Vraag

geluid en beeld niet synchroon

Toon eerste bericht

294 reacties

Hallo,  hier ook sinds de installatie problemen met de synchronisatie, kan hier ook eens gekeken worden aub. Grtz

@Bjarne_O Het zou kunnen. Wat ik eigenlijk zou aanraden is de modem eens te resetten en de wifi bridge opnieuw te koppelen.

Beste Daisy, ik heb intussen de modem en bridge gereset en alles opnieuw aangesloten. Nog steeds loopt het niet synchroon.

Beste,

ik heb ook hetzelfde probleem !

Beeld en geluid zijn niet synchroon 

Ook ik heb hier problemen mee. Ik ben nog maar enkele weken klant bij jullie...

Reputatie 2

Beste

Sorry Geert de aanpassing heeft niet het verhoopte resultaat oplevert.

Zondagavond terug terug hetzelfde probleem.

Groeten

Witte Herder

Geluid en beeld lopen niet synchroon, kan dit in orde gebracht worden?

@SanderVs Ik heb een update van uw Bbox gedaan. Zou je kunnen testen of het beter is? En als er nog problemen zijn zou ik aanraden uw decoder rechtstreeks aan te sluiten op je Bbox.

Dag Michael,

dank voor uw poging maar...

geen verbetering. Het is vreemd dat onze installatie goed werkte en dan plots totaal niet meer. Bovendien niet enkel met tv. Ik zou graag weten wat proximus gewijzigd heeft waardoor alle producten momenteel problemen hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@Arnevc 

Loopt het dan wel synchroom als je de decoder herstart hebt?

Geert

Ook hier vorige week een nieuwe AndroidTv box ontvangen waar beeld en geluid ver van elkaar liggen. Niet aangenaam om zo tv te kijken.

klantennummer staat in profiel

alvast bedankt om het om te lossen

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Reputatie 7
Badge +4

@Bjarne_O Ik heb nogmaals eenpassing gedaan aan je lijn. Kan je het nu nogmaals bekijken?

Het geluid loopt hier ook achter. 
kan dit bekeken worden aub? 

@DaisyS er zit nog een lichtje vertraging op dat groter wordt naargelang de kijktijd. Bij het uitzetten van de tv box hoor je het geluid dan nog versneld bijbenen.

De tv box is aangesloten met de meegeleverde HDMI kabel en het geluid wordt via een optische kabel in de tv op een soundbar afgespeeld.

Vooraleer te testen heb ik de tv box ook volledig opnieuw laten opstarten.

Alvast bedankt voor de poging

Reputatie 7
Badge +4

@K.P @Ttzk Ik heb aanpassingen gedaan op jullie lijn. Kunnen jullie eens testen of het nu beter is ? Eventueel je decoder ook eens herstarten.

Reputatie 7
Badge +3

@Doxie en @Brendanvb 

het zou nu in orde moeten zijn.

Eventueel de decoder eveneens nog eens herstarten.

Groeten

Geert

Ook hier hebben we last van het veelvoorkomend probleem: beeld en geluid lopen niet synchroon. Zeer irritant om praat- en zingprogramma's te volgen. Kan proximus bij ons ook instellingen bekijken?

Reputatie 7
Badge +4

@DavidG1975 Laat het ons weten indien dit niet heeft geholpen. 

Reputatie 7
Badge +3

@bartley 

ik heb een software herstel uitgevoerd, kan je de bbox3  en de android decoder eens herstarten?

Geert

@Bjarne_O Ik heb nogmaals eenpassing gedaan aan je lijn. Kan je het nu nogmaals bekijken?

Helaas niets veranderd, als ik via de youtube app op de decoder een audio sync test doe, zie ik dat het geluid telkens een tel achter loopt..

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr

@SanderVs 

@kerstmuts 

We gaan dit verder onderzoeken, ik stuur dit door naar onze IDTV (remote) experts. We hebben de laatste tijd wel meer meldingen hierover gekregen. 

We houden je op de hoogte.

groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +4

@Lilly Ik heb ook voor u aanpassingen gedaan op het profiel van je lijn. De kwaliteit van de verbinding tussen modem en decoder is ook bij u niet optimaal. Als de wijzigingen op het profiel niet geholpen hebben kan je best eens testen met een rechtstreekse kabel of het probleem dan nog blijft. 

@Philipe Ondervind je die problemen ook bij live tv, of als je iets bekijkt via de apps of tv replay ? 

@DaisyS momenteel werkt het prima! Zetten jullie dit ergens in een FAQ anders?

Reputatie 7
Badge +3

@SanderVs 

heb je dit ook op de andere (niet android) decoder, de v5 compact?

Geert

@HadewychT

Hello. the technician was here little over 2 weeks ago(23/09) he confirmed directly picture and speach was bad synchronized still. he would tell another team to make adjustments and call me back if it was ok after weekend so on monday 26th... still today i have had no call and it is still as bad as first time... it was maybe a little  better on monday morning 26th but not correct...  but now at home and the longer tv it is on the worse it gets. what should i really  do? if i reset box its good for a few hours but i can not reset this all the time. its a bit waste of money to pay for something  that is not functional... i stand  with my earlier quote.. at this stage that Android box does only one use soon and that is as a coaster for drinks.  i go really  nuts... 

Probleem van synchronisatie blijft, is nu al weken dagelijks hetzelfde verhaal, maar is al maanden aan de gang. Ook moeten we steeds vaker de decoder opnieuw opstarten omdat de tv geen signaal krijgt. Een tv avond beginnen we best een 20-30 minuten op voorhand tegenwoordig indien we niets willen missen. (Waar) kunnen we bij Proximus een oplossing vinden? Blijkbaar veel mensen waar de elektronica niet naar behoren werkt.

Reageer