Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?
mvg
Bladzijde 1 / 11
Probleem opgelost door een andere modem te krijgen.
is inderdaad raar dat dit niet het zelfde resultaat geeft in stand automatisch maar zoals je zegt als het met one ssid anders reageert in stand automatisch dan moet er toch nog ergens een verschil zijn …..
Maar ook in het geval van gamegard68 kun je het niet zelf in de hand hebben als het kanaal altijd maar terug keert naar kanaal 1 en niet blijft staan op het kanaal dat je vast zet.
maar in feite moet je daarom toch niet persé met One SSID actief werken omdat de bbox automatisch het kanaal kiest want volgens mij zou je even goed het zelfde resultaat krijgen met One SSID uit maar wifi kanaal op automatisch , al heb ik dit nog niet uitgetest, ik heb dit liever zelf in de hand.
Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.
@RedsFan op welk kanaal staat die dan , controleer je dit regelmatig
Het kanaal veranderd regelmatig, nu staat die op 11 en de wifi-booster op 7 maar soms springt de wifi kanaal op 1 na enkele dagen of naar 4, ik bekijk dat nu en dan op wifi analyser (smartphone)
Ik heb liever dat hij niet naar 1 gaat want daar zit een sterk telenet signaal op van de naaste gebuur.
@gamegard68 Bedankt.
One SSID mag niet actief staan als je zelf het kanaal wilt instellen
Ter verduidelijking, ONESSID is bij mij niet actief.
Hierzo:
@gamegard68 en welke HW ? en Datadump ? lees je af
want het hangt volgens mij van de combinatie softw + hardw versie af aangezien het bij mij met een veel vroegere softw versie ook al geen probleem was
Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.
@RedsFan op welk kanaal staat die dan , controleer je dit regelmatig
Dat is dan goed nieuws, hopelijk pushen ze die software binnenkort dan ook naar anderen met een sagem. Ikzelf durf niet meer manueel te doen (als OneSSID uitgeschakelt is) om hem op een kanaal te zetten die ik wens, want dan keert die idd binnen het uur terug naar kanaal 1.
Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.
Btw, sinds een maand of twee is mijn bbox3 (sagem) geupdate geweest naar software version: 8c.513A en GUI version 7.4.2.0. Nu blijft het manueel gekozen kanaal voor 2.4Ghz staan zoals ingesteld. Maw “Solved”.
Dat is wat ik ook denk dat het waarschijnlijk nog geen laatste standaard software versie is want anders had ik ze al lang moeten hebben op mijn bb3v+ aangezien ik toch af en toe eens de bb reset dus dan zou ik ze al binnengetrokken hebben moest het zo zijn .
Wel dat was als men de ONESSDI uitschakelt en de modem vastzet op een kanaal dat die versprong van kanaal , ik denk dat ik voorlopig ONESSDI laat aanstaan om te zien of er geen probleem is met de modem en of die online blijft zo.
Maar als die andere software die werd doorgestuurd naar die andere klant echt voor verbetering zorgt zouden ze toch beter naar iedereen die update doorsturen denk ik tenzij die software nog in een soort testfase zit….
En je volgende antwoord zal zijn probleem” is ook het zelfde” zeker
Is ook dezelfde
Softwareversie
8c.310A
GUI-versie
7.3.8
Hardwareversie
1.7
Welke softw versie staat er daar op?
Update : Technieker deze morgen langs geweest en heeft de modem vervangen , hopelijk gaat het beter.
Ik vertelde het hem dat de modem om de paar dagen uitviel en herstarte , kan zijn dat er een foutje in zat of dat het geen nieuwe was dat weet ook hij niet als je deze uit de doos haalt …. in ieder geval deze is uit een andere serie nr en meer recenter maar ook een bb3v+ van sagem. :)
Bij wijze van test denk ik dat ik nu eens de wifi booster zal terug zetten beneden en aan de pc verbinden als accespoint , want toen hadden we geen probleem met de modem.
Nochtans wordt de booster meestal gebruikt als repeater bij veel klanten maar als je toch de booster met een utp kabel kunt verbinden aan de bbox en als access point kunt gebruiken is dat nog altijd het beste.
Ik merk wel op dat er toch sinds de slimme wifi (One SSid) in dienst gekomen is er meer meldingen komen van problemen via de booster! Mss weet die technieker ook wel als hij komt of er hierdoor meer problemen zijn met de booster.
Ik begin hier nu toch wel de wifi-booster te verdenken , want de eerste 6 dagen was hij verbonden met vaste pc beneden als accespoint, nadien heb ik de booster boven gezet op de repeater stand en denk dat sindsdien de modem beginnen flippen is met nu en dan uitval !
‘t was mss al een nieuwe van bij een andere klant
En mss krijg je nu enen waarbij de wifi kanalen wel blijven staan als je ze zelf instelt
En wie weet heeft hij je V7 ook bij in zijn camionette !
Hoop doet leven
Ik heb eens gebeld naar de klanten dienst en ze zien niets speciaal wat kan leiden tot een onderbreking , er is een technieker gepland voor zaterdag voormiddag die eens zal komen kijken en indien nodig eens een andere modem zetten , pas 2 weken oud
Proximus kan inderdaad ook vaststellen of er reconnects van de bbox gebeuren
mss zit er ook af en toe een onderbreking op de poort van de lijnkaart in de ROP waar je bbox op aangesloten is.
Maar best afwachten of proximus fouten ziet op je lijn.
Mijn laatste bericht had ik edit gedaan, na de harde reset heb ik terug de normale snelheid van 78.
Maar wat niet leuk is en ik hoor het geklaag hier al , dat de modem vanzelf herstart om de paar dagen en dat alles eruit ligt , ik vind het ook niet normaal dat het regelmatig gebeurd … Ik zeg hen hopelijk beter na die software update…. anders zal er verder moeten gekeken worden hoe het komt dat hier regelmatig alles uitvalt , maar dat is nog een ander probleem dan dat het wifi kanaal steeds veranderd.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.