Beantwoord

V7 decorder bij Flex abonnement


Reputatie 1

Hey iedereen!

Ik had vorige week het persbericht gelezen dat er bij het afsluiten van het nieuwe flex abonnement een v7 decorder zou worden mee geleverd. Ik zit nu te kijken op de Proximus pagina waar je zelf het abonnement kunt samenstellen maar ik vind nergens terug dat dit zo zou zijn. Daarom vroeg ik mij af of er dus effectief een v7 decorder zal worden geleverd na de bestelling?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Martin 1 July 2020, 11:54

Bekijk origineel

200 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Martin @Antoon1  Nieuwe klanten die een nieuw Flex pack nemen zullen standaard een Android TV Box ontvangen als ze voldoen aan de vereisten.

Bestaande klanten:

 

  • indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box gratis gebeuren
  • commerciële en technische omruiling naar V5c of V6 blijven gratis
  • voor alle bestaande klanten met een Flex pack zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49
  • voor alle bestaande klanten met een ouder pack (alles vóór Flex) die hun pack wijzigen naar Flex zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49

Voor onze forumgebruikers kunnen wij dit uiteraard geval per geval wel bekijken wat de eventuele mogelijkheden zijn. :wink:

Groetjes,
Antonella

Dat is geen verplichting om een V7 decoder te nemen, trouwens er zijn er die met een flex pack ook al hun v7 omgeruild hebben voor een V5compact.

Reputatie 7
Badge +1

Ik wil ook graag overwegen om naar een Flex pack over te stappen omdat ik zo 50 EUR per maand zou kunnen besparen. Ik zie er echter tegen op om met de V7 decoder opgezadeld te zitten. Is die decoder wijziging verplicht of mag ik mijn V5 voorlopig behouden bij een switch. Ik kijk enkel live TV met de decoder, de rest is via een HDMI naar mijn laptop. Daar heb ik dan zelf een pagina gemaakt met knoppen naar mijn streaming websites. Zeer gebruiksvriendelijk.

Ben dit ook aan het overwegen maar dan zonder de V7 decoders, zijn nog teveel problemen mee. Heb nu ook de V5 en ben er content over. Zal de vraag stellen of dit mogelijk is. Hoor het dan wel.

Bedankt @AntonellaD voor deze duidelijke uitleg.

 

Reputatie 2
Badge

@ddeconin  Deze  correctie is verwerkt in document 7093468830, wat je namiddag kan consulteren in My Proximus, mail of papieren versie komt later. Dit bedrag moet niet vereffend worden. Groetjes Luc

@Luc.M .M Ik zie de correctie inderdaad en mijn saldo staat nu op het verwachte restbedrag. Bedankt voor de feedback. Hopelijk lukt het deze keer wel om de decoder te leveren. Een bedankje ook aan jou en je collega's op het forum hier om me op de hoogte te houden/brengen van de status van mijn dossier. Via het callcenter lukte dat blijkbaar niet. Misschien iets aanpassen in jullie procedures zodat klanten bij dergelijke dossiers op regelmatige tijdstippen op de hoogte worden gebracht van het probleem, de status en de opvolging?

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 Zoals @Martin aanhaalde is het geen verplichting om een V7 decoder te nemen bij omschakeling naar Flex.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

Het ziet er uit dat het misschien gaat lukken deze keer …
 

 

Gelukt.

@tina.b 

Goedemorgen,

Amai wat een super snelle reactie.

We danken jullie van harte voor deze order.

Als de V7 binnen is laat ik mijn vriend deze installeren.

Hartelijk dank en prettige dag verder!

 

groeten

 

Jolien

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@GUIDO_03 Graag gedaan.Jij tevreden, wij tevreden :) , Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Nispi Ik heb de omruiling van beide decoders aangevraagd. Je krijgt vandaag een bevestiging per e-mail waarbij je in bijlage de instructies en het label vindt om de oude decoders gratis retour te sturen via Bpost. De nieuwe V7 decoders worden aan huis geleverd op 16/02. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Voorlopig blijft voor alle packs de V5 compact decoder geïnstalleerd worden bij nieuwe aansluitingen (behalve bij Epic combo full).

https://www.proximus.be/nl/id_cr_for_your_tv/particulieren/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/voor-je-tv.html

De Android TV decoder (=V7) wordt momenteel enkel aangeboden bij een Epic combo full (behalve voor klanten met ADSL technologie).

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_dcd_v7/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/v7-decoder-hulp-nodig.html?v1=shorturl&v6=v7hulp

https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/interface/pickx/gebruik?decoder=v7&from=short&v1=shorturl&v6=tvuserguidev7

Groetjes,
Antonella

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik wil ook graag overwegen om naar een Flex pack over te stappen omdat ik zo 50 EUR per maand zou kunnen besparen. Ik zie er echter tegen op om met de V7 decoder opgezadeld te zitten. Is die decoder wijziging verplicht of mag ik mijn V5 voorlopig behouden bij een switch. Ik kijk enkel live TV met de decoder, de rest is via een HDMI naar mijn laptop. Daar heb ik dan zelf een pagina gemaakt met knoppen naar mijn streaming websites. Zeer gebruiksvriendelijk.

Morgen als hier iemand van het proximus forummedewerkers terug langskomt, zullen ze je hierbij verder info geven.

PS: → v7-stand-van-zaken

Reputatie 2
Badge

Het ziet er uit dat het misschien gaat lukken deze keer …
 

 

Ik heb intussen al iemand van Promimus aan de lijn gehad.

Prima service.

Luc

 
Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Zoals @Martin aanhaalde is het geen verplichting om een V7 decoder te nemen bij omschakeling naar Flex.Groetjes,Joel

@Joel M . Klopt ben gisteren overgestapt naar Flex met behoud V5 decoders. Dit met de zeer goede medewerking van een Proximus medewerker 😉👍waarvoor mijn dank. Hoop dat de overschakeling goed gaat dan ben ik een heel tevreden PX klant. Groetjes, Antoon

Reputatie 7
Badge +3

@marc Colaers  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaand topic hierover. De Android TV decoder V7 wordt nu standaard aangeboden aan nieuwe Flex pack klanten.

Opgelet: de lijnsnelheid van het vast internet moet hoger zijn dan 30MB/sec. Is dit niet het geval dan zal nog steeds een V5c worden aangeboden.

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD Bedankt

 

Reputatie 1

Hey iedereen!

Ik had vorige week het persbericht gelezen dat er bij het afsluiten van het nieuwe flex abonnement een v7 decorder zou worden mee geleverd. Ik zit nu te kijken op de Proximus pagina waar je zelf het abonnement kunt samenstellen maar ik vind nergens terug dat dit zo zou zijn. Daarom vroeg ik mij af of er dus effectief een v7 decorder zal worden geleverd na de bestelling?

 

Alvast bedankt!


Ok, bedankt! Hoe zit het eigenlijk met de beeldkwaliteit van de decorder? Heb wel eens klachten gelezen dat de beeldkwaliteit niet zo goed is als de Telenet TV box. Ik ben momenteel Telenet klant maar zou wel wel wat geld per maand kunnen uitsparen met het Flex abonnement.

bij een flex bundel kun je inderdaad je oude decoder laten omruilen voor een V7 decoder.
Een bijkomende voorwaarde is dat je lijnsnelheid minimum 30 Mbps moet halen, maar de Prox medewerkers zullen dit wel verder bekijken voor u straks als ze langskomen.

Als de technieker langkomt kan die ook beslissen of je een nieuwe bbox nodig hebt, nu worden er  bbox3V+ modems geplaatst van Sagemcom.

Voor de klankonderbrekingen wacht je toch best af tot de technieker gepasseerd is en hij kan uitvissen van waar het probleem zou kunnen komen.

Ter bijkomende info: → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

 

@ddeconin Normaal zal het waarschijnlijk wel lukken met de oude retourlabels zoals hier reeds aangehaald, maar ik persoonlijk zou wachten tot ze maandag tot ze nieuwe retoutlabel versturen of u bevestigen dat het met de oude labels ok is, dit om eventueel meer problemen over je nek te halen en ‘t zal nu ook niet meer op twee dagen komen hé :wink:

Er zijn een paar voorwaarden die moeten voldaan worden om recht te hebben op een V7, zo moet je minimum lijnsnelheid die 30Mbps  zijn enz.. 
maar best dat je afwacht tot hier iemand van het Proximus forumteam je verder kan helpen, al zal dit daarom niet zeker vanavond nog zijn, in dit geval zal het pas maandag zijn , aangezien zij niet op feestdagen en weekends hier op het forum langskomen.

Badge +4

 Vandaag mijn bestelling gedaan, na 2 jaar terug naar PX ! :)

 

 

dat is inderdaad een hele poos geleden dat we je hier nog gehoord hebben, wat is bij u dan de hoofdreden dat je teruggekeerd bent naar Proximus ?

Welkom terug :relaxed:

@Gunter Gheysens inderdaad, wie weet een V7 decoder voor je nieuwjaar :wink:  
Maar er zijn toch nog enkele zaken die moeten verbeterd/aangepast worden aan de v7 lees daarom ook dit eens → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Reageer