Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

Badge

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

Heb nog steeds dezelfde versie.

 

Vandaag gemerkt dat de update is uitgevoerd en dat het kanaal nu wel blijft staan.

Heeft even geduurd om alle toestellen terug op te starten want na de update deed werkelijk elk aangesloten toestel niets meer. Ook was er een update voor de TV decoder. 

Het heeft veel voeten in de aarde gehad maar het probleem lijkt van de baan.

Pushen die update want ik kan mij onmogelijk voorstellen dat ik de enige was.

 

Een vooral: BEDANKT! (ook iedereen hier voor de tips & tricks!)

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb dit opnieuw doorgegeven naar de specialisten die de update kunnen doen. 

na een reboot heb ik het nog nooit voorgehad, doe dit dikwijls trouwens voor allerhande testen, maar na een reset wel en afhankelijk van welke software er gepusht wordt kan het ook, niet altijd. 

Reputatie 6
Badge +3

OneSSID kan na een upgrade van de software van de bbox3v+ of na een reboot terug actief komen. Normaal gezien zou je eerder denken aan reset, maar het valt toch voor, omdat Proximus heel veel zaken vanop afstand kan doorsturen naar de modem/router,decoder.

Badge

voor alle zekerheid springt de bbox dan ook automatisch terug naar “One ssid” want dan kom ik ook altijd op het slechtste kanaal 1 terecht.

Dag Martin, neen. Er is geen One SSID configuratie. Ik gebruik op alle aangesloten toestellen het 2.4GHz signaal.

voor alle zekerheid springt de bbox dan ook automatisch terug naar “One ssid” want dan kom ik ook altijd op het slechtste kanaal 1 terecht.

Badge

Ik heb toch bevestiging gekregen dat de update de 19de gebeurd is. Het juiste telnr van die lijn is toch 052xxxx46 ? (Op je profiel heb ik even het volledige nr gezet)

Heb je eventueel al getest of je het wifikanaal nu kan aanpassen zonder dat het terug verspringt ? 

052xxxx46 is het nummer van mijn TV decoder. Het telefoonnummer van de lijn is 052xxxx19.

Wifikanaal getest, aanpasbaar maar staat na enkele uren terug op kanaal 1. Softwareversie nog steeds dezelfde.

Ik was mij ook aan het afvragen of er mss firmware bedoelt wordt want  met recentere software schijnt het probleem ook nog te bestaan, want niet vergeten dat ik de zelfde software heb als VeerleLangbeen​ maar niet het probleem!

Reputatie 6
Badge +3

@HadewychT :  Zou dan de software version niet verandert moeten zijn na een upgrade?

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb toch bevestiging gekregen dat de update de 19de gebeurd is. Het juiste telnr van die lijn is toch 052xxxx46 ? (Op je profiel heb ik even het volledige nr gezet)

Heb je eventueel al getest of je het wifikanaal nu kan aanpassen zonder dat het terug verspringt ? 

Badge

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

Heb nog steeds dezelfde versie.

 

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

@VeerleLangbeen De experts hebben laten weten dat ze je modem al kunnen updaten. Kan je laten weten wanneer dat voor u past tussen 8 en 16.30 ? De modem zal een 2-tal keer herstrten. Het zal ongeveer een half uurtje duren.  

@familievandesype ik zal die feedback zeker meenemen. 

Jullie mogen de update uitvoeren. Tijd is geen probleem. Kies maar.

@VeerleLangbeen 

kan je eens laten weten welke software versie er gepusht werd.

Reputatie 6
Badge +3

De reden waarom ze zeggen is dat er op dat bepaald moment er totaal geen internet verkeer mogelijk is voor 30 minuten. Wat ook invloed zou kunnen hebben op jouw betalingssysteem. Gewoon ter aanvulling dat het tijdstip wel van belang kan zijn.

Badge

@VeerleLangbeen De experts hebben laten weten dat ze je modem al kunnen updaten. Kan je laten weten wanneer dat voor u past tussen 8 en 16.30 ? De modem zal een 2-tal keer herstrten. Het zal ongeveer een half uurtje duren.  

@familievandesype ik zal die feedback zeker meenemen. 

Jullie mogen de update uitvoeren. Tijd is geen probleem. Kies maar.

Reputatie 6
Badge +3

Natuurlijk zijn er limieten van het zendvermogen. De booster of boosters moet(en) wel staan op een locatie waar nog voldoende signaal van de bbox is. Natuurlijk spelen nog altijd andere factoren zoals bouwmateriaal,metaal. Klopt inderdaad wat je zegt wanneer het signaal enorm zwak is dicht bij de bbox dan zal de booster die niet veel verder kunnen doorzenden, maar het signaal zou iets stabieler moeten zijn. 

Maar dan is het meer door het feit dat je booster dichter bij je toestel staat dan dan de bbox

Dus als je ook slechte resultaten haalt dicht bij de bbox zal je toch evenzeer slechte resultaten halen dicht bij de booster, tenzij je op de plaats waar je booster staat de naburige signalen minder sterk zouden doorkomen, want ik ga er toch vanuit dat de ERIP van de bbox en booster bij beiden gelijk zijn aan het max toegelaten.

Reputatie 6
Badge +3

Je kan natuurlijk altijd last hebben van naburige netwerken, maar aangezien het signaal versterkt wordt door de booster zal er ook een  lichtere verbetering van de kwaliteit op alle kanalen op treden.

Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster

@familievandesype zou het wifi-2.4 signaal kwaliteit dan  op K11 van de booster dan beter zijn dan het wifi-2.4 signaal op k11  van de booster, in welk opzicht is dit beter volgens u?

 

Reputatie 6
Badge +3

@VeerleLangbeen  : Natuurlijk weet ik dat er ticketsystemen te over zijn. Het probleem is dat Proximus call center medewerkers te weinig tijd hebben om correct tickets te maken en geen verschillende aan te maken voor hetzelfde probleem. Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar wat ik hiervoor schreef wou ik zeggen. Zakelijke klanten blijven belangrijk ook KMO’s. Normaal gezien zou een Bizz expert dit toch moeten kunnen escaleren?

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen De experts hebben laten weten dat ze je modem al kunnen updaten. Kan je laten weten wanneer dat voor u past tussen 8 en 16.30 ? De modem zal een 2-tal keer herstrten. Het zal ongeveer een half uurtje duren.  

@familievandesype ik zal die feedback zeker meenemen. 

Zou dat daar dan echt zoveel beter zijn, want ik stel mij dab daarbij de vraag waarom zou dan niet bijna iedereen met TN in boot gaan, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee alleen mijn pa is indertijd naar proximus overgestapt na langdurige problemen met TN en die geraakten maar niet opgelost. Natuurlijk na al die jaren kan het er daar nu al anders aan toegaan...

Badge

@VeerleLangbeen Een booster zou wel helpen om overal een verbetering te hebben van het signaal op alle kanalen. Ik begrijp jouw frustratie volkomen, ook ikzelf heb al heel veel gemeld maar nadien komt er geen feedback meer terug. Er zou een soort van opvolgsysteem gemaakt moeten worden, om niet te vergeten dat er nog niets werd teruggekoppeld.

Lol, er bestaan ticketing systemen genoeg (zendesk,...) Heb eerder de indruk dat men bij PXS niet echt wakker ligt van de KMO die ook wel eens dieper nadenkt dan enkel ‘ik wil wifi’. Mss de concurrentie eens contacteren. Heb zonet Telenet KLIK ontdekt…

 

Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster

@familievandesype zou het wifi-2.4 signaal kwaliteit dan  op K11 van de booster dan beter zijn dan het wifi-2.4 signaal op k11  van de booster, in welk opzicht is dit beter volgens u?

Reputatie 6
Badge +3

Dat is inderdaad correct. Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster, dat was ook mijn bedoeling van mijn antwoord.

Reageer