Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

798 reacties

 Aan alle V7 gebruikers, ter info,

 

Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.90.0  / App versie 4.98.2.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. 

Mvg Artie

Reputatie 2

Beste

Een vraagje voor de Proximus medewerkers.

Mijn tv soft ware is sw 3.84.0 en app 4.92.2.

Terwijl er in forum reeds sprake is van op dates sw 3.86.1 en app 4.95.1 en nu zelf over  sw 3.90.0 en app 4.98.2 .

Zijn deze soft waren alleen voorbehouden voor een bepaalde groep V7 gebruikers ?

Wanneer kunnen de andere deze updates verwachten?

Groeten

Witte Herder

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Deze updates gebeuren normaalgezien automatisch. Er kan wel enige tijd zitten tussen de update van de eerste en de laatste decoder. Ik heb er niet onmiddellijk zicht op welke decoder wanneer geüpdated zal worden.  Je kan eventueel zelf controleren via instellingen - systeeminfo - controleren op updates of er een update beschikbaar is voor je decoder. 

Heel leuk al die nachtelijke updates, maar ik mis de release notes... Waarom zijn er geen updates in de sticky post van deze thread?

@Froye Mss je idee ook best eens posten in → Jouw ideeënbus | Proximus Forum op hoop van zegen ;-)

@Keoni Kan je eens proberen je  HDMI kabel los te koppelen van de TV en opnieuw in te pluggen (eventueel in een andere HDMI-poort) of herstart je TV Box eens. Heb je de decoder aangesloten met de bijgeleverde HDMI ?

De decoder was aangesloten met een kwalitatieve HDMI kabel, maar niet de bijgeleverde. Ik zal de test nu eens doen met de bijgeleverde HDMI kabel in een andere poort. Binnen enkele dagen zal ik het resultaat hier posten.

Reputatie 7
Badge +4

@Keoni Laat het ons zeker weten.

@HadewychT weet u soms waarom en door toedoen van wie mijn bericht net onder uw topic start verwijderd werd?

Ik heb wel een sterk vermoeden maar had graag toch een bevestiging gekregen, mss best via een PB, dank u.

Reputatie 7
Badge +2

@Martin  Hadewych is afwezig tot en met 24 Juli 2022. Heeft hij mij gisteren laten weten i.v.m. een dossier/ticket dat hij heeft aangemaakt en opvolgt voor mijn mailbox.

@HadewychT weet u soms waarom en door toedoen van wie mijn bericht net onder uw topic start verwijderd werd?

Ik heb wel een sterk vermoeden maar had graag toch een bevestiging gekregen, mss best via een PB, dank u.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Ik heb je een privébericht gestuurd.

@Pat52 Hadewych is een zij 😊

Reputatie 7
Badge +2

@DaisyS  Bedankt om mij hier attent op te maken en mijn welgemeende excuses 😮 aan  @HadewychT  

@Pat52 Hadewych is een zij 😊

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Graag gedaan! 😉

Sinds lang hebben we hier thuis last van de P006 melding, deze komt voor wanneer we opnames bekijken. Soms gaat het een half uur goed en andere keren hebben we het 10 keer in een opname van een uur.

 

Herstarten van de decoder (aan/uit knop ingeduwd houden en volledig uitzetten, geen sleep dus) helpt soms voor 24h. de Bbox herstarten helpt in 99% van de gevallen.

Vorige week zijn ze de Bbbox komen vervangen.. zelfde avond was het al prijs, p006 melding.

Gisteren zijn ze de decoder komen vervangen.. vandaag continu p006 melding.

 

Technieker verkoos de bijgeleverde hdmi kabel boven mijn gold plated high speed hdmi kabel.. “helaas” werkte de bijgeleverde kabel niet en moest hij schoorvoetend toegeven dat mijn kabel beter was.

 

Deed vervolgens een netwerkscan en mijn decoder lijkt via wifi verbonden, maar hij is fysiek rechtstreeks verbonden met de bbox (geen switch of dergelijke tussen) en bij wijze van test, onlangs nog de kabel vervangen.

 

Zitten er andere toestellen op het netwerk? ja, 1 access point.. “Ok, schakel dat eens uit als het nog voorvalt” App uitgeschakeld intussen en alles herstart, no dice. Melding blijft.

 

Aanpassingen gedaan aan de configuratie van de bbox? ja, 2 fixed IP’s ingesteld voor interne apparaten. “aaah, ja dat zou het kunnen zijn dan wel” Sorry met alle respect, als dat het probleem is is er iets grondig mis met jullie toestellen. + Ik heb die fixed IP’s enkele dagen ingesteld nadat ze de bbox hebben vervangen en toen had ik de p006 melding al meermaals ontvangen.

 

Wat ik verder opmerk:

Tijdens het live tv kijken valt het beeld soms een seconde weg, vandaag continu. Dit lijkt dus samen te vallen met de p006 meldingen.

Bij het kijken naar streams van Netflix en Disney+ vanaf de decoder, valt dit ook voor. (vandaag nog niet kunnen testen of dit veel voor valt).

 

Ik zie net dat de software versie verouderd zijn, zoeken naar updates zegt dat ik up-to-date ben.

huidige versies (sw 3.84.0 en app 4.92.2.).. Kan iemand een update pushen? ik wil gerust tester zijn van early builds ofzo, als dat me van deze miserie kan vanaf helpen :D

 

Iemand nog andere ideeën?

 

 

Ter info:  Ik weet niet welke V7 je hebt maar er zijn blijkbaar 2 versies deze met productie datum 2021 zou minder problemen hebben.

Blijkbaar speelt de productie datum van de decoder V7 een rol ( andere hardware / chipsets ).
Proximus heeft 2 v7 decoders met verschillende productiedatum en software.

  • De V7 met productie datum 03/2021:
    heeft nu de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022
    Kernel versie van maart 2022.
     
  • De V7 met productie datum 10/2019:
    heeft nog de oude software PXM-SW-3.80.0
    Kernel versie van Augustus 2021.

Mss kan morgen een Prox forummedewerker (Moderator) de Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.98.2 pushen op je decoder

@Martin bedankt voor de snelle reply. Waar kan ik de productie datum vinden? Op de onderkant zie ik date of mf 02/22. Dus ik gok dat ik op de laatste zit. 

 

Alleen is de middelware versie PWM-SW-3.84.0, dus nog oude versie. 

Inderdaad dit klopt, dus gewoon afwachten tot morgen een prox medewerker hier de draad opneemt en de de recentere software op je decoder zet.

Reputatie 7
Badge +4

@JeroenH Is het gelukt met de tips van @Martin?

Dag @DaisyS,

 

Welke tips? Martin vraagt gewoon welke versie ik heb en suggereert dan dat een medewerker (ik gok jou dus) de nieuwste versie kan pushen naar mijn decoder. Waarvan ik nadien bevestigd heb dat ik deze nog niet heb.

Kan u deze pushen? Welke gegevens hebben jullie nodig hiervoor?

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@JeroenH Je kan deze ook altijd zelf proberen binnenhalen via je decoder. Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan bekijk ik het voor je.

 

@DaisyS Ok bedankt, ik heb nummer en klantnummer aangevuld in mijn profiel.

Ik had de decoder laten controleren op updates, maar er konden er geen gevonden worden.

Reputatie 7
Badge +4

@JeroenH Hoe is je decoder verbonden want ik zie wel een redelijk uitgebreide installatie? Is hij rechtstreeks met de modem verbonden want ik zie namelijk iets van switch of router staan?

 

@DaisyS Ja, hij is rechtstreeks verbonden met de router. 

Reputatie 7
Badge +4

@JeroenH Met onze B-box of een eigen router?

@DaisyS met jullie bbox inderdaad 

Reputatie 2
Badge

Op welke manier heeft de hardware tussen bbox en androidbox een invloed op de updates? Hoe kunnen we ze toch vlot binnenkrijgen? Zijn er andere vereisten, zoals s nachts aan laten staan bv.?

Reageer