Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Kristof D Kan u voor de melding ‘geen signaal’ volgende zaken eens uittesten ? 

  • Decoder aansluiten op een andere HDMI-poort op je TV-toestel
  • Een ander toestel aansluiten via HSMI (vb spelconsole, BluRay,...). Blijft het probleem dan ? 
  • Een andere HDMI-kabel gebruiken tussen je decoder en TV
  • Je TV uitschakelen en na een 5-tal seconden terug opzetten (terwijl je decoder blijft aanstaan). Als je dan wel beeld krijgt, heeft het te maken met je TV

@Kristof D @ptron @Mimayali @Eddy w 

Hebben jullie volgende zaken ivm lipsync al geprobeerd ? 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 
  • Wat je ook kan proberen is om de cookies te verwijderen : 

    via Menu - Tandwieltje van instellingen - Support - Clear data & herstart

Eddy, al die foefjes helpen allemaal niet, voorlopig toch niet. Ik heb gewoon terug een ouder model decoder gevraagd en gekregen . Het probleem is opgelost,ik  hoef e niet meer te ergeren.  Ok, ik heb Android niet meer maar "so what"

@Eddy w

heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?

 

Geert

Ja hoor en dit helpt een poosje, nadien begint het weer

Reputatie 7
Badge +3

@Eddy w 

heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?

 

Geert

Sinds enkele dagen lopen beeld en geluid niet synchroon.  Kan iemand van de PX medewerkers dit nakijken aub? Ik heb de decoder al gereset maar dit helpt slechts tijdelijk, na een poosje loopt alles weer niet synchroon. 

Hier ook weer. Echt al maanden ben ik bezig stopcontact eruit  te trekken om toch maar  1 a 2 dagen goed te zijn. Ongelooflijk. Denk ook te veranderen van provider, kan toch niet allez.

Nog steeds (sinds “gratis upgrade” van mijn “oude" (werkende) decoder naar een nieuwe v7 decoder) lopen geluid en beeld niet synchroon. Voor de “upgrade” nooit problemen mee gehad. Op die manier is TV kijken niet meer te genieten. Kan daar aub iets aan gedaan worden?

Rechtstreekse kabel (cat 6) tussen modem en tv decoder;

Op tv-poort op de modem;

Al zeker 4 HDMI-kabels (inc originele) met hoogwaardige specificaties geprobeerd. Alles zonder resultaat.

Probleem op alle kanalen (inclusief Netflix)

Technicus van Proximus is hier vrijdag thuis geweest. Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

 

Via de chat in de my proximus app

@Kristof D  Ter info: je kunt dit hier ook vragen op het forum en dan afwachten tot een PX forummedewerker hierop reageert.

 Jumpy zal een (V5c) V5-compact (HD)decoder gekregen hebben ter vervanging van zijn V7 (UHD)decoder.

 

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Waar heb je dat gevraagd?

Probleem van synchronisatie blijft, is nu al weken dagelijks hetzelfde verhaal, maar is al maanden aan de gang. Ook moeten we steeds vaker de decoder opnieuw opstarten omdat de tv geen signaal krijgt. Een tv avond beginnen we best een 20-30 minuten op voorhand tegenwoordig indien we niets willen missen. (Waar) kunnen we bij Proximus een oplossing vinden? Blijkbaar veel mensen waar de elektronica niet naar behoren werkt.

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Reputatie 7
Badge +4
  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 
  • Wat je ook kan proberen is om de cookies te verwijderen : 

    via Menu - Tandwieltje van instellingen - Support - Clear data & herstart

Echt droevig he, ik denk dat ik terug naar een andere provider ga, als dit niet opgelost word.

Update 15/02 

 

Alle beeldopties geprobeerd ook eens mn decoder rechtstreeks proberen aansluiten het eerste halfuur werkt alles perfect. Na een halfuur loopt het geluid weer voor op het beeld. 

 

Kan er indien nodig een aanpassing gebeuren? 

Als dit niet opgelost geraakt zullen we desnoods omruilen naar de v6 met die decoder waarvan we 1 hebben niets van problemen.

Ik heb een nieuwe decoder sedert eind augustus 2022. Deze is al 2x vervangen. 

Nu heb ik al maanden een probleem met de synchronisatie tussen beeld en geluid met Proximus TV. Regelmatig herstart ik de decoder en de b-box. Dan gaat het weer goed voor 2 dagen en dan loopt het weer verkeerd met de synchronisatie. 

Wat kunnen jullie doen aub?

Graag aanpassingen uitvoeren aub.

Ter info: Als de PX forummedewerkers hier de draad terug opnemen kan het zijn dat er nog een instelling op je lijn moet gebeuren.

Heb ik ook gedaan. Half uurtje later zelfde probleem terug. 

Ondertussen bij ons ook terug dit probleem.

Heb ik ook gedaan. Half uurtje later zelfde probleem terug. 

Het probleem is reeds verholpen de instellingen bij weergave mogen niet op automatisch staan maar op 1080p60 

 

 

Beste, 

Wij hebben vorige week een nieuwe android decoder aangesloten en het beeld en het geluid bij alle 2 de android decoders lopen geregeld niet synchroon. Op onze v6 decoder in onze living hebben wij echter geen probleem. Bij opnames of herbekijken van programma's hebben we geen problemen. Enkel bij live tv.

Kan dit opgelost worden?

alvast bedankt!

 

Ik heb hetzelfde probleem, er is geen syncronisatie tussen beeld en geluid , heel vervelend om naar te kijken. Mijn klantnummer staar in mijn profiel. Alvast bedankt!

Bij mij ook  geluid en beeld niet synchroon. Hdmikabel ,v7 decoder b.box.en regelmatig zwart beeld bij opstarten .....niet goed,he

Het geluid loopt hier ook achter. 
kan dit bekeken worden aub? 

Reageer