Vraag

geluid en beeld niet synchroon

kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???

294 reacties

Reputatie 6
Badge +3

@ChelS94 & @Wouter-Valerie  ik heb de aanpassingen op uw lijn uitgevoerd, best nog even de decoder herstarten.

@DaisyS @DavidG1975 via een kennis werkende bij Proximus heb ik de tip gekregen de resolutie handmatig aan te passen op de tv-box. Voor mijn tv werkt 1080p60 prima en zo is dus ook het probleem volledig opgelost.

@N_verschelden Ik heb een update van je modem gedaan. Je zou eens moeten kijken of het nu beter is. Als het nog niet in orde is, zou u eens de decoder met een kabel kunnen verbinden aan de modem en dan testen of het beter is?

Volgens mij is het nu in orde, bedankt!

@HadewychT 

Hello. yes got contacted by technician and set for Friday. took holiday so im home friday. thank you and lets hope third time is the  charm

@KenE , thanks, alvast aangepast en we kijken de volgende dagen of het beter gaat.

Reputatie 7
Badge +3

@Vanessa1985 

ik heb een systeem herstel doorgevoerd.

Is het nu beter op de decoder?

Geert

Reputatie 7
Badge +4

@Honda1974 Kan je het nu nog eens testen?

@Honda1974 Kan je het nu nog eens testen?

Alles opnieuw opgestart en het werkt weer uitstekend, alvast bedankt 

Beste. Ik heb ook dit probleem. Kunnen jullie dit aanpassen?

gr

koen

@Martin  yes. same said technician and different  reason causing same issue.. anyway still a engineering  fail if so sensitive  and   way to high failure rate  in my opinion  looking at this forum  and other discussion.

but also a friend  over to my place he watched bbc news and he was like... yeah its out of sync but i could live with it ....... i clearly  cant stand a minute  if it is not synchronized.. i mean its basic basic. and even a cheap  onkyo or amplifier  has a setting  to correct  it yourself example using tv as centre speaker  (not having my onkyo connected to  v7)  so even if i needed to adjust it my self i would . but their is no such settings. anyway  went that far i tried it in my daughters new 4k lg TV.... same issue  after 1h.

anyway have a nice... Netflix  now

Technicus van Proximus is hier vrijdag thuis geweest. Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

@Bkeppe Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kun je even testen of het nu beter is?

Beste,

voorlopig lijkt alles terug in orde 👍🏼  
bedankt. 

Reputatie 1

Hier in Boom zelfde probleem. Geluid en beeld lopen regelmatig niet synkroon. Is enkel bij pickx app. Niet bij Netflix of Disney.

Hello  how can this be solved? i barely  u use tv decoder.  wanted to rent a movie  and jesus 5e thrown in water unwatchable  (MINION MOVIE). I mean the sound and  picture is of by maybe 3-4 seconds... also on all channels. nothing  to do with tv or sound system  as ps4 and 5 and Netflix via smart tv works perfectly.

how to fix it? 

@Mario uyt Ik heb een aanpassing gedaan op uw lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Het is veel beter nu. Dank u voor de service

@ Martin reset decoder  did not improve anything  been there done that.. im a technical  teacher so i of course  did the basics. but reseting decoder  was just a waste of time for me at least. also surround  or no surround  same shit

Then there is no other option and this is waiting until tomorrow a proximus employee can help you further

@Michael V bedankt om hiernaar te kijken. Zonet een programma uitgesteld bekeken maar het probleem was nog steeds aanwezig. Box herstart en hetzelfde programma bekeken. Nu wel OK maar dat is het steeds vlak na een herstart. Ik hou het in het oog om te zien of het ook zo blijft.

Reputatie 4
Badge +2

@Mario uyt Ik heb een aanpassing gedaan op uw lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Reputatie 7
Badge +4

@Laubus Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kan je dit eens uit proberen? 

Reputatie 1

De decoder is rechtstreeks aangesloten via kabel op de Internet Box. Na volledig uitschakelen vd tv box (met knop achteraan dus) was het probleem verholpen... ik laat het nog weten mocht het probleem zich blijven voordoen! 

Alvast bedankt voor de reactie!

DaisyS,

en wat moet ik dan juist proberen  mss ???

of het synchroon loopt nu. ,

je kan eerst eens de decoder herstarten en zien of het synchroon blijft.

Reputatie 7
Badge +4

@Bjarne_O Ik heb een aanpassing gedaan aan je lijn. Kan je alles eens herstarten? 

Reputatie 2

Bedankt Geert.

Ik hoop dat het deze keer ook opgelost is.

Groeten

Witte Herder

Na reset loopt het terug synchroon 👍

Reageer