Vraag

geluid en beeld niet synchroon


kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???


305 reacties

@Martin ,

 

Klopt, 

Heb net nog eens de Decoder herstart via de Instellingen tab. Alles loopt weer synchroon. Dit gaat zo'n 10 minuten goed. Daarna weer bij af.

We zullen zien wat de update brengt. 

En je nog moet afwachten of de problemen/foutmeldingen minder zullen voorvallen zoals aangegeven is!

Maar laat ons hopen van wel hé 

@JimStaPac

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

Hoi @Pat52 ,

 

Bedankt voor de informatie. 

Dwz dat ik tot dan niets kan ondernemen? 

 

 

Mvg

Jimmy

Reputatie 6
Badge +2

@JimStaPac 

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

Hallo

 

Sinds enkele maanden zijn wij bij Proximus. 

En sinds het begin loopt het beeld niet synchroon met het geluid.

 

Is hier iets aan te doen? 

Alvast bedankt! 

Hopelijk kunnen toekomstige updates de problemen toch wat minderen 

Heel moeilijk om exacte conclusie te trekken, niet iedereen heeft evenveel problemen en anderen beweren weer dat het aan de bbox ook ligt….. maar dan meer voor de p-fouten die optreden!
Als PX het maar onder controle krijgt dat is het belangrijkste ;-)
 

Ligt aan de tv box zelf of de software er van das mijn conclusie na alles wat ik over de tv box gelezen heb hier op de forum 

Idem hier. Van begin 2023 proximus maar voortdurend problemen met synchr beeld/geluid. Vaak android tv modem uitzetten helpt even maar blijft gewoon niet. K heb de indruk dat het beeld of geluid somt iets blijft hangen en dan loopt het nog minder synchroon.

Heb een wifibooster en het groene lampje brandt, dus sterk signaal.

is idd zeer frustrerend.

Sonos huisbioscoop werkt samen met tv maar vroeger nooit problemen gehad met Telenet wat geluid betreft. Doe er iets aan a.u.b.

thx

Beeld en geluid op vtm lopen niet synchroon. Zeer ambetant om naar te kijken. 

Wij ook net klant geworden sinds halverwege februari.

beeld en geluid is niet synchroon. Graag ook de aanpassing doen.

Ik begrijp dat er es gevraagd wordt om de tv of modem op keus op te starten, maar als ik dit forum es door lees, dan lijkt me dat de oplossing niet te zijn maar blijft dat mantra herhaald worden tot in den treure toe. Doorlees het forum en de conclusie is dat de modem niet voldoet, gezien het ooit gewerkt heeft, wellicht de software. Ook hier bij ons dagelijks de decoder opnieuw opstarten, kabels uittrekken, minutenlang sukkelen om dan na 20-30 minuten hopelijk degelijk beeld en geluid te krijgen… kwaliteit trekt eerlijk gezegd op niks. Echt triestig. En ja alles is met kabel verbonden, en ja de originele HDMI wordt gebruikt, en ja de afstanden zijn kort en ja de resolutie is correct en ja een jaar geleden werkte het allemaal prima. Maar nu is het huilen met de pet op. De voorbije dagen is nu ook de kleur om zeep, alles lijkt zo donker en blauw (bij de apps ziet het er wel goed uit, alleen bij de televisie niet), soms gewoon geen signaal bij het opstarten van de modem, synchronisatie betert niet. Het lijkt me dat we voldoende betalen om een minimum aan kwaliteit te hebben maar het gaat van kwaad naar erger. 

Reputatie 7
Badge +4

@Kristof D Kan u voor de melding ‘geen signaal’ volgende zaken eens uittesten ? 

  • Decoder aansluiten op een andere HDMI-poort op je TV-toestel
  • Een ander toestel aansluiten via HSMI (vb spelconsole, BluRay,...). Blijft het probleem dan ? 
  • Een andere HDMI-kabel gebruiken tussen je decoder en TV
  • Je TV uitschakelen en na een 5-tal seconden terug opzetten (terwijl je decoder blijft aanstaan). Als je dan wel beeld krijgt, heeft het te maken met je TV

@Kristof D @ptron @Mimayali @Eddy w 

Hebben jullie volgende zaken ivm lipsync al geprobeerd ? 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 
  • Wat je ook kan proberen is om de cookies te verwijderen : 

    via Menu - Tandwieltje van instellingen - Support - Clear data & herstart

Eddy, al die foefjes helpen allemaal niet, voorlopig toch niet. Ik heb gewoon terug een ouder model decoder gevraagd en gekregen . Het probleem is opgelost,ik  hoef e niet meer te ergeren.  Ok, ik heb Android niet meer maar "so what"

@Eddy w

heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?

 

Geert

Ja hoor en dit helpt een poosje, nadien begint het weer

Reputatie 7
Badge +3

@Eddy w 

heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?

 

Geert

Sinds enkele dagen lopen beeld en geluid niet synchroon.  Kan iemand van de PX medewerkers dit nakijken aub? Ik heb de decoder al gereset maar dit helpt slechts tijdelijk, na een poosje loopt alles weer niet synchroon. 

Hier ook weer. Echt al maanden ben ik bezig stopcontact eruit  te trekken om toch maar  1 a 2 dagen goed te zijn. Ongelooflijk. Denk ook te veranderen van provider, kan toch niet allez.

Nog steeds (sinds “gratis upgrade” van mijn “oude" (werkende) decoder naar een nieuwe v7 decoder) lopen geluid en beeld niet synchroon. Voor de “upgrade” nooit problemen mee gehad. Op die manier is TV kijken niet meer te genieten. Kan daar aub iets aan gedaan worden?

Rechtstreekse kabel (cat 6) tussen modem en tv decoder;

Op tv-poort op de modem;

Al zeker 4 HDMI-kabels (inc originele) met hoogwaardige specificaties geprobeerd. Alles zonder resultaat.

Probleem op alle kanalen (inclusief Netflix)

Technicus van Proximus is hier vrijdag thuis geweest. Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

 

Via de chat in de my proximus app

@Kristof D  Ter info: je kunt dit hier ook vragen op het forum en dan afwachten tot een PX forummedewerker hierop reageert.

 Jumpy zal een (V5c) V5-compact (HD)decoder gekregen hebben ter vervanging van zijn V7 (UHD)decoder.

 

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Waar heb je dat gevraagd?

Probleem van synchronisatie blijft, is nu al weken dagelijks hetzelfde verhaal, maar is al maanden aan de gang. Ook moeten we steeds vaker de decoder opnieuw opstarten omdat de tv geen signaal krijgt. Een tv avond beginnen we best een 20-30 minuten op voorhand tegenwoordig indien we niets willen missen. (Waar) kunnen we bij Proximus een oplossing vinden? Blijkbaar veel mensen waar de elektronica niet naar behoren werkt.

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Reageer