Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb nog even zijn reacties gelezen en daar wordt er enkel maar gesproken over zijn laptop die problemen heeft. Ik kan het natuurlijk ook verkeerd geïnterpreteerd hebben. Indien het om meerdere apparaten zou gaan, dan moet je het meer zoeken naar de bbox3v+ die problemen heeft.

Aangezien het niet op één enkel toestel gebeurt denk ik dat het toch nog in een andere richting moet zitten.

Reputatie 6
Badge +3

Een antivirus met netwerkinspectie kan ook problemen geven met de internet verbinding en ook een beveiligingssuite met firewall ook. Je zou zo min mogelijk programma’s op de achtergrond moeten hebben draaien. Houdt de windows toets tegelijkertijd ingedrukt met r typ nu msconfig en druk op enter selecteer diagnotisch opstarten druk op toepassen en ok en herstart je laptop en voer nogmaals de test uit. Je zou de google internetsnelheidstest kunnen proberen en dan kan je zien welke uploadsnelheid je haalt. Om nadien terug alles goed te zetten typ je nogmaals msconfig maar selecteer dan normaal opstarten en druk op toepassen en ok.

Dat is normaal dat je een hoger snelheid haalt op 5.0 zowel download als upload, maar bij de upload ben je ofwel beperkt door de lijnsnelheid alsook door het soort abonnement je hebt.

bbox wifi 5.0 ondersteunt →  802.11 AC en  bij wifi 2.4 tot →  802.11n  

Dat kan inderdaad. Maar soms valt de uploadsnelheid gewoon terug tot 0. Terwijl download gewoon stabiel blijft. 

Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn. 

 

Ik zal maandag ng eens nr de klantendienst bellen maar ik vrees ervoor. 

Dat is normaal dat je een hoger snelheid haalt op 5.0 zowel download als upload, maar bij de upload ben je ofwel beperkt door de lijnsnelheid alsook door het soort abonnement je hebt.

bbox wifi 5.0 ondersteunt →  802.11 AC en  bij wifi 2.4 tot →  802.11n  

En het onderstaande heeft waarschijnlijk ook niet geholpen dan :

reset van je netwerkkaart : https://www.windowscentral.com/how-regain-internet-access-after-installing-update-windows-10 (reset network stack deel).
Als test zou je even Norton kunnen uitschakelen.

Sommige antivirussen hebben een gaming modus. 

Ik heb het voor de zekerheid toch maar eens geprobeerd maar lost ook niks op. Uiteindelijk nogal logisch aangezien ik het op mijn laptop ook onvervind. 

Ik merk ook op dat ik op de 5ghz een veel hogere downloadsnelheid heb nl. 75mbps ipv 35 mbps op 2.4, maar uploadsnelheid blijft bij beide onder de 20.

En het onderstaande heeft waarschijnlijk ook niet geholpen dan :

reset van je netwerkkaart : https://www.windowscentral.com/how-regain-internet-access-after-installing-update-windows-10 (reset network stack deel).
Als test zou je even Norton kunnen uitschakelen.

Sommige antivirussen hebben een gaming modus. 

Ik zal 'm morgen eens resetten en nog eens testen…

ok maar doe niet alle voorstellen tegelijk anders weten we niet waar het probleem aan gelegen was :slight_smile:

Router is gereset. Probleem blijft. 

Zelf als ik met mn laptop een speedtest doe naast de router krijg ik enorme lagspikes in de upload snelheid. 

Nu ben ik wel een beetje ten einde raad. 

Het is inderdaad altijd al een kwestie geweest van heel veel geduld te hebben, maar als het uiteindelijk maar in orde komt denk ik dan :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Proximus doet soms iets beter hun best voor zakelijke klanten. De gewone particulieren klanten moeten altijd wat langer wachten tot de firmware update automatisch gepusht wordt naar bepaalde groepen van bbox’en.

Reputatie 4

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

Heb nog steeds dezelfde versie.

 

Vandaag gemerkt dat de update is uitgevoerd en dat het kanaal nu wel blijft staan.

Heeft even geduurd om alle toestellen terug op te starten want na de update deed werkelijk elk aangesloten toestel niets meer. Ook was er een update voor de TV decoder. 

Het heeft veel voeten in de aarde gehad maar het probleem lijkt van de baan.

Pushen die update want ik kan mij onmogelijk voorstellen dat ik de enige was.

 

Een vooral: BEDANKT! (ook iedereen hier voor de tips & tricks!)


Blij dat er toch iemand geholpen is. Alleen spijtig dat niet iedereen met dit probleem een oplossing krijgt.

Ik zal 'm morgen eens resetten en nog eens testen…

ok maar doe niet alle voorstellen tegelijk anders weten we niet waar het probleem aan gelegen was :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Reset ook eens je netwerkkaart : https://www.windowscentral.com/how-regain-internet-access-after-installing-update-windows-10 (reset network stack deel). Als test zou je even Norton kunnen uitschakelen. Sommige antivirussen hebben een gaming modus. 

was gewoon om te weten of je het zelfde zou vaststellen als resultaat bij de speedtest als je via utp verbonden bent en het dan niet enkel zou te wijten zijn aan je wifi maar verder rop.

Is de bbox ook al gerest geweest of enkel heropgestart.

bbox resetten → klik hier

bij een reset moet je wel alles opnieuw instellen als je settings zelf veranderd hebt in je bbox zoals bv portforwarding ….

Bbox is nog niet gereset, is ook nog maar een goeie maand oud. 

 

Ik zal 'm morgen eens resetten en nog eens testen…

 

was gewoon om te weten of je het zelfde zou vaststellen als resultaat bij de speedtest als je via utp verbonden bent en het dan niet enkel zou te wijten zijn aan je wifi maar verder rop.

Is de bbox ook al gerest geweest of enkel heropgestart.

bbox resetten → klik hier

bij een reset moet je wel alles opnieuw instellen als je settings zelf veranderd hebt in je bbox zoals bv portforwarding ….

heb je andere toepassingen of iets dat op de achtergrond draait op je toestellen zoals pc enz...die veel upoad ….

Als je de speedtest doet rechtstreeks verbonden met de bbox over een utp label wat geeft dit dan

Nee dat heb ik ook bekeken. Het enige dat openstaat buiten de game is norton antivirus.

En dat tweede kan ik moeilijk controleren. Mijn laptop heeft geen ethernet ingang en anders moet ik mijn hele desktop verhuizen. Ik zie ook niet echt hoe me dat zou kunnen verder helpen. 

 

Aangezien streamen altijd perfect werkt en er nooit geen spikes zijn op de downloadsnelheid moet dat toch een specifiek probleem zijn. 

 

Is er geen enkele mogelijke oplossing?

 

Dit is ook n beetje mijn laatste hoop. Heb al meerdere keren naar de klantendienst gebeld maar het enige wat ik te horen krijg zijn standaardantwoorden als 'beter op kabel' of 'misschien kan je een wifi-booster van ons huren' etc.. 

heb je andere toepassingen of iets dat op de achtergrond draait op je toestellen zoals pc enz...die veel upoad ….

Als je de speedtest doet rechtstreeks verbonden met de bbox over een utp label wat geeft dit dan

is er maar een ethernet poort op je powerline adapter anders daar toch als test eens op aansluiten met je speelcomputer

met een muur of betonnen vloer tussen schommelt het aantal streepjes wel soms tot één

Ja er is maar 1 ethernet poort. Die 2de tv staat trouwens in de keuken dus dat is sowieso geen optie. 

En als het aan het bereik zou liggen, waarom zijn er dan geen spike's in de downloadsnelheid?

 

Alvast bedankt

is er maar een ethernet poort op je powerline adapter anders daar toch als test eens op aansluiten met je speelcomputer

met een muur of betonnen vloer tussen schommelt het aantal streepjes wel soms tot één

Sinds een goeie maand heb ik de nieuwe b-box v3. Streamen en browsen werkt prima op de 5ghz wifi. Gamen echter niet. Om de paar minuten heb ik een enorme lagspike. Echt heel irritant en maakt dus alles onspeelbaar. Ik probeerde dus op de 2.4 ghz omdat het bereik hiervan beter is, maar exact hetzelfde probleem.

Vervolgens dacht ik dus ook dat het aan het kanaal lag van de 2.4ghz band , want op een app zag ik dat meer dan 5 wifi netwerken op dit kanaal zaten. Ik probeerde het dus te veranderen maar hij veranderde ook de hele tijd terug naar 1.

Ik belde vandaag naar de helpdesk en na wat standaardantwoorden vertelde hij me dat je de bbox moet herstarten nadat je het kanaal veranderd. Zo gezegd zo gedaan en het kanaal blijft (momenteel toch) hetzelfde. Hij zei ook dat het voor gaming een must was om met de kabel te werken. Ik snap dat dat beter is, maar ik heb nog gegamed op wifi en dat ging allemaal prima. (zelfde spellen, zelfde pc)

Echter is het probleem niet opgelost met het kanaal te wijzigen.

Ik heb geen mogelijkheid om de kabel aan te sluiten gezien de router beneden staat. Powerline is ook geen optie, want er is al een tweede TV verbonden met powerline. 

 

Ik ben wat aan het spelen geweest met de speedtest en ik heb er een screenshot bijgevoegd van een lagspike die ik bedoel.

 

Zoiets kan toch niet de bedoeling zijn. Hoe kan ik dit verhelpen?

 

Alvast bedankt voor de hulp

 

Nog even om toe te voegen: Ik zit recht boven de router dus niet ver ervan. bereik is altijd 3 of 4 van de 4 streepjes.

Sinds een goeie maand heb ik de nieuwe b-box v3. Streamen en browsen werkt prima op de 5ghz wifi. Gamen echter niet. Om de paar minuten heb ik een enorme lagspike. Echt heel irritant en maakt dus alles onspeelbaar. Ik probeerde dus op de 2.4 ghz omdat het bereik hiervan beter is, maar exact hetzelfde probleem.

Vervolgens dacht ik dus ook dat het aan het kanaal lag van de 2.4ghz band , want op een app zag ik dat meer dan 5 wifi netwerken op dit kanaal zaten. Ik probeerde het dus te veranderen maar hij veranderde ook de hele tijd terug naar 1.

Ik belde vandaag naar de helpdesk en na wat standaardantwoorden vertelde hij me dat je de bbox moet herstarten nadat je het kanaal veranderd. Zo gezegd zo gedaan en het kanaal blijft (momenteel toch) hetzelfde. Hij zei ook dat het voor gaming een must was om met de kabel te werken. Ik snap dat dat beter is, maar ik heb nog gegamed op wifi en dat ging allemaal prima. (zelfde spellen, zelfde pc)

Echter is het probleem niet opgelost met het kanaal te wijzigen.

Ik heb geen mogelijkheid om de kabel aan te sluiten gezien de router beneden staat. Powerline is ook geen optie, want er is al een tweede TV verbonden met powerline. 

 

Ik ben wat aan het spelen geweest met de speedtest en ik heb er een screenshot bijgevoegd van een lagspike die ik bedoel.

 

Zoiets kan toch niet de bedoeling zijn. Hoe kan ik dit verhelpen?

 

Alvast bedankt voor de hulp

 

ALS Prox  ook 8c.511A moest er op zetten dan zouden we het direct weten 

Badge

Beste,

Ik heb identiek hetzelfde probleem. Kan ik die software update ook zelf downloaden?

vandaag stond hij weer op 1 :-(

Alvast bedankt, Koen

 

 

Uw hardware version wijkt ook af van mijn router.

Beste,

Ik heb identiek hetzelfde probleem. Kan ik die software update ook zelf downloaden?

vandaag stond hij weer op 1 :-(

Alvast bedankt, Koen

 

Dat is echt goed nieuws dus conclusie SW versie hangt af van de HW versie om deze bug er uit te krijgen.

Reageer