Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Walter bladerunner Heb je de nodige tips reeds geprobeerd?

Ook hier al maanden geen synchronisatie tussen beeld en geluid. Kan u nazien?

 

Sinds een maand overgeschakeld naar Proximus vanwege beter bereik voor de telefoon. Helaas loopt bij ons ook de synchronisatie compleet mank. Kan hier ook eens naar gezien worden aub? Klantnummer steekt in mijn account. Alvast bedankt

Goedemiddag

 

Bij ons zelfde probleem hier, audio en beeld lopen niet gelijk. Klantennummer staat in profiel  

@HadewychT @Michael V kunnen jullie even nakijken en aanpassing doen a.u.b.?

 

Thnx!

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Walter bladerunner @AmauryV @Johco @antonspiessens 

Kunnen jullie de beeldresolutie vast in stellen ipv op automatisch. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie

Dit zou normaal gezien de lipsync problemen moeten verhelpen.

Reputatie 2
Badge

Beeldresolutie werd aangepast. Afwachten , want het  het verschijnsel is niet permanent acuut. TV1 ,  Canvas en BBC 1, 2 niet meer HD te bekijken. Beeld schokt heen en weer . Dus maar weer SD.  V7 is reeds vervangen maar geen resultaat. Modem ok , drie maal blauw . 2 boosters  zo geplaatst dat ze overwegend groen zijn . Wifi -signaal schommelt . HDMI kabels : ben niet zeker of ze vernieuwd werden tijdens installatie na fiber door technicus..Was toen niet thuis. Aan welke criteria moeten deze kabels beantwoorden ? Zijn ze in proximus shop te verkrijgen? Blijft sukkelen geblazen . Had toch wel meer verwacht van fiber. V7 is ook veel minder betrouwbaar dan V5. Een vredevol nieuw jaar gewenst aan iedereen op het forum.

 

 

 

 

 

 

 

Hallo,

Hier loopt het beeld en geluid ook niet synchroon. 

Zou u dit kunnen nakijken? 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Ruudje1979 

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel dan kijk ik je aansluiting na.

 

Geert

 

Zopas is er een technieker geweest, die kende het probleem, maar kan er niets aan doen, ze zijn er mee bezig ….

Kan je op afstand iets doen ???

mss kunnen ze de laatste nieuwe software pushen op je Tv box.

Reputatie 7
Badge +3

@kris9870 

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.

 

Geert

@kris9870

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.

 

Geert

Toegevoegd !

@Ruudje1979

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel dan kijk ik je aansluiting na.

 

Geert

Bij deze toegevoegd!

Beste,

 

Ons geluid loopt ook al maanden achter. Klantnummer in profiel.

Kan u ook eens nakijken aub?

Bedankt

Bart

Reputatie 7
Badge +4

@Ruudje1979 Ik heb je lijn nagekeken en zie dat er nog andere apparatuur op je modem aangesloten is (een switch,… ?). Is je decoder daarop aangesloten of op een booster ? Dit kan ik niet uitlezen op de moment. Wat ik ook zie is dat je Wifisignaal niet optimaal is. 

Dit kunnen allemaal mogelijke oorzaken zijn. 

@Bartvr1 Ook bij u kan ik de V7 op dit ogenblik niet bereiken. Dit kan zijn omdat hij in slaapstand staat. Hoe is uw decoder aangesloten, via een rechtstreekse kabel naar de B-box, of draadloos ? Ook uw wifisignaal is niet ideaal. 

 

Tips om wifi na te kijken

 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

 

gelieve mijn beeld geluid te synchroniseren maak mij gelukkig 

Reputatie 7
Badge +4

@Hendrik Boon De instellingen op je lijn zijn ok. Ik zie wel dat er kwaliteitsverlies is tussen je modem en decoder. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een (andere) rechtstreekse LAN-kabel om je decoder met je modem te verbinden ? 

@Walter bladerunner Ik zie dat je 2 decoders hebt waarvan 1 van hieruit niet bereikbaar is. Heb je dit probleem nog steeds en op beide decoders ? Heb je een mogelijkheid om tijdelijk eens met een rechtstreekse kabel te testen ipv de booster ? 

@kris9870 Ik zie je decoder niet met onze modem verbonden van hieruit. Hoe is deze aangesloten : via een rechtstreekse kabel, met een switch ertussen, via wifi ? 

Kan jullie ook de tips die bij de post hierboven staan eens bekijken en uitproberen ? 

Reputatie 2
Badge

Beste Hadewych,

 TV 1 met decoder  V7 in living via 2 boosters  wifi . 

TV 2 met decoder V7 via bluetooth in slaapkamer . Is het deze die je niet kunt bereiken?

TV2 vertoont fout zelden . TV 1 vaker. Heb resolutie van 1TV aangepast ( dus niet meer automatisch) Afwachten of het werkt, dan kan ik dat ook proberen voor tweede TV.

Wat betreft de correcte HDMI kabels : de installateur heeft dezelfde kabels gewoon herbruikt. Ik weet dus niet hoe de specifieke kabels er uit zien , noch aan welke technische eisen ze moeten voldoen . Zijn ze te verkrijgen in proximus shop , dan kan ik ,ze wel switchen.

TV 1 verbinden met directe UTP kabel is niet simpel . Er is enerzijds de afstand en anderzijds de geschikte werktuigen en techniek om dergelijke kabel te monteren . 

Dank u voor uw interferentie.

@Walter bladerunner

TV 2 met decoder V7 via bluetooth in slaapkamer

Bedoel je via wifi dat je decoder verbinding maakt met je bbox?

Reputatie 2
Badge

Sorry Martin , dit moet zijn : TV 2 in slaapkamer is verbonden met vaste kabel. TV2  in living daarentegen via  wifi met ondersteuning van 2 boosters van proximus.

Beste

 

Sinds maanden is mijn geluid niet synchroon met het beeld. Ik heb een V7 Decoder. Mijn klantennummer staat in mijn naam.

 

Kan u dit even nakijken

Alvast bedankt

 

@Geert25342859 

    Best ook bijkomende zaken vermelden 

  •  is de V7 decoder aangesloten aan de Internet box rechtstreeks met utp netwerkkabel?
  • Gebruik je de originele bij de V7 decoder meegeleverde HDMI kabel om decoder te verbinden met TV?
  • Is het de klank via de TV die niet synchroon is ?
  • Of is het via soundbar dat je luistert en is die via spdif aangesloten of via HDMI ARC van je TV.

TBI: Enkele zaken die kunnen een rol spelen :

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is.
    Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn.
    Als bv je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben.
    Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is.
    Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg.
    Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken.
    Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. :
    via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen.
  • Als er een switch met DHCP aan je modem verbonden is, kan je best eens testen zonder deze switch, dus enkel de decoder eens verbinden aan je modem.
  • Bij gebruik van soundbar kan je proberen van deze aan te sluiten via HDMI op de HDMI ARC aansluiting van de TV.

 

 

Beste

de v7 is niet met kabel aan de box. Dat is nooit zo geweest

TV en box zijn inderdaad vía de meegeleverde kabel  en geluid is via de TV

 

Hartelijk dank

geert 

 

 

@Martin 

alvast dank voor uw initiele reactie 

hopelijk kan u het oplossen 

geert

Beste

de v7 is niet met kabel aan de box. Dat is nooit zo geweest

TV en box zijn inderdaad vía de meegeleverde kabel  en geluid is via de TV

 

Hartelijk dank

geert 

 

 

Heb je de mogelijkheid om je decoder te verbinden met een voorlopige lange utp kabel aan je ‘Internet box’ (bbox3 / bbox4) om zo te testen of de lipsync dan wel in orde is?

Reageer