Ik heb exact hetzelfde probleem.
Zodra je het ‘surround sound’ activeert op de decoder dan loopt het geluid niet meer synchroon.
Het geluid komt dan te traag door en dit is onmogelijk te corrigeren.
Hopelijk wordt dat ooit opgelost met een update van de decoder maar momenteel kan je helaas enkel het geluid downgraden om dit probleem te verhelpen (voor zover ik weet althans).
Misschien reageert er iemand van proximus met een mogelijke oplossing, zo niet kunnen ze dit best toevoegen aan de lijst met problemen van de V7 decoder.
Ik weet niet of deze software versie a iets verholpen heeft aan dit probleem.
- Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.87.6
PS: op de pagina V7 stand van zaken is het probleem aangehaald maar is er nog geen melding gemaakt van een oplossing dus zal die er nog niet zijn.
@Maartenf Je eerste setup is inderdaad degene die we aanbevelen.
@steven.sanchez Ik zal jullie feedback mee doorgeven naar de verantwoordelijken voor de V7
Decoder v7
Tv Philips 50PUS6272/12
soundbar Bose 500
Aansluiting: decoder naar tv en soundbar naar tv. Allebei via higg speed hdmi.
Maar het beeld lijkt toch naar normen van het jaar 2022 nergens op. Indien er iets in het donker gefilmd wordt of iemand heeft een zwarte jas aan, is het zwart rampzalig.
Graag hiervoor een oplossing. Liever gisteren dan vandaag.
Ik heb het zelfde probleem. Setup 1 is de manier dat ik gebruik. Is hier nu al een oplossing voor. Want wordt er wat zot van.
@Maartenf Je eerste setup is inderdaad degene die we aanbevelen.
@steven.sanchez Ik zal jullie feedback mee doorgeven naar de verantwoordelijken voor de V7
@Hadewich Beste, mijn sonos arc geeft voortdurend een stotterend geluid weer. Sonos raadde ons aan Proximus te contacteren want het probleem zit hem bij de decoder V7, eens deze van de tv wordt afgekoppeld is het stotterend geluid weg. De sonos is via hdmi arc correct met de tv verbonden en de decoder v7 met een gewone hdmi poort met de tv.
@HadewychT Beste, mijn sonos arc geeft voortdurend een stotterend geluid weer. Sonos raadde ons aan Proximus te contacteren want het probleem zit hem bij de decoder V7, eens deze van de tv wordt afgekoppeld is het stotterend geluid weg. De sonos is via hdmi arc correct met de tv verbonden en de decoder v7 met een gewone hdmi poort met de tv.