Skip to main content
Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1


Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

260 reacties

  • 0 reacties
  • 4 mei 2020

Normaal zou dit niks mogen veranderen. Als het goed is voor je, kan ik een nieuwe modem opsturen via BPost?


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 4 mei 2020
WenzelR schreef:

Normaal zou dit niks mogen veranderen. Als het goed is voor je, kan ik een nieuwe modem opsturen via BPost?

Bedankt, het is nu al meer dan een uur dat de modem op kanaal 3 blijft. Hopelijk blijft het zo.

Indien het weer veranderd naar kanaal 1 mag je een nieuwe doorsturen.


Martin
  • 33076 reacties
  • 4 mei 2020

@gamegard68 Nee dat speelt geen rol eens je op OK gedrukt hebt  en je ziet op je analyzer dat die op dit ingesteld kanaal staat dan wil dit ook zeggen dat het commando goed uitgevoerd werd en dan speelt het geen rol meer of je myproximus laat open staan of niet.

welk wifi analyzer gebruik jij is dit een app op je smartphone want ik gebruik er één op mijn laptop en noemt ook wifi analyzer maar zit er toch anders uit.


Martin
  • 33076 reacties
  • 4 mei 2020

wat ik me nu ook afvraag of het dan mss iets zou te maken hebben met het feit dat je 40 Mhz gekozen hebt ipv default 20MHz! 

Natuurlijk zou dit volgens mij geen rol mogen spelen want als je kiest voor manuele instelling van kanaal en bandbreedte dan moet dit ik zo blijven staan tot je zelf terug automatisch inschakelt of de bbox reset.  


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 4 mei 2020
Martin schreef:

@gamegard68 Nee dat speelt geen rol eens je op OK gedrukt hebt  en je ziet op je analyzer dat die op dit ingesteld kanaal staat dan wil dit ook zeggen dat het commando goed uitgevoerd werd en dan speelt het geen rol meer of je myproximus laat open staan of niet.

welk wifi analyzer gebruik jij is dit een app op je smartphone want ik gebruik er één op mijn laptop en noemt ook wifi analyzer maar zit er toch anders uit.

Wifi Analyzer App.  Maar wel de open source versie. De andere apps met dezelfde naam zijn betalend ofwel met reclame.

 


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 4 mei 2020

Lap de modem staat weer op kanaal 1. :grimacing:

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

 

 

 


Alfamale123
  • Rising star
  • 18 reacties
  • 4 mei 2020

Met welk software kan je zien op welk kanaal je beste ontvangst heeft?


Martin
  • 33076 reacties
  • 4 mei 2020

met een gratis wifi analyzer zowel voor smartphone of laptop 

gewoon eens googelen op

gratis wifi analyzer 

of bv zoeken naar wifi analyzer in de google playstore of appstore of voor laptop op de windows store

proximus heeft ook de home optimizer app

zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_optimizer/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/installeren-en-gebruiken-de-home-optimizer-app.html

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-myproximus-app.html


  • 0 reacties
  • 4 mei 2020
gamegard68 schreef:

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

Ik heb de nieuwe modem dan laten opsturen. De oude zal je kunnen terugsturen als retourzending.

Laat gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. 


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 4 mei 2020
WenzelR schreef:
gamegard68 schreef:

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

Ik heb de nieuwe modem dan laten opsturen. De oude zal je kunnen terugsturen als retourzending.

Laat gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. 

Bedankt, ik zal zeker iets laten weten.


Martin
  • 33076 reacties
  • 4 mei 2020

@gamegard68 als je de nieuwe ontvangen hebt stuur ook eens de software- en hardware-versie door als je wilt.


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 4 mei 2020
Martin schreef:

@gamegard68 als je de nieuwe ontvangen hebt stuur ook eens de software- en hardware-versie door als je wilt.

In orde


Forum|alt.badge.img+3

Je hebt nog altijd geen zekerheid welke hardware revisie je gaat krijgen. Dat staat niet op de doos of op de bbox3 zelf.


Martin
  • 33076 reacties
  • 5 mei 2020

ik denk niet dat het daaraan ligt maar het type bbox3 want, maar dat zal wel duidelijk worden wanneer gamegard zijn nieuwe box heeft.


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 6 mei 2020

Zonet de nieuwe bbx3 ontvangen via bpost.  Het is nu een technicolor type.  Deze avond zal ik hem uitproberen.  

 

 


Martin
  • 33076 reacties
  • 6 mei 2020

ben benieuwd of het nu met deze wel gaat lukken zoals het lukt met deze van mij bbox3v+ !


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 6 mei 2020

Begint al goed met de technicolor, geen 802.11n aan 40Mhz.  Dat was nu juist de bedoeling.


Martin
  • 33076 reacties
  • 6 mei 2020

lees eens zijn software en hardware versie uit , raar dat ze u geen bbox3v+ opgestuurd hebben!


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 6 mei 2020

Ik heb  de technicolor al in de doos teruggezet.  Wat is het verschil tussen een bbox3 en een bbox3v+ ?

 


Martin
  • 33076 reacties
  • 6 mei 2020

@gamegard68 Eigenlijk in hoofdzaak het zelfde maar aangezien je spreekt van 802.11n en niet van 802.11ac dan leidt ik daaruit af dat je geen van de recente technicolor bbox3 type gekregen hebt want de bbox3 en bbox3v van sagemcom daarbij hadden de eerste types ook geen 802.11ac aan boord.

De bbox3v+ wordt exclusief door Sagemcom gemaakt en niet door Technicolor.
Deze heeft naast FXS-poorten ook DECT aan boord.
Bbox3V+ Ondersteunt de DECT CAT-iq 2.1 Norm


Forum|alt.badge.img+3

Of je moet de pech hebben gehad dat er nog een heel oud exemplaar in de stok lag. De 2,4 Ghz band biedt maar ondersteuning tot 802.11n  enkel bij de 5,0 Ghz band is dit 802.11 ac.  Ik heb een Sagemcom bbox3 :

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.1

Ik zou dit melden aan Proximus dat je een ouder type hebt gekregen.


Martin
  • 33076 reacties
  • 6 mei 2020

daarom dat ik aan @gamegard68 gevraagd heb om software en hardware versie er eens van te posten; maar hij zal hem eerst weer moeten uit de doos halen :slight_smile:


Alfamale123
  • Rising star
  • 18 reacties
  • 7 mei 2020

Ik zou graag de bbox3v+ hebben van sagemcom  en niet die van technicolor bbox3 gewoon.

Kunnen jullie die opsturen dan aub?Mvg


  • 0 reacties
  • 7 mei 2020

Aangezien jij geen VOIP hebt, is dit niet te verzekeren dat een omruiling tot een 3V+ leidt. Heb je een reden waarom je de ene boven de ander verkiest?


gamegard68
  • Practitioner
  • 25 reacties
  • 7 mei 2020

Zoals gevraagd de versie van de technicolor bbox3 die ik gisteren heb ontvangen: