Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

Zou dat daar dan echt zoveel beter zijn, want ik stel mij dab daarbij de vraag waarom zou dan niet bijna iedereen met TN in boot gaan, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee alleen mijn pa is indertijd naar proximus overgestapt na langdurige problemen met TN en die geraakten maar niet opgelost. Natuurlijk na al die jaren kan het er daar nu al anders aan toegaan...

Reputatie 1
Badge +1

Als het beter is dat ik zelf een nieuw topic start, mag u mij dat gerust zeggen, maar ik heb met mijn Bbox3 identiek hetzelfde probleem dat hier vermeld wordt. Ik was even rond aan het neuzen op dit forum en trof dit topic aan, dus hier ben ik: het 2.4 Ghz kanaal wordt veranderd naar 1, ook na een reset, en ook al heb ik het kanaal zelf veranderd via de web interface naar 11 (en dit al verschillende dagen, terwijl de bbox gewoon aan bleef, wat te zien was aan de ‘uptime’… ). Is dit mogelijk dat dit toch een bugje is? Of is er iets anders dat daar aan te doen is? 

Edit: verduidelijkingen

Reputatie 5
  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    2.1

Reputatie 6
Badge +3

Fabrieksinstelling in de nieuwere hardware revisies. Ik vermoed ook niet dat Proximus dit altijd controleert wanneer er een nieuwe revisie wordt geleverd door Technicolor of Sagemcom. Anders kan ik geen reden bedenken van waar dit afwijkende gedrag. Dat zou je dan normaal gezien moeten kunnen aanpassen met expert of admin rechten .

in ieder geval wat er ook van wezen als proximus zelf zegt dat het de bedoeling is dat je dit nog altijd kunt zelf manueel instellen dan zou dit ook moeten kunnen en daarom zal de uitleg van Proximus zelf moeten komen waarom het in sommige hardware versies van de bbox3V+ niet kan en in andere lagere hardware versies wel,
enfin het voornaamste is te weten of ze dit kunnen zelf bvb van op afstand instellen  en anders indien niet van op afstand hoe het dan wel moet, of wat de oplossing zal zijn hiervoor, al in de maak of niet enz...

Reputatie 6
Badge +3

Proximus doet soms iets beter hun best voor zakelijke klanten. De gewone particulieren klanten moeten altijd wat langer wachten tot de firmware update automatisch gepusht wordt naar bepaalde groepen van bbox’en.

Het is inderdaad altijd al een kwestie geweest van heel veel geduld te hebben, maar als het uiteindelijk maar in orde komt denk ik dan :slight_smile:

Pasop dat is nu nog niet erg dat hij na een reset op k1 komt te staan want dat gebeurt bij mij ook, niettegenstaande K11 het beste is bij mij, maar wat de bbox dan wel zou moeten doen na een reset is  als je het kanaal dan verzet, zoals bij u op 8 en bij mij op 11,  dat het zo zou moeten blijven staan op dat vast kanaal en wat bij mij het geval is.

K11 is dit geen goed kanaal voor u, anders moet je eens proberen op k11.

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen Ik heb dit eens doorgegeven aan de betrokken diensten zodat men dit verder kan onderzoeken. Van zodra ik een antwoord krijg of meer nieuws heb laat ik je hier iets weten.

Reputatie 6
Badge +3

@VeerleLangbeen  : Natuurlijk weet ik dat er ticketsystemen te over zijn. Het probleem is dat Proximus call center medewerkers te weinig tijd hebben om correct tickets te maken en geen verschillende aan te maken voor hetzelfde probleem. Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar wat ik hiervoor schreef wou ik zeggen. Zakelijke klanten blijven belangrijk ook KMO’s. Normaal gezien zou een Bizz expert dit toch moeten kunnen escaleren?

Reageer