Vraag

geluid en beeld niet synchroon


kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???


368 reacties

Ter info: Als de PX forummedewerkers hier de draad terug opnemen kan het zijn dat er nog een instelling op je lijn moet gebeuren.

Ik heb een nieuwe decoder sedert eind augustus 2022. Deze is al 2x vervangen. 

Nu heb ik al maanden een probleem met de synchronisatie tussen beeld en geluid met Proximus TV. Regelmatig herstart ik de decoder en de b-box. Dan gaat het weer goed voor 2 dagen en dan loopt het weer verkeerd met de synchronisatie. 

Wat kunnen jullie doen aub?

Graag aanpassingen uitvoeren aub.

Update 15/02 

 

Alle beeldopties geprobeerd ook eens mn decoder rechtstreeks proberen aansluiten het eerste halfuur werkt alles perfect. Na een halfuur loopt het geluid weer voor op het beeld. 

 

Kan er indien nodig een aanpassing gebeuren? 

Als dit niet opgelost geraakt zullen we desnoods omruilen naar de v6 met die decoder waarvan we 1 hebben niets van problemen.

Echt droevig he, ik denk dat ik terug naar een andere provider ga, als dit niet opgelost word.

Reputatie 7
Badge +4
  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 
  • Wat je ook kan proberen is om de cookies te verwijderen : 

    via Menu - Tandwieltje van instellingen - Support - Clear data & herstart

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Probleem van synchronisatie blijft, is nu al weken dagelijks hetzelfde verhaal, maar is al maanden aan de gang. Ook moeten we steeds vaker de decoder opnieuw opstarten omdat de tv geen signaal krijgt. Een tv avond beginnen we best een 20-30 minuten op voorhand tegenwoordig indien we niets willen missen. (Waar) kunnen we bij Proximus een oplossing vinden? Blijkbaar veel mensen waar de elektronica niet naar behoren werkt.

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Waar heb je dat gevraagd?

@Kristof D  Ter info: je kunt dit hier ook vragen op het forum en dan afwachten tot een PX forummedewerker hierop reageert.

 Jumpy zal een (V5c) V5-compact (HD)decoder gekregen hebben ter vervanging van zijn V7 (UHD)decoder.

 

Via de chat in de my proximus app

Technicus van Proximus is hier vrijdag thuis geweest. Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

 

Nog steeds (sinds “gratis upgrade” van mijn “oude" (werkende) decoder naar een nieuwe v7 decoder) lopen geluid en beeld niet synchroon. Voor de “upgrade” nooit problemen mee gehad. Op die manier is TV kijken niet meer te genieten. Kan daar aub iets aan gedaan worden?

Rechtstreekse kabel (cat 6) tussen modem en tv decoder;

Op tv-poort op de modem;

Al zeker 4 HDMI-kabels (inc originele) met hoogwaardige specificaties geprobeerd. Alles zonder resultaat.

Probleem op alle kanalen (inclusief Netflix)

Hier ook weer. Echt al maanden ben ik bezig stopcontact eruit  te trekken om toch maar  1 a 2 dagen goed te zijn. Ongelooflijk. Denk ook te veranderen van provider, kan toch niet allez.

Sinds enkele dagen lopen beeld en geluid niet synchroon.  Kan iemand van de PX medewerkers dit nakijken aub? Ik heb de decoder al gereset maar dit helpt slechts tijdelijk, na een poosje loopt alles weer niet synchroon. 

Reputatie 7
Badge +3

@Eddy w 

heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?

 

Geert

@Eddy w

heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?

 

Geert

Ja hoor en dit helpt een poosje, nadien begint het weer

Eddy, al die foefjes helpen allemaal niet, voorlopig toch niet. Ik heb gewoon terug een ouder model decoder gevraagd en gekregen . Het probleem is opgelost,ik  hoef e niet meer te ergeren.  Ok, ik heb Android niet meer maar "so what"

Reputatie 7
Badge +4

@Kristof D Kan u voor de melding ‘geen signaal’ volgende zaken eens uittesten ? 

  • Decoder aansluiten op een andere HDMI-poort op je TV-toestel
  • Een ander toestel aansluiten via HSMI (vb spelconsole, BluRay,...). Blijft het probleem dan ? 
  • Een andere HDMI-kabel gebruiken tussen je decoder en TV
  • Je TV uitschakelen en na een 5-tal seconden terug opzetten (terwijl je decoder blijft aanstaan). Als je dan wel beeld krijgt, heeft het te maken met je TV

@Kristof D @ptron @Mimayali @Eddy w 

Hebben jullie volgende zaken ivm lipsync al geprobeerd ? 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 
  • Wat je ook kan proberen is om de cookies te verwijderen : 

    via Menu - Tandwieltje van instellingen - Support - Clear data & herstart

Ik begrijp dat er es gevraagd wordt om de tv of modem op keus op te starten, maar als ik dit forum es door lees, dan lijkt me dat de oplossing niet te zijn maar blijft dat mantra herhaald worden tot in den treure toe. Doorlees het forum en de conclusie is dat de modem niet voldoet, gezien het ooit gewerkt heeft, wellicht de software. Ook hier bij ons dagelijks de decoder opnieuw opstarten, kabels uittrekken, minutenlang sukkelen om dan na 20-30 minuten hopelijk degelijk beeld en geluid te krijgen… kwaliteit trekt eerlijk gezegd op niks. Echt triestig. En ja alles is met kabel verbonden, en ja de originele HDMI wordt gebruikt, en ja de afstanden zijn kort en ja de resolutie is correct en ja een jaar geleden werkte het allemaal prima. Maar nu is het huilen met de pet op. De voorbije dagen is nu ook de kleur om zeep, alles lijkt zo donker en blauw (bij de apps ziet het er wel goed uit, alleen bij de televisie niet), soms gewoon geen signaal bij het opstarten van de modem, synchronisatie betert niet. Het lijkt me dat we voldoende betalen om een minimum aan kwaliteit te hebben maar het gaat van kwaad naar erger. 

Wij ook net klant geworden sinds halverwege februari.

beeld en geluid is niet synchroon. Graag ook de aanpassing doen.

Beeld en geluid op vtm lopen niet synchroon. Zeer ambetant om naar te kijken. 

Idem hier. Van begin 2023 proximus maar voortdurend problemen met synchr beeld/geluid. Vaak android tv modem uitzetten helpt even maar blijft gewoon niet. K heb de indruk dat het beeld of geluid somt iets blijft hangen en dan loopt het nog minder synchroon.

Heb een wifibooster en het groene lampje brandt, dus sterk signaal.

is idd zeer frustrerend.

Sonos huisbioscoop werkt samen met tv maar vroeger nooit problemen gehad met Telenet wat geluid betreft. Doe er iets aan a.u.b.

thx

Reputatie 2
Badge

Ligt aan de tv box zelf of de software er van das mijn conclusie na alles wat ik over de tv box gelezen heb hier op de forum 

Heel moeilijk om exacte conclusie te trekken, niet iedereen heeft evenveel problemen en anderen beweren weer dat het aan de bbox ook ligt….. maar dan meer voor de p-fouten die optreden!
Als PX het maar onder controle krijgt dat is het belangrijkste ;-)
 

Reputatie 2
Badge

Hopelijk kunnen toekomstige updates de problemen toch wat minderen 

Reageer