Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1


Reputatie 5

Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?

mvg

icon

Beste antwoord door Jamo 19 November 2020, 16:47

Bekijk origineel

260 reacties

Inderdaad in principe zouden ze die ook kunnen pushen op je bbox en zou dit dan ook moeten opgelost zijn.

Badge +4

Ja inderdaad als dat de oplossing zou zijn, nu is het ambetant dat om de paar uur staat die terug op 1.

Dacht dat @HadewychT  daar voor gezorgd heeft , maar nu niet aanwezig op het forum denk ik...

Ja het is natuurlijk nu de verlof periode maar anderen kunnen daar ook wel voor zorgen.

Reputatie 7
Badge +4

Ja inderdaad als dat de oplossing zou zijn, nu is het ambetant dat om de paar uur staat die terug op 1.

Dacht dat @HadewychT  daar voor gezorgd heeft , maar nu niet aanwezig op het forum denk ik...

hi, ik kijk even na om de firmware te pushen, dit zou in de loop van de avond dan moeten gebeuren

Badge +4

Oooh  schitterend @jonathandr  als je dat kan doorsturen , het is al gelijk welk uur , dan weten we dat het die update is die doorkomt :relaxed:

Bedankt !!!

het is al gelijk welk uur

gij zoekt ruzie met de rest van de familieleden zeker ! :slight_smile:

Badge +4

het is al gelijk welk uur

gij zoekt ruzie met de rest van de familieleden zeker ! :slight_smile:

Haha tja kheb hen al vertelt dat we mogelijk een update krijgen voor de modem , dus ze gaan al beetje voorbereid zijn :)

Badge +4

Hi,

Daarstraks internet en tv uitgevallen , maar ik zie nog geen update die binnen is …. of de modem is zomaar weer uitgevallen zoals gisteren ook al het geval was :frowning2:

Ofwel misschien nog eerst een harde reset geven , want de snelheid is maar 47 down ipv 78

Edit: Na reset weer 78 , maar nog geen nieuwe software op de modem

Het kan zijn dat je terug op je vdsl2 vectored basis profiel terecht gekomen bent en de DLM nu terug zijn werk moet doen maar morgen kunnen de prox medewerkers kijken welke in welke status de DLM gevorderd is , maar een reset geven zal wel geen kwaad kunnen of gewoon mss eerst een een herstart proberen.

je kunt ook zelf proberen om de DLM te triggeren

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Als volgt:

  • - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
    - houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
    - Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.

De boodschap dat je het resultaat zult zien mag je vergeten, dit gebeurd niet

Badge +4

Mijn laatste bericht had ik edit gedaan, na de harde reset heb ik terug de normale snelheid van 78.

Maar wat niet leuk is en ik hoor het geklaag hier al , dat de modem vanzelf herstart om de  paar dagen en dat alles eruit ligt , ik vind het ook niet normaal dat het regelmatig gebeurd … Ik zeg hen hopelijk beter na die software update…. anders zal er verder moeten gekeken worden hoe het komt dat hier regelmatig alles uitvalt , maar dat is nog een ander probleem dan dat het wifi kanaal steeds veranderd.

Proximus kan inderdaad ook vaststellen of er reconnects van de bbox gebeuren

mss zit er ook af en toe een onderbreking op de poort van de lijnkaart in de ROP waar je bbox op aangesloten is.

Maar best afwachten of proximus fouten ziet op je lijn.
 

Badge +4

Ik heb eens gebeld naar de klanten dienst en ze zien niets speciaal wat kan leiden tot een onderbreking , er is een technieker gepland voor zaterdag voormiddag die eens zal komen kijken en indien nodig eens een andere modem zetten , pas 2 weken oud :astonished:

‘t was mss al een nieuwe van bij een andere klant :wink:

En mss krijg je nu enen waarbij de wifi kanalen wel blijven staan als je ze zelf instelt :relaxed:

En wie weet heeft hij je V7 ook bij in zijn camionette !

Hoop doet leven :thinking:

Badge +4

Ik begin hier nu toch wel de wifi-booster te verdenken , want de eerste 6 dagen was hij verbonden met vaste pc beneden als accespoint, nadien heb ik de booster boven gezet op de repeater stand en denk dat sindsdien de modem beginnen flippen is met nu en dan uitval !

Nochtans wordt de booster meestal gebruikt als repeater bij veel klanten maar als je toch de booster met een utp kabel kunt verbinden aan de bbox en als access point kunt gebruiken is dat nog altijd het beste.

Ik merk wel op dat er toch sinds de slimme wifi (One SSid) in dienst gekomen is er meer meldingen komen van problemen via de booster! Mss weet die technieker ook wel als hij komt of er hierdoor meer problemen zijn met de booster. 

Badge +4

Bij wijze van test denk ik  dat ik nu eens de wifi booster zal terug zetten beneden en aan de pc verbinden als accespoint , want toen hadden we geen probleem met de modem.

Badge +4

Update : Technieker deze morgen langs geweest en heeft de modem vervangen , hopelijk gaat het beter.

Ik vertelde het hem dat de modem om de paar dagen uitviel en herstarte , kan zijn dat er een foutje in zat of dat het geen nieuwe was dat weet ook hij niet als je deze uit de doos haalt …. in ieder geval deze is uit een andere serie nr en meer recenter maar ook een bb3v+ van sagem. :)

Welke softw versie staat er daar op?

Badge +4

Is ook dezelfde

  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    1.7

En je volgende antwoord  zal zijn probleem” is ook het zelfde” zeker :wink:

 

Badge +4

Wel dat was als men de ONESSDI uitschakelt en de modem vastzet op een kanaal dat die versprong van kanaal , ik denk dat ik voorlopig ONESSDI laat aanstaan om te zien of er geen probleem is met de modem en of die online blijft zo.

Maar als die andere software die werd doorgestuurd naar die andere klant echt voor verbetering zorgt zouden ze toch beter naar iedereen die update doorsturen denk ik tenzij die software nog in een soort testfase zit….

Dat is wat ik ook denk dat het waarschijnlijk nog geen laatste standaard software versie is want anders had ik ze al lang moeten hebben op mijn bb3v+ aangezien ik toch af en toe eens de bb reset dus dan zou ik ze al binnengetrokken hebben moest het zo zijn .

Btw, sinds een maand of twee is mijn bbox3 (sagem) geupdate geweest naar software version: 8c.513A en GUI version 7.4.2.0.  Nu blijft het manueel gekozen kanaal voor 2.4Ghz staan zoals ingesteld.  Maw “Solved”.

 

 

Badge +4

Dat is dan goed nieuws, hopelijk pushen ze die software binnenkort dan ook naar anderen met een sagem. Ikzelf durf niet meer manueel te doen (als OneSSID uitgeschakelt is) om hem op een kanaal te zetten die ik wens, want dan keert die idd binnen het uur terug naar kanaal 1.

Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.

Reageer