Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Reputatie 4
Badge +2

ook juist update ontvangen .

daaraan zie je dat het updaten van decoders door Proxgoed gespreid wordt

Reputatie 3
Badge

daaraan zie je dat het updaten van decoders door Proxgoed gespreid wordt

Ik heb zonet update 3.68 ontvangen. Welke zijn de wijzigingen tov 3.64 aub? Alvast bedankt!

Ik heb de update hier zelf kunnen doen via systeem update.

591MB maar qua veranderingen. Ja. Ik denk dat je dan liever de app Pickx ziet updaten. Want dan zie je effectief iets veranderen .

Ik hoop dat de sync met deze update wel verbeterd is maar moet nu verder werken dus zal pas dit later eens kunnen ondervinden ;-)

 

Reputatie 1

Deleted

Reputatie 1

Dit zou door iemand va de proximus forummedewerkers  op de hoofdpagina moeten aangevuld worden

→ V7 Stand van zaken (hoofdpagina) | Proximus Forum


Kan ik niet terugvinden - of ik lees erover 😁

Dat zal afhangen van wat hen doorgespeeld word van de bevoegde dienst, als ze niks doorgeven kan een Proximus forummedewerker ook niks posten op die pagina natuurlijk !-)

Reputatie 3
Badge

Hopelijk door de COTA kan ik bij een eerste lichting van gebruikers (testers) zitten.

En is er mogelijkheid om sneller updates bij ons te krijgen ;-)

Was het allemaal maar zo simpel hé, :slight_smile:  daar zal het in ieder geval niet van afhangen maar wel in hoeverre die bugs complex zijn en als Prox moet bv beroep doen op externe fabrikanten enz….

 Bij gebrek aan een betere plaats te vinden, hier wat bugs / feedback voor de v7 die ik zelf gemerkt heb.

  1. HDMI video passthrough werkt niet in combinatie met een receiver. Dus decoder aangesloten op receiver, bij uitschakelen van de receiver zou het HDMI signaal verder  doorgegeven moeten worden naar de TV. Echter alleen het geluid komt door, geen video. Het ligt niet aan de receiver want met andere toestellen (HTPC bv.) werkt het perfect.
  2. Doorspoelen van opgenomen programma’s doet de decoder hangen. Dit gebeurt consistent als je de FWD knop lang ingedrukt houdt. Bij korte aanslagen van de toets kan je wel doorspoelen maar langer dan een paar seconden de toets indrukken geeft gegarandeerd een zwart scherm.

Ook nog een suggestie voor de UI:

Als je CEC ingesteld hebt om met de afstandsbediening van de TV de decoder te bedienen, zou het handig zijn om in het TV guide menu de optie te hebben om naar het home scherm terug te keren. Waarschijnlijk is dit afhankelijk van het type TV dat je hebt, maar mijn afstandsbediening heeft geen knop voor het home scherm. Als je dan wil terugkeren, moet je via back terug door alle voorgaande geselecteerde menus gaan om uiteindelijk terug uit te komen bij het scherm waarmee de decoder opstartte. Helaas werkt dit overigens ook niet altijd.

Hoe lang moet het eigenlijk duren om iets te doen aan de overbodige HDR upscaling? Onbegrijpelijk dat dit erin zit, laat staan dat het meerdan een jaar moet duren om daar iets aan te doen.

als je nu ,2 decoders huurt krijg je dan 2x 400 uur

nee aangezien alles gemeenschappelijk staat op de cloud en je zowel de opname op gelijk welke decoder gemaakt ook kunt bekijken op gelijk welke andere decoder, zoals je ook de opname via pickx opportable apparaten / pc kunt doen en bekijken 

Vroeger was dit in feite wel maar twee omdat de decoders een harde schijf hadden en je elke decoder op zijn harde schijf apart kon opnemen tot hun harddisk vol was maar dan kon je geen opnames op een decoder bekijken die met de andere decoder gemaakt waren(opgeslagen waren op zijnHDD)

Reputatie 3
Badge

Dag proximus, 

 

Ik wou dit toch nog eens melden. Soms als ik mijn tv op zet krijg ik het beeld zie afbeelding. Voor de laatste update zag ik dus het menu in het klein met oude ruis er rond nu is het dus nog ongeveer het zelfde enkel de ruis is veranderd naar beeld./een uitzending van dat moment.

Na gewoon uit zetten en weer aan is het in orde. 

ik heb nog een vraagje. Ik heb telenet en orange gehad , beiden kon ik het geluid luider en stilder zetten via mijn decoders. Nu zou dit niet kunnen vanwege mijn soundbar YAMAHA YAS-105 . iemand ervaring met soundbar

Je kan dit aanpassen door op je afstandsbediening de knoppen “sub” en “volume+ tegelijkertijd in te duwen.
Rechts bovenaan uw scherm zal je dan het Android volume balkje zien dat je zo kan aanpassen.
Je moet na dat je op sub en volume+ hebt geduwd en je het balkje ziet staan
de + toets gebruiken om het volume te verhogen, dit terwijl je sub blijft ingedrukt houden.
NB: sub en volume- eerst doen, en dan terug sub en volume+ kan blijkbaar soms nodig zijn
om het volume op volume 20 te kunnen zetten.

soundbar/surround: Je kan best de surround aansluiten op de TV via ARC en
ook de decoder verbinden met de TV via HDMI.
Op deze manier ondervind je de minste problemen met het geluid.
 
Staat de instelling in de decoder ook juist:
Als naar je gaat naar: instellingen, apparaatvoorkeuren, geluid,
staat hij dan op automatisch onder surround.

ok bedankt, die technieker zei dat de functie nie werkte en inderdaad zonder sub werkt het niet.

Ik zou graag de decoder met mijn Harmony Ultimate remote bedienen, welke apparaat code is hiervoor geschikt?

Reputatie 1

Ik zou echt graag een documentaire zien over het team Proximus-techniekers dat maandenlang probeert om upscaling naar HDR uit te zetten en een functie in te voeren waarmee gebruikers hun eigen zendernummering kunnen kiezen. Het is waarschijnlijk wachten op specialisten van MIT die kunnen helpen om dit soort spitstechnologie te verwezenlijken.

Gebeurt dat wel door Proximus zelf ?

NB: Op sommige TV’s kun je dit aan of uitzetten heb ik al gelezen.

Reputatie 2

Ik ben benieuwd of we ooit de lange termijn opnames gaan terugzien?
Het lijkt of daar een grote radio stilte is over ontstaan.

Ik kan de lange termijn opnames zien in de mijn opnames lijst op de  mobile app, maar niet afspelen. Op de V7 decoder staan ze niet in de lijst. Blijkbaar zou ik dit enkel op de V5 decoder kunnen zien, maar een V5 decoder heb ik momenteel niet meer. Moet ik echt een oude decoder aanvragen om dit alsnog te kunnen bekijken?

Een eerlijk antwoord zou leuk zijn.
Staat dit nog op de to-do list of staat het eerder op de uitfaseren lijst?

 

Van dat uitfaseren van lange termijn opnames dat zal volgens mij niet dan zou ik nog eerder geloven dat ze de v7 moeten uitfaseren ;-)

Hallo allemaal,
Binnen enkele dagen zal ik ook Proximus TV kunnen kijken met de V7 decoder, na het bezoek die mijn ouders kregen van een Proximusmedewerker, er werd beslist door mijn ouders om de vaste lijn op te zeggen, kan ik dan nog Proximus TV kijken en gebruik maken van Internet, hoe wordt er ingelogd op de V7 decoder, waarschijnlijk met het nummer van een vaste lijn zoals we dat doen bij de v5 decoder, maar wat als er geen vaste lijn meer is? Of wordt het dan via de V7 decoder tv kijken via de Pickx app die wordt geïnstalleerd op de V7 decoder bij het wegvallen van de vaste lijn? Waarschijnlijk dan inloggen op de Pickx app op de decoder met een gebruiksnaam en paswoord?
Alvast bedankt voor iemand die mij wat meer info kan geven.

Timm1983

@Timm1983 je bedoelt dat ze niet meer van vaste telefonie willen gebruik maken, dat kan absoluut geen probleem zijn, aan de binnenkomende vaste (koper-)lijn wordt een fictief (telefoonnummer)lijnnummer gegeven en kun je terugvinden in MyProximus

De V7 werkt sowieso op de geïntegreerde PIckx-app, maar heeft niks te maken of je nu vaste telefonie hebt of niet.

Het VDSL signaal (waar alle signalen inzitten) wordt gewoon verder over je binnenkomende koperlijn getransporteerd, waar de bbox/modem uit het VDSL signaal deze signalen er weer uithaalt, dus Het VDSL signaal trekt er zich niks van aan of je nu vaste telefonie hebt of niet, je zou zelf geen VDSL filter meer nodig hebben aangezien het telefonie signaal niet meer moet uitgefilterd worden, maar die mag gewoon blijven staan.

@ Martin,
Bedankt voor je berichtje terug, ik ben blij dat het dan geen probleem zal zijn om na het opzeggen van de vaste lijn nog Proximus TV te kunnen kijken en gebruik te kunnen maken van internet, zeker nog voor mijn thuiswerk dat ik 4 dagen op 5 doe.
Ik zal eens kijken in mijn MyProximus voor het fictieve lijnnummer, ofwel geef ik het bestaande lijnnummer in, zolang het nog niet afgesloten is.
Dan is het nu wachten tot de 3 nieuwe V7 decoders zullen geleverd worden, ik denk waarschijnlijk donderdag of vrijdag, ik ben eens benieuwd hoe lang het nu zal duren voor onze vaste lijn zal worden afgesloten, want momenteel kunnen we nog bellen, wat de installatie van de V7 decoder betreft zal ik jullie nog iets laten weten binnen enkele dagen, de V7 ik kijk er al naar uit. Benieuwd naar de betere beeldkwaliteit op mijn 4K tv...
Timm1983

Niet alleen beter beeldkwaliteit maar dat de v7 decoder niet te veel kuren vertoont is natuurlijk ook van belang, maar dat zullen we dan wel vernemen :wink:

In ieder geval hoop ik dat je er met veel plezier kan van genieten.

Reageer