Ik had vorige week het persbericht gelezen dat er bij het afsluiten van het nieuwe flex abonnement een v7 decorder zou worden mee geleverd. Ik zit nu te kijken op de Proximus pagina waar je zelf het abonnement kunt samenstellen maar ik vind nergens terug dat dit zo zou zijn. Daarom vroeg ik mij af of er dus effectief een v7 decorder zal worden geleverd na de bestelling?
Alvast bedankt!
Bladzijde 8 / 8
Beste,
Ik ben onlangs via jullie diensten overgeschakeld op de Flex bundel.
Krijg ik dan ook een nieuwe modem en decoder?
Zal misschien ook mijn klankprobleem oplossen en mocht dit niet zo zijn zal ik mij een nieuwe TV aanschaffen, een 4 k toestel van Philips.
Zijn dan mijn huidige modem Bbox 3 en decoder nog bruikbaar?
Bedankt om dit even na te gaan aub
Nog een fijne avond,
NB: morgen, 8/11 of 9/11 komt de technieker toch langs maar ik vrees (en hij ook) dat het probleem zwz van de tv komt
Louis van Aken
bij een flex bundel kun je inderdaad je oude decoder laten omruilen voor een V7 decoder. Een bijkomende voorwaarde is dat je lijnsnelheid minimum 30 Mbps moet halen, maar de Prox medewerkers zullen dit wel verder bekijken voor u straks als ze langskomen.
Als de technieker langkomt kan die ook beslissen of je een nieuwe bbox nodig hebt, nu worden er bbox3V+ modems geplaatst van Sagemcom.
Voor de klankonderbrekingen wacht je toch best af tot de technieker gepasseerd is en hij kan uitvissen van waar het probleem zou kunnen komen.
Onder voorwaarden stond toch dat bij flex de decoder gratis is , is dat dan onlangs veranderd?
NB: Ook bij flex S is de huurprijs decoder inbegrepen.
De huur (van de 1e decoder) zal dan gratis zijn. Je leest toch ook wat ik lees? Ik vraag me wel af of bij defect van de oude (in mijn geval V5 met harde schijf) een V7 gratis wordt gegeven of een V5compact/V6?
@Martin, @Mutlie Ja klopt, bij een commerciele swap;
een commerciële swap naar een V7 decoder is betalend. De éénmalige omruilingskost bedraagt €49.
Uitzondering: voor klanten die beschikken over de optie All Stars of All Stars & Sports, is de omruiling gratis.
De klanten kunnen hun decoder ook zelf omruilen via TV ordering. Dit kan vanuit het Pickx startscherm naar > shop > apps > meer apps
Ok dan, tot hier toe had ik hier nog van niemand gelezen dat ze voor de v7 decoder moesten 49€ opleggen bij een flex pack.
@Luc.M maar wat wordt er juist bedoelt met een commerciële swap.
bvb iemand die een nieuw pack Flex afsluit valt die daar dan onder?
of geldt dit enkel voor iemand die van pack veranderd naar een flex pack.
ik stel die vraag omdat ik hier en op ander socials al verschillende keren gelezen heb dat sommigen gewoon hun decoder konden omruilen voor een v7 decoder in hun flex pack, dan zou dit wel heel grote toeval zijn dat die allemaal All Stars of All Stars & Sports, in hun pak hadden, tenzij dit recent veranderd is natuurlijk?
Ik vraag me wel af of bij defect van de oude (in mijn geval V5 met harde schijf) een V7 gratis wordt gegeven of een V5compact/V6?
Ik heb tot hiertoe nog nooit iets anders gelezen als je een flex pack had kon je gratis je oude decoder omruilen voor een v7 en zelfs als die niet defect was.
@Luc.M aanvullend: wat bij een defect van de oude decoder in een nieuw Flex-pack? Ter info: ik heb een nieuwe Flex en een oude V5, volgens de de vriendelijke mevrouw die de omzetting heeft geregeld geen V7 nodig. (of is er een andere reden zoals verbindingssnelheid?)
@Martin Ja is pas vrij recent. Ik doe navraag hoe het juist in mekaar zit. Ik laat nog info. Groetjes
Wat ik mij wel ook afvraag indien je bvb 45 Mbps haalt of een tweede bijkomende v7 decoder dan zonder problemen te geven mogelijk is?
Gegarandeerd is (op dit moment?) 18,6 Mbps download - 5,6 Mbps upload Ik begrijp dat dit 30 Mbps moet zijn, maar zeggen dat het niet nodig is om een V7 te installeren is niet hetzelfde als: het kan niet, want de lijn is onvoldoende.
Inderdaad je snelheid is gewoonweg te laag. en rekening houden met de eventuele verhogingen van snelheid die mogelijk zouden kunnen zijn (wordt bepaald door het automatisch lijnmeetsysteem = DLM) daar wordt geen rekening mee gehouden want zelfs al krijg je die verhoging, dan kan die ook bvb na een tijd om één of andere reden terugvallen, als de stabiliteit van je lijn en die van anderen daardoor in het gedrang komen die in de zelfde distributie kabel zitten als u.
Commerciële omruilingen van de huidige TV Box naar een andere TV Box waren in het verleden reeds mogelijk bij een bepaald type pack, en de omruiling was steeds gratis.
Vanaf september zal een omruilkost van € 49 worden aangerekend indien de klant kiest voor een V7 Android TV Box.
Uitzondering:
commerciële omruiling naar V5c of V6 blijven gratis alsook technische (repair) swaps,
indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box ook gratis gebeuren.
Commerciële swaps worden enkel uitgevoerd op aanvraag van de klant, Proximus zal hiervoor geen pro-actieve communicaties sturen naar de bestaande klanten.
Dit is sinds 1/9/2021.
@Luc.M Bedankt voor deze bijkomende verduidelijking.
Maar ik mag hier toch uit besluiten dat iemand die een flex pack heeft (zonder All Stars of All Stars & Sports tv-optie) en nog geen V7 decoder heeft, zijn oude decoder kan gratis omgeruild worden voor een V7 decoder.
Want ik stel vast dat zelfs iemand die een nieuw pack flex afsluit (zonder All Stars of All Stars & Sports tv-optie) niet default een V7 decoder opgestuurd krijgt, aangezien de vraag regelmatig gesteld wordt wat moet ik doen om mijn oude decoder om te ruilen voor een V7.
Of zie ik het dan toch nog verkeerd?
Vraagaan iemand die een flex pack heeft, maar geen v7 decoder heeft: of je al deze weg gevolgd hebt op je decoder om een v7 decoder aan te vragen in ruil voor je oudere decoder?
→ decoder Pickx startscherm naar > shop > apps > meer apps enz….
Krijg je daar dan eventueel een melding van een bedrag dat zal aangerekend worden?
@Martin , vanzodra ik meer info heb laat ik u deze . Groetjes Luc
@Martin Het antwoord op jouw vraag is “JA”; de klant ziet in de TV ordering flow dat de swap betalend is aan een bedrag van €49.
@Luc.M Bedankt voor deze bijkomende verduidelijking.
Maar ik mag hier toch uit besluiten dat iemand die een flex pack heeft (zonder All Stars of All Stars & Sports tv-optie) en nog geen V7 decoder heeft, zijn oude decoder kan gratis omgeruild worden voor een V7 decoder.
Want ik stel vast dat zelfs iemand die een nieuw pack flex afsluit (zonder All Stars of All Stars & Sports tv-optie) niet default een V7 decoder opgestuurd krijgt, aangezien de vraag regelmatig gesteld wordt wat moet ik doen om mijn oude decoder om te ruilen voor een V7.
Of zie ik het dan toch nog verkeerd?
@AntonellaD Dit is eigenlijk waar ik totaal niet goed aan uit kan, dan moet zowel voor punt 1. en ook voor punt 2. , in dit geval betaald worden als men een V7 wilt?
@Martin Het antwoord op jouw vraag is “JA”; de klant ziet in de TV ordering flow dat de swap betalend is aan een bedrag van €49.
@AntonellaD. Vraagje hierover. Toen ik mijn Flex abo pakte zat daar een V7 decoder bij. Heb toen gezegd vanwege problemen houdt ik mijn V5 decoders tot de problemen opgelost zijn. Dus als ik nu beslis om de V7 decoder toch te pakken zou ik dan € 49 moeten betalen. Terwijl bij afsluiten Flex abo de V7 decoder toch bij het abo zat. Of zie ik dit nu verkeerd Grtj, Antoon
@Martin@Antoon1 Nieuwe klanten die een nieuw Flex pack nemen zullen standaard een Android TV Box ontvangen als ze voldoen aan de vereisten.
Bestaande klanten:
indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box gratis gebeuren
commerciële en technische omruiling naar V5c of V6 blijven gratis
voor alle bestaande klanten met een Flex pack zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49
voor alle bestaande klanten met een ouder pack (alles vóór Flex) die hun pack wijzigen naar Flex zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49
Voor onze forumgebruikers kunnen wij dit uiteraard geval per geval wel bekijken wat de eventuele mogelijkheden zijn.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.