Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Ook hier vorige week een nieuwe AndroidTv box ontvangen waar beeld en geluid ver van elkaar liggen. Niet aangenaam om zo tv te kijken.

 

klantennummer staat in profiel

alvast bedankt om het om te lossen

Ook bij mij zelfde probleem geluid stukken voor op beeld

Reputatie 7
Badge +3

Bij ons is dit al weken aan een stuk het geval, kan dit bij ons ook bekeken worden aub? Klantnummer staat in m’n profiel.

Ook hier probleem met geluid dat niet synchroon loopt. En dat draaiend wieltje zie'n we telkens als we opstarten en bij het bekijken van opnames.

Ik mis mijn V5, daar had ik al die problemen niet. Nu ik moet revalideren van zware operatie hang ik fel af van mijn tv. 

Nu blijft het beeld regelmatig hangen, tv kijken is echt onmogelijk geworden Proximus!

Reputatie 7
Badge +3

@Romanevdd

Je mag alle toestellen (de bbox en de decoder + eventueel wifi booster) eens herstarten.

werkt het nu?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

 

Geert

@GeertC : mijn gegevens werden aagenpast op mijn profiel (klantummer toegevoegd). 

 

Alvast bedankt om het nodige te doen

 

Mvg

Romane 

@Romanevdd  ter info: de bedoeling was om gevraagde gegevens in te vullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden.

De klank kom niet overeen met de stemmen (al 2 weken!!!). Kunnen jullie een aanpassing doen aan de lijn? 

 

→ dit is mijn klantnummer : 27xxx

 

Alvast bedankt

Romane 

Reputatie 7
Badge +3

@Romanevdd 

je mag alvast je klantnummer toevoegen op je profiel hiervoor.

 

Groeten

Geert

 

 

De klank kom niet overeen met de stemmen (al 2 weken!!!). Kunnen jullie een aanpassing doen aan de lijn? 

 

Wij hebben hetzelfde probleem vanavond, is ontstaan rond ca. 21u50.

Geluid loopt nier meer synchroon met beeld.

 

Tv box is met Lan kabel aangesloten…

 

Dit is de 2de keer dat het voorkomt. De eerste keer was de eerste dag na installatie.

 

Graag een oplossing. 

Zelfde probleem hier. (Sinds installatie van nieuwe decoder enkele maanden geleden). 

—decoder aangesloten op model via LAN-kabel

— originele HDMI gebruikt

kan dit verholpen worden aub?

tv kijken is op deze manier onmogelijk 😖

Ook hier sinds een tweetal weken opnieuw dit probleem. Is heel lang beter geweest, maar sinds een tweetal weken hapert het beeld om de zoveel tijd even, waarna beeld en geluid niet meer samenlopen. Na het wisselen van zender is het weer even goed 

Helaas ook hier sinds 2w weer met dit probleem. Dagelijks aantal keer herstarten of van zender wisselen, steeds tijdelijke oplossing en paar minuten later opnieuw probleem. Box is rechtstreeks aangesloten met kabel aan modem

Heb zelfde probleem. Beeld is voor op klank.

Zowel in rechtstreekse uitzendingen als opnames. Netflix als app op smartTV werkt zonder problemen.

Situatie:

  • fiberaansluiting 300Mb (speedtest geeft max 130Mb).
  • TV-box rechtstreeks verbonden met cat 5E kabel aan BBox.
  • HDMI kabel van proximus rechtstreeks aan Samsung smart TV (4 jaar oud).
  • Surround sound op TV box uit

 

FYI: maandag kunnen de ¨PX moderatoren dit verder bekijken voor u.

Het is ook belangrijk voor de PX forum moderatoren om enkele dingen te weten, zoals.

  • is je decoder rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel aan de bbox of staan er draadloze oplossingen tussen om decoder met bbox te verbinden.
  • Indien deze draadloze oplossingen er tussen staan, dan indien mogelijk met een voorlopige lange netwerkkabel je decoder met de bbox te verbinden om vast te stellen of hiermee beter is.
  • ook kan je in de volgorde aangegeven eens PX toestellen even herstarten zoals aangegeven hier , om te kunnen vaststellen of het daarmee beter geworden is of dat het maar tijdelijk een verbetering was.
  • Als bijkomende info: het is altijd aangeraden van de bij de decoder bijgeleverde HDMI kabel te gebruiken om je decoder met de TV te verbinden.

TIP:  Ten behoeve van PX moderatoren als ze maandag de draad hier terug opnemen, om je  verder te helpen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".

Hier ook hetzelfde probleem op de V7! Kan er eventueel een aanpassing worden gedaan op het profiel?

Ik heb ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon verlopen. We moeten telkens 1-2 keren opnieuw opstarten met een aantal minuten tussenpauze vooraleer het werkt. Kan daar naar gekeken worden aub?

Reputatie 7
Badge +4

Hoe komen we bij de instellingen van de decoder?

Deze (geluid en scherminstellingen) vind je terug in het basismenu : 

De decoder is omwille van vroegere problemen vervangen door een technicus van Proximus dus zal hij toch wel de juiste HDMI gebruikt hebben veronderstel ik, wij hebben die in ieder geval nooit vervangen.

Dan zal dit inderdaad de juiste HDMI-kabel moeten zijn. 

Bij de installatie van de fiber wilde proximus per se dat de kabel binnenkwam (en dus ook de modem) op het eerste verdiep. Noodgedwongen zitten we nu met devolo’s (plc?) via het electriciteitsnet van boven naar beneden (gelijkvloers) voor de tv. Lan is dan ook geen optie.

Weet je of de lichtjes van de PLC dan steeds een goede connectie aangeven ? Blijven ze wit/groen knipperen of worden ze oranje of rood ? 

 

@DanPae Kan je beide decoders dan eens van plaats wisselen en zien of het probleem gelinkt is aan de decoder of aan de plaats waar hij staat ?

@Paul1960 Ook uw lijn is in orde. Kan je ook eens proberen met bovenstaande tips ? 

Reputatie 1

Hier in Boom zelfde probleem. Geluid en beeld lopen regelmatig niet synkroon. Is enkel bij pickx app. Niet bij Netflix of Disney.

Beste Hadewych,

Het non-sync probleem is op de ene decoder veel erger dan op de andere.  Al uw aanbevelingen werden gedaan, d.w.z. update van mijn Sony Bravia televisietoestel (4K) naar de laatste voorhanden zijnde firmware, het toestel (decoder v7) hangt aan de kabel rechtstreeks aangesloten op de modem BBox 3 en aangesloten op de TV poort. De instellingen werden al op verschillende manieren aangepast maar niets schijnt soelaas te bieden. Wat de hdmi kabel betreft, zou dit normaliter de origineel meegeleverde hdmi kabel moeten zijn, de eerlijkheid gebied me echter te zeggen dat ik momenteel daar niet meer zeker van ben want ik heb al zoveel getest en aangepast dat ik op de duur het bos tussen de bomen niet meer kan onderscheiden bij deze identieke zwarte kabels, hoe dan ook al of niet originele hdmi kabel, het resultaat is steeds hetzelfde. Spijtig dat niemand ooit het lumineuze idee had om een duidelijk uiterlijk kenmerk op de kabels te hangen om een onderscheid te kunnen maken tussen de ondertussen talloze hdmi standaarden.

Na enige tijd verloopt bij de uitzending (alleen via de decoder!) de spraaksynchronisatie waardoor er een verschil van 1 seconde of meer kan optreden. Het hoeft geen betoog dat dit ten zeerste vervelend is. Ook vanaf de ingebruikname van de v7 decoder heb ik bij de beelden (via de v7 decoder) geen surround meer via mijn Sony Home Cinema Systeem. Ook vervelend, is dat na enige tijd er veel digitale beeldruis is, meestal gebeurt dit vanaf 21u00 ‘s avonds.

Wanneer ik echter content afspeel via andere bron, of met mijn ouder decoder had/heb ik geen enkele storing niet bij het beeld noch geluid.

Met dank voor uw aandacht,

Danny

@HadewychT Bij ons zijn ook de problemen een 2 a 3 tal maanden geleden begonnen. Terwijl wij al ruim 2 jaar dezelfde setup hebben. Ik vraag mij af wat proximus gewijzigd heeft. Voor netflix en disney+ werkt alles naar behoren en we gebruiken ook hiervoor de proximus decoder.

Beste Hadewych, Neen we hebben dit enkel op het adres (1 modem) in Brussel, de andere modem staat in ons buitenverblijf in Malmedy.

Om terug synchroon te krijgen moeten we de decoder uitzetten en dan werkt het weer (maar soms is dat meerdere malen per avond, wat we zeer vervelend beginnen te vinden...)

Hoe komen we bij de instellingen van de decoder?

De decoder is omwille van vroegere problemen vervangen door een technicus van Proximus dus zal hij toch wel de juiste HDMI gebruikt hebben veronderstel ik, wij hebben die in ieder geval nooit vervangen.

Bij de installatie van de fiber wilde proximus per se dat de kabel binnenkwam (en dus ook de modem) op het eerste verdiep. Noodgedwongen zitten we nu met devolo’s (plc?) via het electriciteitsnet van boven naar beneden (gelijkvloers) voor de tv. Lan is dan ook geen optie.

De problemen zijn pas een paar maand geleden begonnen, terwijl de installatie (fiber) van het voorjaar dateert. De Samsung (smart) TV is 3 à 4 jaar oud.

als we bepaalde instellingen moeten bekijken (TV / decoder) kan je dan aangeven waarop we moeten letten?

 

Mvg,

 

Marnix

 

Reputatie 7
Badge +4

@DanPae @marnix_07 @Wendyverh @bartley @Victorverheyen Ik heb jullie lijnen nagekeken en die zijn in orde. 

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben.

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • Je communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel wat de beste resolutie is in uw geval. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

@marnix_07 Heb je dat probleem op al je decoders en op beide lijnen ?

Probleem is niet opgelost, soms hapert het beeld even en dan is de synchronisatie weg.

Reageer