Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

na een reboot heb ik het nog nooit voorgehad, doe dit dikwijls trouwens voor allerhande testen, maar na een reset wel en afhankelijk van welke software er gepusht wordt kan het ook, niet altijd. 

Reputatie 5

Probleem opgelost door een andere modem te krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Dat wordt niet expliciet vermeld. Ik zal het voor de zekerheid nog eens verder navragen want zowel de ‘gewone Bbox 3 S en Bbox3v+ hebben deze firmware. 

Reputatie 6
Badge +3

@VeerleLangbeen Een booster zou wel helpen om overal een verbetering te hebben van het signaal op alle kanalen. Ik begrijp jouw frustratie volkomen, ook ikzelf heb al heel veel gemeld maar nadien komt er geen feedback meer terug. Er zou een soort van opvolgsysteem gemaakt moeten worden, om niet te vergeten dat er nog niets werd teruggekoppeld.

@HadewychT Super :thumbsup_tone3:

maar op welk 2.4 kanaal zet die booster zich dan want blijkbaar is k11 het beste, net zoals bij mij trouwens, of bedoel booster als access point gebruiken op k11

Reputatie 5

Ik snap ook niet waarom we zelf niet mogen bepalen op welk kanaal we de modem zetten. Ik heb het wel kunnen oplossen maar ik heb wel een bijkomende investering moeten doen voor iets dat normaal mogelijk moet zijn met de standaard modem die in bruikleen wordt gegeven.

Reputatie 6
Badge +3

@HadewychT : Kan je ook eens navragen voor welke hardware revisie dit betrekking heeft?

Ik heb het probleem niet met mijn Sagemcom :

bbox3

hardware version 2.1

Wanneer ik een een kanaal wijzig en dit opslaan dan blijft het door mij gekozen kanaal behouden.

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien pakt die hetzelfde kanaal als wat doorgegeven wordt door de bbox3, maar je kan dit ook aanpassen in de configuratie webinterface van de Technicolor booster. Normaal gezien zou ook K11 gekozen moeten worden zowel in booster modus of in AP modus.

is er maar een ethernet poort op je powerline adapter anders daar toch als test eens op aansluiten met je speelcomputer

met een muur of betonnen vloer tussen schommelt het aantal streepjes wel soms tot één

Ja er is maar 1 ethernet poort. Die 2de tv staat trouwens in de keuken dus dat is sowieso geen optie. 

En als het aan het bereik zou liggen, waarom zijn er dan geen spike's in de downloadsnelheid?

 

Alvast bedankt

heb je andere toepassingen of iets dat op de achtergrond draait op je toestellen zoals pc enz...die veel upoad ….

Als je de speedtest doet rechtstreeks verbonden met de bbox over een utp label wat geeft dit dan

Wat uitleg willen geven!!??? Proximus moet dat gewoon eindelijk eens oplossen..

dat is o.a. wat ik bedoel met uitleg geven dat ze ook de reden moeten geven waarom het nog niet opgelost is, want met een halve uitleg zijn we geen stap verder, nu weten we zelf niet of ze van zin zijn om die functionaliteit er terug in te voorzien.

heb je andere toepassingen of iets dat op de achtergrond draait op je toestellen zoals pc enz...die veel upoad ….

Als je de speedtest doet rechtstreeks verbonden met de bbox over een utp label wat geeft dit dan

Nee dat heb ik ook bekeken. Het enige dat openstaat buiten de game is norton antivirus.

En dat tweede kan ik moeilijk controleren. Mijn laptop heeft geen ethernet ingang en anders moet ik mijn hele desktop verhuizen. Ik zie ook niet echt hoe me dat zou kunnen verder helpen. 

 

Aangezien streamen altijd perfect werkt en er nooit geen spikes zijn op de downloadsnelheid moet dat toch een specifiek probleem zijn. 

 

Is er geen enkele mogelijke oplossing?

 

Dit is ook n beetje mijn laatste hoop. Heb al meerdere keren naar de klantendienst gebeld maar het enige wat ik te horen krijg zijn standaardantwoorden als 'beter op kabel' of 'misschien kan je een wifi-booster van ons huren' etc.. 

Of zit er toch een nieuwe functionaliteit ingebakken in de nieuwere hardware revisies die dit automatisch bepaald, maar dat wij met heel beperkte rechten namelijk user die optie niet kunnen uitschakelen maar wel als expert of admin. Dit is maar een veronderstelling. Jammer genoeg heeft Proximus dit nog niet bevestigd of willen vertellen. Het valt wel regelmatig voor de laatste tijd.

waarom zouden ze dan met expert of admin rechten deze functie niet bij alle bbox3V+ uitgezet hebben.

Er werd hier al trouwens in het verleden duidelijk gezegd dat het de bedoeling is dat je zelf een kanaal zult zelf kunnen blijven kiezen zonder dat je daarvoor admin of expert rechten nodig zou hebben.

Net het zelfde op de vraag of je ook zelf nog zult kunnen zelf beslissen om smart wifi uit te schakelen, daar werd eveneens op bevestigd dat dit zou altijd mogelijk zijn.

Dat is net ook mijn probleem, want het is niet iedereen die dit probleem heeft zelfs zij die hier al de software en hardware versie gepost hebben, dan zie je  dat het de zelfde software en hardware versie is en dan heeft de ene dit probleem wel  en da andere niet,  ook met de bbox3v+ is dit zo de zelfde software en hardware versie en toch wordt dit probleem gemeld door anderen en ik heb dit probleem niet, geraakt daar maar aan uit!

was gewoon om te weten of je het zelfde zou vaststellen als resultaat bij de speedtest als je via utp verbonden bent en het dan niet enkel zou te wijten zijn aan je wifi maar verder rop.

Is de bbox ook al gerest geweest of enkel heropgestart.

bbox resetten → klik hier

bij een reset moet je wel alles opnieuw instellen als je settings zelf veranderd hebt in je bbox zoals bv portforwarding ….

maar door het feit dat het kanaal van zijn bbox niet behouden wordt zal de booster dan toch ook niet op het goede kanaal staan tenzij je zoals je zegt het via de interface verandert op de booster

Reputatie 5

@ThierryW 

Zoals ik verleden week gezegd heb in een privé bericht kon ik mij niet vrij maken binnen de openingsuren van het afhaalpunt en daar jullie niet samenwerken met B-post heb ik geen modem laten opsturen. Via een afhaalpunt blijft moeilijk daar die maar open zijn tot 18 uur. En er is maar 1 punt in de buurt.Nu zie ik in een ander topic  https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox-verspringt-zelf-naar-kanaal-1-49583 dat het om een bug zou gaan. Is het dan nog opportuun om de modem te vervangen? Misschien beter de software update afwachten. Trouwens nu zet de modem zichzelf niet meer naar kanaal 1 maar naar 6. Ook een druk bezet kanaal.

mvg

Beste,

Ik heb identiek hetzelfde probleem. Kan ik die software update ook zelf downloaden?

vandaag stond hij weer op 1 :-(

Alvast bedankt, Koen

 

was gewoon om te weten of je het zelfde zou vaststellen als resultaat bij de speedtest als je via utp verbonden bent en het dan niet enkel zou te wijten zijn aan je wifi maar verder rop.

Is de bbox ook al gerest geweest of enkel heropgestart.

bbox resetten → klik hier

bij een reset moet je wel alles opnieuw instellen als je settings zelf veranderd hebt in je bbox zoals bv portforwarding ….

Bbox is nog niet gereset, is ook nog maar een goeie maand oud. 

 

Ik zal 'm morgen eens resetten en nog eens testen…

 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is inderdaad correct. Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster, dat was ook mijn bedoeling van mijn antwoord.

Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster

@familievandesype zou het wifi-2.4 signaal kwaliteit dan  op K11 van de booster dan beter zijn dan het wifi-2.4 signaal op k11  van de booster, in welk opzicht is dit beter volgens u?

Reputatie 6
Badge +3

Reset ook eens je netwerkkaart : https://www.windowscentral.com/how-regain-internet-access-after-installing-update-windows-10 (reset network stack deel). Als test zou je even Norton kunnen uitschakelen. Sommige antivirussen hebben een gaming modus. 

@Jamo  welke soft en hardware versie heeft uw bbox 3?

Badge

@VeerleLangbeen Een booster zou wel helpen om overal een verbetering te hebben van het signaal op alle kanalen. Ik begrijp jouw frustratie volkomen, ook ikzelf heb al heel veel gemeld maar nadien komt er geen feedback meer terug. Er zou een soort van opvolgsysteem gemaakt moeten worden, om niet te vergeten dat er nog niets werd teruggekoppeld.

Lol, er bestaan ticketing systemen genoeg (zendesk,...) Heb eerder de indruk dat men bij PXS niet echt wakker ligt van de KMO die ook wel eens dieper nadenkt dan enkel ‘ik wil wifi’. Mss de concurrentie eens contacteren. Heb zonet Telenet KLIK ontdekt…

 

Reageer