Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Hier ook hetzelfde probleem op de V7! Kan er eventueel een aanpassing worden gedaan op het profiel?

Sorry ik bedoel “

contacteren”

Reputatie 7
Badge +5

@ian.v Ik heb je instellingen aangepast. 

De synchronisatie loopt fout, hoe kan dit definitief worden opgelost ?

@Doxie en @Brendanvb 

het zou nu in orde moeten zijn.

Eventueel de decoder eveneens nog eens herstarten.

 

Groeten

Geert

Beste Geert, 

Het probleem is nog altijd niet opgelost.

Ik moet de decoder om de 2 dagen volledig uitschakelen met de knop achteraan.

Ik heb ook een probleem als ik de Gids wil openen gaat dit soms zéér traag.

Reputatie 7
Badge +5

@Honda1974 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

FYI: maandag kunnen de ¨PX moderatoren dit verder bekijken voor u.

Het is ook belangrijk voor de PX forum moderatoren om enkele dingen te weten, zoals.

  • is je decoder rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel aan de bbox of staan er draadloze oplossingen tussen om decoder met bbox te verbinden.
  • Indien deze draadloze oplossingen er tussen staan, dan indien mogelijk met een voorlopige lange netwerkkabel je decoder met de bbox te verbinden om vast te stellen of hiermee beter is.
  • ook kan je in de volgorde aangegeven eens PX toestellen even herstarten zoals aangegeven hier , om te kunnen vaststellen of het daarmee beter geworden is of dat het maar tijdelijk een verbetering was.
  • Als bijkomende info: het is altijd aangeraden van de bij de decoder bijgeleverde HDMI kabel te gebruiken om je decoder met de TV te verbinden.

TIP:  Ten behoeve van PX moderatoren als ze maandag de draad hier terug opnemen, om je  verder te helpen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".

FYI: prox forummedewerkers komen pas morgen terug, dan kunnen ze voor u ook eens de setting veranderen.

@Vanessa1985

ik heb een systeem herstel doorgevoerd.

Is het nu beter op de decoder?

 

Geert

Voorlopig is het zeer goed. Alvast bedankt hiervoor.

Mvg

@Honda1974 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

inorde 

@Vanessa1985

ik heb een systeem herstel doorgevoerd.

Is het nu beter op de decoder?

 

Geert

Voorlopig is het zeer goed. Alvast bedankt hiervoor.

Mvg

Nu niet meer. Is nog erger geworden

Beste, sinds gisteren overgeschakeld naar Proximus fiber en we merkten meteen dat beeld en spraak niet synchroon lopen.

Alvast bedankt om dit na te zien!

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr 

is het nu verbeterd?

Heb je de HDMI kabel ook al eens nagekeken?

 

Geert

Beste,

 

Sinds vorige week werd onze modem en tv box geplaatst en geactiveerd. Quasi constant is er een synchronisatieprobleem tussen het beeld en het geluid (waar we blijkbaar niet alleen in zijn). Kan dit bij ons ook opgelost worden?

Alvast bedankt!

Hallo,

Bij ons lopen het beeld en geluid ook niet gelijk maar dit enkel bij vtm. Ligt dit aan de zender of eveneens aan de decoder?

Dank alvast voor uw antwoord.

Aan de ingenieurs die verantwoordelijk zijn voor de V7 software vraag ik het probleem van de klanksynchronisatie met het beeld serieus te onderzoeken gezien de feedback van jullie klanten.

Ik had vroeger een goed werkende V6 en V5 tot de V6 de geest gaf. Ik werd geforceerd door Proximus mijn volledige installatie te laten vervangen door een internet box van Sagemcom omdat de V5 en V6 niet meer zouden ondersteund worden, en vervangen worden door de V7 Android TV.

Ik heb die configuratie een half jaar en Proximus is nog altijd niet bewust dat dit niet werkt zoals het hoort. Het ergste is de klanksynchronisatie op beide V7’s. Om de 10 minuten moet ik van dit corrigeren. Naast dit probleem is er nog de regelmatige “hiccups” in het beeld en de foutmeldingen A001.  Kon ik maar terug gaan naar mijn BBox3 met V5 en V6. Ik gebruik geen WiFi op mijn internet box om de twee V7’s aan te sturen.

Ik had mijn V5 zelf betaald nu betaal ik een extra V7 in de plaats.

Ik vermoed dat de lijnkwaliteiten niet goed genoeg zijn om twee V7’s te ondersteunen.  Van mijn kant kan ik weinig doen.

 

 

Beeld en geluid zijn niet in sync. Graag hulp aub. Dank

Ik heb sinds de nieuwe decoder het zelfde probleem, minstens 2 seconden fout. Kan dit aangepast worden aub

Reputatie 5
Badge +2

@stefank You can't run them side by side. If we send the 5 you have to send the 7 back. So do you still want us to send a 5 to you?

Ik begrijp dat er es gevraagd wordt om de tv of modem op keus op te starten, maar als ik dit forum es door lees, dan lijkt me dat de oplossing niet te zijn maar blijft dat mantra herhaald worden tot in den treure toe. Doorlees het forum en de conclusie is dat de modem niet voldoet, gezien het ooit gewerkt heeft, wellicht de software. Ook hier bij ons dagelijks de decoder opnieuw opstarten, kabels uittrekken, minutenlang sukkelen om dan na 20-30 minuten hopelijk degelijk beeld en geluid te krijgen… kwaliteit trekt eerlijk gezegd op niks. Echt triestig. En ja alles is met kabel verbonden, en ja de originele HDMI wordt gebruikt, en ja de afstanden zijn kort en ja de resolutie is correct en ja een jaar geleden werkte het allemaal prima. Maar nu is het huilen met de pet op. De voorbije dagen is nu ook de kleur om zeep, alles lijkt zo donker en blauw (bij de apps ziet het er wel goed uit, alleen bij de televisie niet), soms gewoon geen signaal bij het opstarten van de modem, synchronisatie betert niet. Het lijkt me dat we voldoende betalen om een minimum aan kwaliteit te hebben maar het gaat van kwaad naar erger. 

@Phl 

Ter info: Indien je dit echt wenst kun je altijd aan de PX moderatoren vragen om te ruilen voor de V5C.

De bbox zal niet veel uitmaken omtrent de problemen met de v7 want die komen zowel voor bij de bbox3 als de bbox4 (=Internet Box).

Ook hier problemen met de synchronisatie. Heb zowel modem als tv-box als een uit en aan gezet (hetgeen alvast de p134 fout heeft opgelost) maar er blijft een verschil tussen de lippen en het geluid.

Sinds dit weekend klant bij jullie. 

Helaas ook problemen met audio sync. Al verschillende instellingen proberen veranderen zoals hier in het forum al was voorgesteld maar helaas. 

Graag hulp hierbij aub. 

 

Klantnummer is 0486397833

Reputatie 5
Badge +2

@Arnevc  Als je de tv in standby zet doe je dit dan ook met de tvbox?

@HadewychT 

So 3 times proximus has been here. my line here in all tests  is excellent.. but still this V7 box doesn't work. sound and picture  is not  synchronized. the technicians directly  see it is out of sync.

after  again giving the feedback it still doesn't work after 3rd visit  i had a call /voicemail from proximus  that there is nothing at the moment  they can do its a concern with the v7 box....OK. fully understand  it is common new  equipment  has "sicknesses". But until this has been fixed  should not normal quality fundamentals be to stop installation of this box in peoples homes until solution is found... more flowout= more complaints. As the V7 for almost 6 months been utterly  useless  and still is. why i paid for this TV service during this time  and why am i still  paying for it?  its a very expensive  drink coaster and a dust collecting decoration  only at this stage.

@HadewychT  absolutely  not your fault dont get me wrong. your service an answer  has been excellent  and  arranged appointments and all.highly appreciated 

its just its just processes of testing (or wrong test criterias) to release a product with this faults...over 8 year with old decoder... not a single  issue(except so big u can not get it under tv)

Reageer