Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Een ouder familielid is recent overgestapt naar ProximusTV met TV Box V7.

Oudere (+85j) mensen hebben problemen met het Pickx menu (en moderne technologie in het algemeen), zeker indien er extra boodschappen (bvb promo’s etc) op komen. De back / OK toets maakt het allemaal te complex. Geregeld gaan we langs en staat er een menu item (of het Netflix startscherm) op de TV waar ze niet meer uit geraakt … Het moet mogelijk zijn met een paar aanpassingen deze setup “oudere senioren” proof te maken, en er voor te zorgen dat ze op dezelfde wijze naar TV kunnen kijken dan voorheen zonder “box”.

Ik zie een paar oplossingen:

  1. de mogelijkheid om het Pickx menu te omzeilen en onmiddellijk bij opstart op het laatst gekozen kanaal te belanden, vanwaar er verder met de P+ en P- kan gezapt worden.
  2. de mogelijkheid voor ons als familielid om vanop de Pickx APP op onze (Android) smartphone het kanaal te kiezen waarop de TV Box kijkt (zoals mogelijk bij Telenet). Minder evident …
  3. Het gebruik van een programmeerbare (én simpele) afstandsbediening dewelke bij opstart een macro heeft die de toestellen aanzet, een paar “back” instructies uitzendt en dan naar “kanaal 1” gaat. Heeft iemand dit al uitgeprobeerd? Welke hardware?

 We dienen er voor te zorgen dat, zeker in deze tijden van sociaal isolement, we de senioren door gebruik van technologie toch nog een raam naar de wereld geven ipv deze ook af te sluiten. Niet?

   

Als je na opstarten direct op het huisje klikt van de remote kom je dan niet direct in de proximus Pickx app (ik heb zelf geen v7 ) maar dit wou ik je al meegeven.

PS: Bij de andere decoders V5 en V5c is dit door onmiddellijk op TV toets te drukken na opstarten of een 30 tal seconde wachten tot hij op het volledig scherm van het laatste gekozen kanaal terecht komt.

Ondertussen op App versie 4.87.6 en  SW versie 3.84.0.

Toch nog opmerking. Waarom blijft opname doorspelen(geluid op achtergrond) wanneer ik op de home knop duw?

Twee maal duwen brengt me terug naar de opname (beeld en geluid).

Mvg Artie 

Als je een programma herbekijkt krijgen we regelmatig in het midden van het programma een foutmelding p006 en als je dan de hele weg hebt afgestapt om je programma terug te herstarten en door te spoelen krijg je regelmatig nog eens melding p011 waardoor je terug heel de weg kunt afleggen. Altijd moeilijk om te weten waar je juist zat omdat je ook 87keer op de doorspoelknop moet duwen en dan mogen we al blij zijn dat we het doorspoelen er bij hebben genomen anders kon je telkens je programma helemaal opnieuw moeten kijken. Stel mij regelmatig de vraag of het wel de moeite waard was om 46€ te betalen om te veranderen enkel voor disney+ te kunnen kijken voor de kindjes

Ondertussen op App versie 4.87.6 en  SW versie 3.84.0.

Toch nog opmerking. Waarom blijft opname doorspelen(geluid op achtergrond) wanneer ik op de home knop duw?

Twee maal duwen brengt me terug naar de opname (beeld en geluid).

Mvg Artie 

is dat dan niet mogelijk zoals bij de andere decoders/remote om de opname eerst te stoppen/pauzeren en daarna de opname te hervatten als je dan achteraf wilt verder kijken.

@Martin 

Ja, dat is altijd mogelijk maar ik dacht dat het induwen van de homeknop de play functie  zou stoppen.

Dat is blijkbaar niet zo.

Mvg

Artie

 

Het audio-sync probleem is bij mij verholpen als je de ‘surround sound’ uitschakelt op de decoder, maar komt er ook een oplossing voor wanneer je graag deze optie activeert? Dit geluid is namelijk veel beter.

Nu komt het geluid hopeloos te laat als je surround sound activeert en dit is niet te omzeilen. Dit probleem stopt als je de optie uitschakelt maar dan heb je helaas wel inferieur geluid.

Sinds gisteren ook nieuwe Proximus klant met een V7 decoder. Het is een leuk toestel, maar ik snap niet dat de interface na al deze tijd nog steeds zo bagger kan zijn. Ik zie in het begintopic dat er vanaf deze maand een update uitgerold wordt die een horizontale tv gids brengt en wat zal ik daar blij mee zijn als die mij bereikt!

Ik vraag me echt af welk genie die interface bedacht heeft. Zo’n grote vlakken met foto’s is leuk, maar niet handig voor zoiets als een tv gids, sorry…

Dan hoop ik dat de opnames ook nog aangepakt worden. Wat is er mis met een gewone lijstweergave? Ook hier weer, zo’n grote vakken met foto’s en dergelijke is leuk, maar een mooi overzicht krijg je er niet echt mee (persoonlijk mening).

Ook zou het handig zijn om alleen een recent seizoen op te nemen en niet elke aflevering die ze heruitzenden. Of dat er toch een functie inzit die gaat bijhouden welke aflevering je al opgenomen hebt zodat je de heruitzending van de volgende dag niet opnieuw opneemt...

Het audio-sync probleem is bij mij verholpen als je de ‘surround sound’ uitschakelt op de decoder, maar komt er ook een oplossing voor wanneer je graag deze optie activeert? Dit geluid is namelijk veel beter.

Nu komt het geluid hopeloos te laat als je surround sound activeert en dit is niet te omzeilen. Dit probleem stopt als je de optie uitschakelt maar dan heb je helaas wel inferieur geluid.

Jawel, dat lost het inderdaad op!

Bedoel je hiermee dat het voor ‘surround sound’ opgelost is, want surround uitschakelen lost audio sync wel op maar de vraag is of het ook voor surround opgelost is?

Ik kijk al geruime tijd met de instelling - surround geluid - uitgeschakeld, omdat ik anders problemen ervaar met mijn Sonos systeem. De decoder stuurt dan zogezegd 5.1 door terwijl dit werkelijk gewoon 2.0 betreft en dat geeft een foute audiomix tot gevolg. 

 

In ieder geval, ook wij hebben de afgelopen tijd geregeld problemen ervaren met audio sync bij opnames. Dus ik denk niet dat het uitschakelen van deze instelling een garantie geeft om het probleem te verhelpen. 

 

Pauzeren/hervatten helpt soms. Opnieuw opstarten helpt soms ook. Maar het probleem blijft regelmatig terugkeren. 

 

Ook hier werd een probleem met surround en audiosync aangekaard → Soundbar vertraging geluid - decoder v7 | Proximus Forum

Reputatie 2
Badge +1

Zal er ook een wijziging gebeuren in de tvgids van de Apple TV app ?

 

Deze heeft dringend nood aan een verandering… ;-)

 

volgens mij gaan ze het systeem inderdaad universeel maken :

mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out en de lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen….

NB: voor de V7 decoder 
20/02/22 Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.91.2   
            De eerste 20 000 klanten krijgen deze update: 
            nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen via instellingen.

Werkt inderdaad goed!

Is wel overzichtelijker. Maar dat is persoonlijk.

Ondertussen App versie 4.91.2

Mvg

Artie 

@HadewychT , de p011 foutmelding verschijnt zo vaak, dat een film kijken alles behalve ontspannen is. Een compensatie voor het niet-functioneren van uw service lijkt me op z'n minst gepast. Graag uw reactie. Hartelijk dank.

Hallo allemaal

Ik heb nog steeds de software app versie 4.87.6 op mijn V7 decoder, ik wou eens proberen om de layout van de tv gids aan te passen naar horizontaal maar dit is nog niet mogelijk. Ik ben nog aan het wachten op app versie 4.91.2, misschien dit wel even nog kan duren tot maart/april wanneer iedereen voorzien is. Als ik mijn V7 decoder laat zoeken naar updates beschik ik reeds over de meest recente tv software. Ik zal hier wel laten weten als ik de nieuwe software 4.91.2 heb, om ook in de toekomst gebruik te kunnen maken van de horizontale tv gids.

Timm1983

Sinds een week of twee krijgen we opnieuw continu onderbrekingen tijdens het live kijken. Beeld valt dan een second weg (zwart beeld) en geluid valt een 3 tal seconden weg. Herstarten van decoder en modem helpen voor een uurtje of twee. Dan is het opnieuw van dat.

 

Opnames bekijken is ook opnieuw een hel. Om de 5 minuten p06 melding. Afspelen stoppen, terug naar de opname en starten.. want de opname staat nog te spelen zogezegd. Ben je niet snel genoeg met stoppen dan zit hij al een eind verder in het afspelen zn mag je gaan zoeken.

Nog klein frustratie punt.. vooruit "spoelen" en achteruit "spoelen" hebben niet dezelfde timeframe. vooruit is 30 seconden en achteruit is er slechts 10. Wanneer gaat dit eindelijk naar normaal doorspoelen (1,5x 2x 3x..)?

Reputatie 2
Badge

De app vtmgo blijft bij Aanbevolen Apps staan, niet bij Geïnstalleerde Apps. Idem voor Youtube.

 

En, vooral: aub werk maken van de functie om opnames langer te bewaren! Dit is echt een bummer sinds de overschakeling naar v7 :(...

De app VRTnu is niet zichtbaar bij de aanbevolen apps, alhoewel wel geïnstalleerd. De app van  Radioline is standaard voorzien op de V7(niet te verwijderen) maar werkt niet op dit apparaat?

Is het niet mogelijk om de volgorde van de voor de klant interessante apps te wijzigen? 

Mvg Artie

Reputatie 2
Badge

De app VRTnu is niet zichtbaar bij de aanbevolen apps, alhoewel wel geïnstalleerd. De app van  Radioline is standaard voorzien op de V7(niet te verwijderen) maar werkt niet op dit apparaat?

Is het niet mogelijk om de volgorde van de voor de klant interessante apps te wijzigen? 

Mvg Artie

Bij mij staat vrtnu dan weer bij allebei ( aanbevolen + geïnstalleerde).

Werk aan de winkel m.a.w. :)

Hallo allemaal

Ik kreeg daarnet een melding in het menu om nieuwe software te installeren maar na nazicht in het menu blijk ik nog steeds te beschikken over app versie 4.87.6 en Middleware versie 3.84.0 of was dit nu dan een spookupdate? Want ik heb nog altijd dezelfde software als voor de update. 

Heeft nog iemand dit al eens meegemaakt? 

Of kan het zijn dat de nieuwe software niet goed werd geïnstalleerd op de decoder?

De software blijft 4.87.6 ook na de decoder eens in stand-bye te hebben gezet.

Als ik de decoder laat zoeken naar nieuwe software is de software up-to-date.

Timm1983

Ondertussen had ik even mijn V7 in stand-bye gezet en terug ingeschakeld. Ik zag dat de Pickx app geladen werd en ik heb nog eens gekeken of ik nu over de nieuwste software beschik en ja hoor, nu heb ik de 4.91.2 als software. Middelware is 3.84.0.

De horizontale tv gids is ook een verbetering, zoals we gewoon waren bij de V5.

Dus ik zou iedereen willen aanraden die de nieuwe update uitvoert om ook niet direct te denken dat er niets gebeurd is. Even half uurtje decoder in stand-bye en dan terug opstarten.

Succes voor wie de nieuwe update nog moet installeren!

PS. Tijdens het installeren van de software knippert het welkomscherm ongeveer 10 keren... Dus geen paniek... 

Timm1983

 Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.92.2.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. Blijkbaar volgen de updates elkaar sneller op.👍

Mvg Artie

Reputatie 2
Badge

@Artie is er een merkbaar verschil tussen de 4.91 en 4.92? Laat ons hopen de optie om langer opnames te bewaren. En de reeds langer opgenomen programma’s (via de v5c) ook af te kunnen spelen/consulteren.

@ Proximus: wie is wanneer aan de beurt voor de updates? Bij mij is het nog 4.87 bv. Thx

Reageer