Vraag

geluid en beeld niet synchroon


kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???


366 reacties

@Martin ,

 

Klopt, 

Heb net nog eens de Decoder herstart via de Instellingen tab. Alles loopt weer synchroon. Dit gaat zo'n 10 minuten goed. Daarna weer bij af.

We zullen zien wat de update brengt. 

En je nog moet afwachten of de problemen/foutmeldingen minder zullen voorvallen zoals aangegeven is!

Maar laat ons hopen van wel hé 

Reputatie 6
Badge +3

@ChelS94 & @Wouter-Valerie  ik heb de aanpassingen op uw lijn uitgevoerd, best nog even de decoder herstarten.

@DaisyS @DavidG1975 via een kennis werkende bij Proximus heb ik de tip gekregen de resolutie handmatig aan te passen op de tv-box. Voor mijn tv werkt 1080p60 prima en zo is dus ook het probleem volledig opgelost.

Heel moeilijk om exacte conclusie te trekken, niet iedereen heeft evenveel problemen en anderen beweren weer dat het aan de bbox ook ligt….. maar dan meer voor de p-fouten die optreden!
Als PX het maar onder controle krijgt dat is het belangrijkste ;-)
 

@N_verschelden Ik heb een update van je modem gedaan. Je zou eens moeten kijken of het nu beter is. Als het nog niet in orde is, zou u eens de decoder met een kabel kunnen verbinden aan de modem en dan testen of het beter is?

Volgens mij is het nu in orde, bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@JimStaPac 

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

@HadewychT 

Hello. yes got contacted by technician and set for Friday. took holiday so im home friday. thank you and lets hope third time is the  charm

@KenE , thanks, alvast aangepast en we kijken de volgende dagen of het beter gaat.

Reputatie 2
Badge

Sorry Martin , dit moet zijn : TV 2 in slaapkamer is verbonden met vaste kabel. TV2  in living daarentegen via  wifi met ondersteuning van 2 boosters van proximus.

Reputatie 7
Badge +3

Hier ook problemen met lipsync, enigszins op te lossen met sonos app maar bij terugkijken of andere zender is het vaak weer mis, gaarne uw actie

 

kl nr. 616657677

alvast bedankt,

Nicole

 

Kan je de resolutie eens vast zetten in de instellingen van de v7? 

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

 

Geert

@ptron

Er is wel al een recentere versie uit :

Middleware versie PXM-SW-5.7.2
App versie 5.136.1

Mss is dit bij deze al verbeterd ivm lipsync?

NB: Proximus pusht updates naar alle decoders dus ook de V7 (in golven= niet iedereen krijgt tegelijk die updates )

Decoder software versie updaten V7 decoder:
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-X.Y.Z

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Reputatie 7
Badge +3

@Vanessa1985 

ik heb een systeem herstel doorgevoerd.

Is het nu beter op de decoder?

 

Geert

@Geert25342859

Dan zal het afwachten worden tot een PX Moderator je hiermee verder kan helpen .

Dank u @Martin 

hoe kan ik die contacteren? 

Dat is gewoon afwachten tot één van de moderatoren hier de draad opneemt, hopelijk is dit morgen het geval.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Honda1974 Kan je het nu nog eens testen?

@Honda1974 Kan je het nu nog eens testen?

Alles opnieuw opgestart en het werkt weer uitstekend, alvast bedankt 

Beste. Ik heb ook dit probleem. Kunnen jullie dit aanpassen?

gr

koen

@Martin  yes. same said technician and different  reason causing same issue.. anyway still a engineering  fail if so sensitive  and   way to high failure rate  in my opinion  looking at this forum  and other discussion.

but also a friend  over to my place he watched bbc news and he was like... yeah its out of sync but i could live with it ....... i clearly  cant stand a minute  if it is not synchronized.. i mean its basic basic. and even a cheap  onkyo or amplifier  has a setting  to correct  it yourself example using tv as centre speaker  (not having my onkyo connected to  v7)  so even if i needed to adjust it my self i would . but their is no such settings. anyway  went that far i tried it in my daughters new 4k lg TV.... same issue  after 1h.

anyway have a nice... Netflix  now

@Kristof D  Ter info: je kunt dit hier ook vragen op het forum en dan afwachten tot een PX forummedewerker hierop reageert.

 Jumpy zal een (V5c) V5-compact (HD)decoder gekregen hebben ter vervanging van zijn V7 (UHD)decoder.

 

Technicus van Proximus is hier vrijdag thuis geweest. Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

 

@Bkeppe Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kun je even testen of het nu beter is?

Beste,

voorlopig lijkt alles terug in orde 👍🏼  
bedankt. 

Reputatie 1

Hier in Boom zelfde probleem. Geluid en beeld lopen regelmatig niet synkroon. Is enkel bij pickx app. Niet bij Netflix of Disney.

Hello  how can this be solved? i barely  u use tv decoder.  wanted to rent a movie  and jesus 5e thrown in water unwatchable  (MINION MOVIE). I mean the sound and  picture is of by maybe 3-4 seconds... also on all channels. nothing  to do with tv or sound system  as ps4 and 5 and Netflix via smart tv works perfectly.

how to fix it? 

@Mario uyt Ik heb een aanpassing gedaan op uw lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Het is veel beter nu. Dank u voor de service

@ Martin reset decoder  did not improve anything  been there done that.. im a technical  teacher so i of course  did the basics. but reseting decoder  was just a waste of time for me at least. also surround  or no surround  same shit

Reageer