Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

je kunt ook zelf proberen om de DLM te triggeren

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Als volgt:

  • - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
    - houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
    - Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.

De boodschap dat je het resultaat zult zien mag je vergeten, dit gebeurd niet

Het kan zijn dat je terug op je vdsl2 vectored basis profiel terecht gekomen bent en de DLM nu terug zijn werk moet doen maar morgen kunnen de prox medewerkers kijken welke in welke status de DLM gevorderd is , maar een reset geven zal wel geen kwaad kunnen of gewoon mss eerst een een herstart proberen.

Badge +4

Hi,

Daarstraks internet en tv uitgevallen , maar ik zie nog geen update die binnen is …. of de modem is zomaar weer uitgevallen zoals gisteren ook al het geval was :frowning2:

Ofwel misschien nog eerst een harde reset geven , want de snelheid is maar 47 down ipv 78

Edit: Na reset weer 78 , maar nog geen nieuwe software op de modem

Badge +4

het is al gelijk welk uur

gij zoekt ruzie met de rest van de familieleden zeker ! :slight_smile:

Haha tja kheb hen al vertelt dat we mogelijk een update krijgen voor de modem , dus ze gaan al beetje voorbereid zijn :)

het is al gelijk welk uur

gij zoekt ruzie met de rest van de familieleden zeker ! :slight_smile:

Badge +4

Oooh  schitterend @jonathandr  als je dat kan doorsturen , het is al gelijk welk uur , dan weten we dat het die update is die doorkomt :relaxed:

Bedankt !!!

Reputatie 7
Badge +4

Ja inderdaad als dat de oplossing zou zijn, nu is het ambetant dat om de paar uur staat die terug op 1.

Dacht dat @HadewychT  daar voor gezorgd heeft , maar nu niet aanwezig op het forum denk ik...

hi, ik kijk even na om de firmware te pushen, dit zou in de loop van de avond dan moeten gebeuren

Ja het is natuurlijk nu de verlof periode maar anderen kunnen daar ook wel voor zorgen.

Badge +4

Ja inderdaad als dat de oplossing zou zijn, nu is het ambetant dat om de paar uur staat die terug op 1.

Dacht dat @HadewychT  daar voor gezorgd heeft , maar nu niet aanwezig op het forum denk ik...

Inderdaad in principe zouden ze die ook kunnen pushen op je bbox en zou dit dan ook moeten opgelost zijn.

Badge +4

Aha tja das iets anders dan, (dacht dat ook een bb3v+ was) maar paar pagina’s terug hebben ze ook een andere firmware doorgestuurd naar VeerleLangebeen en die zei dat het opgelost was met haar versie :

software versie 8c511A 

GUI 7.4.2.0

 

 

maar familie vandesijpe heeft ook geen bb3v+ zoals wij.

Badge +4

Nochtans is er ergens een recentere versie die hier op het forum verscheen, mogelijk fixed die sommige wifi / modem problemen.

Dit is van familie vandesijpe 

Misschien kan deze firmware voor verbetering zorgen ?! dan mogen ze van @proximus gerust doorpushen naar mijn modem.

Reputatie 5

Ik heb deze melding hier gestart zes maanden geleden en ik heb nog geen update gezien. Dus ik vrees er voor. Ik heb het zelf opgelost door een access point te kopen.

@RedsFan Als ik vergelijk 

Uw--  bb3v+ → Softw 8c.310A GUI 7.3.8   Hw 1.7 DataPump A2pv6F039f3.d24n
mijn  bb3v+ → Softw 8c.310A GUI 7.3.8   Hw 1.0 DataPump A2pv6F039f3.d24n

Dan zie ik maar één verschil en dat is de Hardware versie 

blijkbaar moet de HW versie er iets mee te maken hebben en zou die dan een andere software versie nodig hebben!!

Badge +4

Hallo,

Ik heb hier ook al paar keer voorgehad dat mijn kanaal steeds terug naar 1 gaat ipv te blijven staan op kanaal 11

omdat op 1 mijn naaste gebuur op 1 staat met zijn telenet had ik voor 11 gekozen.

Klopt het dat hier een update voor is ? als ik hier enkele pagina’s terug kijk in dit topic…

Dit is wat ik nu heb op de modem

  • Serienummer (S/N)

    LK20123ME551633

  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    1.7

  • WAN MAC-adres

    A8:6A:BB:87:B5:28

  • Data Pump-versie

    A2pv6F039f3.d24n

Natuurlijk als TS sowieso voor later liever met utp kabel wit werken (wat tenslotte altijd beter is dan draadloos)  kan de test en het verder zoeken naar de eventuele reden ook nog gebeuren eens de utp kabel verbonden is met de desktop.

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt voor de terugkoppeling. Heb je ook hetzelfde rare resultaat wanneer je de speedtest uitvoert op jouw smartphone,tablet?  Je gaat altijd winnen voor stabiliteit met een bekabelde verbinding. Maar het probleem kan nog steeds verder liggen. Het staat je natuurlijk vrij om niet even bedraad te willen testen met de desktop, ik weet ook dat het niet echt praktisch is maar dat is de doorslaggevende test of je dan totaal geen problemen hebt.

Utp kabel is in ieder geval beter dan draadloos, maar het zou beter zijn dat je op voorhand wel zou kunnen testen of je probleem wel degelijk opgelost is als je rechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan de bbox, want als het probleem verder richting proximus zit zal dit probleem natuurlijk niet opgelost zijn met die utp kabel

Met zijn desktop heeft hij het  niet getest zie dit stukje tekst: En dat tweede kan ik moeilijk controleren. Mijn laptop heeft geen ethernet ingang en anders moet ik mijn hele desktop verhuizen. Ik zie ook niet echt hoe me dat zou kunnen verder helpen. 

En ook dit stukje : Ik heb het voor de zekerheid toch maar eens geprobeerd maar lost ook niks op. Uiteindelijk nogal logisch aangezien ik het op mijn laptop ook onvervind. 

Voor mij komt dat over dat het enkel met de laptop voorvalt. Het is beter afwachten van een reactie voor zekerheid. De kans dat in een desktop een draadloze netwerkkaart is relatief klein. Want wanneer je met desktop bedraad test doe je niet dezelfde test als met de laptop. Maar ik geef jou ook gelijk omdat hij ook op de laptop vermelde. 

Ik snap de verwarring. Ik heb zelf een desktop samengesteld en er zit een moederbord in met wifi. 

Probleem komt voor op beide toestellen.

Ik denk dat ik voor de optie met de meeste kans op succes zal gaan. Morgen eens elektricien laten komen en zien of hij een bekabelde verbinding kan doortrekken nr boven :) 

ja als het richting prox zit dan is het moeilijk te achterhalen, zeker als het in hun apparatuur zich voordoet.

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed ook richting Proximus want alle mogelijke oorzaken die te maken hebben met configuratie op een toestel hebben niets uitgehaald. Je zou ook een pathping kunnen uitvoeren naar de gameservers. Maar hier is het probleem ook met het uploaden,downloaden via draadloze verbinding. Ik vermoed ook bedraad op de desktop. Dan is de kans heel groot dat het probleem zich buiten het lokale netwerk bevind.

ik denk toch dat het richting proximus moet gezocht worden door het feit dat dit toch nog voorvalt, maar ik weet de reden niet meer,  bbox of verder in de DSLAM, enfin ‘t zal hopelijk nog aan het licht komen.  

Reputatie 6
Badge +3

Met zijn desktop heeft hij het  niet getest zie dit stukje tekst: En dat tweede kan ik moeilijk controleren. Mijn laptop heeft geen ethernet ingang en anders moet ik mijn hele desktop verhuizen. Ik zie ook niet echt hoe me dat zou kunnen verder helpen. 

En ook dit stukje : Ik heb het voor de zekerheid toch maar eens geprobeerd maar lost ook niks op. Uiteindelijk nogal logisch aangezien ik het op mijn laptop ook onvervind. 

Voor mij komt dat over dat het enkel met de laptop voorvalt. Het is beter afwachten van een reactie voor zekerheid. De kans dat in een desktop een draadloze netwerkkaart is relatief klein. Want wanneer je met desktop bedraad test doe je niet dezelfde test als met de laptop. Maar ik geef jou ook gelijk omdat hij ook op de laptop vermelde. 

ik heb dit toch zo begrepen uit → ook op de laptop 

Reageer