Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

‘t was mss al een nieuwe van bij een andere klant :wink:

En mss krijg je nu enen waarbij de wifi kanalen wel blijven staan als je ze zelf instelt :relaxed:

En wie weet heeft hij je V7 ook bij in zijn camionette !

Hoop doet leven :thinking:

Reputatie 6
Badge +3

Er wordt ook gesproken van automatische optimalisatie met de home optimizer app wat bij mij overkomt als automatische aanpassing van het kanaal naar jouw bbox3 modem/router : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-myproximus-app.html (namelijk de optie De beste wifi-ervaring in je huis en  Je wifi is geoptimaliseerd!.

Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.

@RedsFan op welk kanaal staat die dan , controleer je dit regelmatig

Zoals gevraagd de versie van de technicolor bbox3 die ik gisteren heb ontvangen:

 

Badge +4

Ik begin hier nu toch wel de wifi-booster te verdenken , want de eerste 6 dagen was hij verbonden met vaste pc beneden als accespoint, nadien heb ik de booster boven gezet op de repeater stand en denk dat sindsdien de modem beginnen flippen is met nu en dan uitval !

@gamegard68 en welke HW ? en  Datadump ? lees je af

want het hangt volgens mij van de combinatie softw + hardw versie af aangezien het bij mij met een veel vroegere softw versie ook al geen probleem was

bbox3v+ Software Version 8c.310A / GUI 7.3.8 / HW 1.0 / Datapump A2pv6F039f3.d24n

is er maar een ethernet poort op je powerline adapter anders daar toch als test eens op aansluiten met je speelcomputer

met een muur of betonnen vloer tussen schommelt het aantal streepjes wel soms tot één

Badge

@VeerleLangbeen Ik heb dit eens doorgegeven aan de betrokken diensten zodat men dit verder kan onderzoeken. Van zodra ik een antwoord krijg of meer nieuws heb laat ik je hier iets weten.

@SamuelD ik had vandaag een Bizz Expert aan de lijn die de router via remote op kanaal 10 gezet heeft. Nu testen maar, ik hou je op de hoogte. Is er een reden waarom klanten het kanaal niet meer zélf mogen veranderen? Met vriendelijke groet.

Ter verduidelijking, ONESSID is bij mij niet actief.

@gamegard68 :thumbsup_tone3: Bedankt. 

One SSID mag niet actief staan als je zelf het kanaal wilt instellen

Er is zeker en vast geen reden aangezien ze van proximus uit hier altijd gezegd hebben dat het de bedoeling was dat de klant nog altijd zelf het kanaal zou kunnen uitzetten net zoals het nog altijd de mogelijk is dat je Smart wifi kunt uitzetten 
Als Smart wifi actief staat (one ssid ) dan kun je wel geen wifi kanalen zelf instellen.

Trouwens moest er een redden zijn dat de klanten hun kanaal niet zelf kunnen kiezen dan zou ik dit ook niet kunnen.

Maar de vraag is eerder waarom kan men wel nog het kanaal instellen en wat is de reden dat het bij sommige klanten zo niet blijft staan ?

Nochtans wordt de booster meestal gebruikt als repeater bij veel klanten maar als je toch de booster met een utp kabel kunt verbinden aan de bbox en als access point kunt gebruiken is dat nog altijd het beste.

Ik merk wel op dat er toch sinds de slimme wifi (One SSid) in dienst gekomen is er meer meldingen komen van problemen via de booster! Mss weet die technieker ook wel als hij komt of er hierdoor meer problemen zijn met de booster. 

Badge +4

Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.

@RedsFan op welk kanaal staat die dan , controleer je dit regelmatig

Het kanaal veranderd regelmatig, nu staat die op 11 en de wifi-booster op 7 maar soms springt de wifi kanaal op 1 na enkele dagen of naar 4, ik bekijk dat nu en dan op wifi analyser (smartphone)

Ik heb liever dat hij niet naar 1 gaat want daar zit een sterk telenet signaal op van de naaste gebuur.

Badge +4

Bij wijze van test denk ik  dat ik nu eens de wifi booster zal terug zetten beneden en aan de pc verbinden als accespoint , want toen hadden we geen probleem met de modem.

Badge

Het klopt inderdaad dat niet alle toestellen er last van hebben. Het is eerder een zeldzaam fenomeen, waarvan ze de oorzaak ondertussen wel gevonden hebben. Het heeft te maken met de sturing in de modem die ervoor zorgt dat het kanaal al dan niet automatisch aangepast mag worden. Dit loopt inderdaad af en toe fout als het toch vast op een bepaald kanaal ingesteld staat. Het wordt zo snel  mogelijk opgelost met een update van de firmware. 

@HadewychT Bij Telenet wordt wifi in het volledige huis gegarandeerd door een gratis booster. Aangezien Proximus mij momenteel als business klant geen oplossing kan aanbieden voor het kanaalprobleem terwijl ik toch wel mooie sommen betaal voor het abonnement zou het knap zijn om mij een gratis booster te bezorgen. Bij uw concullega’s van Telenet is de 1ste booster zelfs standaard gratis.

maar in feite moet je daarom toch niet persé met One SSID actief werken omdat de bbox automatisch het kanaal kiest want volgens mij zou je even goed het zelfde resultaat krijgen met One SSID uit maar wifi kanaal op automatisch , al heb ik dit nog niet uitgetest, ik heb dit liever zelf in de hand.

Badge

Home Optimizer App overal afgegooid. Kanaal via webinterface terug op 11 gezet. Na paar uren stond kanaal terug op 1. Is er werkelijk geen enkele competente medewerker van Proximus die hier een antwoord op heeft? Ik run een business en deze zaken nemen teveel kostbare tijd in beslag.

Badge

Het klopt inderdaad dat niet alle toestellen er last van hebben. Het is eerder een zeldzaam fenomeen, waarvan ze de oorzaak ondertussen wel gevonden hebben. Het heeft te maken met de sturing in de modem die ervoor zorgt dat het kanaal al dan niet automatisch aangepast mag worden. Dit loopt inderdaad af en toe fout als het toch vast op een bepaald kanaal ingesteld staat. Het wordt zo snel  mogelijk opgelost met een update van de firmware. 

 

Gaan jullie due updates ‘pushen’ of wordt dit gecommuniceerd?

daar vrees ik inderdaad al lang voor dat het iets met de bbox moet te maken hebben….

Reputatie 7
Badge +4

Ondertussen hebben we antwoord gekregen van onze experts.

Dit is inderdaad een bug in de huidige Sagemcom firmware (8c.310A).

Dit zou met de volgende firmware opgelost moeten zijn.  Afhankelijk van de testresultaten zou deze in de komende maanden uitgerold moeten worden. Nog even afwachten dus.

 

Badge +4

Maar ook in het geval van gamegard68 kun je het niet zelf in de hand hebben als het kanaal altijd maar terug keert naar kanaal 1 en niet blijft staan op het kanaal dat je vast zet.

is inderdaad raar dat dit niet het zelfde resultaat geeft in stand automatisch maar zoals je zegt  als het met one ssid anders reageert in stand automatisch dan moet er toch nog ergens een verschil zijn ….. 

Dan  geldt die bug toch niet voor de bbox3v+ 
want ik heb juist deze software versie:
Software Version 8c.310A
GUI Version 7.3.8 
Hardware Version 1.0

En heb totaal dit probleem niet!

Reputatie 5

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

Heb nog steeds dezelfde versie.

 

Vandaag gemerkt dat de update is uitgevoerd en dat het kanaal nu wel blijft staan.

Heeft even geduurd om alle toestellen terug op te starten want na de update deed werkelijk elk aangesloten toestel niets meer. Ook was er een update voor de TV decoder. 

Het heeft veel voeten in de aarde gehad maar het probleem lijkt van de baan.

Pushen die update want ik kan mij onmogelijk voorstellen dat ik de enige was.

 

Een vooral: BEDANKT! (ook iedereen hier voor de tips & tricks!)


Blij dat er toch iemand geholpen is. Alleen spijtig dat niet iedereen met dit probleem een oplossing krijgt.

Reputatie 6
Badge +3

OneSSID kan na een upgrade van de software van de bbox3v+ of na een reboot terug actief komen. Normaal gezien zou je eerder denken aan reset, maar het valt toch voor, omdat Proximus heel veel zaken vanop afstand kan doorsturen naar de modem/router,decoder.

Reageer