Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1


Reputatie 5

Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?

mvg

icon

Beste antwoord door Jamo 19 November 2020, 16:47

Bekijk origineel

260 reacties

Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.

@RedsFan op welk kanaal staat die dan , controleer je dit regelmatig

@gamegard68 en welke HW ? en  Datadump ? lees je af

want het hangt volgens mij van de combinatie softw + hardw versie af aangezien het bij mij met een veel vroegere softw versie ook al geen probleem was

bbox3v+ Software Version 8c.310A / GUI 7.3.8 / HW 1.0 / Datapump A2pv6F039f3.d24n

Hierzo:

 

Ter verduidelijking, ONESSID is bij mij niet actief.

@gamegard68 :thumbsup_tone3: Bedankt. 

One SSID mag niet actief staan als je zelf het kanaal wilt instellen

Badge +4

Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.

@RedsFan op welk kanaal staat die dan , controleer je dit regelmatig

Het kanaal veranderd regelmatig, nu staat die op 11 en de wifi-booster op 7 maar soms springt de wifi kanaal op 1 na enkele dagen of naar 4, ik bekijk dat nu en dan op wifi analyser (smartphone)

Ik heb liever dat hij niet naar 1 gaat want daar zit een sterk telenet signaal op van de naaste gebuur.

maar in feite moet je daarom toch niet persé met One SSID actief werken omdat de bbox automatisch het kanaal kiest want volgens mij zou je even goed het zelfde resultaat krijgen met One SSID uit maar wifi kanaal op automatisch , al heb ik dit nog niet uitgetest, ik heb dit liever zelf in de hand.

Badge +4

Maar ook in het geval van gamegard68 kun je het niet zelf in de hand hebben als het kanaal altijd maar terug keert naar kanaal 1 en niet blijft staan op het kanaal dat je vast zet.

is inderdaad raar dat dit niet het zelfde resultaat geeft in stand automatisch maar zoals je zegt  als het met one ssid anders reageert in stand automatisch dan moet er toch nog ergens een verschil zijn ….. 

Reputatie 5

Probleem opgelost door een andere modem te krijgen.

Reageer