Skip to main content

kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???

Beste Hadewych,

TV 1 met decoder  V7 in living via 2 boosters  wifi . 

TV 2 met decoder V7 via bluetooth in slaapkamer . Is het deze die je niet kunt bereiken?

TV2 vertoont fout zelden . TV 1 vaker. Heb resolutie van 1TV aangepast ( dus niet meer automatisch) Afwachten of het werkt, dan kan ik dat ook proberen voor tweede TV.

Wat betreft de correcte HDMI kabels : de installateur heeft dezelfde kabels gewoon herbruikt. Ik weet dus niet hoe de specifieke kabels er uit zien , noch aan welke technische eisen ze moeten voldoen . Zijn ze te verkrijgen in proximus shop , dan kan ik ,ze wel switchen.

TV 1 verbinden met directe UTP kabel is niet simpel . Er is enerzijds de afstand en anderzijds de geschikte werktuigen en techniek om dergelijke kabel te monteren . 

Dank u voor uw interferentie.

@Hendrik Boon De instellingen op je lijn zijn ok. Ik zie wel dat er kwaliteitsverlies is tussen je modem en decoder. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een (andere) rechtstreekse LAN-kabel om je decoder met je modem te verbinden ? 

@Walter bladerunner Ik zie dat je 2 decoders hebt waarvan 1 van hieruit niet bereikbaar is. Heb je dit probleem nog steeds en op beide decoders ? Heb je een mogelijkheid om tijdelijk eens met een rechtstreekse kabel te testen ipv de booster ? 

@kris9870 Ik zie je decoder niet met onze modem verbonden van hieruit. Hoe is deze aangesloten : via een rechtstreekse kabel, met een switch ertussen, via wifi ? 

Kan jullie ook de tips die bij de post hierboven staan eens bekijken en uitproberen ? 

gelieve mijn beeld geluid te synchroniseren maak mij gelukkig 

@Ruudje1979 Ik heb je lijn nagekeken en zie dat er nog andere apparatuur op je modem aangesloten is (een switch,… ?). Is je decoder daarop aangesloten of op een booster ? Dit kan ik niet uitlezen op de moment. Wat ik ook zie is dat je Wifisignaal niet optimaal is. 

Dit kunnen allemaal mogelijke oorzaken zijn. 

@Bartvr1 Ook bij u kan ik de V7 op dit ogenblik niet bereiken. Dit kan zijn omdat hij in slaapstand staat. Hoe is uw decoder aangesloten, via een rechtstreekse kabel naar de B-box, of draadloos ? Ook uw wifisignaal is niet ideaal. 

Tips om wifi na te kijken

• Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

Beste,

Ons geluid loopt ook al maanden achter. Klantnummer in profiel.

Kan u ook eens nakijken aub?

Bedankt

Bart

@Ruudje1979

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel dan kijk ik je aansluiting na.

Geert

Bij deze toegevoegd!

@kris9870

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.

Geert

Toegevoegd !

@kris9870 

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.

Geert

mss kunnen ze de laatste nieuwe software pushen op je Tv box.

Zopas is er een technieker geweest, die kende het probleem, maar kan er niets aan doen, ze zijn er mee bezig ….

Kan je op afstand iets doen ???

@Ruudje1979 

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel dan kijk ik je aansluiting na.

Geert

Hallo,

Hier loopt het beeld en geluid ook niet synchroon. 

Zou u dit kunnen nakijken? 

Beeldresolutie werd aangepast. Afwachten , want het  het verschijnsel is niet permanent acuut. TV1 ,  Canvas en BBC 1, 2 niet meer HD te bekijken. Beeld schokt heen en weer . Dus maar weer SD.  V7 is reeds vervangen maar geen resultaat. Modem ok , drie maal blauw . 2 boosters  zo geplaatst dat ze overwegend groen zijn . Wifi -signaal schommelt . HDMI kabels : ben niet zeker of ze vernieuwd werden tijdens installatie na fiber door technicus..Was toen niet thuis. Aan welke criteria moeten deze kabels beantwoorden ? Zijn ze in proximus shop te verkrijgen? Blijft sukkelen geblazen . Had toch wel meer verwacht van fiber. V7 is ook veel minder betrouwbaar dan V5. Een vredevol nieuw jaar gewenst aan iedereen op het forum.

@Walter bladerunner @AmauryV @Johco @antonspiessens 

Kunnen jullie de beeldresolutie vast in stellen ipv op automatisch. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie

Dit zou normaal gezien de lipsync problemen moeten verhelpen.

Goedemiddag

Bij ons zelfde probleem hier, audio en beeld lopen niet gelijk. Klantennummer staat in profiel  

@HadewychT @Michael V kunnen jullie even nakijken en aanpassing doen a.u.b.?

Thnx!

Sinds een maand overgeschakeld naar Proximus vanwege beter bereik voor de telefoon. Helaas loopt bij ons ook de synchronisatie compleet mank. Kan hier ook eens naar gezien worden aub? Klantnummer steekt in mijn account. Alvast bedankt

Ook hier al maanden geen synchronisatie tussen beeld en geluid. Kan u nazien?

@Walter bladerunner Heb je de nodige tips reeds geprobeerd?

Geluid en beeld niet synchroon vanaf begin aansluiting. Heb V7box. Kun je dit eens checken aub. Klantnr staat bij mij profiel.

Met dank.

@ptron Ik heb je lijn nagekeken en zie tot aan je modem niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem. Hoe is je decoder verbonden met je modem ? Heb je de mogelijkheid eens te testen met een (andere) rechtstreekse kabel ? 

Nog enkele algemene tips ivm dit probleem : 

• Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

@ptron

Er is wel al een recentere versie uit :

Middleware versie PXM-SW-5.7.2
App versie 5.136.1

Mss is dit bij deze al verbeterd ivm lipsync?

NB: Proximus pusht updates naar alle decoders dus ook de V7 (in golven= niet iedereen krijgt tegelijk die updates )

Decoder software versie updaten V7 decoder:
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-X.Y.Z

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Hartelijk dank @Martin en @DaisyS 

Ik kan mijn systeem niet (zelf) upgraden (krijg boodschap terug “je tv-software is up-to-date” of via systeem-update “je systeem is up-to-date” met tijdstip van laatste geslaagde updatecontrole).

Zowel middleware versie (PXM-SW-5.5.6.2) als de app-versie (5.127.4) blijven ongewijzigd.

Probleem blijft (helaas) bestaan (ook na het vastzetten van de resolutie (ipv automatisch)) en dit op alle zenders (ook Netflix).

Het geluid loopt voor op het beeld (en niet omgekeerd zoals eerder, per vergissing, aangegeven). Ongeveer 60 min na het herstarten zie je, nadat het geluid is gestopt, nog de mond van nieuwslezers/acteurs bewegen.

@ptron Kan je de beeldresolutie vast in stellen ipv op automatisch. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie

Dit zou normaal gezien de lipsync problemen moeten verhelpen.

@ptron

Er is wel al een recentere versie uit :

Middleware versie PXM-SW-5.7.2
App versie 5.136.1

Mss is dit bij deze al verbeterd ivm lipsync?

NB: Proximus pusht updates naar alle decoders dus ook de V7 (in golven= niet iedereen krijgt tegelijk die updates )

Decoder software versie updaten V7 decoder:
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-X.Y.Z

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Sinds de “verplichte” upgrade vorig jaar (augustus 2022) naar een Android tvbox zijn de beeld-geluid sync problemen nooit verdwenen (waren er niet met de voorganger van de tvbox) Rechtstreekse UTP-kabel van router naar tvbox, top-HDMI kabel, resolutie op 720p50 vast, maar na elke herstart (uit/aan) van de tvbox duurt het geen 60min of beeld loopt storend voor op geluid. Op alle kanalen. Enkel (tijdelijk) op te lossen door tvbox uit-aan te zetten. Zelfde fenomeen ook al op andere plaatsen gezien.

Is ongelooflijk storend en vervelend wanneer een film moet onderbroken worden om sync terug goed te krijgen (“gelukkig” kunnen we meestal de reclame intermezzo’s hiervoor gebruiken).

Iemand van Proximus een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit (eindelijk) kan opgelost worden?

TV: Samsung UE40EH6030WXXN

TVbox: UIW4020PXM

App-versie: 5.127.4

Middlewater-versie: PXM-SW-5.5.6.2

Router: B-Box 3

@Phl Ik heb je lijn nagekeken en zie een minder goede kwaliteit op de verbinding tussen je modem en decoders. Kan je eens testen met een andere lan-kabel ? 

Wat je ook kan proberen is om de beeldresolutie vast in te stellen ipv op automatisch. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie

@Matjoso Hoe is je decoder verbonden met de modem ? Ik kan het niet helemaal duidelijk uitlezen hier. Eventueel kan je de algemene tips hieronder al eens bekijken en uitproberen. 

Hieronder nog algemene tips ivm lipsyncproblemen : 

• Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 

Reageer