Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Hallo Proximus,

Zelfde probleem hier. Klank loopt achter op het beeld klanten nr 6xxx.

 

Mvg

Reputatie 1

Hallo,

bij ons ook meer en meer problemen dat het geluid en beeld niet gelijk lopen. Na herstarten van box gaat het weer even gaat maar komt regelmatig terug.. maanden lang geen problemen gehad en nu ineens meer en meer. Kan dit nagekeken worden aub ? 

Ook hier geen synchroon beeld en geluid bij het bekijken van opnames. Kan dit ook voor mij eens nagekeken worden? Heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Alvast bedankt! 

Hier ook geluid en beeld niet synchroon, bij bij opnames herbekijken of programma's via het hoofdmenu herstarten. Kunnen jullie onze lijn ook eens bekijken? Alvast bedankt

 

@HadewychT

Hello. the technician was here little over 2 weeks ago(23/09) he confirmed directly picture and speach was bad synchronized still. he would tell another team to make adjustments and call me back if it was ok after weekend so on monday 26th... still today i have had no call and it is still as bad as first time... it was maybe a little  better on monday morning 26th but not correct...  but now at home and the longer tv it is on the worse it gets. what should i really  do? if i reset box its good for a few hours but i can not reset this all the time. its a bit waste of money to pay for something  that is not functional... i stand  with my earlier quote.. at this stage that Android box does only one use soon and that is as a coaster for drinks.  i go really  nuts... 

Ook hier problemen met de synchronisatie. Heb zowel modem als tv-box als een uit en aan gezet (hetgeen alvast de p134 fout heeft opgelost) maar er blijft een verschil tussen de lippen en het geluid.

Hoi bij mij lopen beeld en geluid ook niet synchroon. Connectie is via wifi bridge. Kabel niet mogelijk maar signaal is maar 2 meter van elkaar verwijderd.

Geluid en beeld lopen bij mij ook niet meer gelijk. Graag hulp aub. Dankuwel. 

Reputatie 7
Badge +5

@Lilly Kan je het eens testen met een rechtstreekse kabel? 

@Tom_085 Kan je je modem en decoder eens herstarten in de juiste volgorde? Beide uitzetten en dan eerste modem herstarten, van zodra je verbinding terug is je decoder herstarten.

@Gunar Kan je bovenstaande stappen ook eens proberen? 

Ook bij ons al maanden geluid en beeld niet synchroon, heel vervelend als geluid soms tot 4 seconden voorop loopt, vooral wanneer niet live gekeken wordt. Herstarten decoder helpt niet. Klantnummer 6******. Wat kan hier aan gedaan worden?

@HadewychT een dikke maand geleden de nieuwe decoder ontvangen, en zelfde observatie als meerdere meldingen hierboven - bij momenten loopt bij live tv het beeld en geluid niet synchroon, en gaat van klein verschil tot (gelukkig eerder uitzonderlijk) 1 tot 2 seconden.  Herstart van de decoder lost het probleem altijd op.  Vaak ik het dan ook voor rest van de avond ok.  Bij de vorige decoder nooit problemen gehad.  De decoder is rechtstreeks verbonden met de modem.  Kun je eens checken aub ?

Daarnaast heb ik nog een vraag over mijn pakket - eind augustus overgestapt naar een nieuw flex pakket - dit is inclusief wifi6.  Ik ga er vanuit dat mijn oude modem wordt vervangen om hier gebruik van te kunnen maken.  Ik vraag mij af hoe en wanneer.  Alvast bedankt !

 

@Lilly Ik heb ook voor u aanpassingen gedaan op het profiel van je lijn. De kwaliteit van de verbinding tussen modem en decoder is ook bij u niet optimaal. Als de wijzigingen op het profiel niet geholpen hebben kan je best eens testen met een rechtstreekse kabel of het probleem dan nog blijft. 

@Philipe Ondervind je die problemen ook bij live tv, of als je iets bekijkt via de apps of tv replay ? 

@Hadewijch, probleem is niet verholpen en een rechtstreekse kabel is niet mogelijk. Wij hebben wel een wifibooster. En met de vorige decoder hadden we dit probleem niet. Toch graag oplossing. Wij kijken meestal live. Dankjewel 

Reputatie 7
Badge +4

@Lilly Ik heb ook voor u aanpassingen gedaan op het profiel van je lijn. De kwaliteit van de verbinding tussen modem en decoder is ook bij u niet optimaal. Als de wijzigingen op het profiel niet geholpen hebben kan je best eens testen met een rechtstreekse kabel of het probleem dan nog blijft. 

@Philipe Ondervind je die problemen ook bij live tv, of als je iets bekijkt via de apps of tv replay ? 

Beeld en geluid zijn niet in sync. Graag hulp aub. Dank

@Philipe Ik heb een aanpassing gedaan aan het profiel van je lijn.

De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ? 

Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ? 

 

Beste,

 

het beeld en geluid lopen nu idd synchroon bij de opnames echter merk ik wel dat nu bij opnames regelmatig het beeld en geluid een seconde blijven stilstaan.

 

 

Na reset loopt het terug synchroon 👍

Reputatie 7
Badge +4

@Philipe Ik heb een aanpassing gedaan aan het profiel van je lijn.

De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ? 

Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ? 

 

De laatste dagen loopt het geluid en beeld bij opnames niet gelijk meer, elke dag wordt dit erger en erger, graag een snelle oplossing

Beste. Ik heb ook dit probleem. Kunnen jullie dit aanpassen?

gr

koen

@Honda1974 Kan je het nu nog eens testen?

Alles opnieuw opgestart en het werkt weer uitstekend, alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +5

@Honda1974 Kan je het nu nog eens testen?

@Honda1974 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

inorde 

Reputatie 7
Badge +5

@Honda1974 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Ik ben net klant en heb hetzelfde probleem bij herbekijken van programa’s & bij netflix, live is alles syncroon 

@HadewychT 

Hello. yes got contacted by technician and set for Friday. took holiday so im home friday. thank you and lets hope third time is the  charm

Reageer