Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Beste,

 

Hier ook geen lipsync waar beeld en geluid niet synchroon lopen.

 

Bedankt om dit bekijken en aan te passen 

 

gr Mathias

@Phl 

Ter info: Indien je dit echt wenst kun je altijd aan de PX moderatoren vragen om te ruilen voor de V5C.

De bbox zal niet veel uitmaken omtrent de problemen met de v7 want die komen zowel voor bij de bbox3 als de bbox4 (=Internet Box).

Aan de ingenieurs die verantwoordelijk zijn voor de V7 software vraag ik het probleem van de klanksynchronisatie met het beeld serieus te onderzoeken gezien de feedback van jullie klanten.

Ik had vroeger een goed werkende V6 en V5 tot de V6 de geest gaf. Ik werd geforceerd door Proximus mijn volledige installatie te laten vervangen door een internet box van Sagemcom omdat de V5 en V6 niet meer zouden ondersteund worden, en vervangen worden door de V7 Android TV.

Ik heb die configuratie een half jaar en Proximus is nog altijd niet bewust dat dit niet werkt zoals het hoort. Het ergste is de klanksynchronisatie op beide V7’s. Om de 10 minuten moet ik van dit corrigeren. Naast dit probleem is er nog de regelmatige “hiccups” in het beeld en de foutmeldingen A001.  Kon ik maar terug gaan naar mijn BBox3 met V5 en V6. Ik gebruik geen WiFi op mijn internet box om de twee V7’s aan te sturen.

Ik had mijn V5 zelf betaald nu betaal ik een extra V7 in de plaats.

Ik vermoed dat de lijnkwaliteiten niet goed genoeg zijn om twee V7’s te ondersteunen.  Van mijn kant kan ik weinig doen.

 

 

Bij mij loopt mijn geluid en beeld al jaren niet synchroon. We hebben dit probleem al meermaals aan het contactcenter gemeld. De technieker is hiervoor al eens langsgekomen en de modem vervangen. Maar het probleem blijft. Ook vaak ondervinden wij blokkeringen met de modem en digibox. Opnames blokkeren en stoppen met afspelen. Maar de synchronisatie vinden wij het vervelenste. Kan iemand ons hiermee verder helpen? 

Mijn beeld en geluid lopen niet synchroon.

Zou u een aanpassing op de lijn kunnen doen?

Reputatie 5
Badge +2

@Fre N Is het mogelijk de decoder rechtsreeks zonder switch aan te sluiten? Soms kunnen er kwaliteitsproblemen zijn als de decoder achter een switch hangt.

Beste, bedankt voor uw reactie. Omdat er in de tv-hoek meerdere toestellen (Sonos Playbar, tv, tv-box)  met LAN verbonden zijn zit hier inderdaad een giga switch tussen. Verder zijn er nog meerdere toestellen (gsm's, laptop, Sonos speakers, controller brandalarm, enz) draadloos verbonden. Tot we bij Proximus zijn aangesloten heeft dit altijd perfect gewerkt dus weet ik niet wat het probleem van de synchronisatie kan veroorzaken. Alvast bedankt om ons een oplossing aan te bieden.

Reputatie 7
Badge +5

@Fre N Ik zie dat je decoder niet rechtstreeks met de modem verbonden is, staat daar een switch tussen? Alsook zie ik een groot aantal aan toestellen die niet rechtstreeks verbonden zijn. 

Beste, sinds gisteren overgeschakeld naar Proximus fiber en we merkten meteen dat beeld en spraak niet synchroon lopen.

Alvast bedankt om dit na te zien!

Hallo,

Bij ons lopen het beeld en geluid ook niet gelijk maar dit enkel bij vtm. Ligt dit aan de zender of eveneens aan de decoder?

Dank alvast voor uw antwoord.

Ik zoek me ook suf naar een oplossing. En bij ons is dit pas enkele dagen. Word er nu al gek van. Daarnet eens geprobeerd, live tv op pauze en dan op stop. Dit werkte blijkbaar

Ook bij mij loopt beeld en klank niet synchroon.

Kunnen jullie dit bekijken aub?

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

 

Alvast bedankt!

Beste moderators

 

Ook bij mijn V7-box lopen beeld en klank niet syncroon.

Kunnen jullie dit aanpassen a.u.b?

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

 

Bedankt alvast

@Martin ,

 

Klopt, 

Heb net nog eens de Decoder herstart via de Instellingen tab. Alles loopt weer synchroon. Dit gaat zo'n 10 minuten goed. Daarna weer bij af.

We zullen zien wat de update brengt. 

En je nog moet afwachten of de problemen/foutmeldingen minder zullen voorvallen zoals aangegeven is!

Maar laat ons hopen van wel hé 

@JimStaPac

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

Hoi @Pat52 ,

 

Bedankt voor de informatie. 

Dwz dat ik tot dan niets kan ondernemen? 

 

 

Mvg

Jimmy

Reputatie 7
Badge +3

@JimStaPac 

 Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 

Hallo

 

Sinds enkele maanden zijn wij bij Proximus. 

En sinds het begin loopt het beeld niet synchroon met het geluid.

 

Is hier iets aan te doen? 

Alvast bedankt! 

Reputatie 2
Badge

Hopelijk kunnen toekomstige updates de problemen toch wat minderen 

Heel moeilijk om exacte conclusie te trekken, niet iedereen heeft evenveel problemen en anderen beweren weer dat het aan de bbox ook ligt….. maar dan meer voor de p-fouten die optreden!
Als PX het maar onder controle krijgt dat is het belangrijkste ;-)
 

Reputatie 2
Badge

Ligt aan de tv box zelf of de software er van das mijn conclusie na alles wat ik over de tv box gelezen heb hier op de forum 

Idem hier. Van begin 2023 proximus maar voortdurend problemen met synchr beeld/geluid. Vaak android tv modem uitzetten helpt even maar blijft gewoon niet. K heb de indruk dat het beeld of geluid somt iets blijft hangen en dan loopt het nog minder synchroon.

Heb een wifibooster en het groene lampje brandt, dus sterk signaal.

is idd zeer frustrerend.

Sonos huisbioscoop werkt samen met tv maar vroeger nooit problemen gehad met Telenet wat geluid betreft. Doe er iets aan a.u.b.

thx

Beeld en geluid op vtm lopen niet synchroon. Zeer ambetant om naar te kijken. 

Wij ook net klant geworden sinds halverwege februari.

beeld en geluid is niet synchroon. Graag ook de aanpassing doen.

Ik begrijp dat er es gevraagd wordt om de tv of modem op keus op te starten, maar als ik dit forum es door lees, dan lijkt me dat de oplossing niet te zijn maar blijft dat mantra herhaald worden tot in den treure toe. Doorlees het forum en de conclusie is dat de modem niet voldoet, gezien het ooit gewerkt heeft, wellicht de software. Ook hier bij ons dagelijks de decoder opnieuw opstarten, kabels uittrekken, minutenlang sukkelen om dan na 20-30 minuten hopelijk degelijk beeld en geluid te krijgen… kwaliteit trekt eerlijk gezegd op niks. Echt triestig. En ja alles is met kabel verbonden, en ja de originele HDMI wordt gebruikt, en ja de afstanden zijn kort en ja de resolutie is correct en ja een jaar geleden werkte het allemaal prima. Maar nu is het huilen met de pet op. De voorbije dagen is nu ook de kleur om zeep, alles lijkt zo donker en blauw (bij de apps ziet het er wel goed uit, alleen bij de televisie niet), soms gewoon geen signaal bij het opstarten van de modem, synchronisatie betert niet. Het lijkt me dat we voldoende betalen om een minimum aan kwaliteit te hebben maar het gaat van kwaad naar erger. 

Reageer