Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

@Martin 

helaas niet Martin

@Geert25342859 

Dan zal het afwachten worden tot een PX Moderator je hiermee verder kan helpen .

Dank u @Martin 

hoe kan ik die bekomen? 

Sorry ik bedoel “

contacteren”

@Geert25342859

Dan zal het afwachten worden tot een PX Moderator je hiermee verder kan helpen .

Dank u @Martin 

hoe kan ik die contacteren? 

Dat is gewoon afwachten tot één van de moderatoren hier de draad opneemt, hopelijk is dit morgen het geval.

 

Beste

Sinds maanden is mijn geluid niet synchroon met het beeld. Het beeld loopt voor op het geluid. Ik heb een V7 Decoder. Mijn klantennummer staat in mijn profiel.

 

Kan u dit even nakijken?

 

Alvast bedankt!

@Pieter Smets 

Best ook wat meer details geven voor de PX moderatoren, hoe alle juist verbonden is 

zie uitleg → geluid en beeld niet synchroon | Proximus Forum

@Martin 

V7 box is verbonden via ethernet kabel en hangt aan de tv via hdmi. De tv is een samsung smart tv van het jaar 2021 (gekregen via abbonnement Proximus).

Geluid komt uit mijn Sonos boxen die verbonden zijn via Hdmi-Arc maar als ik deze afkoppel doet het probleem zich alsnog voor met het gewone geluid van de tv (beeld loopt voor op het geluid).

@Pieter Smets 

Je zou ook nog kunnen natrekken of er nieuwe software updates zijn voor je TV

→ Automatisch firm- of software tv bijwerken | Samsung NL | Samsung Nederland

Reputatie 7
Badge +5

@Pieter Smets 

 

Kan je de resolutie eens vast zetten in de instellingen van de v7? 

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

mijn geluid is niet synchroon met het beeld. Het beeld loopt voor op het geluid. Ik heb een android Decoder

heb al een reset geprobeerd de lijn is getest maar het blijft ongelijk en storend

 

610095303

Reputatie 7
Badge +5

@Wes82vl Kan je bovenstaande instelling eens proberen? 

Sinds dit weekend klant bij jullie. 

Helaas ook problemen met audio sync. Al verschillende instellingen proberen veranderen zoals hier in het forum al was voorgesteld maar helaas. 

Graag hulp hierbij aub. 

 

Klantnummer is 0486397833

Hier ook problemen met lipsync, enigszins op te lossen met sonos app maar bij terugkijken of andere zender is het vaak weer mis, gaarne uw actie

 

kl nr. 616657677

alvast bedankt,

Nicole

Reputatie 7
Badge +3

Hier ook problemen met lipsync, enigszins op te lossen met sonos app maar bij terugkijken of andere zender is het vaak weer mis, gaarne uw actie

 

kl nr. 616657677

alvast bedankt,

Nicole

 

Kan je de resolutie eens vast zetten in de instellingen van de v7? 

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

 

Geert

Hallo Geert, alles (zie ook andere post in “stilstaand beeld”) lijkt nu in orde, hopende dat dit duurt ! Bedankt

Dag Proximus,

 

Wij hebben hetzelfde probleem...

We hebben de resolutie al manueel ingesteld ipv. auto en het probleem is nog steeds aanwezig.

De TV-box is rechtstreeks aangesloten met LAN op de B-Box.

We hebben 2 TV boxen, het probleem is enkel aanwezig op het toestel met het MAC-adres dat eindigd op 89.

 

Kan dit ingekeken worden aub?

Dag Proximus,

 

Wij hebben hetzelfde probleem...

We hebben de resolutie al manueel ingesteld ipv. auto en het probleem is nog steeds aanwezig.

De TV-box is rechtstreeks aangesloten met LAN op de B-Box.

We hebben 2 TV boxen, het probleem is enkel aanwezig op het toestel met het MAC-adres dat eindigd op 89.

 

Kan dit ingekeken worden aub?

Ook interessant om weten, of het de lipsync is die niet orde is als je het geluid beluisterd op je TV zelf die verbonden is met de HDMI kabel die ingesloten zat bij de V7 decoder?

NB: PX moderatoren komen hier morgen terug langs.

Reageer