Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

Ik heb de nieuwe modem dan laten opsturen. De oude zal je kunnen terugsturen als retourzending.

Laat gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. 

Badge

Ik heb toch bevestiging gekregen dat de update de 19de gebeurd is. Het juiste telnr van die lijn is toch 052xxxx46 ? (Op je profiel heb ik even het volledige nr gezet)

Heb je eventueel al getest of je het wifikanaal nu kan aanpassen zonder dat het terug verspringt ? 

052xxxx46 is het nummer van mijn TV decoder. Het telefoonnummer van de lijn is 052xxxx19.

Wifikanaal getest, aanpasbaar maar staat na enkele uren terug op kanaal 1. Softwareversie nog steeds dezelfde.

Het kan zijn dat je terug op je vdsl2 vectored basis profiel terecht gekomen bent en de DLM nu terug zijn werk moet doen maar morgen kunnen de prox medewerkers kijken welke in welke status de DLM gevorderd is , maar een reset geven zal wel geen kwaad kunnen of gewoon mss eerst een een herstart proberen.

dus het enigste dat lijkt anders te zijn is de hardware versie, maar het is toch de software versie die dit aanstuurt die bepaald dat je bvb voor wifi2.4 kanaal één vast instelt !

voor alle zekerheid springt de bbox dan ook automatisch terug naar “One ssid” want dan kom ik ook altijd op het slechtste kanaal 1 terecht.

Badge

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

Heb nog steeds dezelfde versie.

 

Vandaag gemerkt dat de update is uitgevoerd en dat het kanaal nu wel blijft staan.

Heeft even geduurd om alle toestellen terug op te starten want na de update deed werkelijk elk aangesloten toestel niets meer. Ook was er een update voor de TV decoder. 

Het heeft veel voeten in de aarde gehad maar het probleem lijkt van de baan.

Pushen die update want ik kan mij onmogelijk voorstellen dat ik de enige was.

 

Een vooral: BEDANKT! (ook iedereen hier voor de tips & tricks!)

Reputatie 5

Ja ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt . Ik noem een tablet een apparaat om te analyseren.:wink:

mvg

Badge +4

Mijn laatste bericht had ik edit gedaan, na de harde reset heb ik terug de normale snelheid van 78.

Maar wat niet leuk is en ik hoor het geklaag hier al , dat de modem vanzelf herstart om de  paar dagen en dat alles eruit ligt , ik vind het ook niet normaal dat het regelmatig gebeurd … Ik zeg hen hopelijk beter na die software update…. anders zal er verder moeten gekeken worden hoe het komt dat hier regelmatig alles uitvalt , maar dat is nog een ander probleem dan dat het wifi kanaal steeds veranderd.

Proximus kan inderdaad ook vaststellen of er reconnects van de bbox gebeuren

mss zit er ook af en toe een onderbreking op de poort van de lijnkaart in de ROP waar je bbox op aangesloten is.

Maar best afwachten of proximus fouten ziet op je lijn.
 

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

Ik heb de nieuwe modem dan laten opsturen. De oude zal je kunnen terugsturen als retourzending.

Laat gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. 

Bedankt, ik zal zeker iets laten weten.

@gamegard68 als je de nieuwe ontvangen hebt stuur ook eens de software- en hardware-versie door als je wilt.

Badge

Ik heb met zowel de Home Optimizer app als de GUI het kanaal al op 11 gezet. Een paar uren later keert dit terug naar kanaal 1. 

 

 

ik begin mij af te vragen of de reden niet is dat je dit via de “Home optimizer” doet/gebruikt, ik heb die nog nooit gebruikt.

@gamegard68 als je de nieuwe ontvangen hebt stuur ook eens de software- en hardware-versie door als je wilt.

In orde

Badge

Heb ook al via webinterface op 11 gezet. Geen oplossing, staat iets later terug op 1.

Badge

voor alle zekerheid springt de bbox dan ook automatisch terug naar “One ssid” want dan kom ik ook altijd op het slechtste kanaal 1 terecht.

Dag Martin, neen. Er is geen One SSID configuratie. Ik gebruik op alle aangesloten toestellen het 2.4GHz signaal.

Als je het kanaal op 11 gezet hebt en dan op OK klikt word het mss niet weggeschreven in de bbox!

Badge

Heb alles gereset naar fabrieksinstellingen en terug geconfigureerd op kanaal 11. Duimen maar.

Ik zou graag de bbox3v+ hebben van sagemcom  en niet die van technicolor bbox3 gewoon.

Kunnen jullie die opsturen dan aub?Mvg

Sinds een goeie maand heb ik de nieuwe b-box v3. Streamen en browsen werkt prima op de 5ghz wifi. Gamen echter niet. Om de paar minuten heb ik een enorme lagspike. Echt heel irritant en maakt dus alles onspeelbaar. Ik probeerde dus op de 2.4 ghz omdat het bereik hiervan beter is, maar exact hetzelfde probleem.

Vervolgens dacht ik dus ook dat het aan het kanaal lag van de 2.4ghz band , want op een app zag ik dat meer dan 5 wifi netwerken op dit kanaal zaten. Ik probeerde het dus te veranderen maar hij veranderde ook de hele tijd terug naar 1.

Ik belde vandaag naar de helpdesk en na wat standaardantwoorden vertelde hij me dat je de bbox moet herstarten nadat je het kanaal veranderd. Zo gezegd zo gedaan en het kanaal blijft (momenteel toch) hetzelfde. Hij zei ook dat het voor gaming een must was om met de kabel te werken. Ik snap dat dat beter is, maar ik heb nog gegamed op wifi en dat ging allemaal prima. (zelfde spellen, zelfde pc)

Echter is het probleem niet opgelost met het kanaal te wijzigen.

Ik heb geen mogelijkheid om de kabel aan te sluiten gezien de router beneden staat. Powerline is ook geen optie, want er is al een tweede TV verbonden met powerline. 

 

Ik ben wat aan het spelen geweest met de speedtest en ik heb er een screenshot bijgevoegd van een lagspike die ik bedoel.

 

Zoiets kan toch niet de bedoeling zijn. Hoe kan ik dit verhelpen?

 

Alvast bedankt voor de hulp

 

Reputatie 6
Badge +3

Dan ligt het probleem echt bij jouw B-Box 3. Want aangezien je niet de Home Analyzer app gebruikt, zou het kanaal niet automatisch mogen wijzigen. Geen enkel probleem hoor een tablet,computer,smartphone zijn inderdaad apparaten. Iedereen drukt zich wel eens verkeerd uit.

Sinds een goeie maand heb ik de nieuwe b-box v3. Streamen en browsen werkt prima op de 5ghz wifi. Gamen echter niet. Om de paar minuten heb ik een enorme lagspike. Echt heel irritant en maakt dus alles onspeelbaar. Ik probeerde dus op de 2.4 ghz omdat het bereik hiervan beter is, maar exact hetzelfde probleem.

Vervolgens dacht ik dus ook dat het aan het kanaal lag van de 2.4ghz band , want op een app zag ik dat meer dan 5 wifi netwerken op dit kanaal zaten. Ik probeerde het dus te veranderen maar hij veranderde ook de hele tijd terug naar 1.

Ik belde vandaag naar de helpdesk en na wat standaardantwoorden vertelde hij me dat je de bbox moet herstarten nadat je het kanaal veranderd. Zo gezegd zo gedaan en het kanaal blijft (momenteel toch) hetzelfde. Hij zei ook dat het voor gaming een must was om met de kabel te werken. Ik snap dat dat beter is, maar ik heb nog gegamed op wifi en dat ging allemaal prima. (zelfde spellen, zelfde pc)

Echter is het probleem niet opgelost met het kanaal te wijzigen.

Ik heb geen mogelijkheid om de kabel aan te sluiten gezien de router beneden staat. Powerline is ook geen optie, want er is al een tweede TV verbonden met powerline. 

 

Ik ben wat aan het spelen geweest met de speedtest en ik heb er een screenshot bijgevoegd van een lagspike die ik bedoel.

 

Zoiets kan toch niet de bedoeling zijn. Hoe kan ik dit verhelpen?

 

Alvast bedankt voor de hulp

 

Nog even om toe te voegen: Ik zit recht boven de router dus niet ver ervan. bereik is altijd 3 of 4 van de 4 streepjes.

Badge +4

Ik heb eens gebeld naar de klanten dienst en ze zien niets speciaal wat kan leiden tot een onderbreking , er is een technieker gepland voor zaterdag voormiddag die eens zal komen kijken en indien nodig eens een andere modem zetten , pas 2 weken oud :astonished:

Badge +4

Dat is dan goed nieuws, hopelijk pushen ze die software binnenkort dan ook naar anderen met een sagem. Ikzelf durf niet meer manueel te doen (als OneSSID uitgeschakelt is) om hem op een kanaal te zetten die ik wens, want dan keert die idd binnen het uur terug naar kanaal 1.

Voorlopig laat ik de ONESSID actief omdat deze nu en dan zelf veranderd van kanaal.

Badge

Staat alweer terug op kanaal 1 :-(

Reageer