Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

Utp kabel is in ieder geval beter dan draadloos, maar het zou beter zijn dat je op voorhand wel zou kunnen testen of je probleem wel degelijk opgelost is als je rechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan de bbox, want als het probleem verder richting proximus zit zal dit probleem natuurlijk niet opgelost zijn met die utp kabel

wifi analyzer veronderstel ik (spectrum analyzer is al wat duurder :slight_smile: )

En je stond blijkbaar heel dicht bij de bbox ook :relaxed:

Badge

Beste,

Ik heb identiek hetzelfde probleem. Kan ik die software update ook zelf downloaden?

vandaag stond hij weer op 1 :-(

Alvast bedankt, Koen

 

 

Uw hardware version wijkt ook af van mijn router.

En je stond blijkbaar heel dicht bij de bbox ook :relaxed:

Hoezo :grin: ?  Maar ik denk nu aan iets,  zou het kunnen dat het kanaal veranderd word door de mymodem webinterface zelf achteraf ?  Bijvoorbeeld, ik zet het kanaal op 3 en klik op ok en daarna laat ik de webinterface uren openstaan op mijn pc.

 

Reputatie 5

@Martin Neen casten lukt nog altijd niet. Af en toe probeer ik nog eens ,zonder succes. Vanaf ik het ap in gebruik heb genomen op 13 maart geen problemen meer met slechte wifi. Geen haperingen meer op vrt nu en geen onderbrekingen meer. Enige minpuntje het ap ondersteund enkel 2,4 wifi. Maar de snelheid is meer dan voldoende. Ik kan enkel besluiten dat er toch één en ander mis is met de software van de b-box.

Reputatie 6
Badge +3

Voor mij is apparatuur hardwarematig en geen analyzer tool (software matig). Daarmee was ik in de war.

Normaal zou dit niks mogen veranderen. Als het goed is voor je, kan ik een nieuwe modem opsturen via BPost?

Normaal zou dit niks mogen veranderen. Als het goed is voor je, kan ik een nieuwe modem opsturen via BPost?

Bedankt, het is nu al meer dan een uur dat de modem op kanaal 3 blijft. Hopelijk blijft het zo.

Indien het weer veranderd naar kanaal 1 mag je een nieuwe doorsturen.

Reputatie 6
Badge +3

@HadewychT :  Zou dan de software version niet verandert moeten zijn na een upgrade?

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt voor de terugkoppeling. Heb je ook hetzelfde rare resultaat wanneer je de speedtest uitvoert op jouw smartphone,tablet?  Je gaat altijd winnen voor stabiliteit met een bekabelde verbinding. Maar het probleem kan nog steeds verder liggen. Het staat je natuurlijk vrij om niet even bedraad te willen testen met de desktop, ik weet ook dat het niet echt praktisch is maar dat is de doorslaggevende test of je dan totaal geen problemen hebt.

@gamegard68 Nee dat speelt geen rol eens je op OK gedrukt hebt  en je ziet op je analyzer dat die op dit ingesteld kanaal staat dan wil dit ook zeggen dat het commando goed uitgevoerd werd en dan speelt het geen rol meer of je myproximus laat open staan of niet.

welk wifi analyzer gebruik jij is dit een app op je smartphone want ik gebruik er één op mijn laptop en noemt ook wifi analyzer maar zit er toch anders uit.

Ik was mij ook aan het afvragen of er mss firmware bedoelt wordt want  met recentere software schijnt het probleem ook nog te bestaan, want niet vergeten dat ik de zelfde software heb als VeerleLangbeen​ maar niet het probleem!

ALS Prox  ook 8c.511A moest er op zetten dan zouden we het direct weten 

Badge +4

Wel dat was als men de ONESSDI uitschakelt en de modem vastzet op een kanaal dat die versprong van kanaal , ik denk dat ik voorlopig ONESSDI laat aanstaan om te zien of er geen probleem is met de modem en of die online blijft zo.

Maar als die andere software die werd doorgestuurd naar die andere klant echt voor verbetering zorgt zouden ze toch beter naar iedereen die update doorsturen denk ik tenzij die software nog in een soort testfase zit….

wat ik me nu ook afvraag of het dan mss iets zou te maken hebben met het feit dat je 40 Mhz gekozen hebt ipv default 20MHz! 

Natuurlijk zou dit volgens mij geen rol mogen spelen want als je kiest voor manuele instelling van kanaal en bandbreedte dan moet dit ik zo blijven staan tot je zelf terug automatisch inschakelt of de bbox reset.  

Natuurlijk als TS sowieso voor later liever met utp kabel wit werken (wat tenslotte altijd beter is dan draadloos)  kan de test en het verder zoeken naar de eventuele reden ook nog gebeuren eens de utp kabel verbonden is met de desktop.

@gamegard68 Nee dat speelt geen rol eens je op OK gedrukt hebt  en je ziet op je analyzer dat die op dit ingesteld kanaal staat dan wil dit ook zeggen dat het commando goed uitgevoerd werd en dan speelt het geen rol meer of je myproximus laat open staan of niet.

welk wifi analyzer gebruik jij is dit een app op je smartphone want ik gebruik er één op mijn laptop en noemt ook wifi analyzer maar zit er toch anders uit.

Wifi Analyzer App.  Maar wel de open source versie. De andere apps met dezelfde naam zijn betalend ofwel met reclame.

 

Dat is wat ik ook denk dat het waarschijnlijk nog geen laatste standaard software versie is want anders had ik ze al lang moeten hebben op mijn bb3v+ aangezien ik toch af en toe eens de bb reset dus dan zou ik ze al binnengetrokken hebben moest het zo zijn .

Lap de modem staat weer op kanaal 1. :grimacing:

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

 

 

 

Ja dat wel maar het is soms wel een raadsel hoe het komt dat er met de zelfde apparatuur en dicht bij de bbox zowel via 2.4 en 5.0 de ene toch blijft problemen ondervinden met pickx en bv ook met google chromecast en anderen totaal geen problemen ondervinden dan is het toch niet direct gelegen aan de wifi van de bbox moest het nu nog op 2.4 zijn dan zou je kunnen zeggen ja ‘t is een band die veel bezet/gestoord is maar dan ook op 5.0 en ook nog eens dicht bij de bbox!

@Jamo is het dan met je Acess point ook in orde gekomen met je chromecast probleem?

Met welk software kan je zien op welk kanaal je beste ontvangst heeft?

met een gratis wifi analyzer zowel voor smartphone of laptop 

gewoon eens googelen op

gratis wifi analyzer 

of bv zoeken naar wifi analyzer in de google playstore of appstore of voor laptop op de windows store

proximus heeft ook de home optimizer app

zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_optimizer/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/installeren-en-gebruiken-de-home-optimizer-app.html

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-myproximus-app.html

Badge

 

Badge +4

Hi,

Daarstraks internet en tv uitgevallen , maar ik zie nog geen update die binnen is …. of de modem is zomaar weer uitgevallen zoals gisteren ook al het geval was :frowning2:

Ofwel misschien nog eerst een harde reset geven , want de snelheid is maar 47 down ipv 78

Edit: Na reset weer 78 , maar nog geen nieuwe software op de modem

Reageer