Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Martin  Dat is natuurlijk de bedoeling , ik wou gewoon even meegeven als extra info dat het standaard aan staat. 

@gamegard68 ACS Automatic Channel Selection staat standaard aan bij de modem. Ik heb alvast van hieruit je modem op kanaal 3 geforceerd. Nu is het even afwachten , hopelijk valt hij niet meer terug op kanaal 1.

Bedankt SamuelD. Ik observeer nu via Wifi Analyzer of het op 3 blijft.

 

Badge +4

Update : Technieker deze morgen langs geweest en heeft de modem vervangen , hopelijk gaat het beter.

Ik vertelde het hem dat de modem om de paar dagen uitviel en herstarte , kan zijn dat er een foutje in zat of dat het geen nieuwe was dat weet ook hij niet als je deze uit de doos haalt …. in ieder geval deze is uit een andere serie nr en meer recenter maar ook een bb3v+ van sagem. :)

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad het blijft voor mij een totaal raadsel waarom zowel de backup functie als de logbestanden functie verdwenen zijn bij de lancering van de bbox3 en bbox3v+. Voor mij en misschien ook andere blijft dit een heel vreemde beslissing waarom Proximus dit gedaan heeft. De bbox2 werden ook gemaakt door Sagemcom.

Ik denk niet dat er ooit een backup functie geweest is bij de bbox

Welke softw versie staat er daar op?

Badge

@VeerleLangbeen van welke app komen deze screenshots ?

Via home optimizer.

Badge

@VeerleLangbeen De experts hebben laten weten dat ze je modem al kunnen updaten. Kan je laten weten wanneer dat voor u past tussen 8 en 16.30 ? De modem zal een 2-tal keer herstrten. Het zal ongeveer een half uurtje duren.  

@familievandesype ik zal die feedback zeker meenemen. 

Jullie mogen de update uitvoeren. Tijd is geen probleem. Kies maar.

Reputatie 6
Badge +3

De reden waarom ze zeggen is dat er op dat bepaald moment er totaal geen internet verkeer mogelijk is voor 30 minuten. Wat ook invloed zou kunnen hebben op jouw betalingssysteem. Gewoon ter aanvulling dat het tijdstip wel van belang kan zijn.

Badge +4

Is ook dezelfde

  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    1.7

Reputatie 6
Badge +3

Of je moet de pech hebben gehad dat er nog een heel oud exemplaar in de stok lag. De 2,4 Ghz band biedt maar ondersteuning tot 802.11n  enkel bij de 5,0 Ghz band is dit 802.11 ac.  Ik heb een Sagemcom bbox3 :

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.1

Ik zou dit melden aan Proximus dat je een ouder type hebt gekregen.

En je volgende antwoord  zal zijn probleem” is ook het zelfde” zeker :wink:

 

Badge +4

Oooh  schitterend @jonathandr  als je dat kan doorsturen , het is al gelijk welk uur , dan weten we dat het die update is die doorkomt :relaxed:

Bedankt !!!

Reputatie 5

Ik heb het  opgelost. Ik heb een access point  gekocht en verbonden via netwerkkabel met de B-box.Nog nooit zo een goed wifi signaal gehad. Gekozen kanaal blijft netjes staan en geen draaiende cirkeltjes meer bij Vtm go en Vrt nu. Geen blokjes beeld meer. Zelfde snelheid als via vaste verbinding. Besluit: de bbox heeft een beperkt bruikbaar wifi signaal.

Wel heel raar het is precies of de ene bbox zijn wifi signaal de andere niet is! 

Ik heb dit toch met mijn bbox niet voor, het enigste verschil is dat de mijne hardwareversie 1 heeft !!!!

daarom dat ik aan @gamegard68 gevraagd heb om software en hardware versie er eens van te posten; maar hij zal hem eerst weer moeten uit de doos halen :slight_smile:

het is al gelijk welk uur

gij zoekt ruzie met de rest van de familieleden zeker ! :slight_smile:

@VeerleLangbeen De experts hebben laten weten dat ze je modem al kunnen updaten. Kan je laten weten wanneer dat voor u past tussen 8 en 16.30 ? De modem zal een 2-tal keer herstrten. Het zal ongeveer een half uurtje duren.  

@familievandesype ik zal die feedback zeker meenemen. 

Jullie mogen de update uitvoeren. Tijd is geen probleem. Kies maar.

@VeerleLangbeen 

kan je eens laten weten welke software versie er gepusht werd.

Volgens wifi analyzer staat hij op kanaal 3(5).  (2,4Ghz 802.11n 40Mhz)

 

heb je de naam van je wifi op je bbox zelf veranderd mss want dit is geen originele wifi-2.4-xxxx naam en zelf op 40Mhz gezet.

Reputatie 6
Badge +3

Met een apart AP met externe antennes ga je sowieso een sterker signaal en een grotere dekking krijgen dan met de BBOX3. Ik heb ook dezelfde hardware versie van de Sagemcom en ondervind het probleem niet. Het allerbelangrijkste is dat het nu opgelost is.

heb je de naam van je wifi op je bbox zelf veranderd mss want dit is geen originele wifi-2.4-xxxx naam en zelf op 40Mhz gezet.

Inderdaad

 

Reputatie 6
Badge +3

@Jamo : De reden waarom ik dit vroeg was omdat je dit schreef: Ik heb mijn eigen apparatuur om de wifi te optimaliseren.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb toch bevestiging gekregen dat de update de 19de gebeurd is. Het juiste telnr van die lijn is toch 052xxxx46 ? (Op je profiel heb ik even het volledige nr gezet)

Heb je eventueel al getest of je het wifikanaal nu kan aanpassen zonder dat het terug verspringt ? 

Reageer