kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
geluid en beeld niet synchroon
Beste, wij hebben ook dit probleem. Kan je dit oplossen?
bedankt.
ik heb een software herstel uitgevoerd, kan je de bbox3 en de android decoder eens herstarten?
Geert
Geluid en beeld lopen niet synchroon, kan dit in orde gebracht worden?
@PROXMUS_FORUMMEDEWERKERS Wendyverh heeft een zelfde reactie achtergelaten hier:
Beeld en geluid lopen niet synchroon | Proximus Forum
Hallo
Mijn geluid en beeld lopen bij mijn opnames al enkele dagen niet synchroon.. het geluid is altijd vroeger dan de monden bewegen
Kunnen jullie hier iets aan doen Proximus alvast bedankt
Ook wij hebben nu al enkele maanden, regelmatig een niet-synchroon geluid en beeld. Herstarten helpt vaak, maar is wel vervelend en soms keert het probleem na een tijd terug. Mijn klantnr staat in mijn profiel, kunnen jullie ook de lijn eens nakijken en de nodige aanpassingen doen?
alvast bedankt,
Marnix
Helaas, moet ik melden dat dit probleem zich bij de v7 decoder ook manifesteert bij mij. Erger nog, sinds het in gebruik nemen van de v7 decoder heb ik geen geluid meer op de achterspeakers van mijn surround systeem, wat met mijn vorige decoder geen enkel probleem opleverde. De systeem instellingen m.b.t. het geluid op de v7 decoder wijzigen, brengt helaas geen oplossing. Het geluid wordt ook enorm gedempt met deze decoder.
Ook heb ik veel meer beeldstoringen dan voorheen met de oude decoder en deze zich vooral na 21u00 beginnen te manifesteren.
Onze verontschuldigingen voor het ongemak,
ik geeft dit door aan de remote dienst.
Geert
Beste
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb modem en tv-box herstart (uit/aan via power knop) na je interventie. Helaas is het probleem niet opgelost. Audio loopt na een tijdje(ook wanneer ik enkel radiozenders via mijn tv afspeel) ongeveer 1sec achter op het beeld (wanneer ik terug overschakel op tv-zenders)
Met vriendelijke groeten
Beste, wij hebben dit probleem ook. Kan dit worden bekeken?
ik heb de software hersteld op je modem.
Loopt alles nu synchroom?
Geert
In augustus 2022 nieuwe decoder gekregen (TV Box v7). Proximus heeft zelf het initiatief genomen om mijn “oude” decoder (gratis) te vervangen. Sindsdien problemen met de synchronisatie van beeld en geluid. Op alle zenders (ook wanneer ik Netflix gebruik). Sync begint fout te lopen na ongeveer 90min (soms sneller) na uit-/aanschakelen (powerknop achteraan TV Box). Gisteren via behulpzame helpdesk medewerker alles (B-box, tv-box, tv) uit- en aangeschakeld (zelfs dsl-kabel uit wanddoos gehaald) maar zonder effect (na 90min opnieuw sync problemen). TV Box is enkel via HDMI (geen optische kabel voor audio) rechtstreeks (geen versterker tussen) met TV (Samsung) verbonden. Connectie met “oude” decoder was ook via HDMI naar TV maar dit gaf geen probleem. Kan iemand mij verder helpen of kan ik mijn “oude” decoder nog/opnieuw gebruiken?
Wij hebben hier hetzelfde probleem.
Na opstarten geen probleem, maar enkele uren later terug niet meer synchroon.
Kunnen jullie eens checken?
Mvg,
Jochen
Hey,
Nog steeds zelfde probleem.
Bij live tv is dit nu slechter dan voorheen.
Kan dit nog eens bekeken worden.
Gr,
Jochen
Ook bij ons geluid en beeld met V7 niet synchroon.
Beste
Wij hebben sinds juni ook proximus en stem en beeld lopen ook niet synchroon... zou dit aub eens nagekeken kunnen worden
Alvast bedankt
Groetjes
Valerie
Beste
Sorry Geert de aanpassing heeft niet het verhoopte resultaat oplevert.
Zondagavond terug terug hetzelfde probleem.
Groeten
Witte Herder
Beste,
Ook hier lopen beeld en geluid niet synchroon. Zou dit eens nagekeken kunnen worden aub?
Alvast bedankt!
Leslie
Bedankt Geert.
Ik hoop dat het deze keer ook opgelost is.
Groeten
Witte Herder
De aanpassing is uitgevoerd.
Groeten
Geert
Beste
Beeld en geluid niet synchroon zelf bij live uitzendingen.
Zou het mogelijk zijn nog eens een aanpassing te doen op mijn tv profiel vorige keer was het hierdoor opgelost.
Groeten
Witte Herder
Beste
Wij zitten nu al een tijdje met het zelfde probleem dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid.
Kan dit ook even nagekeken worden aub?
Klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.
Alvast bedankt!
Ter info: Staat je booster mss iets te ver van debbox eventueel proberen als het mogelijk is van die te verplaatsen tot het lampje niet meer rood oplicht.
Als je de boosters van plaats verwisselt zou dit mss iets oplossen.
NB: Pas morgen komt iemand van PX terug langs
Ook sinds Maart klant bij proximus.. Voorlopig niets anders dan problemen, Elke dag moet bij opstarten tv de TVbox gereset worden ??? (gewoon rood scherm)+ 1 a 2 sec klank later dan beeld (echt niet te doen). Dit gebeurt zowel bij live kijken als bij opnames ….. Heb ook 2 boosters die door proximus geplaatst werden waarvan de booster boven nog steeds op dezelfde plaats staat maar waar het middelste lampje constat rood brand (beneden is dat groen). De tvbox boven moet nooit gereset worden maar ook wel problemen met gelijklopen van klank en beeld (wel minder erg)Hier al meermaals voor gebeld en telkens zelfde verhaal , reset modem reset tvbxen reset booster+ opnieuw boosters laten detecteren enz … Ik weet hier echter geen raad meer mee????
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.