Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

@VeerleLangbeen van welke app komen deze screenshots ?

Badge

@VeerleLangbeen van welke app komen deze screenshots ?

Via home optimizer.

ok,  bedankt voor de feedback

Badge

Het klopt inderdaad dat niet alle toestellen er last van hebben. Het is eerder een zeldzaam fenomeen, waarvan ze de oorzaak ondertussen wel gevonden hebben. Het heeft te maken met de sturing in de modem die ervoor zorgt dat het kanaal al dan niet automatisch aangepast mag worden. Dit loopt inderdaad af en toe fout als het toch vast op een bepaald kanaal ingesteld staat. Het wordt zo snel  mogelijk opgelost met een update van de firmware. 

@HadewychT Bij Telenet wordt wifi in het volledige huis gegarandeerd door een gratis booster. Aangezien Proximus mij momenteel als business klant geen oplossing kan aanbieden voor het kanaalprobleem terwijl ik toch wel mooie sommen betaal voor het abonnement zou het knap zijn om mij een gratis booster te bezorgen. Bij uw concullega’s van Telenet is de 1ste booster zelfs standaard gratis.

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen Als je kanaal op 8 staat werkt de wifi wel goed ? Als dat zo is, dan is er niet echt een booster nodig.  Als de wifi op alle kanalen onstabiel is, wel natuurlijk. 

Ik ga eerst even informeren bij de specialisten wanneer de update voorzien is die dit probleem moet oplossen. Als dit nog even duurt, kunnen we je een nieuwe modem opsturen. 

Badge

@VeerleLangbeen Als je kanaal op 8 staat werkt de wifi wel goed ? Als dat zo is, dan is er niet echt een booster nodig.  Als de wifi op alle kanalen onstabiel is, wel natuurlijk. 

Ik ga eerst even informeren bij de specialisten wanneer de update voorzien is die dit probleem moet oplossen. Als dit nog even duurt, kunnen we je een nieuwe modem opsturen. 

Het verschil tussen kanaal 8 en 11 is maar liefst 20%…

 

Als jullie eens opsnorren wat ik als trouwe business klant al overgeschreven heb naar Proximus….ik loop “iets harder” voor mijn klanten...

Reputatie 6
Badge +3

@VeerleLangbeen Een booster zou wel helpen om overal een verbetering te hebben van het signaal op alle kanalen. Ik begrijp jouw frustratie volkomen, ook ikzelf heb al heel veel gemeld maar nadien komt er geen feedback meer terug. Er zou een soort van opvolgsysteem gemaakt moeten worden, om niet te vergeten dat er nog niets werd teruggekoppeld.

maar op welk 2.4 kanaal zet die booster zich dan want blijkbaar is k11 het beste, net zoals bij mij trouwens, of bedoel booster als access point gebruiken op k11

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien pakt die hetzelfde kanaal als wat doorgegeven wordt door de bbox3, maar je kan dit ook aanpassen in de configuratie webinterface van de Technicolor booster. Normaal gezien zou ook K11 gekozen moeten worden zowel in booster modus of in AP modus.

maar door het feit dat het kanaal van zijn bbox niet behouden wordt zal de booster dan toch ook niet op het goede kanaal staan tenzij je zoals je zegt het via de interface verandert op de booster

Reputatie 6
Badge +3

Dat is inderdaad correct. Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster, dat was ook mijn bedoeling van mijn antwoord.

Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster

@familievandesype zou het wifi-2.4 signaal kwaliteit dan  op K11 van de booster dan beter zijn dan het wifi-2.4 signaal op k11  van de booster, in welk opzicht is dit beter volgens u?

Badge

@VeerleLangbeen Een booster zou wel helpen om overal een verbetering te hebben van het signaal op alle kanalen. Ik begrijp jouw frustratie volkomen, ook ikzelf heb al heel veel gemeld maar nadien komt er geen feedback meer terug. Er zou een soort van opvolgsysteem gemaakt moeten worden, om niet te vergeten dat er nog niets werd teruggekoppeld.

Lol, er bestaan ticketing systemen genoeg (zendesk,...) Heb eerder de indruk dat men bij PXS niet echt wakker ligt van de KMO die ook wel eens dieper nadenkt dan enkel ‘ik wil wifi’. Mss de concurrentie eens contacteren. Heb zonet Telenet KLIK ontdekt…

 

Zou dat daar dan echt zoveel beter zijn, want ik stel mij dab daarbij de vraag waarom zou dan niet bijna iedereen met TN in boot gaan, enfin ik heb er persoonlijk geen ervaring mee alleen mijn pa is indertijd naar proximus overgestapt na langdurige problemen met TN en die geraakten maar niet opgelost. Natuurlijk na al die jaren kan het er daar nu al anders aan toegaan...

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen De experts hebben laten weten dat ze je modem al kunnen updaten. Kan je laten weten wanneer dat voor u past tussen 8 en 16.30 ? De modem zal een 2-tal keer herstrten. Het zal ongeveer een half uurtje duren.  

@familievandesype ik zal die feedback zeker meenemen. 

Reputatie 6
Badge +3

@VeerleLangbeen  : Natuurlijk weet ik dat er ticketsystemen te over zijn. Het probleem is dat Proximus call center medewerkers te weinig tijd hebben om correct tickets te maken en geen verschillende aan te maken voor hetzelfde probleem. Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar wat ik hiervoor schreef wou ik zeggen. Zakelijke klanten blijven belangrijk ook KMO’s. Normaal gezien zou een Bizz expert dit toch moeten kunnen escaleren?

Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster

@familievandesype zou het wifi-2.4 signaal kwaliteit dan  op K11 van de booster dan beter zijn dan het wifi-2.4 signaal op k11  van de booster, in welk opzicht is dit beter volgens u?

 

Reputatie 6
Badge +3

Je kan natuurlijk altijd last hebben van naburige netwerken, maar aangezien het signaal versterkt wordt door de booster zal er ook een  lichtere verbetering van de kwaliteit op alle kanalen op treden.

Maar dan is het meer door het feit dat je booster dichter bij je toestel staat dan dan de bbox

Dus als je ook slechte resultaten haalt dicht bij de bbox zal je toch evenzeer slechte resultaten halen dicht bij de booster, tenzij je op de plaats waar je booster staat de naburige signalen minder sterk zouden doorkomen, want ik ga er toch vanuit dat de ERIP van de bbox en booster bij beiden gelijk zijn aan het max toegelaten.

Reputatie 6
Badge +3

Natuurlijk zijn er limieten van het zendvermogen. De booster of boosters moet(en) wel staan op een locatie waar nog voldoende signaal van de bbox is. Natuurlijk spelen nog altijd andere factoren zoals bouwmateriaal,metaal. Klopt inderdaad wat je zegt wanneer het signaal enorm zwak is dicht bij de bbox dan zal de booster die niet veel verder kunnen doorzenden, maar het signaal zou iets stabieler moeten zijn. 

Badge

@VeerleLangbeen De experts hebben laten weten dat ze je modem al kunnen updaten. Kan je laten weten wanneer dat voor u past tussen 8 en 16.30 ? De modem zal een 2-tal keer herstrten. Het zal ongeveer een half uurtje duren.  

@familievandesype ik zal die feedback zeker meenemen. 

Jullie mogen de update uitvoeren. Tijd is geen probleem. Kies maar.

Reputatie 6
Badge +3

De reden waarom ze zeggen is dat er op dat bepaald moment er totaal geen internet verkeer mogelijk is voor 30 minuten. Wat ook invloed zou kunnen hebben op jouw betalingssysteem. Gewoon ter aanvulling dat het tijdstip wel van belang kan zijn.

@VeerleLangbeen De experts hebben laten weten dat ze je modem al kunnen updaten. Kan je laten weten wanneer dat voor u past tussen 8 en 16.30 ? De modem zal een 2-tal keer herstrten. Het zal ongeveer een half uurtje duren.  

@familievandesype ik zal die feedback zeker meenemen. 

Jullie mogen de update uitvoeren. Tijd is geen probleem. Kies maar.

@VeerleLangbeen 

kan je eens laten weten welke software versie er gepusht werd.

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

Badge

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

Heb nog steeds dezelfde versie.

 

Reageer