kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
geluid en beeld niet synchroon
Beste ,
Wij hebben ook het gekende probleem.
We zijn nieuwe klant.
Kunnen wij ook deze aanpassing krijgen? Is best vervelend als je een programma wil herbekijken.
Alvast bedankt !
Joy
It is always worth to try... tbe v4 did 8 almost 9 years without a issue .. i could in worst case run them side by side have enough hdmi inputs. i mean one day i guess the v7 firmware /software will be fixed?
but also a friend over to my place he watched bbc news and he was like... yeah its out of sync but i could live with it ....... i clearly cant stand a minute if it is not synchronized.. i mean its basic basic. and even a cheap onkyo or amplifier has a setting to correct it yourself example using tv as centre speaker (not having my onkyo connected to v7) so even if i needed to adjust it my self i would . but their is no such settings. anyway went that far i tried it in my daughters new 4k lg TV.... same issue after 1h.
anyway have a nice... Netflix now
I also find it very strange with this v7 decoder, because there are also Proximus customers who claim to have no problems with their v7 TV box...
the longer the box is on the worse it gets.
for me the design of the box has to be an engineering disaster half finished product on market.
No.. we tried all already with cables both HDMI and s3veral cat 5e and cat 6 internet cables was the first we tried.. only thing that helps is reset box and with some luck u get 30-60min synchronized picture and sound...but sometimes 5 min
i mean i can not reset this box every 15min or so.
3 times technician been here and they see the issue directly
Doesn't this help for you as Malmsey just has explained:
After a friendly chat from a helpdesk employee (Jozef), the problem has been solved for me.
He advised me to pull out the HDMI cable completely on TV and TVbox and then plug it back in. Miraculously, my problem was solved.
Na een vriendelijke chat van een helpdesk-medewerker (Jozef) is het probleem bij mij verholpen.
Hij adviseerde mij om de HDMI-kabel eens volledig uit te trekken op TV en bbox en daarna terug in te pluggen. Wonder boven wonder was mijn probleem hiermee verholpen.
So 3 times proximus has been here. my line here in all tests is excellent.. but still this V7 box doesn't work. sound and picture is not synchronized. the technicians directly see it is out of sync.
after again giving the feedback it still doesn't work after 3rd visit i had a call /voicemail from proximus that there is nothing at the moment they can do its a concern with the v7 box....OK. fully understand it is common new equipment has "sicknesses". But until this has been fixed should not normal quality fundamentals be to stop installation of this box in peoples homes until solution is found... more flowout= more complaints. As the V7 for almost 6 months been utterly useless and still is. why i paid for this TV service during this time and why am i still paying for it? its a very expensive drink coaster and a dust collecting decoration only at this stage.
its just its just processes of testing (or wrong test criterias) to release a product with this faults...over 8 year with old decoder... not a single issue(except so big u can not get it under tv)
Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.
Geert
Done
Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.
Geert
Pas sinds bijna 2 weken klant geworden bij Proximus en ook hier loopt beeld en klank niet synchroon. Is heel erg storend. Wat is hier de oplossing?
Hoi, ook hier dagelijks het probleem dat er een verschil van paar seconden is tussen beeld en geluid. Kunnen jullie dit even nakijken aub?
Ter info, de soundbar of tv gaven geen probleem bij een concurrent of wanneer er een film via de laptop afgespeeld wordt...
De tv box is aangesloten met de meegeleverde HDMI kabel en het geluid wordt via een optische kabel in de tv op een soundbar afgespeeld.
Vooraleer te testen heb ik de tv box ook volledig opnieuw laten opstarten.
Alvast bedankt voor de poging
Beste,
Sinds vorige week werd onze modem en tv box geplaatst en geactiveerd. Quasi constant is er een synchronisatieprobleem tussen het beeld en het geluid (waar we blijkbaar niet alleen in zijn). Kan dit bij ons ook opgelost worden?
Alvast bedankt!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.