Vraag

geluid en beeld niet synchroon

• 16 January 2022
  • 87 reacties
  • 1606 Bekeken

kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???

87 reacties

@N_verschelden Ik heb een update van je modem gedaan. Je zou eens moeten kijken of het nu beter is. Als het nog niet in orde is, zou u eens de decoder met een kabel kunnen verbinden aan de modem en dan testen of het beter is?

Volgens mij is het nu in orde, bedankt!

@Mario uyt Ik heb een aanpassing gedaan op uw lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Het is veel beter nu. Dank u voor de service

@Michael V bedankt om hiernaar te kijken. Zonet een programma uitgesteld bekeken maar het probleem was nog steeds aanwezig. Box herstart en hetzelfde programma bekeken. Nu wel OK maar dat is het steeds vlak na een herstart. Ik hou het in het oog om te zien of het ook zo blijft.

Reputatie 4
Badge +1

@Mario uyt Ik heb een aanpassing gedaan op uw lijn. Kan je testen of het nu beter is?

De decoder is rechtstreeks aangesloten via kabel op de Internet Box. Na volledig uitschakelen vd tv box (met knop achteraan dus) was het probleem verholpen... ik laat het nog weten mocht het probleem zich blijven voordoen! 

Alvast bedankt voor de reactie!

Reputatie 6
Badge +4

@Bjarne_O Ik heb een aanpassing gedaan aan je lijn. Kan je alles eens herstarten? 

Klantennummer staat in profiel. Dankjewel 

@ian.v Ik heb je instellingen aangepast.

Nog steeds geen verbetering. Kan er nog eens naar gekeken worden? 

@Pdhooge Heb je reeds de modem heropgestart en eens deze terug opgestart is de decoder erna heropstarten? Dit kan je doen door de schakelaar een paar seconde uit te zetten of het toestel van de stroom te halen.

Michael V: ja heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet.

Reputatie 6
Badge +4

@ian.v Kan je het nu nogmaals proberen? 

@jnsvr Ik heb nogmaals een aanpassing gedaan aan de lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Neen geen verbetering @Michael V. Is er nog iets dat gedaan kan worden? Geluid rechtstreeks via de tv (Netflix op Android tv bvb) allemaal perfect in sync, enkel met de Android box van jullie dus sinds een tijdje niet… is er iets gewijzigd want er lijken zo veel dit probleem te hebben..?

Ik heb een V7 decoder en mijn beeld en geluid loopt niet synchroon, wat kan ik hieraan doen? 

Hier ook last van audio sync issues. Ik weet niet wat jullie precies doen maar kan het ook op mijn profiel/account gedaan worden? @DaisyS @GeertC @HadewychT 

proximus kan dit alleen door een instelling te doen, morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs om je hiermee verder te helpen.

Reputatie 4
Badge +1

@Pdhooge Welke problemen ervaar je net? Heb je ook al contact gehad met onze technische dienst? Deze kun je bereiken op 0800 22 800.

Ik heb hetzelfde probleem kan dit opgelost worden 

Mvg

Reputatie 6
Badge +4

@ian.v Ik heb je instellingen aangepast. 

De synchronisatie loopt fout, hoe kan dit definitief worden opgelost ?

@Doxie en @Brendanvb 

het zou nu in orde moeten zijn.

Eventueel de decoder eveneens nog eens herstarten.

Groeten

Geert

Beste Geert, 

Het probleem is nog altijd niet opgelost.

Ik moet de decoder om de 2 dagen volledig uitschakelen met de knop achteraan.

Ik heb ook een probleem als ik de Gids wil openen gaat dit soms zéér traag.

FYI: prox forummedewerkers komen pas morgen terug, dan kunnen ze voor u ook eens de setting veranderen.

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr 

is het nu verbeterd?

Heb je de HDMI kabel ook al eens nagekeken?

Geert

Ik heb dit probleem al een paar maanden. 

Als het geluid op "automatisch" staat heb ik dit lipsync probleem. 

Als het geluid op "geen surround sound nooit gebuiken" staat heb ik het probleem niet.

Kunnen jullie dit voor mij ook oplossen aub?

Hier ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon zijn bij de V7 android box.

Box hangt met kabel rechtstreeks aan de ‘modem’.   Fiber connectie.

Klantnummer toegevoegd aan mijn forum profiel, kan iemand van Proximus het nodige doen aub ?  

Reputatie 6
Badge +4

@jnsvr Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je dit eens bekijken? 

Hallo,  hier ook sinds de installatie problemen met de synchronisatie, kan hier ook eens gekeken worden aub. Grtz

Reageer