is nogal een gesukkel. Maar vind het ook raar want zit veel potentie in in die box

Badge +4

@Wolfhond

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

rechtstreeks met kabel

Hier niet anders dan problemen. Ja is soms raar. Bij sommige loopt alles goed bij andere dan totaal niet; Ben dus bij de laatste categorie. Opnames die je doet die dan niet opgenomen zijn. Of bij starten fouten geeft en je dan nog moet via andere weg pas kan kijken. 
Soms zelfs ruis op beeld dan moet ik alles afzetten en terug opstarten.

Is nogal een gesukkel. Maar vind het ook raar want zit veel potentie in in die box

Welke software versie heb je dan op uw V7  ??

Er worden ook nog altijd problemen gemeld met de recente softw versies, ik denk dat je heel moeilijk er echt een rechte lijn kunt door trekken want daar ben ik ook al lang op zoek naar :relaxed:

Ik moet wel toegeven dat er minder en minder V7 klachten komen.

Hallo @RedsFan en @Wolfhond , vanaf deze week zou de uitrol beginnen van een nieuwe update 3.80.0, zoals altijd eerst voor een beperkt aantal klanten. De vorige uitrol werd stopgezet wegens te veel problemen. Deze uitrol zou vooral betrekking hebben op de stabiliteit en de problemen met Pxxxx. (bron: Franstalig forum).

 

Ik denk dat er veel zijn die op software wachten waarbij er nog meer bugs uitgehaald worden :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat er veel zijn die op software wachten waarbij er nog meer bugs uitgehaald worden :slight_smile:

Bij mij zitten er dan toch geen bugs in, enkel de weergavevind !k slecht. Met een verticale zendergids kan je gewoon niet werken. Dat zou een horizontale moeten worden zo als elders, met een tijd

lijn, en de programma’s netjes verdeelt in een vakje. Liefst een betere kleur dan op sommige plaatsen nu, want als zon op mijn lamellen schijnt als die dicht zijn weet ik nog niet waar ik zit op die pagina; Hey is doodgewoon een ramp soms. Ook weergave in de gids van de films die op televisie worden uitgezonden. Films films en nog eens films, er staat niet eens het genre bij dit is al zo 20 jaar gaande. Een zender-gids van zeven dagen, waarvan de laatste niet zijn ingevuld, dit zou één van 14 moeten zijn, anders kan je evengoed wachten tot dinsdag en een weekblad kopen, en IPTV kopen.

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

 

Mvg

Artie

Reputatie 1
Badge

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

 

Mvg

Artie

waar kan je die softwareversie ergens zien? Ik heb al aan het zoeken geweest, maar vind dat nergens.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.xx.y

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Reputatie 1
Badge

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.xx.y

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Bedankt Martin, zal iets voor morgen worden wantvoetbal begint seffens.

Badge +4

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

 

Mvg

Artie

Hier is ie ook binnen , nu nog ondervinden …. :smiley:

@RedsFan Had jij nog veel last van Pxx fouten?

Badge +4

Al zeker ± 4 maanden geen fouten meer , dus het gewoon tv kijken gaat vlekkeloos ;)

Reageer