Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

normaal worden die gepusht door proximus ook via de decoder menu instellingen kun je natrekken of er nieuwe software kan geladen worden.

Reputatie 2
Badge

Yes, I know, maar voor ik het kan binnentrekken moet er bij Proximus ofwel een trigger zijn, ofwel moet ik aan de beurt zijn volgens een lijst, én kan het zijn dat ik bepaalde dingen wle of niet moet/mag doen om het te faciliteren of ieder geval niet tegen te houden.

Bv. door in de nacht 'm op te laten staan.

Grotendeels zijn we idd afhankelijk van Proximus om het te ontvangen, maar ALS de update te ontvangen is en dus klaar zou staan aan yun zijde, dan wil ik er ook alles aan doen om het onbewust en bedoeld tegen te houden.

 

Hallo allemaal

Ik heb nu op mijn V7 decoder app versie 4.101.3 en Middleware versie pxm-sw 3.84.0.

Wat mij opvalt is in het menu bij mijn video's. Serieopnames die worden niet meer op een onderstaande balk naast elkaar weergegeven maar nu eerder onder elkaar, we moeten nu veel naar onder gaan om door de opnames te scrollen, dit vind ik echt geen vooruitgang. Het lijkt nu veel op VTM go. Om uitzendingen te herbekijken, er waren toch andere dingen prioritair? Meer HD zenders, de duur van onze opnames verlengen.

Kunnen we nog terug naar het vorige overzicht van onze opnames?

Timm1983

Hier ook app versie 4.101.3 en Middleware versie pxm-sw 3.84.0. Waar blijft de update van de middleware naar 3.90 . Die is er toch al van Feb 22

@aga 

Wat vind jij van het nieuwe overzicht van onze opnames? Het vorige overzicht naast elkaar vond ik toch wel beter dan nu naar onder te mogen scrollen.

Timm1983

Dat is wennen uiteraard maar daar kan ik aan gewoon worden. Het is meer leesbaar nu over welke dag de opname plaatsvond.

Sinds 13 juni de nieuwe decoder V7 geïnstalleerd. Nu pas deftig in gebruik wegens verlof ertussen. Maar niet tevreden van de audio/video sync. Was mij niet opgevallen na de 13e. Gisteren Switch opgevraagd (herbekijken van aflevering van vrijdag), vandaag een opname van De Kampioenen. Switch kwam uiteindelijk wel goed, De Kampioenen totaal niet, ook niet na eens doorspoelen en terugspoelen.

Decoder nog niet herstart. Zou niet de bedoeling moeten zijn...

proximus forummedewerkers kunnen morgen als ze hier terug de draad opnemen ook een instelling veranderen zodat audio/video sync beter wordt.

Net even geprobeerd: in “Scheire en de schepping” (nog een opname), als je 10s terugkeert met de afstandsbediening, klopt de audio/video een fractie van een seconde, daarna staat het beeld even stil en is de sync om zeep

decoder herstarten kan ook soms helpen maar over het algemeen maar van korte duur.

Herstarten loste het inderdaad op. Eens zien hoe lang het nu zo blijft.

Bedankt @Martin 

Heel graag gedaan en hou ons zeker op de hoogte.

@DaisyS Ja, hij is rechtstreeks verbonden met de router. 

Dag Daisy,

Intussen  bijna een maand verder en nog steeds krijgen we continu de P006 melding bij het bekijken van een opname.

 

De app versie is intussen geupdated naar 4.101.3, maar de middleware is nog steeds de PXM-SW-3.84.0 kan u de update naar de laatste versie pushen? zodat dit hopelijk verholpen/beter wordt?

Net even geprobeerd: in “Scheire en de schepping” (nog een opname), als je 10s terugkeert met de afstandsbediening, klopt de audio/video een fractie van een seconde, daarna staat het beeld even stil en is de sync om zeep

Dat was dan wel wat anders vroeger met onze eigen video- of dvd recorder. Misschien eens ergens buiten de wil om van Proximus natuurlijk (elektrozaak) of zij een blu-ray recorder hebben die overweg kan met die decoder van Proximus, want ik ben ook erg op zoek... Wat stellen die 60 dagen opnames voor in vergelijking met onze video/dvdrecorder van vroeger?

We gaan ons niet laten doen! T is de moment om ook eens actie te ondernemen buiten de wil van Proximus!

 

Reputatie 7
Badge +5

@JeroenH Kan je je HDMI kabel eens veranderen? Decoder eens rebooten?

Komt er eigenlijk ooit nog een update om het probleem met de audio sync aan te pakken?

Dat is nu al bezig sinds de laatste 'update' van februari. 

Het werkte perfect vóór deze 'update' maar nu is het echt verschrikkelijk. Als je een reset uitvoert van de decoder gaat het beter maar het probleem blijft telkens terugkeren.

Hallo,

onlangs onze oude decoder v5c(RIP) vervangen door een TV Box v7.

Even wennen aan de interface maar dat lukt ondertussen.

De technieker had wel vermeld dat er nog kinderziektes in zaten.

 

Daarom enkele zaken:

  1. bij het terugkijken(replay) naar een programma blijft het beeld af en toe star terwijl de audio doorloopt. Na enkele seconden komt dit terug synchroon maar het stoort toch.  Gisteren echter duurde het meer dan ± 10 seconden voor er terug synchronisatie op kwam en dit een paar maal achter elkaar. Hier was het wel het opgenomen(Rec) programma.
    Bug of lijn?
     
  2. Twee keer voorgekomen dat tijdens het live kijken het beeld zwart wordt en de klank wegvalt. Na korte tijd terug beeld en klank maar wel ineens een andere zender.
    Werkpuntje voor de IT-ers of vaste lijn probleem?
     
  3. Bij de info van de TV Box vind ik het volgende terug:
    Model: decoder
    Versie: 9
    Release: PXM-SW-3.84.0

    De versie 9, slaat dat op de TV Box? Zo ja, hoe valt dat dan te rijmen met V7?

Alvast bedankt

 In afwachting van een reactie van een proximus medewerker , deze info:

Er zijn twee versies in omloop van de V7

-De V7 met productie datum 03/2021:
heeft nu de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022
Kernel versie van maart 2022.
Naar het schijnt zou die minder fouten vertonen 

-De V7 met productie datum 10/2019:
heeft nog de oude software PXM-SW-3.80.0
Kernel versie van Augustus 2021.
Soms na replay , pauze of bekijken van opname:
foutcode P130 en P131 of melding dit programma is tijdelijk niet beschikbaar code 001.

 

NB: De laatste software versie Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.101.3

Heeft er nog iemand problemen met de nieuwe (bluetooth) afstandsbediening die bij de V7 zit?

 

Hier constant problemen. Stuurt plots uit zichzelf signalen om terug te spoelen (actie alsof je op de linkertoets drukt en dus 10s terugkeert). Je zit ook het battery low LEDje heel vlug flikkeren dan. Als verschillende keren batterijen vervangen door nieuwe, maar blijft het doen...

Al eens de remote gereset → 

→ Volg onze instructies om je afstandsbediening universeel te maken.

 

@wimVC 

Het flikkeren van  het batterijlampje heb ik ook al opgemerkt maar dit is blijkbaar normaal.

Ook reeds batterijen vervangen doch geen effect.

Mvg

Artie

Komt ook regelmatig voor:

bij het aanzetten van de TV-Box (V7) geen geluid, wel beeld. Enkel op te lossen door een reset van de TV-box.

bij geen geluid en je trekt de HDMI kabel even uit en steekt hem terug, komt het geluid dan wel terug door.

@Martin 

Volgende keer dat het zich terug voordoet ga ik dat proberen en laat ik iets weten.

 

 

Ik moet erkennen dat met de V7 decoder het traag maar gestaag beter gaat. De vele errors (P130 etc ..) komen bij ons amper nog voor. 

 

Wat wel een pijnlijk euvel blijft zijn de audio problemen, bij ons niet zozeer synchronisatie maar ik moet bijna dagelijks de stroom uittrekken van de decoder om hem terug op stereo te krijgen. Anders gaat hij ondanks de uitgeschakelde instelling zogezegd surround uitzenden, terwijl er helemaal geen surround bron is met een incomplete soundmix door onze 5.1 installatie tot gevolg. 

Reageer