Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

868 reacties

Dan maar hopen dat het met 3.80 nog beter wordt :)

Hallo allemaal,

Ik beschik op mijn V7 decoder nog over de software 3.68, hadden jullie de decoder uitgeschakeld achteraan en terug opgestart of kwam de update automatisch binnen, als ik laat controleren op updates beschik ik reeds over de meest recente software, dus nog even afwachten dan voor mij.

Ik kijk ook uit naar de update van de versie 3.80...

Timm1983

Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Reputatie 1
Badge

Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Hier is hij ook nog niet binnen, bij Telenet werd die ook over een periode van een week ongeveer uitgerold.

Reputatie 1

@RedsFan Is er al een optie om HDR in of uit te schakelen in deze nieuwe firmware versie? Beeld op onze tv is veel te donker door die hdr, zou komen omdat er tone mapping wordt toegepast dan.

En is het geluid dat te stil is verholpen? Hier moet ik het geluid op 30 zetten voordat je het een beetje kan horen als de luidsprekers op stereo ingesteld staan. Op surround(dolby digital) is het wel luider maar zou niet mogen.

Ik vermoed van niet aangezien ze zich meer gefocust hebben op de Pxxx fouten.

Reputatie 1
Badge

Misschien ook beter  de voornaamste bugs eerst te doen, en ook niet te veel ineens,3-5 dan kan een urdate misschien ook sneller gebeuren, en als uiteindelijk die bugs verwerkt zijn, kan men aan het betere werk beginnen, zoals een nieuwere zendergids. Want ik denk dat het aan de gids zelf Ligt dat er veel niet werkt, en weet ook niet waarom Proximus is afgestapt, van eenvoudige horizontale gids, waar men eenvoudig kan door scrollen. Nu heb ik dagelijks last bij die gids, waar enkele dagen op vandaag staan, en de rest staan een week achter. dan moet je die gids met die pijltjes zelf naar vandaag zetten, dit vergt allemaal zoveel tijd.

Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, 

Is dit ondertussen opgelost?

Reputatie 1

Ik vermoed van niet aangezien ze zich meer gefocust hebben op de Pxxx fouten.


Duurt allemaal veel te lang. Bij KPN kan het blijkbaar wel om HDR in- of uit te schakelen in de instellingen. Px kan dit dus ook gemakkelijk implementeren.

Ja ik denk dat het toch zal afwachten worden tot de software uitkomt waar dit geïntegreerd zal zitten en nog andere zaken aangepast/opgelost worden….

Reputatie 7
Badge +4

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden. Vanaf deze week wordt er een nieuwe versie naar deze klanten gestuurd. Als dit goed verloopt wordt deze naar iedereen uitgerold. Hier wordt inderdaad vooral de nadruk gelegd op bugfixes zoals de Pxxx-errors.

Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je zendervolgorde aan te passen, maar een datum kunnen we daar nog niet op plakken vermits dit afhangt van de testen.

Ik heb in de vastgepinde info ook nog informatie gezet ivm HDR en Dolby. 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

Reputatie 1

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden. Vanaf deze week wordt er een nieuwe versie naar deze klanten gestuurd. Als dit goed verloopt wordt deze naar iedereen uitgerold. Hier wordt inderdaad vooral de nadruk gelegd op bugfixes zoals de Pxxx-errors.

Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je zendervolgorde aan te passen, maar een datum kunnen we daar nog niet op plakken vermits dit afhangt van de testen.

Ik heb in de vastgepinde info ook nog informatie gezet ivm HDR en Dolby. 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 


Dan schakelen jullie HDR toch beter uit? Geeft meer problemen dan voordelen. Als ik het dus goed begrijp als jullie HDR niet uitschakelen is het wachten tot de update van april 2022 wanneer het evt wel kan? Dat vind ik onaanvaardbaar want duurt veel te lang.

 

Wat betreft het geluid, bij ons is het juist de stereo instelling die te stil is en Dolby Digital(automatische instelling) is normaal volume.

Reputatie 1
Badge

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden. Vanaf deze week wordt er een nieuwe versie naar deze klanten gestuurd. Als dit goed verloopt wordt deze naar iedereen uitgerold. Hier wordt inderdaad vooral de nadruk gelegd op bugfixes zoals de Pxxx-errors.

Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je zendervolgorde aan te passen, maar een datum kunnen we daar nog niet op plakken vermits dit afhangt van de testen.

Ik heb in de vastgepinde info ook nog informatie gezet ivm HDR en Dolby. 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 


Dan schakelen jullie HDR toch beter uit? Geeft meer problemen dan voordelen. Als ik het dus goed begrijp als jullie HDR niet uitschakelen is het wachten tot de update van april 2022 wanneer het evt wel kan? Dat vind ik onaanvaardbaar want duurt veel te lang.

 

Wat betreft het geluid, bij ons is het juist de stereo instelling die te stil is en Dolby Digital(automatische instelling) is normaal volume.

Ik vind dit persoonlijk niet te lang, want ik heb nog liever als eerst die kleinere foutjes er uit gaan en dat je een eigen zendergids kan maken dan dat dit geluid

 

 in orde komt. Het zou anders zijn moest er niets meer uit je tv komen.

Reputatie 1
Badge

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden. Vanaf deze week wordt er een nieuwe versie naar deze klanten gestuurd. Als dit goed verloopt wordt deze naar iedereen uitgerold. Hier wordt inderdaad vooral de nadruk gelegd op bugfixes zoals de Pxxx-errors.

Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je zendervolgorde aan te passen, maar een datum kunnen we daar nog niet op plakken vermits dit afhangt van de testen.

Ik heb in de vastgepinde info ook nog informatie gezet ivm HDR en Dolby. 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 


Dan schakelen jullie HDR toch beter uit? Geeft meer problemen dan voordelen. Als ik het dus goed begrijp als jullie HDR niet uitschakelen is het wachten tot de update van april 2022 wanneer het evt wel kan? Dat vind ik onaanvaardbaar want duurt veel te lang.

 

Wat betreft het geluid, bij ons is het juist de stereo instelling die te stil is en Dolby Digital(automatische instelling) is normaal volume.

Ik vind dit persoonlijk niet te lang, want ik heb nog liever als eerst die kleinere foutjes er uit gaan en dat je een eigen zendergids kan maken dan dat dit geluid

 

 in orde komt. Het zou anders zijn moest er niets meer uit je tv komen.

Heb nu ook net gezien dat die allerlaatste softwareware binnen is. Dit kan ook maar 1 of 2 dagen zijn want ik zie dit elke dag na.

Reputatie 1

@Mario091166 Ben ik niet mee eens. Als je bugfixes doet is het logisch dat je eerst de grote fouten eruit gehaald en dan de kleine. Maar het geluid fixen gaat er toch niet van komen aangezien Px ervoor gekozen heeft het niet los te koppelen van de Androïd tv box updates die hoogstwaarschijnlijk door Google gedaan worden en dus niet door Px wat ik persoonlijk een grote fout vind. Eerste Androïd tv box update komt in april 2022 zegt de moderator. Lamentabele service van Px. KPN in Nederland doet blijkbaar wel zelf de updates want daar kun je wel HDR in- of uitschakelen in de instellingen.

We hebben sinds een kleine maande de V7 in huis en hebben niet echt last van grote bugs. Soms de foutmelding pxxx, maar die is geen groot probleem.

Wat vooral stoort is het feit dat je opnames niet langer dan 60 dagen kan bewaren. Gaat dit ooit terug veranderen? 

Ook is, zoals al meerdere keren aangegeven, de programmagids niet handig.

Het doorspoelen zou ook beter kunnen (Zie Telenet)

Wat vooral stoort is het feit dat je opnames niet langer dan 60 dagen kan bewaren. Gaat dit ooit terug veranderen? 

Dit werd toch beloofd dat het in de toekomst zal mogelijk zijn.

Vanmorgen rond 7u45 een bericht op mijn scherm dat er een tecnische storing is. 2 uren later terug een bericht dat het verholpen was en dat ik de pickx app moest herstarten. Nu draait alles terug vlot.

Het beeld van de zenders was vertraagd en blokkerig, ook bevatte de tv gids geen informatie.

Had er nog iemand problemen deze ochtend in Oost-Vlaanderen. Deinze, Landegem, Nevele?

Timm1983

Reputatie 1
Badge

Vanmorgen rond 7u45 een bericht op mijn scherm dat er een tecnische storing is. 2 uren later terug een bericht dat het verholpen was en dat ik de pickx app moest herstarten. Nu draait alles terug vlot.

Het beeld van de zenders was vertraagd en blokkerig, ook bevatte de tv gids geen informatie.

Had er nog iemand problemen deze ochtend in Oost-Vlaanderen. Deinze, Landegem, Nevele?

Timm1983

Ik heb hier sinds deze morgen een probleem met de app radioline die niet meer kan worden weergegeven worden bij mij op de V7. Ik heb al van alles geprobeerd. Op die knop gedrukt achteraan het toestel tot zelf s een de  decoder terug gebracht te hebben met een fabrieksherstelling. Maar niets verandert. misschien zijn er nog mensen regio Antwerpen die dit probleem hebben.

Reputatie 2

Ik ben benieuwd of we ooit de lange termijn opnames gaan terugzien?
Het lijkt of daar een grote radio stilte is over ontstaan.

...

Een eerlijk antwoord zou leuk zijn.
Staat dit nog op de to-do list of staat het eerder op de uitfaseren lijst?


Zal mezelf eens quoten om de vraag nu opnieuw te stellen.
We zijn ondertussen toch alweer 2 maand verder en nog steeds grote radio stilte.

Wil een Proximus medewerker na het weekend dat even gaan opsnorren en hier een antwoordje komen geven? Alvast bedankt

Reputatie 5
Badge +3

Hoelang bestaat die V7 al??? Nog steeds veel problemen! Hier komt dat (nog) niet binnen... als ik hier lees wat er nog allemaal hapert, mijn zoon is vorig jaar overgestapt naar Orange TV nog nooit zijn decoder moeten resetten en alles werkt vlot! Ook de interface en TV-gids veel overzichtelijker, het wordt tijd dat Prox. daar eens werk van maakt, Weet nu niet hoe deze bij de V7 eruit ziet.

 

mvg

Reputatie 1
Badge

Hoelang bestaat die V7 al??? Nog steeds veel problemen! Hier komt dat (nog) niet binnen... als ik hier lees wat er nog allemaal hapert, mijn zoon is vorig jaar overgestapt naar Orange TV nog nooit zijn decoder moeten resetten en alles werkt vlot! Ook de interface en TV-gids veel overzichtelijker, het wordt tijd dat Prox. daar eens werk van maakt, Weet nu niet hoe deze bij de V7 eruit ziet.

 

mvg

Telenet en Orange hebben een gehele andere werkwijze. Een box van Telenet daar heb je ook geen knop achteraan om in te drukken, om dat die nooit of bijna nooit stuk gaan. Je zal je misschien afvragen hoe dit komt, dit is gewoon omdat dat bedrijf gewoon veel meer geld heeft, en ook veel meer personeel dan Proximus heeft. En die Boxen worden eerst grondig getest personeel, maar ook die boxen gaan niet de deur uit zonder dat ze getest zijn alvorens deze op de markt worden gebracht. Bij Orange het zelfde daar werkt men met minder personeel als hier denk ik maar worden die boxen dan ook weer eerst getest, terwijl men hier die boxen laat testen door enkele personen, en dan na verloop van tijd die boxen verdeelt onder de klanten. Nu zitten er nog wat kinderziektes in, die er bij de andere operators al uit zouden zijn. Dus hier moeten klanten die juist een nieuwe box hebben ontvangen mee leren leven. Is dit een gemis, ik vind het niet  Ik ben hier nu bijna 3 maanden en veel last van die V7 heb ik niet, en je hebt al gehoort van een medewerker dat er beterschap op komst is. Dus kunnen we enkel maar in de toekomst zien.

Wat mij opvalt bij de V7 decoder dat is dat de meeste programma’s van France2 en France3 niet terug te kijken zijn, als ik bv. Questions pour un champion niet wil gemist hebben op France3 zou ik al een serie opname moeten maken, met de vorige V5 kon ik wel alles terugzien met replay van France2 en France3, is dat misschien iets wat betreft de nieuwe software voor de V7 decoder? Wordt daaraan gewerkt?

Is dit nog V7 kijkers opgevallen dat niet alles van France2 en France3 beschikbaar is in replay zoals we gewoon waren met de V5 decoder?

Voor de rest tevreden met die TV gids op de decoder, je krijgt gewoon een overzicht van de zender waarnaar je kijkt, op zich vind ik daar niets mis mee, gewoon naar links of rechts klikken voor een overzicht van een andere zender.

Timm1983

@Timm1983 Ik heb voor alle zekerheid eens gekeken op mijn V5C decoder en kan ik ook niet terug kijken op France2 en France3, of dit vroeger zo was zou ik niet weten omdat ik voor deze zenders nog geen replay gebruikt  had.

Reputatie 1
Badge

@Timm1983 Ik heb voor alle zekerheid eens gekeken op mijn V5C decoder en kan ik ook niet terug kijken op France2 en France3, of dit vroeger zo was zou ik niet weten omdat ik voor deze zenders nog geen replay gebruikt  had.

Misschien bedoeld hij dat je op die zenders wel kan terugspoelen 36 uur. Dat is anderhalve dag en bij Telenet waren dat er 7. Dus als we vandaag zijn kan hij nog als hij vlug is dat programma via zijn gids bekijken. Eerlijk gezegd vind ik die V7 ook niet zo slecht, buiten de gids zelf. En daarstraks had ik weer een meningsverschil met Proximus, omdat ze nog niet eens duidelijk uitleg kunnen geven aan hun klanten. Ik heb gisteren streamz aangemaakt via mijn laptop omdat het niet lukte op TV. Ik heb eerst gebeld naar Proximus, en ik zei dat dat ik een account had gemaakt, en daar zeiden ze me dat ik naar streamz moest bellen. Dus dit deed ik, ik vroeg dan hoe ik dit kon zien op tv, en daar zeiden ze dat ik dit aan Proximus moest vragen. Dus belde ik nogmaals naar daar, en had ik terug dezelfde vrouw. Ze zei dan, je hebt juist gebeld, ik eri ja ik heb naar Streamz gebeld en moest naar hier bellen. En weet je dan wat ze hier zeggen als je vraagt wat je moet doen om streamz te zien? Dat weten ze niet. Want Streamz is niet van hun. Ik heb gezegd dat niets van hun id  NPO en duitsland1 ook niet. Dus dan weet je genoeg.Streamz staat bij de apps, maar als je daar op klikt staat daar inloggen. Dus dat doe ik en dan staan daar 6 letters, die je moet scannen met je tablet of iphone. Maar wat doe je als je dat niet hebt of als je al een account hebt. weet iemand wat te doen als Proximus het zelfs niet weet, want het begint nu stilletjes aan op mijn zenuwen te werken hier, en bij Telenet had ik vroeger ook streamz..

Reageer