Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

@JLPS_ heb je al gecontroleerd of je nieuwe software kunt binnentrekken:
instellingen → support →  controleren op updates

Reputatie 2
Badge

Jep, elke dag ;-). Ik zou zogezegd al de recentste versie hebben, dus ik vermoed dat ze het in batch doen of ergens iets moeten activeren om het te kunnen downloaden...

Inderdaad ze (activeren) zetten de software niet klaar om te downloaden voor alle decoder tegelijk.

@JLPS_ 

Ik kan geen wijzigingen zien in verband met opnames lange termijn. Enkel info opnames korte termijn te zien…

Mvg Artie

 

 

Sinds de laatste update heb ik terug heel wat problemen met de audio sync van de V7.

 

Hoewel surround sound niet is ingeschakeld laat de decoder tóch surround sound horen, met een vervelend audio sync probleem tot gevolg.

 

De decoder moet nu telkens opnieuw (om de 1-2 dagen) manueel worden herstart door een stroomonderbreking alvorens het geluid terug gesynchroniseerd is.

 

Zeer vervelend dus en terug een stap achteruit, want het was al maanden geleden dat dit euvel nog zo regelmatig opdook.

Badge

Hey,

Bij de v5 en v6 (yep, ik sprong elke keer op de bandwagon :D) stonden de series met eerst “vervallende” opname onderaan in de lijst.
Nu is het zo dat series gesorteerd worden op nieuwste opname.
Korte schets: serie met opname die morgen vervalt, maar net een nieuwe episode heeft gekregen zal dus bovenaan blijven staan. Hierdoor zou je dus elke serie regelmatig moeten openen om na te gaan of er episodes bijna vervallen (ipv helemaal naar beneden te scrollen en daar beginnen op te kuisen).

Zou tof zijn mocht dit terug op deze manier gesorteerd (kunnen) worden :-)

Dit is ook het geval op de web versie.

Sinds de laatste update ‘forceert’ mijn V7 opnieuw surround geluid terwijl de bron stereo is. Vooralsnog was er een ‘oplossing’ door in de instellingen surround uit te schakelen en alles in stereo te kijken. Hoewel nog actief krijg ik nu volgens mijn Sonos app toch 5.1 geluid van de V7 doorgestuurd met de bekende synchronisatie problemen tot gevolg. 
 

Ik gebruik reeds andere toestellen om degelijk geluid te kunnen krijgen via bv. Netflix, maar nu is het dus ook niet meer mogelijk om gewoon TV te kijken zonder deze problemen. Een beetje een negatieve spiraal 🌀 

Vraag is waarom opnames vervallen. Bij telenet kan je sommige opnames aanduiden om gewoon te blijven bewaren.

In navolging van mijn bericht over het audio-probleem, lijkt een harde reset (zoals Steven Sanchez vermeldde) voorlopig het probleem weer op te lossen en zendt de box weer uit in Stereo PCM. 

 

zitten jullie wel allemaal met de zelfde software versie, daarom altijd best de software versie van je decoder vermelden bij het opgeven van problemen.

In mijn geval is dit sinds enkele dagen App-versie 4.92.2 en Middleware-versie PXM-SW-3.84.0

Reputatie 2
Badge

Klopt het dat de optie "opname verdwijnt binnenkort" verdwenen is? Ik krijg deze melding niet meer…

Na het niet werkend langetermijnopnemen lijkt dit weer een bijkomende tegenvaller te zijn rond de opnames :-(

Reputatie 7
Badge +4

@JLPS_ De melding hoeveel dagen een opname nog beschikbaar is, komt er nog altjd op. Deze zal niet verdwijnen. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Ik bedoel de melding “opname verdwijnt binnenkort” in een rode balk (op de afbeelding van het programma), niet hoeveel dagen een opname nog beschikbaar is.

Ook bijvoorbeeld bij decoder v5c was er een waarschuwing van afleveringen die binnen 7 dagen ‘vervallen’.

Toelichting: momenteel is het enkel mogelijk om afleveringen 60 dagen te bewaren; het langer bewaren is nog niet mogelijk... De programma’s die ouder dan 60d zijn, die verdwijnen bovendien zonder waarschuwing.

Het is bovendien ook niet mogelijk uit de sorteervolgorde af te leiden (traceren) bij welke welke series (ook) nog ‘de oudste’ afleveringen staan: de sorteervolgorde is volgens ‘de nieuwste’ opnames. Conclusie: erg moeilijk (enkel door bij elk programma te kijken er nog oude afleveringen zijn) om de automatisch (en zonder waarschuwing) verdwijnende afleveringen te vinden!

Sinds de laatste update ‘forceert’ mijn V7 opnieuw surround geluid terwijl de bron stereo is. Vooralsnog was er een ‘oplossing’ door in de instellingen surround uit te schakelen en alles in stereo te kijken. Hoewel nog actief krijg ik nu volgens mijn Sonos app toch 5.1 geluid van de V7 doorgestuurd met de bekende synchronisatie problemen tot gevolg. 
 

Ik gebruik reeds andere toestellen om degelijk geluid te kunnen krijgen via bv. Netflix, maar nu is het dus ook niet meer mogelijk om gewoon TV te kijken zonder deze problemen. Een beetje een negatieve spiraal 🌀 

Identiek hetzelfde probleem hier.

De decoder forceert plots het surround geluid en dit is niet aan te passen.
Als je gaat kijken bij de instellingen dan staat dit zelfs uitgeschakeld.

De enige oplossing is de decoder manueel uit- en aanzetten via de schakelaar achteraan.

Hopelijk wordt dit snel terug in orde gebracht want dit slaat werkelijk nergens op.
De update lijkt eerder op een downgrade.

Reputatie 5
Badge +2

@steven.sanchez  Ik heb dit doorgegeven aan de juiste dienst.

Ik heb geen beeld op zender TMC kanaal 316. Op geen van beide androidboxen.

Reeds contact gehad met Proximus, maar behalve een email en  de raad om alles opnieuw te installeren geen oplossing.

Via de Pickx app werkt het wel, maar daar ontbreekt de mogelijkheid van taalkeuze

Reputatie 7
Badge +3

@Schipper 

Andere HD zenders zoals Plattelands tv en NJAM, heb je die nog wel?

vind je TMC nog terug in je tv gids?

 

Geert

Alle andere zenders werken. Tv gids werkt ook. Bij het afstemmen op tmc heb ik enkele seconden beeld, dan wordt het beeld zwart en geluid valt ook weg, tv gids kan ik dan nog steeds raadplegen. 
Als ik van kanaal verander en dan terug heb ik terug eenkele seconden beeld

Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.86.1  / App versie 4.95.1.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. Ik kan nu mijn  gehuurde items zien  bij instellingen in de zijbalk .👍

Mvg 

Artie

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Ik bedoel de melding “opname verdwijnt binnenkort” in een rode balk (op de afbeelding van het programma), niet hoeveel dagen een opname nog beschikbaar is.

Ook bijvoorbeeld bij decoder v5c was er een waarschuwing van afleveringen die binnen 7 dagen ‘vervallen’.

Toelichting: momenteel is het enkel mogelijk om afleveringen 60 dagen te bewaren; het langer bewaren is nog niet mogelijk... De programma’s die ouder dan 60d zijn, die verdwijnen bovendien zonder waarschuwing.

Het is bovendien ook niet mogelijk uit de sorteervolgorde af te leiden (traceren) bij welke welke series (ook) nog ‘de oudste’ afleveringen staan: de sorteervolgorde is volgens ‘de nieuwste’ opnames. Conclusie: erg moeilijk (enkel door bij elk programma te kijken er nog oude afleveringen zijn) om de automatisch (en zonder waarschuwing) verdwijnende afleveringen te vinden!

De rode meldingsbalk is terug op de decoder (4.92.2), dat is al handiger zodat programma's verdwijnen zonder je er een indicatie van krijgt. 

"Binnenkort verwijderd"

Nu nog duimen voor een instelbare sorteervolgorde :)

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Ik bedoel de melding “opname verdwijnt binnenkort” in een rode balk (op de afbeelding van het programma), niet hoeveel dagen een opname nog beschikbaar is.

Ook bijvoorbeeld bij decoder v5c was er een waarschuwing van afleveringen die binnen 7 dagen ‘vervallen’.

Toelichting: momenteel is het enkel mogelijk om afleveringen 60 dagen te bewaren; het langer bewaren is nog niet mogelijk... De programma’s die ouder dan 60d zijn, die verdwijnen bovendien zonder waarschuwing.

Het is bovendien ook niet mogelijk uit de sorteervolgorde af te leiden (traceren) bij welke welke series (ook) nog ‘de oudste’ afleveringen staan: de sorteervolgorde is volgens ‘de nieuwste’ opnames. Conclusie: erg moeilijk (enkel door bij elk programma te kijken er nog oude afleveringen zijn) om de automatisch (en zonder waarschuwing) verdwijnende afleveringen te vinden!

De rode meldingsbalk is terug op de decoder (4.92.2), dat is al handiger zodat programma's verdwijnen zonder je er een indicatie van krijgt. 

"Binnenkort verwijderd"

Nu nog duimen voor een instelbare sorteervolgorde :)

 Blijkbaar enkel voor 'enkele opnames' zoals een film, niet voor series. Daar komt de rode vermelding niet te staan op de tegel in het overzicht, enkel bij de desbetreffende bijna-verlopen aflevering bij het overzicht van de afleveringen van die serie. Dus niet zichbaar in een oogopslag, onhandig...

 

Hi iedereen,

 

Hopelijk is mijn vraag hier niet off topic.

Ik heb sinds kort een v7 decoder omdat er problemen waren met onze vorige decoders.

So far so good dacht ik, maar recent ben ik ook P006 foutmeldingen beginnen krijgen.

Voorlopig is dit gebeurd tijdens het bekijken van een programma dit ik herstart had. Alles loopt vlot en opeens blijft het scherm hangen waarna even later “oeps er ging iets verkeerd” verschijnt met foutcode P006. Ik kan niet meteen via google vinden waarvoor deze foutmelding staat, dus probeer ik het hier eens. Alle hulp is welkom. 😊

 

In afwachting van een reactie van een proximus medewerker morgen, werd  hier door iemand ook deze foutcode gemeld klik → hier

Reputatie 7
Badge +4

@Keoni Kan je eens proberen je  HDMI kabel los te koppelen van de TV en opnieuw in te pluggen (eventueel in een andere HDMI-poort) of herstart je TV Box eens. Heb je de decoder aangesloten met de bijgeleverde HDMI ?

Reageer