Skip to main content
Vraag

geluid en beeld niet synchroon


Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

368 reacties

Beste, wij hebben ook dit probleem. Kan je dit oplossen? 
 

bedankt.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2251 reacties
  • 13 januari 2023

@bartley 

ik heb een software herstel uitgevoerd, kan je de bbox3  en de android decoder eens herstarten?

 

Geert


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 13 januari 2023

Geluid en beeld lopen niet synchroon, kan dit in orde gebracht worden?

 


Martin
  • 34060 reacties
  • 9 januari 2023

@PROXMUS_FORUMMEDEWERKERS Wendyverh heeft een zelfde reactie achtergelaten hier:

Beeld en geluid lopen niet synchroon | Proximus Forum


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 9 januari 2023

Hallo

Mijn geluid en beeld lopen bij mijn opnames al enkele dagen niet synchroon.. het geluid is altijd vroeger dan de monden bewegen

Kunnen jullie hier iets aan doen Proximus  alvast bedankt 


  • Rising star
  • 20 reacties
  • 30 december 2022

Ook wij hebben nu al enkele maanden, regelmatig een niet-synchroon geluid en beeld. Herstarten helpt vaak, maar is wel vervelend en soms keert het probleem na een tijd terug. Mijn klantnr staat in mijn profiel, kunnen jullie ook de lijn eens nakijken en de nodige aanpassingen doen?

alvast bedankt,

Marnix


DanPae
  • Rising star
  • 22 reacties
  • 29 december 2022

Helaas, moet ik melden dat dit probleem  zich bij de v7 decoder ook manifesteert bij mij. Erger nog, sinds het in gebruik nemen van de v7 decoder  heb ik geen geluid meer op de achterspeakers van mijn surround systeem, wat met mijn vorige decoder geen enkel probleem opleverde. De systeem instellingen m.b.t. het geluid op de v7 decoder wijzigen, brengt helaas geen oplossing. Het geluid wordt ook enorm gedempt met deze decoder.

Ook heb ik veel meer beeldstoringen dan voorheen met de oude decoder en deze zich vooral na 21u00 beginnen te manifesteren.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2251 reacties
  • 28 december 2022

@niels_05 

Onze verontschuldigingen voor het ongemak,

ik geeft dit door aan de remote dienst.

 

Geert


  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 28 december 2022

Beste @GeertC ,

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb modem en tv-box herstart (uit/aan via power knop) na je interventie. Helaas is het probleem niet opgelost. Audio loopt na een tijdje(ook wanneer ik enkel radiozenders via mijn tv afspeel) ongeveer 1sec achter op het beeld (wanneer ik terug overschakel op tv-zenders)

Met vriendelijke groeten


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 27 december 2022

Beste, wij hebben dit probleem ook. Kan dit worden bekeken? 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2251 reacties
  • 27 december 2022

@ptron 

ik heb de software hersteld op je modem.

Loopt alles nu synchroom?

 

Geert


  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 27 december 2022

In augustus 2022 nieuwe decoder gekregen (TV Box v7). Proximus heeft zelf het initiatief genomen om mijn “oude” decoder (gratis) te vervangen. Sindsdien problemen met de synchronisatie van beeld en geluid. Op alle zenders (ook wanneer ik Netflix gebruik). Sync begint fout te lopen na ongeveer 90min (soms sneller) na  uit-/aanschakelen (powerknop achteraan TV Box). Gisteren via behulpzame helpdesk medewerker alles (B-box, tv-box, tv) uit- en aangeschakeld (zelfs dsl-kabel uit wanddoos gehaald) maar zonder effect (na 90min opnieuw sync problemen). TV Box is enkel via HDMI (geen optische kabel voor audio) rechtstreeks (geen versterker tussen) met TV (Samsung) verbonden. Connectie met “oude” decoder was ook via HDMI naar TV maar dit gaf geen probleem. Kan iemand mij verder helpen of kan ik mijn “oude” decoder nog/opnieuw gebruiken?


jochenderidder schreef:

Wij hebben hier hetzelfde probleem.

Na opstarten geen probleem, maar enkele uren later terug niet meer synchroon.

Kunnen jullie eens checken?

Mvg,

Jochen

Hey,

Nog steeds zelfde probleem.

Bij live tv is dit nu slechter dan voorheen.

Kan dit nog eens bekeken worden.

Gr,

Jochen


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 26 december 2022

Ook bij ons geluid en beeld met V7 niet synchroon.


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 26 december 2022

Beste 

 

Wij hebben sinds juni ook proximus en stem en beeld lopen ook niet synchroon... zou dit aub eens nagekeken kunnen worden

 

Alvast bedankt

 

Groetjes

Valerie


Witte Herder
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 55 reacties
  • 5 december 2022

Beste

Sorry Geert de aanpassing heeft niet het verhoopte resultaat oplevert.

Zondagavond terug terug hetzelfde probleem.

Groeten

Witte Herder

 


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 5 december 2022

Beste,

 

Ook hier lopen beeld en geluid niet synchroon. Zou dit eens nagekeken kunnen worden aub?

 

Alvast bedankt!

Leslie 


Witte Herder
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 55 reacties
  • 1 december 2022

Bedankt Geert.

Ik hoop dat het deze keer ook opgelost is.

Groeten

Witte Herder


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2251 reacties
  • 1 december 2022

@Witte Herder 

De aanpassing is uitgevoerd.

 

Groeten 

Geert


Witte Herder
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 55 reacties
  • 1 december 2022

Beste

Beeld en geluid niet synchroon zelf bij live uitzendingen.

Zou het mogelijk zijn nog eens een aanpassing te doen op mijn tv profiel vorige keer was het hierdoor opgelost.

Groeten

Witte Herder


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2150 reacties
  • 29 november 2022

@VinterK Kan je alle toestellen eens herstarten?


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 28 november 2022

Beste

 

Wij zitten nu al een tijdje met het zelfde probleem dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid. 
 

Kan dit ook even nagekeken worden aub? 
Klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

 

Alvast bedankt!


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2150 reacties
  • 28 november 2022

@Rino12 Heb je dit op beide decoders? Kan je deze eens verbinden met een kabel?


Martin
  • 34060 reacties
  • 27 november 2022

Ter info: Staat je booster mss iets te ver van debbox eventueel proberen als het mogelijk is van die te verplaatsen tot het lampje niet meer rood oplicht.

Als je de boosters van plaats verwisselt zou dit mss iets oplossen.

NB: Pas morgen komt iemand van PX terug langs


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 27 november 2022

Ook sinds Maart klant bij proximus.. Voorlopig niets anders dan problemen,  Elke dag moet bij opstarten tv de TVbox gereset worden ??? (gewoon rood scherm)+  1 a 2 sec klank later dan beeld (echt niet te doen). Dit gebeurt zowel bij live kijken als bij opnames ….. Heb ook 2 boosters die door proximus geplaatst werden  waarvan de booster boven nog steeds op dezelfde plaats staat maar waar het middelste lampje constat rood brand (beneden is dat groen).  De tvbox boven moet nooit gereset worden maar ook wel problemen met gelijklopen van klank en beeld (wel minder erg)Hier al meermaals voor gebeld en telkens zelfde verhaal , reset modem reset tvbxen reset booster+ opnieuw boosters laten detecteren enz … Ik weet hier echter geen raad meer mee????