kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
Dag Proximus,
Wij hebben hetzelfde probleem...
We hebben de resolutie al manueel ingesteld ipv. auto en het probleem is nog steeds aanwezig.
De TV-box is rechtstreeks aangesloten met LAN op de B-Box.
We hebben 2 TV boxen, het probleem is enkel aanwezig op het toestel met het MAC-adres dat eindigd op 89.
Kan dit ingekeken worden aub?
Ook interessant om weten, of het de lipsync is die niet orde is als je het geluid beluisterd op je TV zelf die verbonden is met de HDMI kabel die ingesloten zat bij de V7 decoder?
NB: PX moderatoren komen hier morgen terug langs.
Dag Proximus,
Wij hebben hetzelfde probleem...
We hebben de resolutie al manueel ingesteld ipv. auto en het probleem is nog steeds aanwezig.
De TV-box is rechtstreeks aangesloten met LAN op de B-Box.
We hebben 2 TV boxen, het probleem is enkel aanwezig op het toestel met het MAC-adres dat eindigd op 89.
Kan dit ingekeken worden aub?
Hallo Geert, alles (zie ook andere post in “stilstaand beeld”) lijkt nu in orde, hopende dat dit duurt ! Bedankt
Hier ook problemen met lipsync, enigszins op te lossen met sonos app maar bij terugkijken of andere zender is het vaak weer mis, gaarne uw actie
kl nr. 616657677
alvast bedankt,
Nicole
Kan je de resolutie eens vast zetten in de instellingen van de v7?
Dit doe je via:
- Instellingen
- Instellingen toestel
- Apparaatvoorkeuren
- Weergave
- Resolutie
- Ipv Automatisch kies je
- 3840x2160p50
- 3840x2160p60
- 3840x2160p25
- 3840x2160p30
- 3840x2160p24
- 1080p50
- 1080p60
- 1080p25
- 1080p30
- 1080p24
- 1080i50
- 1080i60
- 720p50
- 720p60
- Ipv Automatisch kies je
Geert
Hier ook problemen met lipsync, enigszins op te lossen met sonos app maar bij terugkijken of andere zender is het vaak weer mis, gaarne uw actie
kl nr. 616657677
alvast bedankt,
Nicole
Sinds dit weekend klant bij jullie.
Helaas ook problemen met audio sync. Al verschillende instellingen proberen veranderen zoals hier in het forum al was voorgesteld maar helaas.
Graag hulp hierbij aub.
Klantnummer is 0486397833
mijn geluid is niet synchroon met het beeld. Het beeld loopt voor op het geluid. Ik heb een android Decoder
heb al een reset geprobeerd de lijn is getest maar het blijft ongelijk en storend
610095303
Kan je de resolutie eens vast zetten in de instellingen van de v7?
Dit doe je via:
- Instellingen
- Instellingen toestel
- Apparaatvoorkeuren
- Weergave
- Resolutie
- Ipv Automatisch kies je
- 3840x2160p50
- 3840x2160p60
- 3840x2160p25
- 3840x2160p30
- 3840x2160p24
- 1080p50
- 1080p60
- 1080p25
- 1080p30
- 1080p24
- 1080i50
- 1080i60
- 720p50
- 720p60
- Ipv Automatisch kies je
Je zou ook nog kunnen natrekken of er nieuwe software updates zijn voor je TV
→ Automatisch firm- of software tv bijwerken | Samsung NL | Samsung Nederland
V7 box is verbonden via ethernet kabel en hangt aan de tv via hdmi. De tv is een samsung smart tv van het jaar 2021 (gekregen via abbonnement Proximus).
Geluid komt uit mijn Sonos boxen die verbonden zijn via Hdmi-Arc maar als ik deze afkoppel doet het probleem zich alsnog voor met het gewone geluid van de tv (beeld loopt voor op het geluid).
Best ook wat meer details geven voor de PX moderatoren, hoe alle juist verbonden is
zie uitleg → geluid en beeld niet synchroon | Proximus Forum
Beste
Sinds maanden is mijn geluid niet synchroon met het beeld. Het beeld loopt voor op het geluid. Ik heb een V7 Decoder. Mijn klantennummer staat in mijn profiel.
Kan u dit even nakijken?
Alvast bedankt!
Dan zal het afwachten worden tot een PX Moderator je hiermee verder kan helpen .
Dank u
hoe kan ik die contacteren?
Dat is gewoon afwachten tot één van de moderatoren hier de draad opneemt, hopelijk is dit morgen het geval.
Sorry ik bedoel “
contacteren”
Dank u
hoe kan ik die bekomen?
Dan zal het afwachten worden tot een PX Moderator je hiermee verder kan helpen .
helaas niet Martin
Beste
de v7 is niet met kabel aan de box. Dat is nooit zo geweest
TV en box zijn inderdaad vía de meegeleverde kabel en geluid is via de TV
Hartelijk dank
geert
Heb je de mogelijkheid om je decoder te verbinden met een voorlopige lange utp kabel aan je ‘Internet box’ (bbox3 / bbox4) om zo te testen of de lipsync dan wel in orde is?
alvast dank voor uw initiele reactie
hopelijk kan u het oplossen
geert
Beste
de v7 is niet met kabel aan de box. Dat is nooit zo geweest
TV en box zijn inderdaad vía de meegeleverde kabel en geluid is via de TV
Hartelijk dank
geert
Best ook bijkomende zaken vermelden
- is de V7 decoder aangesloten aan de Internet box rechtstreeks met utp netwerkkabel?
- Gebruik je de originele bij de V7 decoder meegeleverde HDMI kabel om decoder te verbinden met TV?
- Is het de klank via de TV die niet synchroon is ?
- Of is het via soundbar dat je luistert en is die via spdif aangesloten of via HDMI ARC van je TV.
TBI: Enkele zaken die kunnen een rol spelen :
- Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is.
Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. - De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn.
Als bv je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben.
Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is.
Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg.
Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. - Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken.
Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. - Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. :
via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen. - Als er een switch met DHCP aan je modem verbonden is, kan je best eens testen zonder deze switch, dus enkel de decoder eens verbinden aan je modem.
- Bij gebruik van soundbar kan je proberen van deze aan te sluiten via HDMI op de HDMI ARC aansluiting van de TV.
Beste
Sinds maanden is mijn geluid niet synchroon met het beeld. Ik heb een V7 Decoder. Mijn klantennummer staat in mijn naam.
Kan u dit even nakijken
Alvast bedankt
Sorry Martin , dit moet zijn : TV 2 in slaapkamer is verbonden met vaste kabel. TV2 in living daarentegen via wifi met ondersteuning van 2 boosters van proximus.
TV 2 met decoder V7 via bluetooth in slaapkamer
Bedoel je via wifi dat je decoder verbinding maakt met je bbox?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.